Aihe: Keskustelua Roots-skabasta Vol IV
1 2 3 4 576 77 78 79 80121 122 123 124 125
velsa
12.05.2010 01:04:02

Mutta vaikka kuinka olis hinkua ja näkemystä, niin ilman osaamista mennään sinne tahattoman komiikan puolelle tässäkin.

Mä oon kyllä sitä mieltä että ilman osaamista ei myöskään oikeen voi olla näkemystä......

Mutta tarkoitin lähinnä sitä että bluesin ja rokin alueella meillä on täällä koto Suomessa pilvin pimein täysin kansainvälisen tason osaajia jotka ovat paneutuneet taiteeseensa järjettömällä intesiteetillä ja sitä kautta löytäneet myös siihen olennaisesti liittyvän tyylitajun ......

Sen sijaan jazzin puolella näitä taitajia ei löydykkään kun kourallinen,jos sitäkään.......nimenomaan kansainvälisen mittapuun mukaan........
Näitä "dimin ripottelijoita" sen sijaan on joka nakkikioski jonossa muutama....!!!!!
Kauas on pitkä matka........
Lennu
12.05.2010 08:30:50

velsa: Mä oon kyllä sitä mieltä että ilman osaamista ei myöskään oikeen voi olla näkemystä......

Mutta tarkoitin lähinnä sitä että bluesin ja rokin alueella meillä on täällä koto Suomessa pilvin pimein täysin kansainvälisen tason osaajia jotka ovat paneutuneet taiteeseensa järjettömällä intesiteetillä ja sitä kautta löytäneet myös siihen olennaisesti liittyvän tyylitajun ......

Sen sijaan jazzin puolella näitä taitajia ei löydykkään kun kourallinen,jos sitäkään.......nimenomaan kansainvälisen mittapuun mukaan........
Näitä "dimin ripottelijoita" sen sijaan on joka nakkikioski jonossa muutama....!!!!!

No mutta onhan noita diudiu-bbking-tusinavätkyttäjiäkin ihan todella väsytykseen asti joka nurkalla. Tai oikeestaan kaikkea on ihan liikaa.
My life is like an Opel-highway.
Teijo K.
12.05.2010 10:09:32

Lennu: No mutta onhan noita diudiu-bbking-tusinavätkyttäjiäkin ihan todella väsytykseen asti joka nurkalla. Tai oikeestaan kaikkea on ihan liikaa.

Pakko tunnustaa että mulla on aika vähän kosketusta tohon suomalaiseen nykybluesiin ja rokkiin, ja mitä nyt sattumalta törmää tohon genreen telkkarissa tai jossain isommilla festareilla niin itelle vastaan tulleista aika samalla prosentilla on ollut tota tusinatavaraa kuin nyt vaikka jatsinkin vääntäjistä. Mutta oon silleen ajatellut, että meitä keskinkertaisuuksiahan ihmisistä ollaan suurin osa, oli ala kuin ala. Säääh mieees?

http://teema.yle.fi/ohjelmat/juttuarkisto/jazzia-pohjoisesta

Suomessa nyt kuitenkin on esim. just jatsin osalta tilanne ilmeisesti oikeasti aika kiva. Ainakin ton ohjelman tekijöiden mielestä. Mutta ilmanmuuta tossakin on se kova kärki ja sit se suuri keskinkertaisuuksien lauma niinkuin ihan kaikessa muussakin mitä ihmiset tekee.
Lennu
12.05.2010 10:15:07

Teijo K.: Pakko tunnustaa että mulla on aika vähän kosketusta tohon suomalaiseen nykybluesiin ja rokkiin, ja mitä nyt sattumalta törmää tohon genreen telkkarissa tai jossain isommilla festareilla niin itelle vastaan tulleista aika samalla prosentilla on ollut tota tusinatavaraa kuin nyt vaikka jatsinkin vääntäjistä. Mutta oon silleen ajatellut, että meitä keskinkertaisuuksiahan ihmisistä ollaan suurin osa, oli ala kuin ala. Säääh mieees?

Suomessa nyt kuitenkin on esim. just jatsin osalta tilanne ilmeisesti oikeasti aika kiva. Ainakin ton ohjelman tekijöiden mielestä. Mutta ilmanmuuta tossakin on se kova kärki ja sit se suuri keskinkertaisuuksien lauma niinkuin ihan kaikessa muussakin mitä ihmiset tekee.

No joo, totta kyllä. Jos suurin osa on keskinkertaisia ihmisiä, ja ihmisille pitää tehdä sitä musaa, niin ei kai se oo huonoa olla keskinkertainen itsekään? Ei kun jotenkin tää mun logiikka nyt ontuu, hoho.
MadMatt
12.05.2010 11:56:50

Homman nimihän on yksinkertaisesti vain se että tekemisissä on jotain annettavaa. Oli se sitten bluesia, jatsia tai ihan mitä vaan... Ja ihan sama millä tasolla soitellaan.
Tuomo_
12.05.2010 12:51:51
Homman nimihän on yksinkertaisesti vain se että tekemisissä on jotain annettavaa. Oli se sitten bluesia, jatsia tai ihan mitä vaan... Ja ihan sama millä tasolla soitellaan.

