Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Yamaha RC tai MCA/BCA
1
rockid
13.05.2010 11:02:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko kenelläkään kokemuksia kyseisistä rummuista/niiden eroista?
 
Yammun Recording Customit vai Yamahan Maple/Birch Custom Absolute hookit??
 
Studiossa oon RC kanssa vedellyt ja oli kyl hyvät mutta onko ne muuten toimivat kannut?
 
Hookeista ei ole muuta tietoa, kun että niillä vetelee aika monet prot.
 
Ulkoisesti katseltuna MCA/BCA:t on hienompia, koska värivaihtoehtoja on kymmensiä, mutta entä soitannollisesti?
 
Kumman ostais?
 
sakkemule
13.05.2010 11:11:49 (muokattu 13.05.2010 11:12:28)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oho, piti lähettää pikaviestiä...
 
www.fillmore.fi
hemmo
13.05.2010 11:15:06
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

KKK: Kumman ostais?
 
Molemmat. (8-=)
 
Koivun ja vaahteran välillä on joltinenkin saundiero.
Koivun soundissa on makeaa nahkeaa vaikkua, kun taasen vaahterassa makoisaa rekkamiehen pastillia. On makuasia kumpi miellyttää.
 
Huippulia!
Velli
13.05.2010 11:49:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

KKK: Onko kenelläkään kokemuksia kyseisistä rummuista/niiden eroista?
 
Yammun Recording Customit vai Yamahan Maple/Birch Custom Absolute hookit??
 
Studiossa oon RC kanssa vedellyt ja oli kyl hyvät mutta onko ne muuten toimivat kannut?
 
Kumman ostais?

 
En ole noita absolute hookeja soittanut, mutta normaaleja Maple Custom Absolute-settejä mulla on ollut kolme (myin kaikki pois). Jos noista pitäisi valita niin ottaisin silmääkään räpäyttämättä Recording Customit. Ne mulla on ollut jo 4 vuotta enkä ole pois laittamassa.
 
Recording Customin rinnalle kannattaa harkintalistalle laittaa myös Maple Customit. Ne ovat ihan eri maata kuin Maple Custom Absolutet.
 
janneto
13.05.2010 13:47:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla oli RC:t ja nyt on maple custom absolutet. Samat tomikoot, RC:ssa pienempi basari (20").
 
RC:n soundi on mielestäni tarkka ja melko kuiva, ei humise eikä ringaa. MCA:n soundissa on enemmän jytinää, siis ehkäpä enemmän yläpäätä?
 
Omaan makuun MCA sopii paremmin, basari varsinkin (22", kokoero toki hämää).
 
Ernesti
13.05.2010 20:31:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaikki nuo toimii ku saatana. yritä jossain päästä vielä kokeilemaan ja tee valinta mikä eniten miellyttää korvaa/silmää/kaikkia elimiä. päin honkia et noilla vaihtoehdoilla pysty mitenkään menemään, ei vaikka miten yrittäis.
 
iekku84
13.05.2010 21:29:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ernesti: Kaikki nuo toimii ku saatana. yritä jossain päästä vielä kokeilemaan ja tee valinta mikä eniten miellyttää korvaa/silmää/kaikkia elimiä. päin honkia et noilla vaihtoehdoilla pysty mitenkään menemään, ei vaikka miten yrittäis.
 
Molemmat on mahtavia valintoja. Ainoa homma että päätös on varmasti vaikea.
Eli ernestiä kehoitusta kannatan. että mistä juuri sinä saat parhaan fiiliksen niin sellaiset pistät pakettiin. Itse olen puolueellinen sanomaan kun rc on mulle mieluinen.
 
Paha saa palkkansa ja hyvä jos jää omilleen.
jazzmies
13.05.2010 22:18:06 (muokattu 13.05.2010 22:18:42)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Velli: En ole noita absolute hookeja soittanut, mutta normaaleja Maple Custom Absolute-settejä mulla on ollut kolme (myin kaikki pois). Jos noista pitäisi valita niin ottaisin silmääkään räpäyttämättä Recording Customit. Ne mulla on ollut jo 4 vuotta enkä ole pois laittamassa.
 
Recording Customin rinnalle kannattaa harkintalistalle laittaa myös Maple Customit. Ne ovat ihan eri maata kuin Maple Custom Absolutet.

