Kyllähän tuo EC-1000 on Egeniin verrattuna jo täysverinen, oikea kitara. Ibanezissa näyttää olevan tuota perus, noh, shittiä, eli sekasikiö V-mikkiä ja pahimman sukupolven Edgeä. EC:ssä saa jo EMG:tä, varmasti pysyvämpää virettä, ja vielä otelautaan eebeniä, nam. Kyllä tuossa Ibanezissa mun silmään taas nimi maksaa melko monta saturaista. Mulle siis valinta olisi täysin selvä, EC surutta kainaloon. Keksitään kun keretään. |
P-man 13.05.2010 10:56:07 | |
---|
larryy: no tännepähän on tullut tekstiä kysymykseni jälkeen, hyvä vain! niin tosiaan, on taas niin makukysymyksiä nämä että lp-mallinen vai strato-mallinen.. itellä oli pitkään se perus epiphone les paul standard, ja tykkäsin sillä soitella. Tukevaa ja sopivan painavaa kitaraa mieluummin soittelenkin. vähän aikaa oli ibanezin s670fm, joka oli sekin ihan kivaa vaihtelua, mutta totesin että ei se vibrakammen vinguttelu ehkä ihan täysin mun juttu ole, ja jotenkin luontevammalta vaihtoehdolta nyt tuntuu tämä espin vaihtoehto. tosiaan ja tuosta egenin tallasta on jo moni sanonukin ettei suosittele. mut ulkonäöllisesti on se sekin nätti keppi ei siinä mitään. mut ruusuja ja risuja lisää vaan jos siltä tuntuu.. Jos sulla on joskus jo ollut s670fm, niin minkätakia oot ostamassa Egenin halpisversiota? Ihmettelen.. :) |
Decadetroll 13.05.2010 10:58:36 | |
---|
Joo, tuo S670 alkaa olla sen luokan floikkakitara, että jos se ei maistu niin hylkää suosiolla vaan nämä floikalliset ja siirry noihin kiinteätallaisiin.. I'll be back again next week.
Bring your friends, we'll have an ice cream treat
Mom don't like it, but he don't give a fuck
Kids come running for satan's ice cream truck. |
TheRazorEater 24.06.2010 16:17:32 (muokattu 25.06.2010 00:27:05) | |
---|
Itse EC:llä paukutellut nyt vuoden verran ja voin suositella lämpimästi. Helvetin hyvä hinta/laatusuhde. Tosiaan joku jo mainitsikin, soundiltaan "metallipainotteinen" vekotin. Erittäin nopea kaula ja perusvarma peli. Ainut asia mikä itseäni hieman häiritsee on nimenomaan kitaran kevyt paino. Tulee välillä sellainen "lelufiilis", mutta sit kun tökkäät nuppiin kiinni, loppuu läpsyttely :) Puhtaasti makuasia. Mutta anyway, suosittelen. Käy esim. musamaailmassa kokeilemassa... "Matt Pike's teeth are the reason you don't do drugs. Matt Pike's guitar is the reason u DO do drugs..." - Youtube comment |
hevuorenmaa 02.07.2010 13:16:04 | |
---|
EC-1000 ctbc löytyy mm. Rammsteinin Richard Kruspenkin kitaravalikoimasta. Voin sanoa ettei ole ollut yhtään mitään vikaa ja "aitoon" ESPiin sijoittaminen tuntuisi näin ollen hölmöläisen hommalta. Jotain huhua olen kuullut että muutaman vuoden takaiset olisivat laadukkaampia kuin uudet. Ainakin hinnat ovat nykyään tippuneet. |
ZipLed 02.07.2010 22:12:26 | |
---|
Painaako tuossa LTD:n tonnissa bodyn reuna käsivartta kuinka, näyttäs jotenkin terävältä se. Liekkö viistettä? |
hevuorenmaa 03.07.2010 02:22:08 | |
---|
Pehmeät ja pyöreät reunat siinä on ja muutenkin ergonomisesti suunniteltu. Kandee käydä soittamassa. |
Mr. Speed 03.07.2010 11:11:23 | |
---|
hevuorenmaa: EC-1000 ctbc löytyy mm. Rammsteinin Richard Kruspenkin kitaravalikoimasta. Voin sanoa ettei ole ollut yhtään mitään vikaa ja "aitoon" ESPiin sijoittaminen tuntuisi näin ollen hölmöläisen hommalta. Jotain huhua olen kuullut että muutaman vuoden takaiset olisivat laadukkaampia kuin uudet. Ainakin hinnat ovat nykyään tippuneet. Ero on ainakin tuntumapuolella hyvin vahvasti. Se mikä noissa LTD tonni-sarjalaisissa ei oo jees, on se paksu kerros hyvin muovisen oloista lakkaa. Se peittää aika kivasti kitaran sointia, ja tekee kitarasta muovisen tuntuisen. Ei kiva. Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen. http://www.youtube.com/watch?v=VmZ35VCV978 |
hevuorenmaa 03.07.2010 15:58:47 | |
---|
Kyllähän tuo Eclipse toki kiinnostaa jos vaikka johonkin 1100-1200€ sais, mutta ei siitä ny tonnia extraa kannata maksaa. Ec-1000 on lisäks 24 nauhaa ja locking tuners. |
RamoQ 03.07.2010 19:25:13 | |
---|
vmak: ...Tosiaan miinuksena tosiaan kitaran yksipuolisuus, mutta jos metallin veivaamiseen keppiä haet niin täältä pisteet sille. Ps. voihan sillä tietysti bluesiakin veivata, ei sillä. Kyllä se on kuitenkin lopulta siitä kitaristista kiinni. (Muistaakseni Ensiferum toinen kitaristi suosii esim. Telecasteria :) "Jos tsennaa kaks ja puoli sointua niin mitä sitä kolmatta opettelemaan?" -Heko Luumäki |