Aihe: Nopeuden kehittäminen
1 2 3 4 5 6 7 8 9 1012 13 14 15 16
Tonski
16.05.2010 11:13:06

aalataur: Tosta humppaa Espoosta Enontekijöille 5 kertaa viikossa, meitsi ainakin saattais olla völjyssä, jos vaan olisi tollanen mahdollisuus. Soittaahan se Wäinöläkin humppaa, kyllä sekin on treenitunteja siihen viikon kokonaismäärään, tarkka cleanien sointujen lätkytys kehittää kyllä kättä ja korvaa. Barre-otteiden tai erikoisempien nelisointujen sujuvan vaihtelun uskoisin tukevan esim. swiipparointia. Pitäsköhän laittaa Wanted-palstalle ilmo. Sillon tietysti olisi vaikea kehitellä samaan aikaan mitään muita kokoonpanoja.

Laita ihmeessä, eikä ne humppakeikatkaan sovi muiden kokoonpanojen kanssa treenausta mitenkään pois. Veikkaan, että jos nyt alotat keikkabändin sellasessa kevyessä rahantekotarkotuksessa, niin tuskin on heti kättelyssä tulossa sulle viittä keikkaa viikottain. Siinähän kehittää prima vista -taitojaan, komppausta, eri sointuotteiden suvereenia hallintaa(tätä kautta nimenomaan keksii swiippeihin sen, että on niitä muitakin kun duuri molli ja dimi:D), bändityöskentelyä erilaisissa tilanteissa, erilaisten tyylilajien hallintaa(fiilisbiiseissä esmes hyvä osata näppäilyä/funkkikamassa sille ominainen komppaus..), saa keikkakokemusta, ja jos muun bändin kanssa viihtyy niin tekeehän niitä mielellään jos vielä jonkin edes nimellisen rahallisen korvauksen saa.
ihku
kimurantti1
16.05.2010 11:50:32
aalataur: Toki oon. Mut jos se rupeis valittamaan että taasko sä soitat, sais lähtee luultavasti menemään. Onneks diggailee musiikista yhtä paljon kun minä ja juurikin nimenomaan tiluttamisesta ja rockista/metallista. Teen legatoharjotuksia ilman sähköjä ja kangas mutettamassa kielet, kun katotaan leffaa, ja toisella kädellä pidän kädestä, välillä kitara unohtuu. Tai tiluttelen sen sylissä, ja välillä kääntää niskaa ja vaihtaa pitkän suudelman. Eikä hän odota että musta tulee jokin tunnettu muusikko, se diggaa mua ihan sen takia millanen olen persoonana, tietysti musa yhdistää.

HOHOOHOO!! Ei jumanklavita aalautur, sulla on hieno parisuhde! Pidä tosta kiinni, arvostan. :-D
http://www.piecemakerband.com
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
krk
16.05.2010 12:00:05

Ei täällä Suomessa nälkään kuole.

Ei, koska meillä on ollut ja on toivottavasti jatkossakin riittävästi vastuullisia kansalaisia, jotka opiskelevat, valmistuvat ammattiin, käyvät töissä ja maksavat veronsa. He ovat juuri niitä täällä junteiksi pilkattuja tavallisia puurtajia, jotka perustavat perheitä ja saavat lapsia opettaakseen heille miten ihmiseksi tullaan.

Onko tässä toiminnassa saavutuksen tunnusmerkkejä? Voisiko sellaisen laskea saavutukseksi, että tämän tylsän ja vapaata ihmistä sitovan elämäntyylin ansiosta meillä on maailman tasa-arvoisin, oikeudenmukaisin ja turvallisin yhteiskunta?

Yhteiskunta, jossa huolehditaan myös niistä, jotka eivät siihen itse aidosti tai laiskuuttaan kykene.

