Aihe: putkinuppia + kaappia..
1 2 3 4 57 8 9 10 11
Mr. Speed
02.04.2010 04:03:27
sikki-six: Yritä päästä yli paskoista mallintavista ;)

Ei musta POD:issa sinänsä mitään vikaa ole. Itseasiassa ostanen sellasen kotisoittoon. ÄRsyttävää sirinäähän se on ilman dynamiikkaa, mutta paremman puutteessa menee. Jotenkin vain huvitti tuolla tuo digimuljuttimien kiihkomielinen puolustaminen. Itse ainakin tuolla toisessa ketjussa - rölötyksen ohessa - lähinnä selitin, miksi musta putkivahvari mielyttää enemmän. Ja kun vertailuna oli Axe FX, niin tässä ei nyt sitten kevyt kotisoitto halvalla masiinalla oikein taida istua samaan kuvaa, aye?
Telecasterilla soittavissa ihmisissä täytyy olla jotain vikaa.
taikatatti
02.04.2010 13:08:43 (muokattu 02.04.2010 13:09:52)
No siis tällä hetkellä olisi suunnitelmissa se 2x12 kaappi ja joku nuppi, minkä sitten katonkaan.
kävin tuossa keskiviikkona sitä mopautoani katsomassa niin kyllä se takaluukku aikas iso on, että kyllä sinne nuppi ja 2x12 kaappi menee heittämällä. Tuosta 4x12 kaapin mahtumisesta en oikein osaa mitään sanoa.
-
janes
04.04.2010 11:33:41
Kuka sielä väitti ettei 2*12/ 4*12 ole suurta eroa. Voihan se olla ettei sitä huomaa jos veivaa ite 15w Rolandilla. Onhan niissä eroa...
Ziggy Bubba
04.04.2010 12:15:15

janes: Kuka sielä väitti ettei 2*12/ 4*12 ole suurta eroa. Voihan se olla ettei sitä huomaa jos veivaa ite 15w Rolandilla. Onhan niissä eroa...

Mistä v%#&sta sinä teidät millä muut veivaavat? Onhan niissä eroa, mutta ei se 4x12 ole yksiselitteisesti aina parempi. Mun korvaan esim. bändisoitossa suht pienessä tilassa kaks 12-tuumaista elementtiä tuuttaa ihan tarpeeksi alapäätä (+ muita taajuusalueita).

Ai niin, passelisti korvien korkeudelle sijoitettu 2x12 voittaa (huonosti sijoitellun) nilkoille huutavan 4x12-lootan joka päivä ;)

P:S. Tuo muuten riippuu kanssa nupista aikas paljon, voi vähän ohutsoundisemmilla vahvareilla tarvitakin isompaa lootaa, jotta botne toistuisi kunnolla...
This Is Sonar Transistor...
taikatatti
04.04.2010 19:43:40 (muokattu 05.04.2010 14:45:43)
No siis sillä Framus dragon - savage - powerball - sinlge recti tolla linjalla mennään.
Ei kai nuo mitään ohutsoundisimpia ole.
-
janes
06.04.2010 21:20:49
En tarkottanu astua kenenkään varpaille. Ihmettelen vaan suuresti noita väitteitä. Oman kokemukseni perusteella... Ja minkä takia se kaappi pitää laittaa sinne nilkkoihin huutamaan? Ja mikä on ohut saundinen vahvistin? Tai minkä takia hommata sellanen kaappi joka pitää laittaa korvien kohdalle roikkumaan että se "tuuttaa"? Jos meinaa bändissä soittaa eikös sen pitäis toimia koko tilassa eikä henk.koht. jus mulle? Bändihän on enempi niinku kokonaisuus eikä se yks joka tuuttaa...
Ziggy Bubba
06.04.2010 21:56:46

janes: Jos meinaa bändissä soittaa eikös sen pitäis toimia koko tilassa eikä henk.koht. jus mulle? Bändihän on enempi niinku kokonaisuus eikä se yks joka tuuttaa...

Jos se kaappi on sopivalla korkeudella kitaristin korville, niin miksei muullekin bändille. Ellei sitten joku kaveri soittele makuultaan tai katossa roikkuen ;)

Mutta tosiaan, makuasioitahan nämä. Itelle tuo 4x12 on harvoin välttämätön bändisoitossa, varsinkaan tuhdin bassosoundin seassa. Toki se iso loota näyttää lavalla komealta (ehkä jopa kliseiseltä?), mutta moneen hommaan ei vaan noin isoa laitosta tartte.
This Is Sonar Transistor...
janes
06.04.2010 23:59:50
Näin on. Sen takia ehdottelinkin aikasemmin sitä comboa sinne mopo auton konttiin, tälle jampalle joka niitä soitto kamoja on vasta kattelemassa. Ite luotan noissa hiivi hommissa perinteiseen kaavaan. 4*12 ylä ja ala kaappi. Nuppeja on muutamiakin eri versioita. Marsuja on pari putkellista ja sitte ne kaikkien kammoamat Mosfetit. Peaveyn VK ja ny uusimpana joku taivaan vanha Monster.? 2*12 Kaappi on Marshall niin ikään. Se on ollu viime vuodet Techin combon kaverina, enempi noissa Bluesi hommissa. Voxin combo ja Marsun 2*12 Valvestate Jota en kyllä suosittele ainakaan jos haetaan oikeen jytäkkää soundia. Räkki laitteistoa kasailen kaapin päälle tällä hetkellä, ne on vielä kokeilemata. Hommasin Tc Electronicsin ja etuseksi Mesaa kattelen. Päättäriksi otetaan ehdotuksia vastaan.
janes
07.04.2010 00:18:39
Jaa on tuola sitte vielä 1*12 Marsun trankku combo. Se on heleve... tai siis hieno laite. En oo vaan vielä keksiny mihin :D Se kun ei oo toiminu musiikki tyylistä riippumatta yhtään missään...
taikatatti
08.04.2010 16:09:42
janes: Näin on. Sen takia ehdottelinkin aikasemmin sitä comboa sinne mopo auton konttiin, tälle jampalle joka niitä soitto kamoja on vasta kattelemassa. Ite luotan noissa hiivi hommissa perinteiseen kaavaan. 4*12 ylä ja ala kaappi. Nuppeja on muutamiakin eri versioita. Marsuja on pari putkellista ja sitte ne kaikkien kammoamat Mosfetit. Peaveyn VK ja ny uusimpana joku taivaan vanha Monster.? 2*12 Kaappi on Marshall niin ikään. Se on ollu viime vuodet Techin combon kaverina, enempi noissa Bluesi hommissa. Voxin combo ja Marsun 2*12 Valvestate Jota en kyllä suosittele ainakaan jos haetaan oikeen jytäkkää soundia. Räkki laitteistoa kasailen kaapin päälle tällä hetkellä, ne on vielä kokeilemata. Hommasin Tc Electronicsin ja etuseksi Mesaa kattelen. Päättäriksi otetaan ehdotuksia vastaan.

No siis miksi 2x12 combo kun on toisena mahollisuutena se nuppi ja 2x12 kaappi?
Tai no siis voisin minä sen combonkin ostaa ei se siis ongelma olisi mutta olen vaan tottunut ajatukseen että se on se nuppi ja kaappi.
-
Vetehinen
08.04.2010 20:01:11
taikatatti: No siis miksi 2x12 combo kun on toisena mahollisuutena se nuppi ja 2x12 kaappi?
Tai no siis voisin minä sen combonkin ostaa ei se siis ongelma olisi mutta olen vaan tottunut ajatukseen että se on se nuppi ja kaappi.

Ei kannata ostaa sitä comboa hevihommiin, olettaen että takapaneeli on avonainen.
"Mankind is known to be narrowminded" - Gaahl
taikatatti
10.04.2010 11:49:49
beliel: Ei kannata ostaa sitä comboa hevihommiin, olettaen että takapaneeli on avonainen.

