Teijo K. 17.05.2010 10:30:24 (muokattu 17.05.2010 10:38:05) | |
---|
Illu: Yks kaveri sanoi Ruotsinpyhtään bluegrass festareista, että muuten mukavat bileet, mutta sama biisi soi kaksi päivää. :) Tota samaa vitsiä olen kuullut kerrottavan kaikilla eri folk/roots keikoilla missä olen ollut. JaSo TeijoK - Harpun soundit aika lailla mun makuun bluesin soitossa. Jos jotain korjaisin niin ehkä hieman lisää diskanttia (mutta ei paljoa). Hyvää hönkäilyä, pikkusen kun löytyy vielä lisää kuvioita niin on vallan mainiota menoa. Täytyy seuraavalla kerralla jättää jbferoxissa vähän enemmän yläpäitä soundiin. Innostuin taannoin kun yksi miksaajakaveri suositteli kokeilemaan tuollaista nauhasimulaattoria, nykyän käytän sitä kaikkialla kun sillä saa niin helposti "wanhaa" soundia. Mutta kyllä se taitaa olla just niin, että nykymielikuva bluesista liittyy voimakkaasti siihen urbaaniin ja moderniin sähköiseen bluesiin ennemmin kuin bluesin syntyaikojen akustiseen menoon. Hauska jos saisi tuolla jo omistuksessa olevalla mikillä oikean soundin tuohonkin hommaan ettei tarvitse kalliita huuliharppumikkejä ostaa. Tai siis eihän mulla olisi rahaa juuri nyt sellaisiin missään tapauksessa. Tossa juuri vitsailin kaverille että aika uskomatonta että sellaiset musatyylit kuin blues ja bluegrass, jotka on 1900-luvun alun Yhdysvaltojen köyhimpien alueiden köyhimpien asukkaiden "kehittämiä", on nykyään ihan uskomattoman kalliita lajeja jos haluaa olla "uskottava". Miten niillä oli varaa keksiä koko musatyylejä? :) |
Illu 17.05.2010 10:37:50 | |
---|
Teijo K.: :) Tota samaa vitsiä olen kuullut kerrottavan kaikilla eri folk/roots keikoilla missä olen ollut. Joo. näinhän se on. Joskus olen pikaisesti tuolla Ruukissa kävässyt ja ihan mukavan leppoisa meininkihän siellä oli ja kyllä siellä biisikin vaihtui. Latuska90: ...mut mut... hah, hauskat loppuaplodit. Piste Latuskalle siitä, että jaksoit kuunnella loppuun asti :D |
Tääl on kyllä ihan liikaa tollasta tuulihattumeininkiä, niin äänestyksissä, kuin siinäkin että kuka vetää skaban. Veä sää ku mä en ny viitti jne...kiittäisin tässä mukavista skabailuista muutamia ja ihan sydämestäni: Velsa, Stratomaster, Kuha, MadMatt, J.Hollström, Blaekie, Manetti, Korggari, Krk, Zeeboo, Latuska90, Nipatzki ja WW:kin ja oli joku uudempikin tulokas, mutta näin. Ehkä joskus palaan, ehkä en. For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton |
Teijo K. 17.05.2010 14:17:01 | |
---|
Illu: Joo. näinhän se on. Joskus olen pikaisesti tuolla Ruukissa kävässyt ja ihan mukavan leppoisa meininkihän siellä oli ja kyllä siellä biisikin vaihtui. Kyllä mä ton toisaalta ymmärrän ihan hyvin. Välillä oli itelläkin grassia soitellessa pahoja hetkiä kun kontraa pistelin, ja sehän on vaihtobassoa siinä. Välillä kun keskityminen herpaantui jonkun banjosoolon aikana, niin siitä kun heräs ei tiennyt vähään aikaa et mikä biisi, mikä biisin osa. :) |
apenaattori 17.05.2010 18:13:37 | |
---|
Kiitoksia kannatuksesta. Valtio kaipaa palveluksiani koko tämän viikon sen verran tiiviisti etten pysty vetämään skabaa (taaskaan, mutta minkäs teet). Eli joku noheva reserviläinen voi ottaa vetovastuun. http://img439.imageshack.us/img439/1020/vrjohtoptsqi7.jpg |