Kitaransoitto on upea harrastus. Se sopii mainiosti myös aikuisille.
"Son, can you play me a memory? I'm not really sure how it goes, But it's sad and it's sweet and I knew it complete, When I wore a younger man's clothes" - Billy Joel
kimurantti1
16.05.2010 12:04:22
krk: Ei, koska meillä on ollut ja on toivottavasti jatkossakin riittävästi vastuullisia kansalaisia, jotka opiskelevat, valmistuvat ammattiin, käyvät töissä ja maksavat veronsa.

Jep. Ja jotkut saa myös palkkaa keikoista ja maksaa niistä veronsa ihan mukisematta. Iso osa musa-alallakin työskentelevistä henkilöistä on niitä tavallisia puurtajia. Mä ihan tykkään siitä mitä teen, mutta voin kertoa että 5x45min tanssikeikasta roudauksineen ja matkoineen on rokkitähden glamourit aika kaukana.
http://www.piecemakerband.com
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
krk
16.05.2010 12:12:07

kimurantti1: Jep. Ja jotkut saa myös palkkaa keikoista ja maksaa niistä veronsa ihan mukisematta. Iso osa musa-alallakin työskentelevistä henkilöistä on niitä tavallisia puurtajia. Mä ihan tykkään siitä mitä teen, mutta voin kertoa että 5x45min tanssikeikasta roudauksineen ja matkoineen on rokkitähden glamourit aika kaukana.

Totta kai, muusikon ammatti on ammatti siinä missä muutkin.

Tossa oli edellä vaan jo niin paksua (provo)tekstiä, jossa pilkattiin junteiksi niitä jotka tekevät asioita muidenkin kuin vain oman perseensä eteen. Mitenkähän päin sen junttiuden kanssa oikein mahtaa todellisuudessa olla?
"Son, can you play me a memory? I'm not really sure how it goes, But it's sad and it's sweet and I knew it complete, When I wore a younger man's clothes" - Billy Joel
aalataur
16.05.2010 12:14:01 (muokattu 16.05.2010 12:28:04)

kimurantti1: HOHOOHOO!! Ei jumanklavita aalautur, sulla on hieno parisuhde! Pidä tosta kiinni, arvostan. :-D

:P No, mimmi tykkää mun soitosta ja tietää populaarimusiikin historiasta varmaan enemmän kun minä. Ehkäpä jatkossa ei niin suopeasti suhtaudu. Mut en mielelään ole yhtään päivää täysin soittamatta. Kuunnellaanhan sitä levyjäkin yhdessä ja hehkutetaan kilpaa, sama kait se jos välillä soittelee mimmille jotain, balladeja vaikka, tai kysyy rehellistä mielipidettä uusista ideoistaan. Ois vaikeempi suhdetta rakennella jos mimmi olis joku R'n'B:tä kuunteleva trendi-ihminen (sitäkin lähinnä heiluttaaksen persettä äijille baarissa) jonka mielestä hevi on vaan mölyä tms..

krk: He ovat juuri niitä täällä junteiksi pilkattuja tavallisia puurtajia, jotka perustavat perheitä ja saavat lapsia opettaakseen heille miten ihmiseksi tullaan.

En mä ainakaan juntiksi pilkkaa duunareita, mutta mielestäni systeemi kusee kun kaupunginisät esim. on valmiita laittamaan miljoonia johonkin teatterin tukemiseen, mutta uusia bändikämppiä ei saada nuorille vaikka kyse olisi muutamien tuhansien investoinnista. Avantgarde-tyylinen taide mitä Kiasmassa on esillä voi saada todella suuria apurahoja, vaikkei sen tekeminen mielestäni vaadi taitoa tai minun näkökulmastani tuo tähän maailmaan mitään hyvää tai arvokasta. Sen vuoksi sossutukea voisi ajatella "rivimuusikon apurahana". Tietenkin jos sä et treenaa kovaa ja olet laiska, se on eri asia. Jos treenaa kovaa ja yrittää vitusti, tekee töitä kun eläin, kehittää itseään ja musiikillista ymmärrystään ja käy välillä sossunluukulla, on se vähän eri asia kun joku joka nostaa työttömyystukea ja vaan kaivaa sohvalla nenää ja lähettelee viestejä TV:n kännykkächattiin.
padaa@dadaa!
16.05.2010 12:17:52 (muokattu 16.05.2010 12:23:25)

krk: Ei, koska meillä on ollut ja on toivottavasti jatkossakin riittävästi vastuullisia kansalaisia, jotka opiskelevat, valmistuvat ammattiin, käyvät töissä ja maksavat veronsa. He ovat juuri niitä täällä junteiksi pilkattuja tavallisia puurtajia, jotka perustavat perheitä ja saavat lapsia opettaakseen heille miten ihmiseksi tullaan.

