Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Media ja viihde »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Graphic Novels - "Sarjakuvakirjat"
1
Jop1
10.05.2010 21:14:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eipä näistä vielä löytynyt varsinaista keskustelua ja itse olen suosittelujen tarpeessa. Watchmen tietysti luettu ja Alan Mooren teokset yleensä suht koht tiedossa. Ajattelin hankkia Batmaneita ainakin Arkham Asylumin, The Dark Knight Returnsin ja Killing Joken, mutta tämän jälkeen alkaa tieto näistä graphic noveleista (miten tuon nyt sitten suomennat?) loppua, eli suositelkaa hyväksi todettuja sarjiksia. Genrellä ei ole hirveästi väliä.
Itsellä on vain tuo Watchmen sekä melko mielenkiintoinen Merkintöjä Burmasta, joka on ikään kuin sarjakuvapäiväkirja Guy Delislen seikkailusta Burmassa. Lisäksi löytyy Sam & Max: Surfin' The Highway -kokoelma, jossa on kaikki Sam & Max -sarjakuvat sekä kokoelma kaikista Little Nemo -sarjakuvista. Aku Ankat sentään tuttuja.
Keskustelkaa.
 
jos korollalla ajjaa kolomeasattaa sääh ja suppari tippuu hele vetti irti, ni se ossuu yheksääsattaa lukio hinttejä ohtaan. kilijut käy muuten noppeemmin vittu ku ajjaa maa palloa myötä päivään häätänääh, ku aika kuluu noppeemmin! - Pelsi
Mechanizm
10.05.2010 22:16:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mike Mignolan Hellboyt ovat juuri työn alla. Tuli hommattua kaikki kolme Library Edition -kirjaa, joihin on kasattu kaikki tarinat yksiin kansiin.
Ei noista voi mitään pahaa sanoa, visuaalisesti upeita, tarinat tempaavat mukaansa ja näihin jaksaa palata aina uudelleen.
Vaikka nämä Absolute Edition -tyyliin toteutetut kirjat ovatkin aika törkeän hintaisia, niin kyllä isompi sivukoko tekee oikeutta upeille kuville.
 
Jos Leppiksistä ei Jeph Loebin The Long Halloween ole tuttu, niin kannattaa etsiä käsiin. Ja Absolute Batman: Hush myös.
 
Milkop
10.05.2010 22:26:43
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vaikken kannatakaan keskustelujen ajamista huoneisiin, niin mainostanpa silti Sarjis-huonetta:
http://muusikoiden.net/huoneet/tiedot.php?id=983
 
Lisää jäseniä mahtuu vielä vaikka kuinka.
 
"Jos olet suuren hotellin aulassa ja kuulet 'Tonava Kaunoisen' soivan, häivy vähän helvetin äkkiä. Älä mieti. Juokse."
HTMono
10.05.2010 22:28:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Puhutaanko nyt ihan vaan sarjakuvista?
 
Nuorempana nämä Marvelin yllättävän mässäilypitoiset opukset, Spiderman, Spawn, Deadpool jne olivat kovaa kamaa. Viimeiseen ~6 vuoteen ei oo tullu tosin mitään luettua, mieli tosin tekisi kun alkoi asiaa miettimään.
 
Mikä on hyvä paikka bongailla internetin kätköistä vaikkapa Jop1:n mainitsemat Batmanit sekä Sam & Max? Vai löytyykö ihan kirjakaupoista?
 
Fake Noir --- If somebody thinks they're a hedgehog, presumably you just give 'em a mirror and a few pictures of hedgehogs and tell them to sort it out for themselves.
Knight Rider
10.05.2010 22:45:36 (muokattu 11.05.2010 21:43:32)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ootko lukenut Batman Year One:a? Siitä kannattaa varmaan nuo Batmanit aloittaa kun se kertoo tavallaan Batmanin ja Gordonin alkuperän. Mooren Killing Jokesta kannattaa lukea se Brian Bollandin uudelleenvärittämä "deluxe edition"-versio. Ne värit näyttävät siinä huomattavasti paremmalta kuin alkuperäisessä. Tuon version tunnistaa mm. huutomerkistä kannen smile-sanan perässä.
 
Supersankarittomista sarjakuvista on tullut luettua The walking deadia, joka on siis Robert Kirkmanin kirjoittama tarina, jossa seurataan seurataan tietyn porukan selviymymistä zombien valtaamassa maailmassa. Varsin hyvin kirjoitettu sarjakuva, josta näillä näkymin ollaan tekemässä ainakin kuusi jaksoa pitkä tv-sarja, joka lähtee käyntiin Amerikassa muistaakseni vuodenlopulla.
 
Stoalainen
10.05.2010 22:54:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

HTMono: Puhutaanko nyt ihan vaan sarjakuvista?
 
Nuorempana nämä Marvelin yllättävän mässäilypitoiset opukset, Spiderman, Spawn, Deadpool jne olivat kovaa kamaa. Viimeiseen ~6 vuoteen ei oo tullu tosin mitään luettua, mieli tosin tekisi kun alkoi asiaa miettimään.
 
