Aihe: Nopeuden kehittäminen
1 2 3 4 5 6 7 812 13 14 15 16
tender.insanity
15.05.2010 14:39:31
aalataur: Mun nainen onneksi on kiinnostanut lähinnä minusta, eikä lompakostani.

Ootko sä edes siitä kiinnostunut? =)

Joo, valintojahan tämä elämä on. Mutta eipä mua kauheasti houkuttelisi asua 90v asti vuokrayksiössä sossun tuilla eläen ja kitaraa soittaen. Menee vähän niinkuin hukkaan se elämä IMHO.
aalataur
15.05.2010 15:13:13 (muokattu 15.05.2010 15:28:06)

tender.insanity: Ootko sä edes siitä kiinnostunut? =)

Joo, valintojahan tämä elämä on. Mutta eipä mua kauheasti houkuttelisi asua 90v asti vuokrayksiössä sossun tuilla eläen ja kitaraa soittaen. Menee vähän niinkuin hukkaan se elämä IMHO.

Toki oon. Mut jos se rupeis valittamaan että taasko sä soitat, sais lähtee luultavasti menemään. Onneks diggailee musiikista yhtä paljon kun minä ja juurikin nimenomaan tiluttamisesta ja rockista/metallista. Teen legatoharjotuksia ilman sähköjä ja kangas mutettamassa kielet, kun katotaan leffaa, ja toisella kädellä pidän kädestä, välillä kitara unohtuu. Tai tiluttelen sen sylissä, ja välillä kääntää niskaa ja vaihtaa pitkän suudelman. Eikä hän odota että musta tulee jokin tunnettu muusikko, se diggaa mua ihan sen takia millanen olen persoonana, tietysti musa yhdistää.

Ei se mee hukkaan. Ihan mitä kukin arvostaa. Enpä koskaan ole mistään moottorilla toimivasta perustanut, ja kun lapsiakaan en halua niin pieni asunto riittää. Matkustelu ois ihan jees, mutta eipäs sekään mitään jättituloja edellytä jos ei tarvii mennä luksushotelliin turpoomaan, vaan lähtee vaikka beiben kanssa reilaamaan, joku paska landola mukaan. Itse olen ollut koko aikuisikäni melko askeettinen ihminen, en kaipaa paljoa huvituksia.

Mun vanhemilla esim. on iso asunto, en mä näe siinä mitään etuja, pelkkiä haittoja. Paljon turhia huoneita, jotka kuitenkin unohtaa ympäriltään kun keskittyy musaan, tai siihen beibeensä. Tietysti jos ei ole tommosia asioita mitkä on aidosti tärkeitä, materian hankkimisesta voi tulla korvaava pakkomielle. Fight Clubissa oli mun mielestä aika hyvä sanoma..

"Fuck off with your sofa units and strine green stripe patterns, I say never be complete, I say stop being perfect, I say let... lets evolve, let the chips fall where they may."

"The things you own end up owning you."
tender.insanity
15.05.2010 15:52:06
aalataur:
Mun vanhemilla esim. on iso asunto, en mä näe siinä mitään etuja, pelkkiä haittoja. Paljon turhia huoneita, jotka kuitenkin unohtaa ympäriltään kun keskittyy musaan, tai siihen beibeensä. Tietysti jos ei ole tommosia asioita mitkä on aidosti tärkeitä, materian hankkimisesta voi tulla korvaava pakkomielle.

Joo, en ole asettanut materialismia vastakohdaksi. Usein itselle tärkeät asiat toimivat toistensa vastapainona ja myös motivoijana. Monasti prioriteetit myös muuttuvat elämän edetessä. Asioita kannattaa välillä pohtia myös siltä kantilta, että "mitä jos". Yhden kortin varaan laskeminen kun on aina aika riskaabelia touhua.

Muistuupi mieleen eräs tyyppi, joka oli todella aikaansaava ihminen ja teki kaikkea mahdollista mitä vain kuvitella voi. Häneltä kysyttäessä, että miten hänellä tehot, aika ja jaksaminen oikein riittää, niin tämä vastasi "saamalla huonoennusteisen syövän".
Tonski
15.05.2010 15:55:44

aalataur: Perhettä ei...

Vittu sulla on asennetta kiinni tuossa hommassa! ++
ihku
tender.insanity
15.05.2010 16:00:51
Tonski: Vittu sulla on asennetta kiinni tuossa hommassa! ++

Joo. Ja mieluummin laittaa mikrossa kanannahkapihvejä minuutissa, kuin käyttää 30min aikaa tehden ruokaa, mistä tietää mitä syö. 29min enempi treeniaikaa/päivä..
hapan
15.05.2010 16:18:28
tender.insanity: Joo. Ja mieluummin laittaa mikrossa kanannahkapihvejä minuutissa, kuin käyttää 30min aikaa tehden ruokaa, mistä tietää mitä syö. 29min enempi treeniaikaa/päivä..

Hahahahaa +
tender.insanity
15.05.2010 16:34:08 (muokattu 15.05.2010 16:37:03)
Aalataurista tulee väkisin mieleen sellainen muumio, mitä löydetään aina välillä talosta vuosia kuoleman jälkeen, kun asumistuki ja sossun rahat rullaa. Paitsi tällä muumiolla on kitara sylissä =)

EDIT: Perse ruvella makselet saman verran vuokralla kun asut, eikä käteen jää mitään.
EDIT2: Eipä sillä ylipainolla ole väliä. Käypä labroissa, niin näät mihin kuntoon olet suonesi ja kolesterolisi ajanut eineksillä ja pikaruoalla. Mahdollisesta alkavasta diabeteksesta puhumattakaan.
aalataur
15.05.2010 16:36:23 (muokattu 15.05.2010 16:37:27)

tender.insanity: Aalataurista tulee väkisin mieleen sellainen muumio, mitä löydetään aina välillä talosta vuosia kuoleman jälkeen, kun asumistuki ja sossun rahat rullaa. Paitsi tällä muumiolla on kitara sylissä =)

:P Hehe.. No on mulla vähän elämääkin. Toi muikkeli nyt on aika keskeinen henkireikä. Kaverienkin kanssa soittelun laskisin treeniks, samoin bändihommat.. ei sitä 20 tuntia viikossa tarvii sängynlaidalla yksin soitella. Ja kehitystä tapahtuu vähemmälläkin määrällä, mutta ei niin nopeasti.
aalataur
15.05.2010 16:42:50 (muokattu 15.05.2010 16:43:33)

tender.insanity: EDIT2: Eipä sillä ylipainolla ole väliä. Käypä labroissa, niin näät mihin kuntoon olet suonesi ja kolesterolisi ajanut eineksillä ja pikaruoalla. Mahdollisesta alkavasta diabeteksesta puhumattakaan.

Maybe so. Tupakoivia ja viinaan meneviä tuntuu olevan soittajissa keskimääräistä enemmän, eipä sekään kauheen pitkänäköistä ole. Mä nyt sentään harrastan lähes päivittäin urheilua. Mut eiköhän tää riitä mun elämäntavoista, kukin panostakoon musiikkin sen verran mitä katsoo saavansa siitä takaisin.
tender.insanity
15.05.2010 17:03:36
aalataur: kukin panostakoon musiikkin sen verran mitä katsoo saavansa siitä takaisin.

Mitä sä olet saanut siitä takaisin? Sooloskabojen voittoja? Unelmat täyttyneet ja voi hyvillä mielin muumioitua sinne kämppään? :D

Mä näen itseni enemmänkin säveltäjänä kuin soittajana. Ja mieluummin teen hyviä biisejä (muidenkin mielestä kuin vain omasta) ja soitan keskinkertaisesti kuin päinvastoin. Sooloilu on vain mauste biisin päälle, oli se teknisesti kova tai ei. Pieni pala kokonaisuudessa.

Biisien teossa on se hyvä puoli, että sitä ei tarvitse treenata. Inspis kun iskee, niin nuottiviivasto auki ja tekee kokonaisuuden. Sooloillessa ei inspis riitä, vaan kovaa treeniä pitää olla taustalla, että sitä kehtaa muillekin soitella.

Mutta eiköhän tämä offari ala riittämään.

Jatkakaa siitä miten voi soittaa nopeammin tai vaihtoehtoisesti miten tulee hitaammin nusaistessa o_O
Tonski
15.05.2010 17:24:33 (muokattu 15.05.2010 17:28:55)

tender.insanity: Mitä sä olet saanut siitä takaisin? Sooloskabojen voittoja? Unelmat täyttyneet ja voi hyvillä mielin muumioitua sinne kämppään? :D

Etköhän sä nyt ole vähän kohtuuton, ei kaiken mitä joku harrastus/elämäntapa sulle antaa ole tarkotus lähtökohtasestikaan olla mitään konkreettista: siitä voi saada helvetin hyvän mielen, paljon tekemistä, uusia mahdollisuuksia(bändisoitto tms.), kulutuskohteen(esmes se pieni jännitys uutta muljutinta ootellessa) jne. Ethän sä golffaajallekaan pillitä siitä, miksei se oo viinin maistelija tai jotain muuta, sitäpaitsi aalataur tekee mun mielestä ainakin hyviä biisejä.