Tuosta on muuten muilla palstoilla puhuttu. Mitäs eroa on sillä että se on avonainen
tai kiinni se takapaneeli. Tuosta on ainakin puhetta ollut kaappien yhteydessä.
-
jussimus
10.04.2010 11:57:14
taikatatti: Tuosta on muuten muilla palstoilla puhuttu. Mitäs eroa on sillä että se on avonainen
tai kiinni se takapaneeli. Tuosta on ainakin puhetta ollut kaappien yhteydessä.

Suljettu pönttö potkii persiille paremmin, eli on botnekkaampi.
taikatatti
10.04.2010 13:42:30
Oukei.
Virhe! Tyhjä tai liian lyhyt kirjoitus!
-
jokerboy
09.05.2010 12:17:15
Sanokaas nyt viisaammat ja kokeneemmat, että mitä kaappia suosittelisitte ton peaveyn 6505 kans, siis jos nyt ei tota sen sarjan omaa kaappia lasketa..? Tuo nuppi on hankinnassa, mutta pitäs saada myös joku järkevä 4x12 kaappi kaveriks, ettei soundit menis iha metsään.
Twinkle
09.05.2010 12:41:19
jokerboy: Sanokaas nyt viisaammat ja kokeneemmat, että mitä kaappia suosittelisitte ton peaveyn 6505 kans, siis jos nyt ei tota sen sarjan omaa kaappia lasketa..? Tuo nuppi on hankinnassa, mutta pitäs saada myös joku järkevä 4x12 kaappi kaveriks, ettei soundit menis iha metsään.

ota semmoinen mistä tykkäät.
jokerboy
09.05.2010 12:50:20
Mandarax: Öööö..miksei sitä sen omaa kaappia lasketa..? Se on oikein passeli kaappi tuolle nupille eikä pahan hintainen käytettynäkään.

Siis tarkotin, että oisko jotain varteenotettavia vaihtoehtoja sen OMAN kaapin lisäksi...
Guitaristi
09.05.2010 14:10:22

jokerboy: Siis tarkotin, että oisko jotain varteenotettavia vaihtoehtoja sen OMAN kaapin lisäksi...

No itse omistin 6505+ -mallin nupin ja saman sarjan 4x12 kaapin muutaman vuoden. Mielestäni tuo Peaveyn oma kaappi ei kyllä ollut paras mahdollinen nupin kanssa, V30-elementeillä varustettu Marsu kuulosti paljon paremmalta. Tuo 6505-kaappi on jotenkin kuolleen kuuloinen mun mielestä, en oikeen osaa selittää. Mutta V30-elementeillä varustettua komeroa kannattaa käydä ainakin testaamassa.
Älä itke ruma lapsi, ota Pastilli?
Mandarax
09.05.2010 14:20:34
Guitaristi: No itse omistin 6505+ -mallin nupin ja saman sarjan 4x12 kaapin muutaman vuoden. Mielestäni tuo Peaveyn oma kaappi ei kyllä ollut paras mahdollinen nupin kanssa, V30-elementeillä varustettu Marsu kuulosti paljon paremmalta.

Itselläni oli aiemmin Englin Standard V60:llä tuon 6505:n kanssa ja se oli kyllä hieman tunkkainen soundiltaan. Vaihto tuohon piivin omaan kaappiin oli huomattava parannus - erottelevuus parani selvästi. Mikään persoonallinen valinta se ei varmasti ole, vaan eipä kyllä ole itse nuppikaan. Asiansa ajaa kyllä. Mesan rectokaapilla olen myös tuota koittanut ja kyllähän se paremmalta kuulostaa, vaan onpa myös tuplaten hintaakin. Varmastikaan ei millään V30 -kaapilla mennä metsään, eikä mielestäni myöskään tuolla nupin omalla kaapillakaan.
I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx-
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 57 8 9 10 11
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)