Aihe: Keskustelua Roots-skabasta Vol IV
1 2 3 4 577 78 79 80 81121 122 123 124 125
Gary Enfield
12.05.2010 21:43:55
velsa: Täh.....mähän oon keksiny jatsin....!!!

No sit se oli joku muu, joku täällä ei kuuleman mukaan kuitenkaan tykkää jatsista.
velsa
12.05.2010 21:47:36 (muokattu 12.05.2010 22:15:54)

gary field: No sit se oli joku muu, joku täällä ei kuuleman mukaan kuitenkaan tykkää jatsista.

ihme juttu....mä kyl diggaan vaik mä en siit mitn tajuukkaan.......8)

http://www.youtube.com/watch?v=q8QhtLO5w1I&feature=related

Ainakin tommosesta on aika vaikee olla diggaamatta!!!!

http://www.youtube.com/watch?v=4g5ECFO6-3E&feature=related

Tässä sen sijaan on ollu niin vahvat tupakit että niitä ois ehdottomasti pitänyt tarjota myös yleisölle.........karvan verran raskas soutuista hommaa......8)
Kauas on pitkä matka........
Teijo K.
12.05.2010 21:54:01

gary field: No sit se oli joku muu, joku täällä ei kuuleman mukaan kuitenkaan tykkää jatsista.

Kaikkihan nyt jatsista tykkää...........??........... ja rootsista..........????????

:)
BigPapa
12.05.2010 21:55:43

Teijo K.: Kaikkihan nyt jatsista tykkää...........??........... ja rootsista..........????????

Tykkääks kukaa mistää??
For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton
Teijo K.
12.05.2010 21:57:49

BigPapa: Tykkääks kukaa mistää??

Mä tykkään melkeen kaikesta. Melkein joka musatyylissä on niitä mieluisia juttuja. Thaimaalaisesta etnosta en oo vielä kosketuspintaa löytänyt. :) Sain pari levyä lahjaksi taannoin. En oo pystynyt yrityksistä huolimatta.
J.Hollström
12.05.2010 21:58:01
BigPapa: Tykkääks kukaa mistää??

Joku ainakin tykkää hymiöistä, monesta pisteestä ja huutomerkeistä.
Gary Enfield
12.05.2010 21:59:11
velsa: ihme juttu....mä kyl diggaan vaik mä en siit mitn tajuukkaan.......8)

En määkään, enkä sitäkään miksi toisista tykkään ja toisista en. Siteeraan tähän Eric Burdonia, vaikkei se oikeastaan asiaan liitykään:

Got to get a guru! A Guru, a guru a guruguruguru!!

Siinä on sitten hyvä jatsibiisi.
BigPapa
12.05.2010 22:14:00 (muokattu 12.05.2010 22:14:16)

Tuollon toi Jazz osastokin missä voi puhua jatsista, voi siitä joki täälläkin jutella jos huvittaa. Ihan siistii kuunnellakin, mut ei bepopia kiitos, siis mulle.
For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton
velsa
12.05.2010 22:32:10

Yhdet vielä ja sitten lasku!

http://www.youtube.com/watch?v=C49H3aWdiK8&feature=related

Tämä on sitä asialle omistautumista!!!
Gary Enfield
12.05.2010 22:49:56 (muokattu 12.05.2010 22:52:31)
velsa: Yhdet vielä ja sitten lasku!

http://www.youtube.com/watch?v=C49H3aWdiK8&feature=related

Tämä on sitä asialle omistautumista!!!

Uhhuh, tuohon ei voi enää vastata kuin Jacques Brel, mutta se ei sitten enää ookkaan jatsia eikä rootsia.

Sori, mutta niinku esimerkiksi.

http://www.youtube.com/watch?v=2ZFr2Fh66zs
blues guitar
12.05.2010 23:13:57

J.Hollström: Joku ainakin tykkää hymiöistä, monesta pisteestä ja huutomerkeistä.

Tai sitten kysymysmerkeistä.

Teijo K. : Kaikkihan nyt jatsista tykkää...........??........... ja rootsista..........????????

...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
Teijo K.
12.05.2010 23:19:09

blues guitar: Tai sitten kysymysmerkeistä.

Mä sain jotenkin sellaisen käsityksen tuolla edellisellä sivulla että oikein runsas välimerkkien käyttö on talon tapa.
Teijo K.
12.05.2010 23:52:54

krk: Tulin vaan ilmoittamaan että olen tainnut kadottaa jossain vaiheessa tämän keskustelun ns. punaisen langan, mutta mitään haittaahan tuosta ei liene.

Minä ainakin alun perin yritin puolustaa rootsiklubia voimakkailta arvonalentamishyökkäyksiltä, mutta kriisi näyttää levinneen muihinkin saleihin... :)

Siitä se muuten lähtikin liikkeelle. Heh juum. Onhan se roots kova laji. Tänäänkin kuuntelin neljä levyä bluesia.
Lennu
13.05.2010 07:43:08

krk: Minä ainakin alun perin yritin puolustaa rootsiklubia voimakkailta arvonalentamishyökkäyksiltä, mutta kriisi näyttää levinneen muihinkin saleihin... :)

Niinno, mä tulin vaan kohentamaan tulta, kun tuntui menevän hiilloksille.
My life is like an Opel-highway.
Tuomo_
13.05.2010 09:52:55 (muokattu 13.05.2010 10:00:08)
Niinno, mä tulin vaan kohentamaan tulta, kun tuntui menevän hiilloksille.

Yritän nykyisin pysyä näiden keskustelujen ulkopuolella. Eivät ne johda muuhun kuin pahaan oloon. Hämmentäjiä ja guruja aina riittää, mutta rakentava keskustelu ja yhteinen positiivinen jakaminen on vähissä. Kai se on niin, että muusikot ovat keskimääräistä herkempiä arvostelulle ja oikeassa olemisen tarvekaan ei ole vähäinen. Insinööreillä on taas omat vikansa. Täällä verkossahan on helppo heitellä, mitä mieleen tulee. On omakohtaista kokemusta (tässä kohdin syyttävä sormi osoittaa itseeni). Sen vuoksi olen yrittänyt välttää likaamasta enää nimimerkkiäni. tahtah, tuhtuh, tähtäh...

Edit: Muuten, miten tuohon meneillään olevaan skabaan pitäisi soittaa. Hitaammin vai puolet nopeammin. Mä olen taustan kanssa ihan hukassa. Vika ei ole taustassa.
Eilinen meni jo, huomista en tunne, tänään on aika vetäistä yx blues.
Teijo K.
13.05.2010 10:14:47

tahtah:

Edit: Muuten, miten tuohon meneillään olevaan skabaan pitäisi soittaa. Hitaammin vai puolet nopeammin. Mä olen taustan kanssa ihan hukassa. Vika ei ole taustassa.

Koska mä oon aina ihan hukassa, niin mä vaan aina kokeilen mitä mieleen juolahtaa ja sitten valitsen niistä parhaiten toimivan. Tää nyt pätee ainakin mulla ihan kaikkeen musaan mitä tulee soitettua.
velsa
13.05.2010 19:56:12

krk: Tulin vaan ilmoittamaan että olen tainnut kadottaa jossain vaiheessa tämän keskustelun ns. punaisen langan, mutta mitään haittaahan tuosta ei liene.

Minä ainakin alun perin yritin puolustaa rootsiklubia voimakkailta arvonalentamishyökkäyksiltä, mutta kriisi näyttää levinneen muihinkin saleihin... :)

Eihän tässä mitään kriisiä kai ollut,sanavalinnat tais meikäläisellä olla vähän epäselvät.
Rootsiahan minäkin lähdin puolustamaan vaikka en kai niin deep roots miehiä olekkaan,vaikkakin itse luokittelen old school rock musan aivan samalla tavalla rootsiksi kuin esim. bluesin tai kantrin.
Mutta ehkä nää kinkerit pitää jättää niille "oikeille" blues miehille ettei kellään mene herne nenään.
Kiitos ja anteeksi!
baron
13.05.2010 20:59:28

velsa: Eihän tässä mitään kriisiä kai ollut,sanavalinnat tais meikäläisellä olla vähän epäselvät.
Rootsiahan minäkin lähdin puolustamaan vaikka en kai niin deep roots miehiä olekkaan,vaikkakin itse luokittelen old school rock musan aivan samalla tavalla rootsiksi kuin esim. bluesin tai kantrin.
Mutta ehkä nää kinkerit pitää jättää niille "oikeille" blues miehille ettei kellään mene herne nenään.
Kiitos ja anteeksi!

Mä sain tunteen että:
1. Soittamalla päin persettä
2. Kritisoimalla säikeen tähtiä jotka eivät olleet siihen tottuneet
en ollut tervetullut tälle säikeelle.

Mutta ihan kiva on ollut säikeen musaa kuunnella ja pistää ne mielessäni johonkin järjestykseen, kun en kerro sitä julkisesti niin kukaan ei vittuile mulle.
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
krk
13.05.2010 21:38:42

velsa: Eihän tässä mitään kriisiä kai ollut,sanavalinnat tais meikäläisellä olla vähän epäselvät.
Kiitos ja anteeksi!

Mulla ei ainakaan ole herne nenässä. "Oikeasta" bluesmieheydestä en tiedä, mutta rootsharrastajaksi yritän kyllä itseni lukea, vaikka aika laajasti tykkään monenlaisesta muustakin hyvästä musiikista, myös jazzista bebop mukaan lukien. Ja Bachista.

Kyllä se näin on että rootsia pitää puolustaa aina kun tilaisuus tulee, ja vaikka ei tulisikaan... :)
"Son, can you play me a memory? I'm not really sure how it goes, But it's sad and it's sweet and I knew it complete, When I wore a younger man's clothes" - Billy Joel
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)