E:
tender.insanity:
Biisien teossa on se hyvä puoli, että sitä ei tarvitse treenata. Inspis kun iskee, niin nuottiviivasto auki ja tekee kokonaisuuden. Sooloillessa ei inspis riitä, vaan kovaa treeniä pitää olla taustalla, että sitä kehtaa muillekin soitella.

Enkä muuten allekirjoittais täysin tätäkään.. Itseilmaisu biisikokonaisuuksien muodossa on kehitettävissä oleva taito siinä missä muutkin, jo sen miten sä istut sen GP:n äärellä miettimässä mikä synasoundi tän riffin päälle nyt kävis ja millasilla rytmityksillä ja mitenkähän nää rummut tähän sovittais voi olla laskettavissa "treenaukseksi". Mä olen jotenkin aina miettiny, että jos näin ei olis ja biisien tekeminen olis mystinen jumalan lahja, niin olisko se biisien muodossa tapahtuva itseilmaisu sit ollenkaan genresidonnaista, vai voisko inspiraatio tulla ihan minkä tahansa tyylilajin muodossa, mut ei. Musta se on taito muiden joukossa ja itseilmaisu tapahtuu niissä viitekehyksissä mihin on totuttu. En tiedä onko järkevää tekstiä ja lienekö tuolla niin väliä..
ihku
tender.insanity
15.05.2010 17:31:35 (muokattu 15.05.2010 17:40:32)
Tonski: Etköhän sä nyt ole vähän kohtuuton.

Missasitko hymiön tuolta lainaamasi lauseen perästä? Se tarkoittaa pientä pilkettä silmäkulmassa ja vittumaista ivailua.

Olen kuullut Aalataurin biisejä kanssa ja ihan ok. Vähän turhan modernia kamaa mun makuuni vain. Kuulijakuntansa nekin varmasti löytävät.

Mä vain olen sitä mieltä, että miksi sitä nopeutta pitää olla niin perkeleesti? Se oli 80-90 lukua kun se oli vielä hyvän kitaristin merkki (?). Pelkkä nopea soitto on vähän kuin seuraava yhdistelmä: mies, 18v, kerava, 500-sarjan bemari.

Unelmista totta: http://www.youtube.com/watch?v=xLNkntczESo

Enkä muuten allekirjoittais täysin tätäkään..

Näin se on, mutta ajankin takaa sitä, että jos osaa teoriaa ja on kuunnellut musaa ja istuu pari tuntia vaikkapa Guitar Pron edessä (vaikka ensimmäistä kertaa), niin on huomattavasti todennäköisempää että saa sävellettyä jotain hyvän kuuloista kuin että saa sävellettyä sen hyvänkuuloisen jutun ja osaa myös soittaa sen. Siihen, että kykenee soittamaan säveltämänsä jutun ja nauhoittamaan, vaatii kyllä ainakin parin vuoden soittoa itse instrumentilla. Ei se otelautakäsi automaattisesti toimi, vaikka olisi kuinka synnynnäinen lahjakkuus.

Kunnon saivartelua taas ja menee monta hyvää tree... öö jotain minuuttia hukkaan.

Korkkasin juuri toisen oluen! On kuuma ja nestehukka meinaa iskeä.

EDIT: Mutta kaikki kunnioitus Aalataurille. Vaikka ehkä kuulostan vittumaiselta täällä, niin oikeasti arvostan sitä, että jollain on aikaa treenata. Itse olen 18v soitellut vain soittamisen ilosta, enkä ole treenannut juurikaan.
cr4b
15.05.2010 17:39:09 (muokattu 15.05.2010 17:40:21)
Täytyy sanoa että mun mielestä toi aalataurin meininki vaikuttaa aika asialliselta. Tender.insanityltä voisi kysyä, että mikä saavutus se on olla kolmivuorotyössä ja omata perhe? Ei mikään. Sen sijaan se, että omaa oikeasti hyvän harrastuksen josta on kiinnostunut, ja vieläpä on siinä hyvä - se on saavutus. Toiset tekevät musiikkia ja toiset kuuntelevat sitä.
If I played that any faster, your minds would blow up, 'cos I'm so amazing. I'm the best.
Tonski
15.05.2010 17:41:25

cr4b: Tender.insanityltä voisi kysyä, että mikä saavutus se on olla kolmivuorotyössä ja omata perhe? Ei mikään.

Nyt lähtee tää homma käsistä.
ihku
tender.insanity
15.05.2010 17:46:50 (muokattu 15.05.2010 17:54:34)
cr4b: Tender.insanityltä voisi kysyä, että mikä saavutus se on olla kolmivuorotyössä ja omata perhe? Ei mikään. Sen sijaan se, että omaa oikeasti hyvän harrastuksen josta on kiinnostunut, ja vieläpä on siinä hyvä - se on saavutus. Toiset tekevät musiikkia ja toiset kuuntelevat sitä.

En tiedä. Mä olen päivätyössä eikä mulla ole kuin nainen ja kaksi kissaa. Mutta kyllä ihminen voi olla myös kiinnostunut työstään ja perheestään ja olla hyvä työssään ja hyvä vanhempi.

Tehän voitte omilta vanhemmiltanne kysyä ovatko he ylpeitä ja onko heistä hyvä saavutus kun ovat teistä saaneet (toivottavasti) kasvatettua kunniallisen kansalaisen, joka ei ole lapsuudessaan ollut nälissään ja osaa erottaa oikean väärästä.

Lopetetaan nyt tämä aiheen vierestä lätiseminen. Treenatkaa sitä tilua. Sillä saa arvostusta, naisia, onnellisuuden ja voi kuolla tyytyväisenä omiin saavutuksiinsa :)

EDIT: "Omata" =) Nautinto llukea tuota sanaa. Not.
EDIT2: Niin, kyllä se perheellisyys korostuu sitten kun elämänsä viimeiset 10-15vuotta makaa vuodeosastolla ja ainoa sosiaalinen kontakti on vittuilla hoitsulle kun se tulee vaihtamaan vaipan.
Vaikka eipä kukaan muutenkaan käy kuin jouluna ja syntymäpäivänä isovanhempiaan moikkaamassa sairaalassa. Ehkä ne lapset ja lapsenlapset ei kerkiä, koska se on arvokasta aikaa nopeudenkehittämistreenistä pois .
cr4b
15.05.2010 18:05:36 (muokattu 15.05.2010 18:09:16)
Ihmettelen vaan, mikä on syy närkästyä siitä, että toinen treenaa paljon. Eihän se ole keltään muulta pois. Jokainen tekee sitä, mistä tykkää ja järjestää aikansa miten haluaa.

Aiheeseen liittyen kyllä toi treenaaminen näköjään auttaa. Vaikka olen treenannut vasta muutaman viikon n. 20 tuntia viikossa (sitä ennen vain pari-kolme tuntia viikossa), niin huomaan pystyväni soittamaan joitain sellaisia juttuja, joihin ei ole ennen näppäryys riittänyt. Vaikka olen treenannut just silleen hitaasti ja puhtaasti, niin myös se nopeus mihin pääsee "pinnistäen" on kasvanut. Eilen oli vaan jostain syystä huono soittopäivä, mutta tänään taas menee soitto rennommin ja puhtaammin kuin koskaan. :)
If I played that any faster, your minds would blow up, 'cos I'm so amazing. I'm the best.
tender.insanity
15.05.2010 18:22:10
cr4b: Ihmettelen vaan, mikä on syy närkästyä siitä, että toinen treenaa paljon

Kuka on närkästynyt? Eikös tämä ole keskustelupalsta?
cr4b
15.05.2010 18:32:59
tender.insanity: Kuka on närkästynyt? Eikös tämä ole keskustelupalsta?

Mun mielestä se oli vaan ilmeistä noista sun viesteistä.

Treenatkaa sitä tilua. Sillä saa arvostusta, naisia, onnellisuuden ja voi kuolla tyytyväisenä omiin saavutuksiinsa :)

Sanot tuon kuin se olisi jotenkin sarkastista ;)
tender.insanity
15.05.2010 18:35:37
cr4b: Mun mielestä se oli vaan ilmeistä noista sun viesteistä.

Sanot tuon kuin se olisi jotenkin sarkastista ;)

Edelleen, nuo hymiöt mun tekstien perässä ei ole siellä turhaan. Eli, jos on hymiö = ota rennommin. Ei hymiötä = saa vetää herneen nenään tai kookospähkinän peräsuoleen.

=) (hymiö)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)