latuska90 17.05.2010 18:29:11 (muokattu 17.05.2010 19:05:11) | |
---|
Multa saattais löytyä tausta seuraavaan skabaan... EDIT: Siellä olis nyt sitten uutta skabaa, apen puolesta tehtynä. Olkaapa hyvät. Jos tausta ei miellytä, niin kertokaa ihmeessä. "Ihminen on sekin akustinen instrumentti, kun sen virittää niin se soi kuin enkeli." - Albert Järvinen |
Teijo K. 17.05.2010 22:06:28 | |
---|
latuska90: Multa saattais löytyä tausta seuraavaan skabaan... EDIT: Siellä olis nyt sitten uutta skabaa, apen puolesta tehtynä. Olkaapa hyvät. Jos tausta ei miellytä, niin kertokaa ihmeessä. Mie tykkään, vingutinkin jo jotain tossa äkkiseltään, mutta en saanut julkaisukelpoista musisointia vielä aikaan kun lähdin taas ihan ihme kokeiluihin. :) No, lopulta sitten taas kuitenkin perusveto purkkiin ja sillä hyvä. |
AiGee 18.05.2010 09:17:18 (muokattu 18.05.2010 09:19:51) | |
---|
Hei, rautainen tausta, todella hyvä. Täytyy heittää jotain heti kun kerkiää!' Olen totaalisen erimieltä kuin iso_iskä tuossa aiemmin. Hienoa, että jonkun ollessa estynyt voi toinen paikata ja tarjota taustan. Pääasiahan on skabaaminen leikkimielellä ja oppimismielessä (aimakin itselläni.) Ja osallistuminenhan on ilmeisen vapaaehtoista, väkisin ei kannata puurtaa. Jos haluaa levähtää niin kaikillahan on siihen oikeus... Minä haluan omalta osaltani kiittää niitä kaikkia jotka jäivät kiitettävien listalta pois, kiitos hienosta ja rehdistä roots skabasta ja kannustavasta ja opettavaisesta ilmapiiristä ja siitä ettei ketään ole dissattu toisen luokan räpeltäjäksi ja osaa nostettu kunkkuluokkaan, vaan on jaksettu antaa asillista ja rakentavaa kritiikkiä ja kannustaa muita! En osaa......vielä. |
Tuomo_ 18.05.2010 10:21:29 | |
---|
Minä haluan omalta osaltani kiittää niitä kaikkia jotka jäivät kiitettävien listalta pois, kiitos hienosta ja rehdistä roots skabasta ja kannustavasta ja opettavaisesta ilmapiiristä ja siitä ettei ketään ole dissattu toisen luokan räpeltäjäksi ja osaa nostettu kunkkuluokkaan, vaan on jaksettu antaa asillista ja rakentavaa kritiikkiä ja kannustaa muita! Tälle plussaa... tästä on hyvä jatkaa. Eilinen meni jo, huomista en tunne, tänään on aika vetäistä yx blues. |
J.Hollström 18.05.2010 10:45:40 | |
---|
tahtah: Tälle plussaa... tästä on hyvä jatkaa. Jaa-a. Onko se sitten niin hyvä jatkaa jos BigPapa on pois pelistä? |
BigPapa 18.05.2010 11:09:56 (muokattu 18.05.2010 11:19:50) | |
---|
Näin se aikoinaan lähti: http://muusikoiden.net/keskustelu/p … ts.php?c=10&t=154599&co=630 Minä haluan omalta osaltani kiittää niitä kaikkia jotka jäivät kiitettävien listalta pois, kiitos hienosta ja rehdistä roots skabasta ja kannustavasta ja opettavaisesta ilmapiiristä ja siitä ettei ketään ole dissattu toisen luokan räpeltäjäksi ja osaa nostettu kunkkuluokkaan, vaan on jaksettu antaa asillista ja rakentavaa kritiikkiä ja kannustaa muita! Kyllähän sitä saa kiitellä ketä haluaaja mistä haluaa, mut sanoisin että totuus on toinen, niinkuin tosta hengenmiehen kommentista näkee. Ilmapiirissä ei ole joidenkin osalta ollut kehumista pitkään aikaan. Sen sijaan dissaamista on ollut havaittavissa, sekä asiatonta, asiantuntematonta ja romuttavaa kritiikkiä joidenkin osalta ainakin allekirjoittanutta kohtaan. For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton |
SikaSilu 18.05.2010 13:34:16 | |
---|
Olenko mä ainoa, jonka mielestä nää taustat noudattaa melkein aina samaa kolmensoinnun kaavaa ? Tempo muuttuu, mutta jotenkin kuitennii :) "Watch my back" sano kyttyräselkä... |
BigPapa 18.05.2010 13:43:57 (muokattu 18.05.2010 13:58:11) | |
---|
velsa: http://maihinnousu.net/s/7750 Onhan huikee veto taas.....mahtavaa.....teknistä osaamista, maltillisuutta ja fiilistä sopivassa suhteessa, täydellistä. For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton |
Teijo K. 18.05.2010 13:44:12 | |
---|
SikaSilu: Olenko mä ainoa, jonka mielestä nää taustat noudattaa melkein aina samaa kolmensoinnun kaavaa ? Tempo muuttuu, mutta jotenkin kuitennii :) Ehkä vähän, mutta ei se ainakaan mua haittaa. :) "Soolot" on mitä on enivei. |
velsa 18.05.2010 14:04:20 | |
---|
BigPapa: Onhan huikee veto taas.....mahtavaa.....teknistä osaamista, maltillisuutta ja fiilistä sopivassa suhteessa, täydellistä. Kiitos...........................!!! Kauas on pitkä matka........ |
padaa@dadaa! 18.05.2010 14:10:16 | |
---|
SikaSilu: Olenko mä ainoa, jonka mielestä nää taustat noudattaa melkein aina samaa kolmensoinnun kaavaa ? Tempo muuttuu, mutta jotenkin kuitennii :) En mä tosta sointujen määrästä niin. Onhan jazz-palstalla oma skabansa. Mutta kuten on täällä monta kertaa ilmi tullut, näissä puitteissa ei oikein toimi skaba jossa olis kaikki reggaaet, cajunit, irkkufolkit ja ragat sekaisin. |
SikaSilu 18.05.2010 14:27:25 (muokattu 18.05.2010 14:29:23) | |
---|
Niin noh en mä sitä tarkottanut, että sointuja pitäs olla miljoona. Mulla riittää tekemistä saada jotain kuuntelemisen arvosta jo noihin kolmeen. Lähinnä tarkotin sitä, että eikö rootsilla ole muuta tarjottavaa, kun tää kolmensoinnun ränttätänttä ? Koska on ollut esim rokkabilly, southern rock tms tausta ? "Watch my back" sano kyttyräselkä... |
padaa@dadaa! 18.05.2010 15:26:34 | |
---|
SikaSilu: Koska on ollut esim rokkabilly, southern rock tms tausta ? Jälkimmäisen ominaissoundi on hieman tulkinnanvarainen, mut rockabillytausta olis kyl hieno saada tänne joskus. |
BigPapa 18.05.2010 15:30:21 | |
---|
LeoFender: Jälkimmäisen ominaissoundi on hieman tulkinnanvarainen, mut rockabillytausta olis kyl hieno saada tänne joskus. On niitä rockabillytaustoja joskus ollutkin. For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton |
velsa 18.05.2010 15:48:12 (muokattu 18.05.2010 15:48:53) | |
---|
SikaSilu: Niin noh en mä sitä tarkottanut, että sointuja pitäs olla miljoona. Mulla riittää tekemistä saada jotain kuuntelemisen arvosta jo noihin kolmeen. Lähinnä tarkotin sitä, että eikö rootsilla ole muuta tarjottavaa, kun tää kolmensoinnun ränttätänttä ? Koska on ollut esim rokkabilly, southern rock tms tausta ? Siitä vaan omaa billy/southern/whatever skabaa pystyyn ni ei tarvi ihmetellä..... Näihinhän ei ole pakko vetää mitään jos näistä ei diggaa! Kauas on pitkä matka........ |