JaSo 08.05.2010 21:19:06 | |
---|
Joo kyllä mulla ainakin into tähän touhuun loppuu aika nopsaan jos rootsin alla oikeasti käy vaan blues, ja mielellään vielä hidas sellainen. Tuo AiGeen tausta oli oikeasti hyvä ja vaihteeksi edes vähän muuta kun peruskiertoa. Kyllä siihenkin olisi halutessaan voinut normi bluesit vetää. Vähän pelimannihenkeä mukaan, ei tää niin vakavaa ole, ei kai?? Less is more... |
Gary Enfield 08.05.2010 21:29:25 (muokattu 08.05.2010 21:32:29) | |
---|
Omalta osaltani haluan korostaa, että osaanottamattomuuteni ei johdu taustasta, joka on tosi mainio ja kyllä mä siihen soittelinkin, mutta ei nyt vaan napannut skabata. Tuo jokaviikonloppuinen palautekierros käy välillä työstä, sanatkin rupee loppumaan kun haluaa jokaiselle sanoa jotain. Haluan, että tää on kivaa, joten tauko on välillä paikallaan. |
BigPapa 08.05.2010 21:52:55 | |
---|
Tausta on ihan hyvä, ei siitä ole kyse, ei mulla muuta. For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton |
Tuomo_ 08.05.2010 22:44:30 (muokattu 08.05.2010 22:47:46) | |
---|
Tausta on ihan hyvä, ei siitä ole kyse, ei mulla muuta. Tausta oli tosiaan laadukas, itse en vain keksinyt tohon mitään soittaa ja en välttämättä hirveesti tyylistä diggaa, kun on kaupungissa koko ikänsä asunut. Nythän tää käänty toistepäin. Sooloskabapuolella on blues-skaba käynnissä. Ei muuta, kuin sinne säheltämään. Eilinen meni jo, huomista en tunne, tänään on aika vetäistä yx blues. |
haukkis 09.05.2010 15:11:35 | |
---|
Täällä yksi blueskörmy ilmoittautuu karkuriksi. Olin suurimman osan viikosta reissussa, joten aikaa ei oikein ollut. Kuuntelinkin taustan, mutta ei oikeen osaa vetää tähän mitään kunnollista. Mun mielestä voi olla vaihteeksi tällaistakin, kukin osallistuu jos haluaa. Kuitenkin ylivoimaisesti suosituimpia ovat olleet keskitempoiset tai hitaat bluesit. Ne on munkin suosikit, niinkuin varmaan arvasittekin... |
padaa@dadaa! 09.05.2010 15:35:06 | |
---|
tahtah: Tausta oli tosiaan laadukas, itse en vain keksinyt tohon mitään soittaa ja en välttämättä hirveesti tyylistä diggaa, kun on kaupungissa koko ikänsä asunut.
Eikös ne vanhat jermut sitten puuvillapelloilla asuneetkaan? |
padaa@dadaa! 09.05.2010 15:41:43 | |
---|
WanhaWetäjä: leo fender - ei oikeen tuo intron funktio selvinnyt... Volumepotikan asennon tarkistus. Nythän kävi niin että tuo soundcheck osoittautui laadukkaammaksi kuin varsinainen soolo. |
blues guitar 09.05.2010 15:45:05 | |
---|
Ihan hyvä tausta oli tälläkin kertaa. Ei mitään valittamista. Itselläni muita asioita mielessä tällähetkellä, joten olen sivuissa hetken aikaa skabailuista. Palataan asiaan paremmalla ajalla. ...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt... |
WanhaWetäjä 09.05.2010 17:14:15 | |
---|
BigPapa: Hienosti weetty WW. Juu ei...kyllähän nuo varsinaiset "kantrijyrit" veti sellaset soolot että ei voi kuin ihastella. Jos nyt perusjuttuja pystyy jotenkin sinneppäin matkimaan niin kantri on vähän eri, siis että saa sen kuulostaan ns "oikealta". Pitäs tietää jotakin ko genresta ja sen soittotekniikoista, mun mielestä. Väärinkäsitysten välttämiseksi puhun nyt siis vain omasta itsestäni. Mun kantritietämys on luokkaa "Eagles", jota joskus nappulana tuli aika laillakin kuunneltua, se ei ihan riitä uskottavaan soittoon. Pistetääs tähän väliin "kantrikevennys" http://www.youtube.com/watch?v=VohubM8Hls4 JIHAA!!! |
Tuomo_ 09.05.2010 17:25:50 | |
---|
Eikös ne vanhat jermut sitten puuvillapelloilla asuneetkaan? Joo, mut parhaat tuli kaupunkiin tekemään musiikkiaan ja itseään tunnetuksi. Eilinen meni jo, huomista en tunne, tänään on aika vetäistä yx blues. |
BigPapa 09.05.2010 18:30:03 (muokattu 09.05.2010 18:30:23) | |
---|
WanhaWetäjä: Juu ei...kyllähän nuo varsinaiset "kantrijyrit" veti sellaset soolot että ei voi kuin ihastella. Jos nyt perusjuttuja pystyy jotenkin sinneppäin matkimaan niin kantri on vähän eri, siis että saa sen kuulostaan ns "oikealta". Pitäs tietää jotakin ko genresta ja sen soittotekniikoista, mun mielestä. Väärinkäsitysten välttämiseksi puhun nyt siis vain omasta itsestäni. Mun kantritietämys on luokkaa "Eagles", jota joskus nappulana tuli aika laillakin kuunneltua, se ei ihan riitä uskottavaan soittoon. Pistetääs tähän väliin "kantrikevennys" http://www.youtube.com/watch?v=VohubM8Hls4 JIHAA!!! No selvä, ei ollut hienosti weetty. For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton |
BigPapa 09.05.2010 18:31:33 | |
---|
AiGee: koittakaa nyt kestää sunnuntaihin klo 21:00 niin sitten saatte taas tännekin asiallista blues taustaa eikä tällaista vaikeaa kamaa?????? Eihän tässä mitään vaikeeta ollu, ihan hyvä normi kantrirock tausta. For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton |
WanhaWetäjä 09.05.2010 19:38:17 | |
---|
BigPapa: No selvä, ei ollut hienosti weetty. No joo, ehkä mä olin turhan jyrkkä tossa arviossa, se on ihan ok jos sä olet todella sitä mieltä että tuo oli hienosti weetty, kiitos siitä. Kai mä kuuntelen omaa soittoani jälestäpäin joskus turhankin kriittisesti, mutta jos siinä on timemokia ja muuta häröä niin kyllähän sen ite huomaa. Jotenkin kuvittelisin että lähes kaikki kuuntelevat omaa soittoaan kriittisemmin kuin muiden soittoa? Omat pienetkin virheet vituttaa aina mutta muitten tekemiä ei edes joka kerta noteeraa. Se on sitten ihan toinen juttu mitkä kukin kokee virheeksi. Blues/roots osastoissa lienee enemmän sijaa pienelle epätarkkuudelle, eli se ikäänkuin kuuluu olennaisena genren yleisilmeeseen. Näin olen ymmärtänyt. Niin notta sitä meinasin että kantri ei ole mun alaani jos ei blueskaan. Skaban kolme jannua joille annoin pisteet, mun korvaan heidän soittonsa oli jotenkin niin täysin tontilla että ehkäpä vertasin omaa epätarkkuuksia sisältävää ropellustani heidän vetoihinsa. |
Zeeboo 09.05.2010 19:42:05 (muokattu 09.05.2010 19:42:53) | |
---|
AiGee: koittakaa nyt kestää sunnuntaihin klo 21:00 niin sitten saatte taas tännekin asiallista blues taustaa eikä tällaista vaikeaa kamaa?????? Hyvä tausta, ja tervetullutta vaihtelua näiden perus-12-tahtisten väliin. Ei mulla mitään niitä vastaan ole, mutta bluestamisen ideat on joskus vähän kortilla. Tokkopa tähänkään kisaan olisi ollut painavaa panosta annettavana, mutta silti harmi ettei pystynyt osallistumaan. Tausta on kyllä tallessa, ja fiilistelen sen päälle jahka taas vipuset kestää vinguttaa. "Kaikki äänet, jotka saat soitettua, syntyvät tekniikasta. Ne äänet, jotka jätät soittamatta syntyvät hyvästä mausta." |
BigPapa 09.05.2010 19:45:45 (muokattu 09.05.2010 19:46:02) | |
---|
WanhaWetäjä: Se on sitten ihan toinen juttu mitkä kukin kokee virheeksi. Blues/roots osastoissa lienee enemmän sijaa pienelle epätarkkuudelle, eli se ikäänkuin kuuluu olennaisena genren yleisilmeeseen. Näin olen ymmärtänyt. Niin notta sitä meinasin että kantri ei ole mun alaani jos ei blueskaan. Skaban kolme jannua joille annoin pisteet, mun korvaan heidän soittonsa oli jotenkin niin täysin tontilla että ehkäpä vertasin omaa epätarkkuuksia sisältävää ropellustani heidän vetoihinsa. Joo ei se kuitenkaan se epätarkkuus oikeestaan ole mikään oletus, vaikka sitäkin on rosoisemmassa rootsissa, että ton jargonin vois kyllä unohtaa. Mut kyllähän toi roots on enemmän sun alaa kuin mun ja monen muunkin, kuin mun, se on sellainen huomiota kiinnittänyt seikka joissakin arvioinneissa. For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton |
krk 09.05.2010 20:04:08 | |
---|
Jatkona WW:n ja BigPapankin pohdintoihin: Sehän nyt on selvä että omaa soittoaan sitä kuuntelee tarkimmalla korvalla, mutta huomaan että toistenkin soittoa tulee kyllä arvioitua ehkä liiankin ankarasti. Esimerkiksi jäsen JaSon tämänkertaisessa vedossa olin muka havaitsevinani arvionlaatimisvaiheessa jotain epätarkkuuksia minkä takia se jäi täpärästi pois pisteiltä - nyt kun sitä kuuntelen niin taisi tulla tehtyä erhe, kokonaisuutenahan veto olisi ilman muuta kuulunut pisteille minun arvioissani. Pahoittelut. Näitä sattuu. WW: Blues/roots osastoissa lienee enemmän sijaa pienelle epätarkkuudelle, eli se ikäänkuin kuuluu olennaisena genren yleisilmeeseen Enemmän sijaa pienelle epätarkkuudelle verrattuna mihin? "Son, can you play me a memory?
