Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kokemusta ESP LTD EC-1000 VINTAGE BLACK TAI IBANEZ EGEN8 PLB?
1 2
larryy
12.05.2010 13:14:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.thomann.de/fi/ibanez_egen8plb.htm
http://www.thomann.de/fi/esp_ltd_ec1000_vbk.htm
 
Kaksi hyvin erilaista kitaraa se on totta, toinen floikkatallallakin.. Ruusuja ja risuja. Jomman kumman todennäköisesti tilaan, aattelin vähän kysellä mitä muilla kokemuksia. En äkkiseltään testaamaan noita pääse.
 
Mr. Speed
12.05.2010 13:23:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

larryy: http://www.thomann.de/fi/ibanez_egen8plb.htm
http://www.thomann.de/fi/esp_ltd_ec1000_vbk.htm
 
Kaksi hyvin erilaista kitaraa se on totta, toinen floikkatallallakin.. Ruusuja ja risuja. Jomman kumman todennäköisesti tilaan, aattelin vähän kysellä mitä muilla kokemuksia. En äkkiseltään testaamaan noita pääse.

 
Tuo Herman Li kitaran floikka on Edge III joka siis on Ibanezin huonoimpia talloja. Tolla on odotettavissa vireongelmia aika nopeastikin. Osta tuo LTD. Musamaailmastahan noita saa kampanjassa n. 750 eurolla. Myös jos budjetti on 900 euroa, niin tuolla ois sininen Horizon FR-2 torilla siihen hintaan. Siis oikea ESP jossa on neck-thru rakenne ja kunnon floikka.
 
Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen.
zuppermuhle
12.05.2010 14:26:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuon Herman Li mallin sijasta mahtaa kannattaa metsästää tavallista S:ää mikäli malli vaan muuten kiinnostaa. Uusissa taitaa olla kaikissa se Edge-Zero jonka pitäisi olla ihan pätevä.
 
"Itse aloin harjoittaa heti kävelyikään päästyäni muinaista kungfu-tekniikkaa, jossa luustoa vahvistetaan vahingoittamalla, ja iskinkin toistuvasti päätäni erinäisiin koviin esineisiin ensimmäisten elinvuosieni aikana."
Decadetroll
12.05.2010 19:23:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eikö S-malleissa käytetä yhtä tuota Zero resistancea ja RG-sarjalaisissa taas edge Zeroa?
 
I'll be back again next week. Bring your friends, we'll have an ice cream treat Mom don't like it, but he don't give a fuck Kids come running for satan's ice cream truck.
oiva tumpeloinen
12.05.2010 19:30:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Decadetroll: Eikö S-malleissa käytetä yhtä tuota Zero resistancea ja RG-sarjalaisissa taas edge Zeroa?
 
Ja vanhemmisssa peleissä on Edge. Toihan käytännössä on sellainen kovemmalla hinnalla, paskemmalla tallalla ja joku on vielä mennyt pilaamaan yläsarven tommosilla lovilla. Vissiin veistotunneilla ollut tylsää tai jotain.
 
Decadetroll
12.05.2010 19:36:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

oiva tumpeloinen: Ja vanhemmisssa peleissä on Edge. Toihan käytännössä on sellainen kovemmalla hinnalla, paskemmalla tallalla ja joku on vielä mennyt pilaamaan yläsarven tommosilla lovilla. Vissiin veistotunneilla ollut tylsää tai jotain.
 
Tottapa tuo edge homma.
 
Vaan eläpäs nyt, nuo lovet on "mallinnettu" Herman Li:n sormien avulla :D
 
I'll be back again next week. Bring your friends, we'll have an ice cream treat Mom don't like it, but he don't give a fuck Kids come running for satan's ice cream truck.
vmak
12.05.2010 20:02:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ibanezista ei ole kokemusta mutta pari vuotta itsellä EC-1000 VB oli. Hyvä kitara, "les pauliksi" kevyt, niin tosiaan eihän siinä muuta les paulia ollut kuin muoto. Metallin vääntämiseen sopii kuin nyrkki pe.. no joo. Tosiaan miinuksena tosiaan kitaran yksipuolisuus, mutta jos metallin veivaamiseen keppiä haet niin täältä pisteet sille.
 
Ps. voihan sillä tietysti bluesiakin veivata, ei sillä.
 
quit the ratrace
Kontiak
12.05.2010 20:55:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

larryy: Kaksi hyvin erilaista kitaraa se on totta, toinen floikkatallallakin..
 
Niin ovat erilaisia. Bodyn ergonomiasta kuitenkin sen verran, että en usko, että EGENin mallisen kitaran jälkeen kosket enää Les Pauliin.
 
jannek
12.05.2010 22:01:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

nuo veekasi seiska mikit on kyllä yleensä ollu aika kummallinen valinta kalliimmissakin Ibanez kitaroissa
 
------------
koponen
12.05.2010 23:38:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kontiak: Niin ovat erilaisia. Bodyn ergonomiasta kuitenkin sen verran, että en usko, että EGENin mallisen kitaran jälkeen kosket enää Les Pauliin.
 
And the illan aivopieru award goes to...
 
I'm endorsed by Marshall
Trendkeel
12.05.2010 23:47:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

koponen: And the illan aivopieru award goes to...
 
