Aihe: Steve Vai
1 2 3 4 5 6
Cletus Awreetus
12.03.2004 16:14:01
Hui hirviä, entä jos sen lausuukin "Muus", niin tuleeko siitä sitte hirviä?

Eiköhän se niin mene.
Tosimiehet tiluttavat, ja paljon!!
Brian May jr.
13.03.2004 14:05:44
Minä oo...Purplen kanssa;)

Mie myös.
Tyylitaju nopeuden edelle! Ja se on tosi!
musatuukka
13.03.2004 14:33:54
tää voi olla vähä hömppä juttu kysyy mutta mihin se perustuu se Steve Vain semmonen niinku tappinki mikä menee hirmu nopeesti ja plekuääniä ei juuri kuulu
R.Blackmore tilutus se on parasta ......
Antti1
13.03.2004 14:40:42
tää voi olla vähä hömppä juttu kysyy mutta mihin se perustuu se Steve Vain semmonen niinku tappinki mikä menee hirmu nopeesti ja plekuääniä ei juuri kuulu

Ööh.. Eipä taida tuo käyttää tappingissa plekua, niinkuin ei moni muukaan, Hammettia lukuunottamatta. Eli ihan sormenpäällä mennään.
"Sun täytyy varoo mitä sä haluut, sillä sä saat sen." -A. McCoy
toxic
13.03.2004 16:32:01
Ööh.. Eipä taida tuo käyttää tappingissa plekua, niinkuin ei moni muukaan, Hammettia lukuunottamatta. Eli ihan sormenpäällä mennään.

Hammett käyttää "yleensä" plekua tappingissa. Minäkin käytän "välillä" Plekua täppingissä. Välillä "pleku"...
toxic
13.03.2004 20:17:46
Myös Satriani käyttää tappingissa usein plekua (vrt. Surfing With The Alien). Steve Vai ei yleensä (koskaan?) käytä.

Koska se osaa täpätä parhaiten. 3-6 kielellä ees takas silleen niinku sillee.
Necromuru
14.03.2004 16:14:20

Lemppari levyt:
Ultra Zone

Asiahan ei minulle kuulu mutta muhun ei Ultra Zone ole kolahtanut. Kappaleista vain pari on OK, ja loput luokkaa nojaa sekä karmea, Vain uran pohjanoteeraus "I'l Be Around". Loput listan levyistä kyllä on ihan asia kamaa. Flex-Able leftoversista en tiedä kun en ole kuullut.
Joka tapauksessa odotan innolle kun kesän kee kolmosessa näen herran livenä.
-Toi saksofooni ei oikein sovi tohon kappaleeseen. -Niin. Siihen vois laittaa säröä. Keskustelua koulun juhlassa esitetystä kappaleesta.
kid ego
14.03.2004 19:06:59
Asiahan ei minulle kuulu mutta muhun ei Ultra Zone ole kolahtanut. Kappaleista vain pari on OK, ja loput luokkaa nojaa sekä karmea, Vain uran pohjanoteeraus "I'l Be Around". Loput listan levyistä kyllä on ihan asia kamaa.

Mun mielestäni loistavia biisejä ovat The Blood & Tears, The Ultra Zone, 0000, Frank, Jibboom ja Windows to the soul. Nuo nyt ainakin. Ja onhan myös Asian Sky hyvä, vaikkei instrumentaalikappale olekaan.

Flex-Able leftoversista en tiedä kun en ole kuullut.

Ei kovin hyvä levy mielestäni. Jatsimpaa ja progempa kuin muut. Tosin You Didn't Break It voisi olla radiohitti, niin hyvä poppiskipale se on.

Joka tapauksessa odotan innolle kun kesän kee kolmosessa näen herran livenä.

Samoin. Kakkosrivi kutsuu.
Svensson
14.03.2004 21:40:31

Vain parhaimpiin kuuluu mielestäni : Erotic nightmares, fever dream ,For the love of god , Frank , Juice , OOOO, The audience is listenning .
Myydään Squier stratocaster. Katso tori.
Humu
16.03.2004 08:44:21 (muokattu 16.03.2004 11:44:50)
Juu niinhän sitä kannattaa arvostella äijää parin levyn kuuntelun jälkeen. Olet "sopivasti" unohtanut Steven parhaan tuotannon Passion and Warfare -> The Ultra Zone. Kuuntelepas ensin nuo levyt läpi ja tule sitten väittämään Steveä vain yksitoikkoiseksi tiluttajaksi.

Steve Morse on kyllä kova kitaristi, itsekin häntä diggailen.

Luetun ymmärtämistä?! Missä mä oon sitä yksitoikkoiseksi tiluttajaksi sanonu? Eihä se edes hirveesti tiluta? Se ei vaan automaattisesti tarkoita sitä, ett on hyvä kitaristi tai tiluttaja.

Passionilta oon kuullu nää video"hitit". Jos näistä Vain tuotoksista yksi tai kaksi mukiinmenevää biisiä löytyskin jostain hiton levyltä, ni ei se sillon oikeen tarkoita sitä, ett jaksais hirveesti innostua kyseisetä artistista. Vain sävellystyöt ei kuiteskaan kuulemieni perusteella oo meikäläisen mieleen. Soitossa tekniikka on varmasti kohdallaan, mutt kun soittossa ei oo sellasta juttuu. Se yrittää olla hirveen erikoinen, erillainen...ja onnistuukin, mutt pitäs olla kuiteskin oikeesti mielenkiintoisia juttuja.