Mikä on hyvä paikka bongailla internetin kätköistä vaikkapa Jop1:n mainitsemat Batmanit sekä Sam & Max? Vai löytyykö ihan kirjakaupoista?

 
Onko muuten Deadpoolia julkaistu Suomessa enempää kuin se yksi ainoa nro? Ja löytyykö hahmolta mitään hyvää albumikokonaisuutta? Hahmosta dikkaan, mut olen kuullut säröääniä noista tarinoiden laadusta.
 
Aaveajaja 2099 oli myös todella tiukkaa tavaraa sen kolmen numeron verran, jotka Suomessakin julkaistiin, mutta sen jälkeen kuulemma taso laski. En ole uskaltanut edes tilata ja todeta sitä itse.
 
My heart beats with drumbeats.
HTMono
10.05.2010 22:59:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kazaa: Onko muuten Deadpoolia julkaistu Suomessa enempää kuin se yksi ainoa nro? Ja löytyykö hahmolta mitään hyvää albumikokonaisuutta? Hahmosta dikkaan, mut olen kuullut säröääniä noista tarinoiden laadusta.
 
Aaveajaja 2099 oli myös todella tiukkaa tavaraa sen kolmen numeron verran, jotka Suomessakin julkaistiin, mutta sen jälkeen kuulemma taso laski. En ole uskaltanut edes tilata ja todeta sitä itse.

 
En tiedä, se yksi ainoa numero minulla taisi olla.
 
Haluaisitko kertoa mistä noita tilaat? Kiinnostaisi kovin paljon nyt tämä aihe.
 
Fake Noir --- If somebody thinks they're a hedgehog, presumably you just give 'em a mirror and a few pictures of hedgehogs and tell them to sort it out for themselves.
Stoalainen
10.05.2010 23:09:20 (muokattu 10.05.2010 23:15:18)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

HTMono: En tiedä, se yksi ainoa numero minulla taisi olla.
 
Haluaisitko kertoa mistä noita tilaat? Kiinnostaisi kovin paljon nyt tämä aihe.

 
Marveleita/Marvelin Sarjakuvalehteä ja sittemmin Mega Marvelia tilasin vuodesta '95-96 vuoteen 2001.. vai oliko 2002. Vanhoja numeroita olen penkonut divareista, hyllystä löytyy muunmuassa ensimmäinen Suomessa julkaistu Tuomari, vaikka se tuskin on minkäänlainen keräilykappale.
 
http://www.play.com löytyy ainakin todella laaja valikoima englanninkielisiä DC:n ja Marvelin sarjakuvia, hyvään hintaan, ilman postimaksua, suoraan kotiin kannettuna. Myös Electronit pitäisi toimia, mutta oma Osuuspankin kortti ei tuonne jostain syystä kelpaa. Sampoon täytyisi tehdä melkein tili, vielä vaiheessa. Itse siis en ole tuolta vielä tilannut mitään, mutta moni kaveri on ja toimivaksi todennut. Itelläkin on lista jo valmiina kunhan veloituksen saa pelaamaan.
 
Tuossapa suoraan linkki valikoimiin:
http://www.play.com/Books/Books/-/2 … 3-/RegionHome.html?searchtype=genre
 
Divareita huvittaisi myös edelleen penkoa, nykyiseltä paikkakunnalta vaan ei hyviä löydy.
 
Ja muistakaa sitten, et kaikki sarjakuva-albumit ostetaan kovakantisina mikäli sellainen on julkaistu. :P
 
My heart beats with drumbeats.
HTMono
10.05.2010 23:19:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kazaa: http://www.play.com löytyy ainakin todella laaja valikoima englanninkielisiä DC:n ja Marvelin sarjakuvia, hyvään hintaan, ilman postimaksua, suoraan kotiin kannettuna.
 
Uaah, nyt pääni räjähti tästä silkasta mahtavuudesta, kiitoksia! +++
 
Tilaukseen lähtee samantien ainakin tuo Year One sekä Dark Night-aiheiset opukset. Myös hyvät arvostelut saanut Long Halloween taitaa olla aika pakkohankinta.
 
Fake Noir --- If somebody thinks they're a hedgehog, presumably you just give 'em a mirror and a few pictures of hedgehogs and tell them to sort it out for themselves.
Stoalainen
10.05.2010 23:22:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

HTMono: Uaah, nyt pääni räjähti tästä silkasta mahtavuudesta, kiitoksia! +++
 
Tilaukseen lähtee samantien ainakin tuo Year One sekä Dark Night-aiheiset opukset. Myös hyvät arvostelut saanut Long Halloween taitaa olla aika pakkohankinta.

 
Suosittelen myös tsekkaamaan Alex Rossin kuvittaman Kingdom Come-läpyskän ja Batmanin Hush-albumit.
 
My heart beats with drumbeats.
BondakeBunny
11.05.2010 00:03:14
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Just tuossa viimeviikolla lueskelin taas spawnit ja witchbladet läpite mitä mulla on. Jostain ku sais puuttuvat numerot ni ois aika kova juttu.
 
Totuus on sitä, mitä minä sanon sen olevan
Mechanizm
11.05.2010 00:07:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Amazon UK kannattaa myös tarkistaa ostaessa, itse olen tehnyt sieltä hyviä löytöjä.
 
päänahka
11.05.2010 00:34:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko tää sitä sarjaa johon Sandmanit menee? Muutama löytyisi tosta hyllystä tyttöystävän hankkimana, ja yhden olen lukenutkin sen jälkeen kun pari Gaimanin romaania olin tsekannut ja hyväksi havainnut. En ole oikeastaan ikinä harrastanut sarjakuvia, mutta pitäisi varmaan vähän enemmän yrittää tuotakin.
 
Työ norjat, Zorron yöstä nouskaa.
Knight Rider
11.05.2010 10:04:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mechanizm: Amazon UK kannattaa myös tarkistaa ostaessa, itse olen tehnyt sieltä hyviä löytöjä.
 
Joo tuolta Amazonin marketplacesta löytyy useimmiten halvimmalla sarjakuvat. Itsellä tuo on ainakin pelannut loistavasti, ei ole tarvinnut vielä mitään palauttaa. Amazoniin käy myös OP:n electron.
 
sepeli
12.05.2010 14:07:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Suosittelen Grant Morrisonin käsikirjoittamaa The Invisibles-sarjaa. Yksi suosikeistani.
 
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Invisibles
 
Lisäksi Morrisonin kirjoittamat Doom Patrolit kannattaa tarkastaa.
 
http://en.wikipedia.org/wiki/Doom_P … trol#Grant_Morrison.27s_Doom_Patrol
 
EVERYBODY DANCE LIKE THERE'S ASS IN YOUR PANTS!
arppah8
12.05.2010 14:10:06
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kazaa: Suosittelen myös tsekkaamaan Alex Rossin kuvittaman Kingdom Come-läpyskän
 
Tää on kyllä kova, ehkä paras supersankaritarina ikuna. Eri asia sitten voiko yli 200-sivuista graafista novellia kutsua läpyskäksi :) Pitäis saada toi kovakantisena ja sidottuna, alkaa toi liimattu versio ratkeilla jo.
 
Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30.
Jop1
12.05.2010 17:09:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse olen ihan suomalaisista nettikaupoista tilaillut noita. Esim booky ja bookplussalla ihan hyvät valikoimat. Tosin hinnat ovat todennäköisesti kalliimpia kuin vastaavissa ulkomaisissa kaupoissa. Tuo The Sandman kyllä kiinnostaa kun sitä on kehuttu niin kovin, mutta viimeksi kun tsekkailin, oli koko sarja n. 10 osaisena versiona myynnissä ja yhden kirjan hinta oli sen 15 eugenia eli tulee melko tyyriiksi kaikki hankkia..
Onko kukaan lukenut muita kuin noita supersankari juttuja? Tuo Merkintöjä Burmasta oli kyllä pirun mielenkiintoinen. Onko tuollaisia "slice-of-life" tyyppisiä sarjiksia paljon? Mahdollisesti vielä hyväksi todettuja.
 
jos korollalla ajjaa kolomeasattaa sääh ja suppari tippuu hele vetti irti, ni se ossuu yheksääsattaa lukio hinttejä ohtaan. kilijut käy muuten noppeemmin vittu ku ajjaa maa palloa myötä päivään häätänääh, ku aika kuluu noppeemmin! - Pelsi
Lähikauppias
12.05.2010 19:56:51
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pitäisi itsekin tutustua enemmän asiaan, mutta lukemistani loistavia ovat olleet ainakin Watchmen, From Hell, Maus ja Persepolis. Ja ne Guy Delislen kaksi muutakin matkasarjista ovat hienoja (Pyongyang ja Shenzen muistaakseni). Hmm, ja mikähän sen Palestiina -nimisen graafisen novellin tekijän nimi oli? Ehkä Joe jotain. Googlettelemaan en jaksa ruveta.
 
www.johnnysuperhero.com
www.koriakittenriot.com
Rock over London, rock on Chicago.
Mechanizm
13.05.2010 11:44:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lähikauppias: Hmm, ja mikähän sen Palestiina -nimisen graafisen novellin tekijän nimi oli? Ehkä Joe jotain.
 
Sacco, Joe Sacco.
 
Stoalainen
18.05.2010 18:38:18 (muokattu 18.05.2010 18:40:49)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Alkoipa taas kuumotus selatessani Play.comin valikoimia. Silmiin sattui Frank Millerin Ronin-kovakantisena spesiaalijulkaisuna, 69 euroa. Aijai. Samoin löytyi Millerin Sin City Library Vol II, joka sisältää neljän kovakantisen, normaalia suuremman sarjakuva-albumin lisäksi muuta sälää. Vain 92 euroa. Harmi ettei ensimmäistä volumea löydy...
 
Katselin myös lähinnä Vihreän Lyhdyn tähdittämää Blackest Night-albumia, mutta julkaistaan vasta 27.8.2010. Kehuttu kokonaisuus, jossa DC:n supersankarit mättävät eläviä kuolleita!
 
My heart beats with drumbeats.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «