Tilumiässs 23.04.2010 23:31:38 | |
---|
Tämä triidi stickyksi. Pistää veren kiuhuun, kun lukiee näitä. Se on synkkä yö, kun Ynkkä syö. |
author 24.04.2010 01:57:02 | |
---|
Tasan kerran kusetettu nettikaupoissa. En katsonut tarkemmin mikä nettilafka on kyseessä ennen kuin aloin shoppailemaan, ja jälkeen päin huomasin ettei firmalla olekaan mitään oikeita yhteydenotto-osoitetta. |
Ruutikallo 01.05.2010 18:56:47 | |
---|
ergoroth: Ihme juttu. Pari päivää tuosta edellisestä "kaupantekijästä" niin toinen kaveri ottaa yhteyttä. Sanoo nimekseen Eetu Pakkanen, jälleen Googlettamalla löytyy mielenkiintoista settiä kaverista. Nimi on tullut muissa yhteyksissä esille joten en koe tekeväni rikosta jos tässä yhteydessä nimen paljastaa. Tämän "uhriksi minäkin otyhmyyttäniu jouduin. Poliisille tuttu ja rikosilmoituksen jätin muutama kk sitten.
Tuossa vielä tilinro, jos jollakulla tulee sama vastaan: Nordea: 1428*5-120072 Noin tähdellä pysyy inkokniittona =) [Stubb ilmoitti myös että hänellä on kiistattomia todisteita ja hän näytti minulle räjäytyskuvan peräsuolesta.] -Sir Härö-
www.tukalaband.com
http://s1012.photobucket.com/albums/af242/henydrum/ |
Lennu 01.05.2010 20:41:57 | |
---|
henydrum: Tämän "uhriksi minäkin otyhmyyttäniu jouduin. Poliisille tuttu ja rikosilmoituksen jätin muutama kk sitten.
Tuossa vielä tilinro, jos jollakulla tulee sama vastaan: Nordea: 1428*5-120072 Noin tähdellä pysyy inkokniittona =) Hihi, mä laitoin sinne viiskymppiä. My life is like an Opel-highway. |
Ruutikallo 01.05.2010 20:59:18 | |
---|
Lennu: Hihi, mä laitoin sinne viiskymppiä. Satosella mäkin raukkaa tuin. [Stubb ilmoitti myös että hänellä on kiistattomia todisteita ja hän näytti minulle räjäytyskuvan peräsuolesta.] -Sir Härö-
www.tukalaband.com
http://s1012.photobucket.com/albums/af242/henydrum/ |
teukka 01.05.2010 22:27:19 | |
---|
No voi vittu teidän kanssa.... Ei mitään henkilökohtaista mutta lopettakaa nyt saatana maksamasta eioosta ennakkoon. EXREMAINS "Choices"-EP @Myspace.