 
100 % vastalause. RC:t ovat sellaiset turvarummut, joilla kehnokin soittaja kuulostaa melko hyvältä. Mutta siinä sen heikkous sitten onkin, sillä dynaamisesti ne ovat hieman kehnot ja pienillä äänenvoimakkuuksilla niistä ei oikein irtoa laadukasta saundia. Tätä ongelmaa ei ole Absolute-seteissä, ei vaahteraisessa eikä koivuisessa. Myös varhaisen Maple Customin pahvilaatikkomainen saundi on Absoluteista pois. Eli ei muuta kuin uutta Absolutea kehiin kumpana tahansa versiona.
 
Pottery Is Gay!
Velli
13.05.2010 22:27:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jazzmies: 100 % vastalause. RC:t ovat sellaiset turvarummut, joilla kehnokin soittaja kuulostaa melko hyvältä. Mutta siinä sen heikkous sitten onkin, sillä dynaamisesti ne ovat hieman kehnot ja pienillä äänenvoimakkuuksilla niistä ei oikein irtoa laadukasta saundia. Tätä ongelmaa ei ole Absolute-seteissä, ei vaahteraisessa eikä koivuisessa. Myös varhaisen Maple Customin pahvilaatikkomainen saundi on Absoluteista pois. Eli ei muuta kuin uutta Absolutea kehiin kumpana tahansa versiona.
 
Juupas, eipäs, juupas :)...
 
hansakemanelius
13.05.2010 22:30:24
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jazzmies: Eli ei muuta kuin uutta Absolutea kehiin kumpana tahansa versiona.
 
Jaa Ei Poissa
 
Minä painaa Jaa:ta......
 
Jos maitua haluat, älä orota, jotta lehemä koputtaa ovelle.
rockid
13.05.2010 23:06:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jazzmies: 100 % vastalause. RC:t ovat sellaiset turvarummut, joilla kehnokin soittaja kuulostaa melko hyvältä. Mutta siinä sen heikkous sitten onkin, sillä dynaamisesti ne ovat hieman kehnot ja pienillä äänenvoimakkuuksilla niistä ei oikein irtoa laadukasta saundia. Tätä ongelmaa ei ole Absolute-seteissä, ei vaahteraisessa eikä koivuisessa. Myös varhaisen Maple Customin pahvilaatikkomainen saundi on Absoluteista pois. Eli ei muuta kuin uutta Absolutea kehiin kumpana tahansa versiona.
 
Kiitos vastauksista!
 
Täytyy käydä kokeilemassa kumpaakin!
 
Ernesti
14.05.2010 19:59:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vielä tähän lisättäköön että jos atakkia haluaa niin sit tuo Birch Custom Absolute, Helsingissä joskus paukuttelin semmosta aivan sairaan komeen väristä(kunnon limanvihreä) Birch Custom Absolute-settiä ja se koivun atakki oli itelle jo liikaa. sissus kun se oli ku turpaan ois saanu ku sitä löi. Itellä MCA ja miellyttää, eikä mitään helvetin teippejä mihinkään kalvoihin.
 
bluesman86
15.05.2010 01:14:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ernesti: Vielä tähän lisättäköön että jos atakkia haluaa niin sit tuo Birch Custom Absolute, Helsingissä joskus paukuttelin semmosta aivan sairaan komeen väristä(kunnon limanvihreä) Birch Custom Absolute-settiä ja se koivun atakki oli itelle jo liikaa. sissus kun se oli ku turpaan ois saanu ku sitä löi. Itellä MCA ja miellyttää, eikä mitään helvetin teippejä mihinkään kalvoihin.
 
mää kävin koittamassa samaa settiä ja mun mielestä oli kyl aivan loistavuutta se nopee atakki, mutta makuasioitahan nämä. mutta se väri ihan saakelin upee
 
http://www.myspace.com/sleazyactband
Ernesti
15.05.2010 09:44:20 (muokattu 15.05.2010 09:44:38)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

bluesman86: mää kävin koittamassa samaa settiä ja mun mielestä oli kyl aivan loistavuutta se nopee atakki, mutta makuasioitahan nämä. mutta se väri ihan saakelin upee
 
kyllä kuka haluaa sitä atakkia niin siinä sitä kyllä on! ite käännyn tuonne vaahteran puolelle. teki mieli tilata uudet pöntöt sillä värillä, oli se niin kirpeä..:)
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «