Mr.Sit.com 13.05.2010 03:10:39 | |
---|
SiwamieS: Ton mallisissa Trace ellioteissa taitaa ne liitännät olla etupaneelissa. Ilmeisesti kysyjä haluaisi "siirtää" ne taakse. Siitä vaan piuhoittelemaan.. Juurikin näin asia on, olisin tietysti voinut mainita asian. Jos noita kytkentöjä ei olisi valmiina niin tuskinpa niitä edes rupeaisin itsekseni väsäämään :D pitääkin sitten aukaista nuppi ja katsoa että onko takapaneelissa sisäpuolellakin tilaa. Jos en halua poistaa etupaneelin kytkentöjä käytöstä, niin toimiiko niin että jätän vanhat piuhat paikalleen ja samoihin "napoihin" kytken takapaneelin jakit? En kuitenkaan niitä samaan aikaan käyttäisi mutta jos joskus haluttaa käyttää tosta etupaneelista ni olis kiva jos olis mahdollista :) |
Mr.Sit.com 13.05.2010 03:10:40 (muokattu 13.05.2010 03:12:13) | |
---|
Tupla, en tiedä tosin että miten on kännykällä mahdollista :S |
Aki 13.05.2010 03:53:48 | |
---|
Ach, nyt ymmärrän. Mr.Sit.com: Jos en halua poistaa etupaneelin kytkentöjä käytöstä, niin toimiiko niin että jätän vanhat piuhat paikalleen ja samoihin "napoihin" kytken takapaneelin jakit? Efektiloopin paluun kanssa ei toimi noin, sen jakki kun on (lähes aina) kytkevää mallia. "Epäreilua tuomita koko paketti 99,9%:n perusteella."
-Jucciz, 2008 |
Mr.Sit.com 13.05.2010 09:36:55 | |
---|
Efektiloopin paluun kanssa ei toimi noin, sen jakki kun on (lähes aina) kytkevää mallia. Niinpäs muuten onkin. Pitääkö rakentaa joku kytkin mistä vaihtaa etu- ja takapaneelin välillä? Varmaan riittää pelkästään toi paluu. Toimisiko tässä joku A/B-tyyppinen kytkentä? Aattelinki et on liian helppoa jos vetää pelkästään johdot :) |
Aki 13.05.2010 12:43:25 | |
---|
Äh, aivohyhmä. Tottakai ton saa kahdella kytkimellisellä jakilla toimimaan. Esim niin että etupaneelin jakilla on etusija: - Nykyinen etupaluun tipin kytkimen piuha vaihdetaan menemään takapaluun tipin kytkimeen. - Takapaluun tipistä etupaluun tipin kytkimeen. - Etupaluun tipistä eteenpäin päätteelle (kuten nykyäänkin). Jos molemmissa on plugi, vain etupaneelin paluu toimii. "Epäreilua tuomita koko paketti 99,9%:n perusteella."
-Jucciz, 2008 |
Mr.Sit.com 13.05.2010 16:06:31 | |
---|
Aki: Äh, aivohyhmä. Tottakai ton saa kahdella kytkimellisellä jakilla toimimaan. Esim niin että etupaneelin jakilla on etusija: - Nykyinen etupaluun tipin kytkimen piuha vaihdetaan menemään takapaluun tipin kytkimeen. - Takapaluun tipistä etupaluun tipin kytkimeen. - Etupaluun tipistä eteenpäin päätteelle (kuten nykyäänkin). Jos molemmissa on plugi, vain etupaneelin paluu toimii. Selvä! Nyt vain nuppi auki ja jakit tilaukseen :) Kiitos avusta molemmille auttajille, ilmoitan kun oon saanu komma tehtyä ja toimimaan :D |
Zeeboo 13.05.2010 17:36:27 (muokattu 13.05.2010 17:39:55) | |
---|
Nyt tartteis vinkkejä & ideoita. Meininki olisi tehdä Axetrak tyylinen pömpeli äänityksiä varten, ehkä myös keikkakäyttöön. Tuollaisen mitoituksesta ei ole itselläni kokemusta, eikä liioin kalustuksen vaatimuksista. Minulla on sisämitoiltaan noin 25x25x50 cm kokoinen 17mm vaneerista tehty kaappi, jossa on 2 kpl Celestionin G8S-50 kajaria. Tätä olen käyttänyt omana kontrollina kun soitin räkkivermeillä. Nyttemmin tuo on joutavana ja ajattelin, josko tuota saisi hyötykäyttöön. Siispä ääni-ihmiset: Toimiiko kasituumainen tuon kokoisessa umpipömpelissä? Axetrakissa on tietääkseni 6" kajari. Millainen mikki/ mikit? millaiselle etäisyydelle? mitä muuta pitäisi ottaa huomioon/ pitäisi tietää, vaimennukset, nurkkapyöristykset jne? Kannattaisiko suosiolla ostaa oikea? Onko koko vehkeessä tolkkua? Paljon on kysymyksiä, joiden vastauksista olisin kovasti kiitollinen. E: Ai niin, moottori systeemissä on >10W "Kaikki äänet, jotka saat soitettua, syntyvät tekniikasta. Ne äänet, jotka jätät soittamatta syntyvät hyvästä mausta." |
joomak 13.05.2010 19:50:27 | |
---|
Mitä tekee stereodekooderi? esim. tällainen piiri LM1876TF "Aidoksi" stereoksihan tuo ei voi monona jo kaapattua signaalia muuttaa, joten tekeekö se muuta kuin sekoittaa äänen hieman eri vaiheeseen kanavien välillä? |
Klezberg 13.05.2010 21:04:48 | |
---|
joomak: Mitä tekee stereodekooderi? esim. tällainen piiri LM1876TF "Aidoksi" stereoksihan tuo ei voi monona jo kaapattua signaalia muuttaa, joten tekeekö se muuta kuin sekoittaa äänen hieman eri vaiheeseen kanavien välillä? En nyt löytänyt tuolla tyyppimerkinnällä stereodekooderia, mutta ainakin tämmöiselle 70-luvulla opiskelleelle ja harrastelleelle stereodekooderi on fm-vastaanottimessa käytetty piiri, joka dekoodaa radiolähetyksessä olevat monosignaalin (L+R) ja kanavaerotussignaalin (L-R) stereoksi. FM-radiolähetyksenhän täytyy olla semmoinen, että monovastaanottimella kuunneltuna se kuuluu monona, siksi ratkaisu on tuommoinen. huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta |
gorgongorgon 14.05.2010 10:04:41 | |
---|
Terve, miten saan "let ring" efektin kitaraan tai pianon pedaalin päälle sibelius 6:ssa? Olen etsinyt toimintoa jo ikuisuuden, luulis että löytyisi helposti(?). Löysin pianon pedaali symbolin, joka ei auta asiaan... (en tiedä onko tämä oikea paikka kysellä sibeliuksesta, kyselin teoriapalstan jkerhossa, mutta tämä keskustelu vaikuttaisi relevantimmalta) Kiitoksia |
varakeef 14.05.2010 11:45:59 | |
---|
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle"
- Laura Latvala |
Zeeboo 14.05.2010 12:09:01 | |
---|
varakeef: Teoriaosuus: tiedän eron kitarapiuhan ja kaiutinpiuhan välillä, mutta onko niiden plugeilla jotain rakenteellisia eroja? Ei kai pitäisi olla? Ei ole. Käytännön kysymys: voinko siis askarrella tällaisen kulmaplugin Fenderin comboille tyypillisen kaiutinpiuhan toiseksi pääksi? Voi. Joissain tuon mallisissa kulmaplugeissa maa tulee kiinni suoraan plugin koteloon, ja sen juottaminen saattaa - siis saattaa - olla hankalaa. Varsinkin, jos runko on pinnoitettu nikkelillä tms. Mutta kun piuhan on saanut kiinni, niin varmaan on hyvä. Uralilla on myynnissä myös Switchcraftin kulmaa, jollaiset mulla on kitara- ja kaappipiuhoissa. On hyvä. Yhdessä piuhassa mulla on Neutrikin kulma, joka on ihan OK kanssa. "Kaikki äänet, jotka saat soitettua, syntyvät tekniikasta. Ne äänet, jotka jätät soittamatta syntyvät hyvästä mausta." |
päänahka 14.05.2010 12:53:57 | |
---|
gorgongorgon: Terve, miten saan "let ring" efektin kitaraan tai pianon pedaalin päälle sibelius 6:ssa? Olen etsinyt toimintoa jo ikuisuuden, luulis että löytyisi helposti(?). Löysin pianon pedaali symbolin, joka ei auta asiaan... (en tiedä onko tämä oikea paikka kysellä sibeliuksesta, kyselin teoriapalstan jkerhossa, mutta tämä keskustelu vaikuttaisi relevantimmalta) Kiitoksia Elektroniikka ja soitinrakennus? Kokeilepa tietokoneet ja musiikkiohjelmat -palstan Jelppikerhoa: http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=33&t=157231 Työ norjat, Zorron yöstä nouskaa. |
TheVille 16.05.2010 21:54:34 | |
---|
Hei! Kysymys koskee circuit bending -harrastuksen aloittamista ja sopivia potentiometrejä. Mulla ei ole muuta kokemusta elektroniikan tinaamisesta kuin yläasteella (eli todella kauan sitten) tehdyt muutamat viritykset. Nyt kuitenkin syyhyttää aloittaa bendaus ja ajattelin huomenna käydä Bebekissä hakemassa läjän kytkimiä ja potentiometrejä sekä jonkun äänipiirillisen rakennussarjan. Myöskin jonkunlainen lasten lelusyntikka on mielessä. Katselin tuolta netistä että potentiometrejä on vaikka millä mitalla erilaisia. Mitkähän olisivat käyttökelpoisia paristokäyttöisten musiikkilelujen bendaamiseen? Entä onko hyviä ehdotuksia aloitteluun sopivaksi bendauskohteeksi? |
Aki 17.05.2010 00:16:41 | |
---|
TheVille: Hei! Kysymys koskee circuit bending -harrastuksen aloittamista ja sopivia potentiometrejä. Joissain paikoissa 10Kohm logaritminen potikka on hyvä, toisissa paikoissa 1000Kohm lineaarinen. Hyvään alkuun pääsisit jos sulla olis vaikkapa muutama kymppi, muutama satku, ja varalta vaikka yksi megainen. Tuossa käytössä luulen että logaritmiset toimisi yleensä paremmin. "Epäreilua tuomita koko paketti 99,9%:n perusteella."
-Jucciz, 2008 |
NitroJeesus 17.05.2010 02:02:32 (muokattu 17.05.2010 02:05:56) | |
---|
Moro. Hakusessa olis pedaalilautaan uudet plugit. Piuhaa riittää kassikaupalla, mutta vielä pitäis jostain löytää noin 22 tsipaletta sopivia kulmaplugeja. Plussana olis pieni koko ja helppo kolvattavuus. Budjetti jotain kymppejä. Mites paljon eroa noiden laatubrändien ja kopiohalpisten välillä on? Näitä oon esim. tsiigaillut, toki muitakin saapi ehdotella: Switchcraft: http://www.banzaimusic.com/Switchcraft-Plug-228.htmlTaiwan-kopsu: http://www.banzaimusic.com/Plug-Mono-Right-Angle-Taiwan.html Ensimmäisellä vaihtoehdolla hinnaks tulee melkein 80€, toisella alle 17€.. |
gasser 17.05.2010 04:09:38 | |
---|
Ei elektroniikka, vaan kaula-asiaa. Jostain syystä (sää?) tuon mun danelectron baritonin kaula on vääntäytynyt väärään suuntaan notkolle. Kaularauta (yksitoiminen) on täysin löysänä, mutta silti ei kielten veto riitä suoristamaan kaulaa. Onko mitään kikkakolmosta, jolla saisi tuota kaulaa väännettyä oikeansuuntaiselle mutkalle? Joku jigi avuksi/painoja päälle ja saunaan marinoitumaan? -?- |
poppamies 17.05.2010 09:24:45 | |
---|
NitroJeesus: Moro. Mites paljon eroa noiden laatubrändien ja kopiohalpisten välillä on? ... Onhqn ne erillaiset mutta ei sillä liene suurempaa merkitystä pedalboardissa missä ei johtoja ja plugeja liikutella ollenkaan. Itse tekisin hyvillä mielin halpiksista tuohon käyttöön. Lord Of The Strings |
aleksi- 17.05.2010 11:42:41 | |
---|
|
"Epäreilua tuomita koko paketti 99,9%:n perusteella."
-Jucciz, 2008 |