Muista tsekata!! |
masterhat 01.05.2010 22:53:01 | |
---|
tää on paras. kaveri luo foorumille feikkiblogin, päivittää sitä realistisesti jne. 50eur tähden :D http://www.pokeritieto.fi/keskustel … 00hanskaa-nl50-heads-t32039-60.html ton sivun postauksia kun lueskele niin aukee tää kusetus. Haluisin nähä miten tää idea on saanut alkunsa. tälle vaan repee kerta toisensa jälkeen. Osa jengistä on jo niin innoissaan ton kaverin feikkiblogista ja kusetuksesta, et on tyyliin lähettääs postikorttei sille ja jotkuu high rollerit läpäl jo puhuu et laittais fydyy epic-huijauksesta tolle kaverille palkaks, ihan vaa huumoriarvon takia. kylhän tost rikosilmotus tehtiin, mut itekii kyl lähetän postikortin tolle jäbälle jos saa osotteen jostain käsiin ''On moraalitonta antaa tyhmien ihmisten pitää rahansa'' |
kimurantti1 10.05.2010 16:10:17 (muokattu 10.05.2010 16:11:40) | |
---|
Ajattelin nostaa tämän ilmoittaakseni, että ko. jamppa on vieläkin maisemissa. Eetu Pakkanen -nimellä otti ostoilmoitukseeni yhteyttä. Nimi oli jostain tuttu, siispä tein haun foorumilta ja Googlesta, ja poistin viestin sähköpostistani. Jos joku ei vielä näin nettiaikana tätä tee, niin googlettakaa _aina_ kauppakumppanin nimi. Se on kolmen sekuntin homma, ja näistä monia huijauksia tehneistä tyypeistä löytyy hyvin todennäköisesti juttua, niin että ainakin kaikista ilmeisimmiltä huijauksilta vältytään. Muutenkin Googlen ja numerohaun avulla on usein aika helppoa ottaa selville, että kenen kanssa on tekemisissä. |
*Japi* 11.05.2010 14:11:44 | |
---|
kimurantti1: Ajattelin nostaa tämän ilmoittaakseni, että ko. jamppa on vieläkin maisemissa. Eetu Pakkanen -nimellä otti ostoilmoitukseeni yhteyttä. Nimi oli jostain tuttu, siispä tein haun foorumilta ja Googlesta, ja poistin viestin sähköpostistani. Jos joku ei vielä näin nettiaikana tätä tee, niin googlettakaa _aina_ kauppakumppanin nimi. Se on kolmen sekuntin homma, ja näistä monia huijauksia tehneistä tyypeistä löytyy hyvin todennäköisesti juttua, niin että ainakin kaikista ilmeisimmiltä huijauksilta vältytään. Muutenkin Googlen ja numerohaun avulla on usein aika helppoa ottaa selville, että kenen kanssa on tekemisissä. Sama huijari yritti juuri hetki sitten koijata minua. Onneksi tarkistelin puhelinnumeron (ei löydy, eikä saa yhteyttä), osoitteen (ei saman nimistä henkilöä osoitteessa). Ehdin googlaamaan nimen ja aloin epäilemään. Siis tarkkuutta kauppoihin... |
P. 14.05.2010 13:13:59 | |
---|
Tällainen nimimerkki kun MT80 on huijari. Antoi tilinumeron, maksoin, tämän jälkeen ei kuulunut mitään. Tällaista porukkaa täällä siis pyörii, oli viimeinen kerta kun täältä ostan mitään. |
Spirocore 15.05.2010 18:19:26 | |
---|
Pitäiskiköhän näitä sarjahuijareita ilmotella ylläpidolle, jos vaikka saisivat jonkin kattavan ilmotuksen kaikille käyttäjille.. Kun sama äijä joka yritti mua puijata pari viikkoa sitten laitto tänään taas viestiä, ihan toisesta tavarasta. Huijarin tyhmyys on ilmeisesti loputon. Samasta Eetu Pakkasesta siis varottelen, taas. "I say Goddamn what a rush!" |
Metalrock 15.05.2010 18:34:58 | |
---|
P.: Tällainen nimimerkki kun MT80 on huijari. Antoi tilinumeron, maksoin, tämän jälkeen ei kuulunut mitään. Tällaista porukkaa täällä siis pyörii, oli viimeinen kerta kun täältä ostan mitään. Onhan siinä torin etusivulla varoitus! Huomioitavaa! Muusikoiden.netin Tori on kaikille avoin palsta, joten emme voi taata ilmoituksien tai ilmoittajien todenperäisyyttä! Emme suosittele myynnissä olevien tavaroiden etukäteen maksamista myyjän tilille, ellei myyjä ole ennestään tuttu. Varovaisuutta mukaan kaupantekoon, erityisesti jos rahamäärä on suuri! -------------------------------------------------------------------------------- |
Pallis Jakoila 17.05.2010 21:08:34 | |
---|
Jep, tänään yritti Eetu Pakkanen koijata minuakin. Googletin nimen ja kukas sieltä esiin ponnahtikin huijareiden joukossa. Up The Irons!
http://www.myspace.com/blackoutcorp |
Ultrasonido 17.05.2010 22:06:25 | |
---|
Ikäviä tarinoita näemmä riittää. Itse on tullut aikas paljon netissä ostettua ja myytyä. Hyvällä menestyksellä. Vain kerran on huijattu: Maksoin 40 euron ostoksen etukäteen tilille. Myyjä valitteli tulleensa huijatuksi vasta hetki sitten, eikä siksi halunnut postiennakkoa, "kun edellinen ostaja ei noutanutkaan tuotetta". Tuosta olisi pitänyt ehkä jo hälytyskellojen soida. Tiesi vaan niin paljon myymästään tuotteesta ja koska kyse ei ollut tuon suuremmasta summasta, ei jotenkin tullut mieleen että olisi kusetus. Tässä pari vinkkiä joilla voit välttyä huijatuksi tulemiselta: -Nouda tuote itse tai osta p.ennakolla tai Matkahuollon ennakolla. Molempiin voi pyytää myyjän laittamaan lisätietoihin "saa avata ennen lunastusta" ainakin jos on vähänkin arvokkaampi tuote. Näin pääset hypistelemään tuotetta ennen kuin maksat. Toki tuote voi silti olla rikki, mutta onpa ainakin varmuudella olemassa. Joskusta taannoin olen kuullut että joku on postiennakkopaketissakin saanut esim. tiiliskiven, mutta harvempi piripäähuijari jaksaa vaivautua. Tuohon voisi kenties varautua myös ottamalla selvää paljonko ostamasi laite grammalleen painaa ja kysyä postin tätiltä paketin paino ennen kuin maksaa, niin voisi verrata. suosittelen kuitenkin saa avata-metodia. -Jos epäilyttää, älä tee ostopäätöstä liian nopeasti. Huijarit voivat hyvällä todennäköisyydellä olla huumekoukussa ja lyhytpinnaisia ja yrittävät siksi saada sinut tekemään kaupat samalla sekunnilla. Esim. Ostoilmoitukseen vastaavalle voit hyvin sanoa, että olet kiinnostunut, mutta mietit huomiseen. -Jos laitat ostoilmoituksen, varaudu huijausyrityksiin. Monet huijarit käyttävät prepaid-liittymiä. Nimen ja osoitteen voi tarkistaa numerotiedustelusta ja sieltä voi muistaakseni myös selvittää onko kyseessä prepaid-liittymä. -Jos esim. myyntiilmoitukseesi otetaan yhteyttä ulkomailta ole varuillasi. Yleinen Paypal-huijaus maailmalla ja myös huuto.net:ssä on seuraavanlainen: Joku esim. briteissä asustava henkilö tulee suomalaiselle nettimyyntisivustolle ja sanoo että haluaa ostaa tuotteen ja maksaa luottamusta herättävällä Paypal-maksujärjestelmällä. Suomalainen paketoi innoissaan tuotteen ja lähettää sen, viisasti vasta kun näkee maksun Paypal-tilillään. Ostaja noutaa tuotteen, ja ilmoittaa sitten Paypal-yhtiölle ettei saanut sitä. Paypal alkaa tiedustella asiaa sinulta. Pahimmillaan tämä päätyy siten, että myyjä joutuu maksamaan rahat takaisin ostajalle, jolla on näin sekä rahat että tuote. Ole siis hereillä, ja mieti miksi hitossa joku Lontoosta haluaisi niin kovasti ostaa ylihintaisen rämän Marshall Valvestate kombosi. Kun Lontoo on Marshalleita pullollaan. "Kaikki musiikki on paskaa, ja jazz on ihan paskaa" |
Jos Finderi ei kerro nimeä, eli kyseessä on Prepaid liittymä, niin kannattaa unohtaa koko asia saman tien. Tämä metodi voi karsia toki rehellisiäkin kauppakumppaneita, mutta harvemmin. |
Twinkle 18.05.2010 11:02:22 | |
---|