I'm not really sure how it goes,
But it's sad and it's sweet and I knew it complete,
When I wore a younger man's clothes"
- Billy Joel |
AiGee: SRV: esikuvaansa rankemmilla soundeilla vetässyt SRV teki kyllä hienon rokkivedon, mulle tyylipuhdas suoritus..kyllähän sitä 70-lukuakin löytyi! Oliko tausta liian pitkä kun lopussa tuntui puutuvan :) ? 1p. Noo ei siinä sen kummallisempaa tossa käyny muuta kuin vanha kaveri Kämmi tuli käymään useammassa kohdassa, just siinä lopussa. Tämmost tää on! Kiitos kaikille kommenteista! Now they call you prince charming, can't speak a word when your full of ludes. Say you'll be alright come tomorrow, but tomorrow might not be here for you. - Lynyrd Skynyrd, That Smell |
krk 09.05.2010 21:00:20 (muokattu 09.05.2010 21:27:01) | |
---|
AiGee: ... Bonanza... heppatausta Juu kiitti ja sori, toi heppaosastovouhkaus vaan kuvaa mun omaa kapeaa perehtyneisyyttäni. Bonanza oli jossain vaiheessa sellainen sarja että sitä ei muistaakseni saanut meillä edes lapset katsoa. Muistan kuitenkin että siinä alussa ratsastettiin sellaisen palavan paperin läpi... :) Kiitokset kaikille muillekin palautteista, ja onnittelut kantri-JaSolle skaban voitosta! E. ... ja JaSolle tuhannen taalan kysymys: tuleeko bluesia? 8) E.e - jaa että bluesia, hohoi blueskarhut, talviuni on ohi... :) "Son, can you play me a memory?
I'm not really sure how it goes,
But it's sad and it's sweet and I knew it complete,
When I wore a younger man's clothes"
- Billy Joel |
AiGee 09.05.2010 21:12:17 | |
---|
No niin, jäsen Jaso kuittasi seuraavat työt. Onnea, hieno veto tosiaankin oli... Täytyy sanoa että oli hauskaa kuunnella näkemyksiä taas, on se jännä miten sama tausta taitaa puhutella eri tavalla tms.? Osallistuminen on toki vapaaehtoista ja on ihmisillä elämässä muutakin, mutta jäin vakiohirmujen vetoja myöskin kaipailemaan...WW:n ja BigPapan alustavat kokeilut oli vähintäänkin Clapton tasoa :) mutta itsekritiikki tai -hillintä on sekin ehkä hyve ihmiselle :) ? En osaa......vielä. |
JaSo 09.05.2010 21:23:05 (muokattu 09.05.2010 21:24:38) | |
---|
No voi sun mitä menitte tekemään! Kiitokset kaikille "syyllisille", tämä tuo taas uutta intoa soitteluun. Kyllä tuota epätarkkuutta löytyy tuosta munkin vedosta vaikka kuinka mutta liika kliinisyyskään ei ole hyvästä (IMHO). Koitetaan ottaa opiksi jatkossa... Koitan saada kohta uuden kisan vireille jos tausta on käypänen. Edit: kyllä kai bluesin suuntaan mennään, ei uskalla toista vaihtoehtoa laittaa tähän kohtaan... Less is more... |