Tästä plussaa...
Eilinen meni jo, huomista en tunne, tänään on aika vetäistä yx blues.
padaa@dadaa!
12.05.2010 15:42:33 (muokattu 12.05.2010 15:45:53)

Teijo K.: Pakko tunnustaa että mulla on aika vähän kosketusta tohon suomalaiseen nykybluesiin ja rokkiin, ja mitä nyt sattumalta törmää tohon genreen telkkarissa tai jossain isommilla festareilla niin itelle vastaan tulleista aika samalla prosentilla on ollut tota tusinatavaraa kuin nyt vaikka jatsinkin vääntäjistä. Mutta oon silleen ajatellut, että meitä keskinkertaisuuksiahan ihmisistä ollaan suurin osa, oli ala kuin ala. Säääh mieees?

Suomijazzista on vaikea kommentoida mitään, kun en alaa seuraa mutta jos nimiä halutaan niin kitaristeista Teemu Viinikainen on kova tekijä tällä saralla. Livenäkin nähty ja päteväksi todettu.

MadMatt: Homman nimihän on yksinkertaisesti vain se että tekemisissä on jotain annettavaa. Oli se sitten bluesia, jatsia tai ihan mitä vaan... Ja ihan sama millä tasolla soitellaan.

Em. Viinikaisella on sekä tekniikkaa että tunnetta. Mut täähän on vaan mun mielipide.
velsa
12.05.2010 15:53:28

Lennu: No mutta onhan noita diudiu-bbking-tusinavätkyttäjiäkin ihan todella väsytykseen asti joka nurkalla....

Se että onko se tusinavätkytystä vai ei ,siihen mä en ota kantaa.....sanonpahan vaan vielä kerran että kaikki nyt varmasti ymmärtää mitä tarkoitan.....MEILLÄ ON TÄÄLLÄ SUOMESSA VITUN PALJON KOVEMPI TASO ROCK JA BLUES GENRESSÄ KUIN JAZZ GENRESSÄ KANSAINVÄLISEN MITTAPUUN MUKAAN!!!!!!
Sen aprikointi että onko se paskaa vai ei on ihan yhtä turhaa hommaa kuin kädenvääntö kaurapuuron herkullisuudesta.....yks tykkää toinen ei!!!!!
padaa@dadaa!
12.05.2010 15:58:29 (muokattu 12.05.2010 16:00:08)

velsa: Se että onko se tusinavätkytystä vai ei ,siihen mä en ota kantaa.....sanonpahan vaan vielä kerran että kaikki nyt varmasti ymmärtää mitä tarkoitan.....MEILLÄ ON TÄÄLLÄ SUOMESSA VITUN PALJON KOVEMPI TASO ROCK JA BLUES GENRESSÄ KUIN JAZZ GENRESSÄ KANSAINVÄLISEN MITTAPUUN MUKAAN!!!!!!
Sen aprikointi että onko se paskaa vai ei on ihan yhtä turhaa hommaa kuin kädenvääntö kaurapuuron herkullisuudesta.....yks tykkää toinen ei!!!!!

Kaurapuuro ei oikein täytä millään vaikka sitä söisi kilokaupalla. Näin sivuhuomautuksena, täähän ei siis mitenkään liity diudiu vs. tidi di ti dii diiiiii dö döö -tyyliseen blues vs. jazz -vastakkainasetteluun.
Teijo K.
12.05.2010 15:58:43

velsa: Se että onko se tusinavätkytystä vai ei ,siihen mä en ota kantaa.....sanonpahan vaan vielä kerran että kaikki nyt varmasti ymmärtää mitä tarkoitan.....MEILLÄ ON TÄÄLLÄ SUOMESSA VITUN PALJON KOVEMPI TASO ROCK JA BLUES GENRESSÄ KUIN JAZZ GENRESSÄ KANSAINVÄLISEN MITTAPUUN MUKAAN!!!!!!

Kyllä minä ymmärsin mitä tarkoitat, ja luulen että niin ymmärsivät muutkin. Me ollaan vaan eri mieltä sun kanssa. Ei tarvitse huutaa, ei se asia siitä muutu mihinkään.

Lainaan ton Ylen musiikkitoimituksen näkemystä jatsin nykytilasta pohjoismaissa. "Pohjoismainen jazz voi tällä hetkellä paremmin kuin koskaan. Uudet tekijäsukupolvet luovat persoonallista musiikkia, joka kiinnostaa musiikin ystäviä ympäri maailmaa. Muusikoiden ennakkoluuloton ote ei kumarra jazzin vanhoja määritelmiä, mutta ilmentää hienosti jazziin aina kuulunutta vapautta musiikin rohkeaan uudistamiseen."
BigPapa
12.05.2010 16:21:09 (muokattu 12.05.2010 16:39:53)

Lennu: No mutta onhan noita diudiu-bbking-tusinavätkyttäjiäkin ihan todella väsytykseen asti joka nurkalla. Tai oikeestaan kaikkea on ihan liikaa.

