Aihe: Levykauppa-arvosteluja
1 2 3 4 5 6
phf
10.10.2008 13:06:54
Helsingissä Fredallahan on Combat Rock Shop, siis Combat rock levylafakan pulju. Hyvä paikka mutta hitusen pieni eikä mikään kovin suuri levyvalikoima. Keskittyny enimmäkseen hc ja punk:in mutta löytyyy heavyäkin. Onneksi varmaan koko valikoima löytyy heidän kotisivuiltaan (uudet ainakin). http://fireinsidemusic.com/shop/
Snort the corpse... Get high on the rot... Orgasmic rush... Turns your brains to pus...
Flash
10.10.2008 18:09:32 (muokattu 10.10.2008 18:10:20)

Kävin sitten tänään kiertämässä Helsingin levykauppoja. Lähinnä siis vinyylitarjontaa katselin.

Jäin lentokantältä tulevasta bussista Hakaniemessä pois ja aloitin turneeni sieltä.

Hippie Shake: Hyvä valikoima vinyylilevyjä, uusia ja vanhoja. Hinnat ok.
Fatty: Myyjä tervehti heti kun astui sisään. Muutoinkin oli erittäin palveluhenkistä toimintaa. Vinyylilevyjä ei ollut hirmuista määrää, mutta paikan sisustus ja fiilis olivat mukavat. Suosittelen.
B&W: Hyvä valikoima vinyyleitä ja aikalailla hyvässä järjestyksessäkin. Hinnat oli minusta aika perustasoa. Mutta ne ns. klassikkolevt ja harvinaisuudet oli kyllä aika suolaisesti hinnoiteltuja. Ennemmin hankin vastaavat eBaystä puolet halvemmalla. Palvelusta ei jäänyt mulle ainakaan mitenkään erityisen yrmeä fiilis.
Pitkämies: Ei hirveästi valikoimaa, mutta uusia vinyyleitä aika hyvin ja hinnat kohtuulliset. Hauskan näköinen putiikki muutenkin.
Music Hunter: No täällähän on tietty vaikka ja sun mitä... Meni siis hetki kun plarasi valikoimaa läpi. Hyvä palvelu.

Kävely Kaisaniemen metroasemalle ja Kamppiin...

Combat Rock: Sattui matkan varrelle. Tosiaan aika pieni kauppa, mutta jos punk ja sen sellainen tipahtaa, niin löytyy vinyylinäkin aika hyvin.
Green Grass: Hyvä tarjonta vinyylien suhteen, mutta voisivat olla pikkasen paremmassa järjestyksessä. Myyjä hauskan oloinen ukkeli. Hinnat ok.
Äx: Iso liike ja paljon valikoimaa, myös vinyyleissä. Sekä uusia, että vanhoja.
Keltainen Jäänsärkijä: Tuttu liike jo entuudestaan. Ihan hyvin vinyyleitä, vaikka CD selkeästi pääformaatti.
Fennica: Hyvä valikoima CD ja vinyylilevyjä. Vinyylit suhteellisen halpoja. Suomirokkia ja kantria ehkä enemmän, kuin muualla.
Stupido: Lähinnä uusia vinyylilevyjä.
AH: Ihan liikaa tavaraa ahdettu noin pieneen koppiin. Valikoimaa siis oli, mutta viihtyvyys ei ollut paras mahdollinen, kun plärääjiä oli useampi.
Popparienkeli: CD selkeästi pääformaatti, mutta löytyy vähän vinyyleitäkin.
Digelius: Tarjonta ei ole suunnattu meikäläiselle, mutta varmasti hyvä liike jos klassinen, jazz, maailmanmusiikki yms. uppoaa.

Mitäs näistä jäi sitten käteen? No ei oikeastaan mitään, yksi sinkku ja pari CD:tä. Mutta nyt olikin tarkoitus lähinnä kartoittaa noita kauppoja ja niiden tarjontaa (ja hintatasoa) seuraavia Hesan reissuja ajatellen. Jotenkin siihen levyjen plarailuun aika nopeasti turtuu, kun käy noinkin monta kauppaa yhteen putkeen läpi... :)
Live Music Is Better!
author
11.10.2008 00:05:41
Jotenkin siihen levyjen plarailuun aika nopeasti turtuu, kun käy noinkin monta kauppaa yhteen putkeen läpi... :)

Tuo oli vähän tuollainen hajautettu levymessu. :) Kiva kun kerroit retkestäsi kummiskin.
"So there you go. You're the retarded offspring of five monkeys having butt-sex with a fish-squirrel!! Congratulations!"
guitaristiman
12.05.2010 13:26:51
Oulun levykauppa x
Ostin levyn (deep purplen livetaltiointi) .
Levy pätki pahasti joten menin palauttamaan seuraavana päivänä. Ovessa luki että aukeaa klo 10.00.
Klo 10.20 ovi lukossa.
Klo 10.30 ovi lukossa.
Olivat saaneet putiikin auki 10.40 mennessä kun koetin uudestaan.
Päivittelin aukaisuajankohtaa ja valitin levystä.
Myyjä kertoi olleensa paskalla. selityksen makua, taisi olla pomo joka seisoi vieressä.
Kuunteli k.o. levyä ja myönsi vian.
Ehdotti että valitsen jonkun muun vastaavan hintaisen levyn.
Sanoin että ei kelpaa; annahan rahat takaisin.
Suostui pitkin hampain.

ELI: Oulun levykauppa x

Paska tavara ja paska palvelu.
En mene enää koskaan.
Kersu
12.05.2010 14:25:01

guitaristiman: Oulun levykauppa x

Paska tavara ja paska palvelu.
En mene enää koskaan.

Kumma homma. Ainaku oon ite siellä käyny, niin palvelu on ollu erinomaista, eikä oo koskaan omalle kohalle osunu mitään paskaa levyä, joka ei toimi.
"Ananas on 'no' sanana." -Sikisijä
StJerky
12.05.2010 14:30:33
guitaristiman: Oulun levykauppa x
Kuunteli k.o. levyä ja myönsi vian.
Ehdotti että valitsen jonkun muun vastaavan hintaisen levyn.
Sanoin että ei kelpaa; annahan rahat takaisin.
Suostui pitkin hampain.

ELI: Oulun levykauppa x

Minulla oli myös viallinen levy. Samanlaista ei löytynyt, joten minulle lähetettiin sellainen Jyväskylän liikkeestä. Hyvä palvelu. Minusta ihan ymmärrettävää että ei anneta rahoja takaisin. Kohta joku ostaisi levyn, kopioisi sen ja tekisi naarmun pintaan ja ottaisi rahat takaisin. Jos sinä sait rahat takaisin, niin sait aika hyvää palvelua.
konehes
12.05.2010 16:38:37
8raita Turussa, Eerikinkadulla. Asiantuntevaa ja ystävällistä palvelua sekä aika kattavasti kaikenlaista indie-musaa. Olivat toisena suomalaisena levkauppana mukana Record Store Day -tapahtumassa, mikä tarkoitti ihan kivoja aleja.
cherub with heavy metal machine
author
13.05.2010 11:46:17
konehes: 8raita Turussa

Komp komp! Tänne tulee roudattua omaisuutta säännöllisesti lähes joka Turun reissulla ihan jo asiakaspalvelun ansiosta.
arppah8
13.05.2010 11:56:19 (muokattu 13.05.2010 11:56:53)

Kyllä mäkin oon aina saanut Äxistä loistopalvelua. Kuprujen sattuessa homma on hoidettu tavalla tai toisella. Paras tais olla kun ostin lomareissulla Queensr˙chen Operation: Mindcrimen ties kuinka monennen kerran kun levy julkaistiin livelevyn ja DVDn kera. Ostin koko paskan ihan ton DVDn takia kun tarkoitus oli päivittää hyllystä löytyvä VideoMindcrime-VHS nykyformaattiin. Kotio Rovaniemelle päästyäni ja levyn koneeseen lykättyäni totesin DVDn olevan monoraidalla varustettu, VMP. Huonommat soundit kuin tossa parikyt vuotta vanhassa VHS-kassussa. Soitin Jyväskylän puljuun mistä paketin ostin, lupasivat het vaihtaa toiseen tuotteeseen.
Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30.
Mad-Mike
13.05.2010 20:02:52
Mulla kans pelkkää hyvää kokemusta levykauppa X:stä, hyvä palvelu, hyvä valikoima ja nopeat lähetykset. Ehkä hiukan ylihinnoiteltuja osa tuotteista mut katettahan ne vaan haluaa niistäkin levyistä :D
-Half Step Down-
JuhaHo
13.05.2010 22:12:36
Helsingissä käydessä tulee usein vierailtua B & W:n vieressä olevassa Jazz & Soulissa, josta kehkeytyi ehdoton suosikkini pääkaupunkiseudun levykaupoista. Toki olen käynyt lähes kaikissa muissakin topikin levykaupoissa. Nyttemmin olen kuullut huhuja, että kauppa olisi muuttanut. Onko palstan lukijoilla parempaa tietoa putiikin nykyisestä toiminnasta?
guitaristiman
14.05.2010 12:13:56
StJerky: Minulla oli myös viallinen levy. Samanlaista ei löytynyt, joten minulle lähetettiin sellainen Jyväskylän liikkeestä. Hyvä palvelu. Minusta ihan ymmärrettävää että ei anneta rahoja takaisin. Kohta joku ostaisi levyn, kopioisi sen ja tekisi naarmun pintaan ja ottaisi rahat takaisin. Jos sinä sait rahat takaisin, niin sait aika hyvää palvelua.

Asiakkaalla on oikeus virheettömään tavaraan. Jos sellaista ei pystytä kohtuuajassa toimittamaan niin kaupan purku on perusteltua. Näin sanoo kuluttajansuojalaki.
Se että myyjä tekee niin kuin laki määrää ei vielä tee palvelusta hyvää.
StJerky
18.05.2010 15:18:13
Eb-tuning: Mulla kans pelkkää hyvää kokemusta levykauppa X:stä, hyvä palvelu, hyvä valikoima ja nopeat lähetykset. Ehkä hiukan ylihinnoiteltuja osa tuotteista mut katettahan ne vaan haluaa niistäkin levyistä :D

Joo. Liian kallista kyllä on. En enää ostele sieltä, vaikka palvelu hyvä onkin. Oikestaan en yleensäkään enää ostele kuin niin pienten bändien levyjä joita ei löydy Spotifysta. Jonkun Pink Floydin levyjä en ostele periaatteesta kun eivät anna Spotifyhyn.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)