Onko tässä toiminnassa saavutuksen tunnusmerkkejä? Voisiko sellaisen laskea saavutukseksi, että tämän tylsän ja vapaata ihmistä sitovan elämäntyylin ansiosta meillä on maailman tasa-arvoisin, oikeudenmukaisin ja turvallisin yhteiskunta?

Yhteiskunta, jossa huolehditaan myös niistä, jotka eivät siihen itse aidosti tai laiskuuttaan kykene.

Kitaransoitto on upea harrastus. Se sopii mainiosti myös aikuisille.

Plussan arvoista off-topic-pohdintaa.
Itsekin silloin kun täytti 18, oli helppo huudella että "en mä mitään lapsia ala hankkimaan, enkä jätä perintöö vaan kulutan kaikki ite", mutta parissa vuodessahan tulevat reaalimaailman rajat vastaan. Ja viitaten aikaisempaan viestiini, niin varmasti näistä tahtomattaan erakoituneista osa on ollut nuoruudessaan koviakin elämäntapaintiaaneja.

aalataur: Perheen nyt voi hankkia kuka tahansa juntti ja hankkia lisää kusipäisiä lapsia huonoilla geeneillään tähän ennestäänkin kusiseen maailmaan.

Tästä olisin vähän eri mieltä. Eihän se lapsen teko mitään vaikeata ole, lisääntyväthän köyhät ja vähän koulutetut yleensä eniten. Mutta sellaisen kestävän ydinperheen, jossa edustat jälkikasvulle uskottavaa auktoritteettia, hankkiminen onkin hieman eri juttu.
tender.insanity
16.05.2010 13:15:00 (muokattu 16.05.2010 13:15:25)
krk: Ei, koska meillä on ollut ja on toivottavasti jatkossakin riittävästi vastuullisia kansalaisia, jotka opiskelevat, valmistuvat ammattiin, käyvät töissä ja maksavat veronsa.

Tulee mieleen se, että "muistakaa vetää vessat Jyväskylässä jotta Helsingissä saadaan juomavettä". Paiskitaan me töitä, että pelkästään kitaran soittoon keskittyvälle on varaa ostaa uudet kielet ja pari Saarioisten roiskeläppää :D

Edelleen peräänkuulutan näitä työssäkäyviä perheellisiä kitaristeja, että minkä verran te soittelette ja treenailette viikossa? Ois kiva vertailla ja huomata olenko itse vain aikaansaamaton ja huono hallitsemaan ajankäyttöäni, vaikkei sitä perhettä siis olekaan.

Aalataurin elämäntapa ja -filosofia on jo tullut selväksi. Eli jos joku muu ottaisi asiaan kantaa.

Tää on muuten oikeasti hauskin ketju m.netissä pitkään aikaan! Pistetääs plussa aloittajalle siitä hyvästä =)
aalataur
16.05.2010 13:25:34 (muokattu 16.05.2010 13:59:33)

tender.insanity: Aalataurin elämäntapa ja -filosofia on jo tullut selväksi. Eli jos joku muu ottaisi asiaan kantaa

Luitkohan ton yhden viestini? Tein tossa joku aika sitten tosiaan puolen vuoden ajan palkkatöitä 40-43 tuntia viikossa ja sen lisäksi treenasin töiden jälkeen ja viikonloppuisin soittamista 30-45 tuntia viikossa. Eikä tehnyt ees tiukkaa, työtodistuksessa kehuttiin mun työpanosta ja suositeltiin jatkossa vastaaviin hommiin. Viikonloppuna kerkesin baariin, kattomaan keikkoja tai kaverien luo.

Et sä hirveesti tiedä mun elämäntavoista, sanoin vaan että mun mielestä ei ole väärin vältellä välillä töitä ja käyttää vähän sossun palveluita jos tavoite on joskus olla ammattimuusikko tai ihan vaan toteuttaa taiteellisia ambitioita, mihin ei valtion apurahaa ole saatavilla.

Mut tosiaan mä olen kyllä jo saanut tästä ketjusta tarpeekseni. Nopeuteen on vaan yksi reitti - vitusti treeniä. Taikakeinoja ei ole jos haluaa panostaa asiaan X, on tingittävä asiasta Y.
Tonski
16.05.2010 13:31:54

aalataur: Mut tosiaan mä olen kyllä jo saanut tästä ketjusta tarpeekseni.

En ihmettele, kenen täällä muka on pakko selitellä motiivejaan yhtään kellekään? Sinänsä käsitän kyllä et tyyppejä kiinnostaa sun ajankäyttösi soittamisen suhteen, koska oot noiden viesties perusteella varmaan tällä hetkellä parhaiten soiton suhteen priorisoiva jäsen täällä, monet tosiaan(esmes allekirjoittanut) käyttää aikaansa joutavaan ja sitten itkee kun ei kehitystä tapahdu. Voi aina punnita lähtiskö sitä nyt kuluttaa bensaa ajellakseen kavereiden kanssa autolla jossain vai hinkkaiskohan ton fuusiolikin kuntoon ja jamittelis sit taustanauhojen päälle tai jotain..
ihku
tender.insanity
16.05.2010 14:01:04 (muokattu 16.05.2010 14:04:00)
aalataur: mun mielestä ei ole väärin vältellä välillä töitä ja käyttää vähän sossun palveluita jos tavoite on joskus olla ammattimuusikko tai toteuttaa taiteellisia ambitioita, mihin ei valtion apurahaa ole saatavilla.

Toimeentulolaki pykälä #1:

Toimeentulotuki on sosiaalihuoltoon kuuluva viimesijainen taloudellinen
tuki, jonka tarkoituksena on turvata henkilön ja perheen toimeentulo ja
edistää itsenäistä selviytymistä. Toimeentulotuen avulla turvataan henkilön
ja perheen ihmisarvoisen elämän kannalta vähintään välttämätön
toimeentulo.

Onnea valitsemallasi tiellä.

Tekisit mieluummin duunia kuuluen työttmyyskassaan työssäolehdon mukaisesti, niin saat sentään ansiosidonnaista (pari kertaa tt:n määrä) tekemättä mitään. Mutta kuten sanottu, kukin tyylillään. Aina tähän maahan yksi wannabe mamu mahtuu mukaan.

EDIT: =)
aalataur
16.05.2010 14:23:09 (muokattu 16.05.2010 15:01:27)

tender.insanity: Onnea valitsemallasi tiellä.

Sua nyt vaan vituttaa kun huomaat että joillain on paremmin hallussa se ajankäyttö? Justhan kerroin että tehnyt välillä pitkiä aikoja täyttä työviikkoa ja treenannut silti tuplasti sen määrän mikä sun mukaan on mahdotonta työssäkäyvälle. Nyt on taantuma jos et ole havainnut, ei niitä töitä löydy niin vaan jokaiselle halukkaalle.

Ei sullakaan tekniikassa mitään vikaa ole, sooloskaba 20 olisi kyllä auttanut jos olisit soittanut oikeasta sävellajista eikä 1.5 sävelaskelta ylempää. En mä ymmärrä sun kaltaisia ihmisiä jotka katsoo Salkkareita ja sitten itkee kun aika ei riitä, itse hakkaisin itteäni mieluummin lapiolla naamaan kun turruttaisin päätäni ton jätteen seuraamisella.

Sorry, nytten palo käämi, ei mitään henkilökohtaista. Aika tosiaan vaikka pysyä pois täältä sivustolta pari päivää.

E: Noh, pitääpä tutustuu sun soittoon tarkemmin, sooloskaba 20 jäi vaan mieleen ja musiikillisesti se kuulosti kyllä lähinnä vitsiltä.
E2: Mä en edellenkään ymmärrä tender.insanityn väitettä että työssäkäyvän on mahdotonta treenata 20 tuntia viikossa. Sanonut nyt jo 3 kertaa sulle että tein 6 kk ajan täyttä työviikkoa ja lisäks treenasin samalla vapaa-ajalla 30-45 tuntia viikossa. En mä tätä koko treenihommaa ole tehny kun vasta vähän yli vuoden, joten "sossun rahoittama" on aika mielenkiitonen väite. Ennen 2009 soittelin muutaman tunnin viikossa.
tender.insanity
16.05.2010 14:38:13 (muokattu 16.05.2010 14:39:02)
aalataur: Sua nyt vaan vituttaa kun huomaat että joillain on paremmin hallussa se ajankäyttö?

Äläs nyt. Mä tykkään tehdä kaikenlaista muutakin. Kitaran soitto on vain yksi asia muiden joukossa. Soitan, sävellän, kokkailen paljon, liikun, tykkään duunistani, kasvattelen chilejä ja muutakin, rapsuttelen kissoja, teen emännän kanssa kaikenlaista yms.

En mä ymmärrä sun kaltaisia ihmisiä jotka katsoo Salkkareita ja sitten itkee kun aika ei riitä

En itke, että aika ei riitä. Esitin vain kysymyksen muille. Se nyt on selvää, että sossun rahoittamalla, mistään muusta kiinnostumattomalla henkilöllä, on aikaa treenata. Mitenkä muut?

Itse olen tyytyväinen omaan soittooni. Aina sitä voisi paremmin osata, mutta turhaa tuo on tässä vaiheessa. Teen biisejä, osaan soittaa ne ja tarvittaessa muidenkin biisejä. Se riittää mulle, että kun saan vision, nuotinnan sen ja kykenen nauhoittamaan sen ilman ongelmia.

Mulle kitaransoitto ja musiikki on harrastus. Mä olen sen tyylinen ihminen, että jos harrastus menee siihen, että hampaat irvessä on pakko treenata pelkästään treenaamisen takia, niin siitä karkaa ilo täysin. Jos joskus omalla musiikilla saa jotain järkevää aikaiseksi, niin se on plussaa. Jos ei, niin en masennu ja vedä ranteita auki.

Tähän mennessä musiikilliset saavutukseni, mistä olen tyytyväinen suhteutettuna siihen laitettuun aikaan:

- 1kpl levysoppari
- Yhden bändin biisejä (mun tekemiä) ladattu mikseri.netissä 228500 kertaa (just laskin)
- Oma biisi soinut tietämättäni Kanadassa radiossa Slayerin ja Bodomin välissä ja YleX:n jossain hevitsydeemissä

Antaa asioiden mennä omalla painollaan - jos on mennäkseen - eikä ota stressiä asioista.
Kontiak
16.05.2010 14:40:37 (muokattu 16.05.2010 14:43:13)
krk: Tossa oli edellä vaan jo niin paksua (provo)tekstiä, jossa pilkattiin junteiksi niitä jotka tekevät asioita muidenkin kuin vain oman perseensä eteen. Mitenkähän päin sen junttiuden kanssa oikein mahtaa todellisuudessa olla?

Olihan siinä virheensä. Lapsiahan on käytännössä pakko tehdä, että voi soittaa huoletta elämänsä läpi. Maailma muuttuu nykyään hyvin ja jopa liian nopeasti, joten tuskin musiikkimaailma jää siitä paitsi. Voi käydä vaikka niin, että levymyynti ja tekijänoikeudet häviävät internetin massalevityksen ansiosta kokonaan ja paino siirtyy täysin live-esiintymisiin, jossa taas osaava ja varsinkin paikallinen pelimanni on arvokkainta laatua.

Eihän tämä huonoa keskustelua ole, vaikka väärällä raiteella vähän mennäänkin. Kokeillaan vaihtoehtoista lähestymistä: miten treenaisit nopeutta, jos elantosi riippuisi täysin nopeuden kehittymisestä?

tender.insanity: Antaa asioiden mennä omalla painollaan - jos on mennäkseen - eikä ota stressiä asioista.

Näin minäkin olen sen ajatellut. Unohtakaa unelmat ja puuhatkaa sen parissa, mikä kuulostaa hyvälle.
tender.insanity
16.05.2010 14:43:41
Kontiak: miten treenaisit nopeutta, jos elantosi riippuisi täysin nopeuden kehittymisestä?

Pitäis asua sellaisessa paikassa, että kun vuorokausi lähenee loppuaan, ajaa 100m päähän toiselle aikavyöhykkeelle, niin on yhtäkki tunti enemmän treeniaikaa per päivä! Eiku...
aalataur
16.05.2010 15:04:35

tender.insanity: En itke, että aika ei riitä. Esitin vain kysymyksen muille. Se nyt on selvää, että sossun rahoittamalla, mistään muusta kiinnostumattomalla henkilöllä, on aikaa treenata. Mitenkä muut?

Onhan se hieno tapa keskustella netissä, että valitsee vastapuolen viesteistä vaan ne lauseet, mihin pystyy vastaamaan, ja ohittaa viesteistä ne osiot, mitkä kaataa omat teoriat. Taidetaan kutsua trollaamiseksi?
tender.insanity
16.05.2010 15:06:00
aalataur: Onhan se hieno tapa keskustella netissä, että valitsee vastapuolen viesteistä vaan ne lauseet, mihin pystyy vastaamaan, ja ohittaa viesteistä ne osiot, mitkä kaataa omat teoriat. Taidetaan kutsua trollaamiseksi?

No toi nyt on vaan hienovaraista vittuilua, kun ei saa vastauksia muilta esittämäänsä kysymykseen =) No harm intended!
tender.insanity
16.05.2010 16:51:00
antnis: Joo eikä varsinkaan sellaisille, jotka ovat jättäneet opiskelunsa kesken. Ja tämä ei ollut edes vittuilua.

Se ala, mitä opiskelee takaa 101% varmemmin leivän kuin kitaran soitto. Muuten pitää olla älytön luonnonlahjakkuus ja olla oikeassa paikassa oikeaan aikaan. Eikä riitä että on nopea.

Muistelenpa yhden (IMO) parhaimipia kikkelihevilaulajia, Ralf Scheepersin (Gamma Ray / Primal Fear) haastattelun:

HRH: It takes money right out of your pocket. That really has to hurt.

Ralf Scheepers: I want to explain that. The money thing is a hard factor to talk about. We arent doing this to be millionaires anymore. The eighties are over where musicians and rock stars were wealthy. Nowadays, rock stars are still having a day time job to keep their life going, and this is also coming from this piracy in the end.

Tekihän tuo sähkärin duunia koko ajan Gamma Rayssa ollessa. Ehkä leipä olisi leventynyt, jos olisi Judas Priestiin päässyt.
Ambitus
16.05.2010 17:13:27

tender.insanity: Se ala, mitä opiskelee takaa 101% varmemmin leivän kuin kitaran soitto. Muuten pitää olla älytön luonnonlahjakkuus ja olla oikeassa paikassa oikeaan aikaan. Eikä riitä että on nopea.

Se riippuu, miten siihen soittamiseen suhtautuu. Jos siihen suhtautuu yhtä täyspainoisesti ja ammattimaisesti kuin esim. silmäkirurgin ammattiin, niin kyllä siitä kuuden kielen rämpyttämisestä saa leipäammatin. Pitää olla vaan intohimoa ja aikaa tehdä opiskelut kunnolla. Eikä se duuni tule kolkuttamaan sun himaoveen. Sitä pitää etsiä, niinkuin muissakin ammateissa.
Miksi soittaa hitaasti kun voi myös soittaa nopeasti? Ja mikset tulisi tänne soittamaan nopeasti?!?!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)