Paljon mieluummin kuuntelen tosissaan Morsee, jolla on oikeesti hienoja juttuja ja ihan älytön draivi kokoajan päällä! Ja ennen kaikkea! Mies on tehnyt aivan älyttömän määrän hyviä biisejä...ja hänen erikoinen soittotapansa istuu biiseihin, kun hanska käteen ja tekee musasta hyvän kuuloista!

...Tämä on sitt minun mielipiteeni!
PoLFus
16.03.2004 22:00:38

Se yrittää olla hirveen erikoinen, erillainen...ja onnistuukin

Ei se yritä, vaan se ON!
~ 7ender $tratocaster ~
Humu
16.03.2004 22:30:42
Ei se yritä, vaan se ON!

Ei omaperäisyydessä mitään vikaa ole, mutt sillon kun se on itsetarkoitus ja kaikki muu jää puolitiehen, no ei se riitä.

No helvetti vielä yks järkytys tuli mieleen...G3 levy! Aikoinani kuvittelin, ett se levy on joku kitarisin märkä uni, mutta ei kyllä ollu! Kyllä Johnson näytti avaruusukoille taivaan merkit!
Miekkonen
16.03.2004 23:53:41
Miks Vain kitaroissa lukee aina KONX
superfly
16.03.2004 23:55:57
No helvetti vielä yks järkytys tuli mieleen...G3 levy! Aikoinani kuvittelin, ett se levy on joku kitarisin märkä uni, mutta ei kyllä ollu! Kyllä Johnson näytti avaruusukoille taivaan merkit!

Jep , samaa mieltä. Vaikka Vai omalla tavallaan ihan mielenkiintoinen mies onkin, jos näitä ylinopeussoittajia ajatellaan. Eric soitti kyllä ihan suohon nuo muut tyylitajullaan.
Harppu on alaston piano
kid ego
17.03.2004 01:32:17
Mulla on molemmat G3-levyt, ja täytyy myöntää etteivät ne kovin usein levysoittimessa vieraile. Dvd:itä - varsinkin viimeisintä - katselen kyllä mielelläni. Mä diggaan alkuperäisiä levytyksiä eniten.
Keppi
17.03.2004 11:52:08
Olen hieman samoilla linjoilla näiden muutamien kanssa. Kun Steve Vai aikoinaan nousi yleiseen tietoisuuteen Passion and Warfaren ilmestymisen aikoihin, niin monet sovittivat miehen päähän maailman parhaan rock-kitaristin kruunua. Tokihan Steve oli jo ennen tuota tehnyt pitkän uran.

Jos mielit pysyä maailman parhaana rock-kitaristina, ni pitää jatkuvasti kehittää uusia erikoisempia juttuja ...erottuakseen "massasta". Kohta ollaan sitt siinä pisteessä, ett kaikki on niin ihmeellistä, ett ei enää kuullosta hyvältä.

Vertaileminen on aina huono juttu, mutt kyllä mustakin noi edellämainitut tyypit Morse ja Johnson on just hyviä esimerkkejä. Toki molemmilla on oma tyylinsä, soundi ja tekniikka kohdallaan, mistä herrat voi tunnistaa. Tuskin ne hirveesti kuitenkaan miettii, ett mites tän soolon sais kuulostamaan erikoiselta, vaan herrat vetää normaaliin tapaan sillä omalla tyylillään...ja hyvältä kuulostaa! Ei sen aina tarvitse olla niin hirveän kummallista...mutt kun on tosissaan tuollainen kitarasankari, ni kaikki vaan odottaa uusia juttuja. Helposti käy just sitt sillain, ett homma menee niin ihmeelliseksi, ett eipä kuulostakkaan enää hyvältä.

Ymmärsiköhän kukaan tätä?!;)
...no ei vaineskaan;)
kid ego
17.03.2004 12:04:29
- - - Ymmärsiköhän kukaan tätä?!;)

Ymmärsin, ja olen jossain määrin samaa mieltä. Mä en ole kuitenkaan menettänyt mielenkiintoani Vaita kohtaan, osittain ehkä siksi, että kaikki hänen levynsä ovat teemaltaan niin erilaisia. Enää en ajattele Vain musaa pelkästään teknisenä rääkkäyksenä niin kuin silloin, kun aloin kuunnella hänen musaansa. Alun perin tarkoituksenani oli ottaa selvää, miten ihmeellisiä ääniä kitarasta saa lähtemään, mutta sitten aloin digata musaa ihan kybällä.

Rock!!
Shaft
17.03.2004 12:13:03
Joo, se osaa vaikka mitä.

No ei se ainakaan bluesia osaa soittaa.
superfly
17.03.2004 16:30:01
Ymmärsiköhän kukaan tätä?!;)

Juu, puhuit oikein viisaita sanoja. Ollaan samaa mieltä.
Harppu on alaston piano
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)