Dropped C: Jos Finderi ei kerro nimeä, eli kyseessä on Prepaid liittymä, niin kannattaa unohtaa koko asia saman tien. Tämä metodi voi karsia toki rehellisiäkin kauppakumppaneita, mutta harvemmin. tai sitten se on ihan tavallinen salattu numero joita voi olla ihan tavallisillakin ihmisillä. |
Dropped C 18.05.2010 11:04:19 | |
---|
Twinkle: tai sitten se on ihan tavallinen salattu numero joita voi olla ihan tavallisillakin ihmisillä. Niinhän mä sanoin että rehellisiäkin kauppakumppaneitakin voi karsiutua tällä metodilla. Mutta parempi virsta väärään, kun vaaksa vaaraan... |
Twinkle 18.05.2010 11:13:04 (muokattu 18.05.2010 11:15:23) | |
---|
Dropped C: Niinhän mä sanoin että rehellisiäkin kauppakumppaneitakin voi karsiutua tällä metodilla. Mutta parempi virsta väärään, kun vaaksa vaaraan... no minen näe että prepaid on oikeastaan minkäänlainen merkki mistään, koska näissä "rahat tilille" -kaupoissa se tekijä jää kiinni viimeistään siinä vaiheessa se tuote maksetaan tilille. Nykysuomessa tilin tekeminen on ymmärtääkseni kohtuullisen vaikeaa väärillä tiedoilla ja viimeistään tili yhdistää tekijän ja tapauksen. Siinä missä huijarin ensisijainen tavoite on vain saada rahaa eikä sitä kiinnosta lainkaan että jääkö kiinni niin se puuttuva numero ei kerro oikeasti mitään suuntaan eikä toiseen. Käytännön tasolla todennäköisyys tulla huijatuksi on täsmälleen yhtä iso, oli se puhelinnumero salattu, prepaid tai tavallinen. EDIT: ja siis "tilin tekemisen vaikeus väärillä tiedoilla" perustuu tosiaan minun käsitykseen nykytilanteesta. |
Mase 18.05.2010 11:29:30 | |
---|
Mulla oli taannoin m.netin torilla ostoilmoitus jazz-bassosta... mua lähestyi muuan J. Smart Lontoosta maililla ja kertoili että hällä olis fenderin am std jatsari kaupan. Jokusia kitaroita mm. briteistä ostelleena ulkomaalaisten kanssa säätäminen on tuttua puuhaa, joten pyysin kuvat&infot ja moiset tulikin. Pikkuvika vaan että kuvissa(ebay:n vesileima alanurkassa) oli '62 reissue eikä suinkaan normi am std(kuten hinnasta ja puheista olisi pitänyt päätellä)... No, pikainen vilkaisu brittien ja saksan ebay:hin ja yllätys-yllätys sieltähän löytyi samainen jatsari paraikaa hollannissa myynnissä ja myyntipuheetkin oli liki sanasta sanaan kopsattu. Huutokauppa oli vielä auki ja hintana about tuplat mitä herra Smart mailissa kertoili. Eipä tullut kauppoja sillä kertaa "nigerian pojan" kanssa, mutta mikäli heppu olisi valinnut kuvat vähän paremmin(joku geneerisempi malli), niin olis tuossa saattanut mennäkin retkuun... varovaisuutta siis peliin... Saa kysellä tuuraamaan kitaran/basson varteen. Taustalaulut saa kaupanpäälle. |
Numb 18.05.2010 12:39:20 | |
---|
Mase: lähestyi muuan Lontoosta maililla... Joh, mullakin näistä kokemusta. Kaikki yhteydenpito päättyi saman tien, kun ehdotin että mitä jos sattumalta maisemissa oleva kaverini kävisi hakemassa soittimen, säästyisi rahditkin siinä... Kun minä kuolen, vaadin, että kuolinilmoitus laitetaan Myydään: Veneet ja Moottorikelkat -osastolle. -Sir Härö |