Tietenkin, jos ei jostain pidä, eikä sillälailla ole kuunnellut, tsekkaillut tai kiinnostunut, niin kyllähän se silloin alkaa tusinalta kuullostamaan. Diudiu.

Kyllä minä ymmärsin mitä tarkoitat, ja luulen että niin ymmärsivät muutkin. Me ollaan vaan eri mieltä sun kanssa. Ei tarvitse huutaa, ei se asia siitä muutu mihinkään.

Mä oon jokseenkin samaa mieltä Velsan kanssa, vai onko täällä jotenkin kollektiivisesti jo määritetty mitä mieltä ollaan mistäkin asiasta.
For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton
Lennu
12.05.2010 16:36:49

BigPapa: Tietenkin, jos ei jostain pidä, eikä sillälailla ole kuunnellut, tsekkaillut tai kiinnostunut, niin kyllähän se silloin alkaa tusinalta kuullostamaan. Diudiu.

Kyllä mä pidän, mutta sais se olla jotenkin mielenkiintoisesti tehtyä. Mikä ei tarkoita mitään tietokoneella ohjelmoitua, eikä läpinäkyvän ja huomiohakuisen paskasti soitettua. Vaan semmosta hyvällä tyylitajulla ja muudilla soitettua. Jos se nyt vaan on musta väsyneesti tulkittu, niin se sitten on. Myös muiden mielestä, tai ainakin korvilla varustettujen.
BigPapa
12.05.2010 16:43:23 (muokattu 12.05.2010 16:50:44)

Lennu: Kyllä mä pidän, mutta sais se olla jotenkin mielenkiintoisesti tehtyä. Mikä ei tarkoita mitään tietokoneella ohjelmoitua, eikä läpinäkyvän ja huomiohakuisen paskasti soitettua. Vaan semmosta hyvällä tyylitajulla ja muudilla soitettua. Jos se nyt vaan on musta väsyneesti tulkittu, niin se sitten on. Myös muiden mielestä, tai ainakin korvilla varustettujen.

Joo, no enhän mä voi tarkasti tietää edes mitä sä noilla tusinavätkyttäjillä tarkotat kun ei oo kuulokuvaa ja silleen. Mitä väsyneeseen tulkintaan tulee, niin sitähän esiintyy joka genressä, mun mielestä. Aina tällöin kyseisen genren väsyneet tulkit lienevät näitä tusinavätkyttäjiä.

sais se olla jotenkin mielenkiintoisesti tehtyä

Niinku miten? Näinkö:
väistellään vain niitä paholaisen keksimiä pentatonisen asteikon nuotteja ja lisätään jokainen mahdollinen ja mahdoton altti & dimi & lähestymissävel soppaan ja hämmennetään rajusti
For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton
Lennu
12.05.2010 16:49:07

BigPapa: Joo, no enhän mä voi tarkasti tietää edes mitä sä noilla tusinavätkyttäjillä tarkotat kun ei oo kuulokuvaa ja silleen. Mitä väsyneeseen tulkintaan tulee, niin sitähän esiintyy joka genressä, mun mielestä. Aina tällöin kyseisen genren väsyneet tulkit lienevät näitä tusinavätkyttäjiä.

No kieltämättä huttugenre on tässä lajissa se mestari. Kaiken lisäks harmittaa, kun on itekin niin surkia.
Teijo K.
12.05.2010 18:40:39

BigPapa: Mä oon jokseenkin samaa mieltä Velsan kanssa, vai onko täällä jotenkin kollektiivisesti jo määritetty mitä mieltä ollaan mistäkin asiasta.

Puhuin lähinnä Lennusta kun se tossa tähän säikeeseen oli ottamassa kantaakin. Ja tietty viittasin myös tohon Ylen musiikkitoimitukseen.
Teijo K.
12.05.2010 18:42:07

BigPapa: Joo, no enhän mä voi tarkasti tietää edes mitä sä noilla tusinavätkyttäjillä tarkotat kun ei oo kuulokuvaa ja silleen. Mitä väsyneeseen tulkintaan tulee, niin sitähän esiintyy joka genressä, mun mielestä. Aina tällöin kyseisen genren väsyneet tulkit lienevät näitä tusinavätkyttäjiä.

Totahan miekiin, että joka genressä on ne huippunsa ja keskinkertaisuutensa, eikä toinen ole toista parempi.
velsa
12.05.2010 21:35:04

Huh,huh.....!!!
Gary Enfield
12.05.2010 21:40:11
velsa: Huh,huh.....!!!

ooksää se jätkä joka ei tykkää jatsista?
velsa
12.05.2010 21:41:31

gary field: ooksää se jätkä joka ei tykkää jatsista?

Täh.....mähän oon keksiny jatsin....!!!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)