No hei, kyllähän sitä nyt ipaneesissa on _NIIN_ paljon parempi ergonomia yläsakarassa. Etenkin, kun edetään sinne miljoonan bpm:n paremmalle puolelle, ei siinä ole millään jazz-rimpulalla mitään jakoa.
 
Jees. LTD:n LP-variaatiota löytyy torilta jatkuvasti, sieltä vaan metsästelemään.
 
Look mummy! There's a loud plane up in the sky!
//Eiku nyt mä tajusin. Vähän niinku Kelju K. Kojootti --> Trendi K. Iilimato. Eli oot iilis tästälähtien. - Antti1
oiva tumpeloinen
12.05.2010 23:55:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Trendkeel: No hei, kyllähän sitä nyt ipaneesissa on _NIIN_ paljon parempi ergonomia yläsakarassa. Etenkin, kun edetään sinne miljoonan bpm:n paremmalle puolelle, ei siinä ole millään jazz-rimpulalla mitään jakoa.
 
Jees. LTD:n LP-variaatiota löytyy torilta jatkuvasti, sieltä vaan metsästelemään.

 
Kaipa siinä kitaran valinnassa voipi joskus olla muitakin kriteereitä kuin ultimaattinen ergonomia?
 
Kontiak
12.05.2010 23:55:24 (muokattu 12.05.2010 23:59:57)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

koponen: And the illan aivopieru award goes to...
 
Anna paukkua vaan! :D
 
Itsellä on käynyt vain niin, että kevyet, kaarevakantiset ja littanat on vieneet mennessään.
 
Eikä ole saundistakaan tarvinnut tinkiä.
 
oiva tumpeloinen
13.05.2010 00:04:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kontiak: Anna paukkua vaan! :D
 
Itsellä on käynyt vain niin, että kevyet, kaarevakantiset ja littanat on vieneet mennessään.
 
Eikä ole saundistakaan tarvinnut tinkiä.

 
Kerropa mulle, mistä löytyy Ibanezin S, mikä on yhtä massiivinen soundiltaan kuin LP? Mä voisin ostaa pari heti.
 
Trendkeel
13.05.2010 00:06:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

oiva tumpeloinen: Kaipa siinä kitaran valinnassa voipi joskus olla muitakin kriteereitä kuin ultimaattinen ergonomia?
 
Näinpä näin, käytinhän täysin älytöntä, kärjistettyä esimerkkiä.
 
=)
 
Look mummy! There's a loud plane up in the sky!
//Eiku nyt mä tajusin. Vähän niinku Kelju K. Kojootti --> Trendi K. Iilimato. Eli oot iilis tästälähtien. - Antti1
vemaha
13.05.2010 00:15:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

oiva tumpeloinen: Kerropa mulle, mistä löytyy Ibanezin S, mikä on yhtä massiivinen soundiltaan kuin LP? Mä voisin ostaa pari heti.
 
Mitä tarkoittaa "massiivinen soundiltaan"?
 
oiva tumpeloinen
13.05.2010 00:18:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

vemaha: Mitä tarkoittaa "massiivinen soundiltaan"?
 
Ei varmaan paljon auta, jos alan tässä viininmaistelutermejä latelemaan? Käy kokeilemassa, niin ehkä se selviää.
 
Kontiak
13.05.2010 00:20:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

oiva tumpeloinen: Kerropa mulle, mistä löytyy Ibanezin S, mikä on yhtä massiivinen soundiltaan kuin LP? Mä voisin ostaa pari heti.
 
Enpä usko, että sellaista ihan äkkiä löytyy. Ja sitä paitsi tarkoitin vain, että minun ei ole tarvinnut saundista tinkiä.
 
Auttaakohan tämä enää alkuperäistä kysyjää? :D
 
larryy
13.05.2010 00:41:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

no tännepähän on tullut tekstiä kysymykseni jälkeen, hyvä vain!
niin tosiaan, on taas niin makukysymyksiä nämä että lp-mallinen vai strato-mallinen..
itellä oli pitkään se perus epiphone les paul standard, ja tykkäsin sillä soitella. Tukevaa ja sopivan painavaa kitaraa mieluummin soittelenkin.
vähän aikaa oli ibanezin s670fm, joka oli sekin ihan kivaa vaihtelua, mutta totesin että ei se vibrakammen vinguttelu ehkä ihan täysin mun juttu ole, ja jotenkin luontevammalta vaihtoehdolta nyt tuntuu tämä espin vaihtoehto.
tosiaan ja tuosta egenin tallasta on jo moni sanonukin ettei suosittele.
mut ulkonäöllisesti on se sekin nätti keppi ei siinä mitään.
 
mut ruusuja ja risuja lisää vaan jos siltä tuntuu..
 
Mr. Speed
13.05.2010 07:36:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kontiak: Anna paukkua vaan! :D
 
Itsellä on käynyt vain niin, että kevyet, kaarevakantiset ja littanat on vieneet mennessään.
 
Eikä ole saundistakaan tarvinnut tinkiä.

 
Kunnon lespa on kevyt ja kaarevakantinen :) Kannattaa kokeilla siis kunnollista Lespaa. Mulla ainakin lepästä veistetty ESP painaa enempi, ku täys mahonkinen, ilman mitään huijausporauksia oleva ESP.
 
Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «