Aihe: Raskaan musiikin sooloskabojen jälkipyykki
1 2 3 4 544 45 46 47 48112 113 114 115 116
aalataur
08.05.2010 07:00:20 (muokattu 08.05.2010 07:05:26)

Kerpele: Pitäisköhän sitä ensimmäistä kertaa ilmoittautua sooloskabaan?

Pitäis.

Sympx, kiitosta paljon! :D Äijällä kyllä aika jäätävän kovia tiluja tuossa loppuosiossa. Muutenkin kovalla tasolla on porukat avannut kisan, täytyy ihan pohdiskella enemmänkin mitä vetää! HT-5 on kova kotivahvari, mölyähän siitä ei lähde bändisoittoon eikä pieni vahvari ikinä ihan samalta kuulosta mitä satawattinen mesa 4x12 hiilenä, mutta hyvä peli on, itselläkin ollut testattavana. Siinä oli aika sellanen mielenkiintoinen säätö, mistä pystyi vaihtamaan aggressiivisen jenkkityylin särön ja lämpösemmän brittisärön välillä portaattomasti. Sama ominaisuus on tossa mun Blackstar HT Dual säröspedussa, tykännyt kyllä. Ja spedun ostoon sain innoituksen juuri tosta HT-5 nupikasta.
arppah8
08.05.2010 08:14:12 (muokattu 08.05.2010 08:33:33)

Olen itse kanssa miettinyt tota HT-Dualia lautaan "hätävarasäröksi" (eli jos joskus joutuisi vetää ilman omaa nuppia) mutta on se siihen vähän liian kallis kun tosiaan noi säröt tulee revittyä nupista (Carvin Legacy). Ja mitä tohon mökäasiaan tulee, pariltakin suunnalta olen kuullut että toi HT-5 on yllättävän kovaääninen 4x12-kaapin kautta, kaverit ovat vetäneet sillä rässiä kohtuukovakätisen rumpalin kanssa ja kuulemma riitti :) Pitäisi kuskata joskus oma combo treenikselle ja kokeilla asia itse.

On muuten jännä kuulla millaisia sooloja omaan biisiin muut saavat aikaan, mulla kun oli tohon jo soolo valmiina. Uusiksihan se tietty menee tätä skabaa varten, etenkin kun orkkiksessa ei tossa alun jynkkykohdassa ole tilua lain :)
Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30.
sympxgtr
08.05.2010 11:39:11
joo.. sitähä oli kännisä ku helevetti noita kirjottaesa. Pikkasen pienemmälä paistatuksela olis tietenki voinu vastata. Mutta joo, yks asia missä kuitenki pysyn on Aalataurin potentiaali :)
Tonski
08.05.2010 12:08:21 (muokattu 08.05.2010 18:56:45)

aalataur: Äijällä kyllä aika jäätävän kovia tiluja tuossa loppuosiossa. Muutenkin kovalla tasolla on porukat avannut kisan, täytyy ihan pohdiskella enemmänkin mitä vetää!

No meinaatko:D Kannatuksen vuoksi vois lisätä jonkunlaisen vedon tänään, joka äijä nyt tähän skabaan

sympxgtr: Jos joku nouseva kitaristi pitää nopiasti nimetä niin Aalataur kuulostaa aivan perkuleen hyvältä, jätkässä on potentiaalia /,,/

Samaa mieltä.
E:
Noniin siitäpä.. Kuten linkin alla lukee.
E2:
veto vaihdettu, oli taas kitaraosuus vähän liian hiljasella. Nyt kuuluu virheet paremmin:D
ihku
tender.insanity
08.05.2010 18:35:35
Kai sitä pitää mukaan tulla. Alkaa olla sen verta hyvä nousuhumala päällä ja tässä vaiheessa iltaa, että jotain on pakko räpeltää tuonne =)

Varokaa mitä toivotte, koska toive voi toteutua :D
tender.insanity
08.05.2010 20:50:39
hevikukko
08.05.2010 21:19:13
Sinne mbneni saatna!

Joo soolo irtos ku purkka tukasta xD

...siis mun soolo...
Niin tai näin & aina väärinpäin!
tender.insanity
08.05.2010 21:26:07
hevikukko: Joo soolo irtos ku purkka tukasta xD

...siis mun soolo...

Tilulii =)
aalataur
09.05.2010 00:00:11 (muokattu 09.05.2010 10:31:32)

Kiitti äijät! Kannustavaa kuulla tommosta noin hyviltä soittajilta.. Omaa soittoani olen miettinyt, mun pitäis kehittyä vähitellen pois noista samoista maneereista. Mun soitto rajoittuu tiettyihin maneereihin mitkä osaan hyvin, ja siitä tulee illuusio että tekniikka olisi hyvä. Sweepit, ekonomia ja string skipping -pikkaus on ihan alkutekijöissään. Puhumattakaan jostain funk-komppauksesta, otelaudan tuntemuksesta tai sormisoitosta.

E: Turhaa tilitystä henkkoht. kitaransoiton möröistä ja peikoista poistettu ketään kiinnostamattomana.
hevikukko
09.05.2010 00:15:56 (muokattu 09.05.2010 08:10:54)
Pakko oli päivittää omaa räpellystä, nyt ei oikeen vaan kulje soitto. Aalaturrille kehuja täältäkin.. :)
Tonski
09.05.2010 09:52:09 (muokattu 09.05.2010 09:52:45)

aalataur:
E: Turhaa tilitystä henkkoht. kitaransoiton möröistä ja peikoista poistettu ketään kiinnostamattomana.

Kiinnostaa! Et mee editoi tolleen:D
E:
tender.insanity, miten sait nuotinnetun vedon tolleen .pdf:ksi ja jonnekin nettiin kaikkien nähtäville tolleen linkillä? Arvatenkin kuitenkin GP:llä olet nuotintanut, miten loput?
ihku
tender.insanity
09.05.2010 10:01:45 (muokattu 09.05.2010 10:02:51)
Tonski:
tender.insanity, miten sait nuotinnetun vedon tolleen .pdf:ksi ja jonnekin nettiin kaikkien nähtäville tolleen linkillä? Arvatenkin kuitenkin GP:llä olet nuotintanut, miten loput?

Guitar Prolla valmis veto exportattu pdf:ksi. Dropboxilla sitten nettiin. Dropbox on ilmainen. Asennetaan koneelle ja työpöydälle saat Dropbox -kansion. Sinne vain raahaat filun, minkä tahdot jakaa. Kestää hetken ja sitten siitä kopioi linkin ja laittaa linkin esille. Dropboxilla saa muistaakseni 2gb tallennustilaa aluksi.

EDIT: http://www.dropbox.com/

EDIT 2:
Welcome to Dropbox!

Unlike other programs, Dropbox doesn't have a complicated interface to learn. It's built right into your desktop! Here's how to get started:

Step 1: Drag and drop any file or folder into your Dropbox folder.

Step 2: Once your file/folder is inside your Dropbox folder, the program immediately starts syncing it to our secure servers. Once this has finished, the file's icon is marked with a green check. Your file is now safely backed up online and also accessible from the Dropbox website. (http://www.getdropbox.com)

Step 3: Install Dropbox (http://www.getdropbox.com/install) on other computers you use, and they'll also receive a copy of the files you've put in your Dropbox.

That's it! Now that Dropbox is watching your file, any changes you make will sync up instantly and automatically. This gives you the freedom to work on any computer you choose. For more help adding files to Dropbox, see here: https://www.getdropbox.com/help/90

Happy Dropboxing!
- The Dropbox Team
aalataur
09.05.2010 10:20:11 (muokattu 09.05.2010 10:38:11)

Dropbox on kyllä ihan ehdoton. Kannattaa ehdottomasti asentaa. Ilmaiseksi tosiaan vain 2 gigaa saa sinne laittaa kamaa, itsellä on jo pitempään ollut jatkuvasti täynnä, joten mun lähettämät vanhemmat Dropbox-linkit saattaa olla kuolleita aika pian.

Hommahan toimii niin, että desktopillesi tulee ns. Dropbox-kansio, mihin raahamalla tiedoston tai tiedostoja ne alkaa automaattisesti uploadautumaan Dropboxin palvelimelle, jos vaan nettiyhteys on auki. Jos asennat Dropboxin esim. läppärille ja pöytäkoneelle, toiselta koneelta kansioon raahaamasi tiedosto näkyy myös siellä toisella koneella automaattisesti. Sitten vaan oikeata nappia klikkaa tiedostosta, ja siellä on vaihtoehto mistä saa suoran linkin tiedostoon kopsattua leikepöydälle. Sit vaan ctrl+V foorumilla tms...

Hommahan ei eroa mitenkään mistään muistakaan file hostaus -sivuista, paitsi tuo automaattisuus ja kiva käyttöliittymä saa sen todella käteväksi, sen kun raahaa tiedostot kansioon ja ottaa niistä linkit, sähköpostiin, foorumeille, mihin vaan. Eikä tartte itselleen emailata enää tiedostoja tai säätää USB-tikkujen kanssa, jos työskentelee useammalla koneella. Ja Dropbox-linkki ei ikinä vanhene, ellet sitten poista sitä tiedostoa sieltä kansiosta.

Niin ja myöskin se, että sä voit ottaa linkin jo heti lisättyäsi filun kansioon, ei tarvii odottaa että se uploadautuu. Linkit tosin alkaa toimia muille ihmisille vasta sitten kun siihen filun viereen on tullut se vihreä pylpyrä, mikä ilmoittaa että uploadaus on valmis. Myöskin jos haluat korvata esim. skabavedon uudella paremmalla, niin sama vanha linkki toimii, kunhan tiedostonimi on vaan sama. Eli kopioi ja korvaa --> tiedosto päivittyy ilman että linkin osoite muuttuu.
Tonski
09.05.2010 10:21:47

Asennettu ja yksinkertaiselta kyllä vaikuttaa käyttää, kiitti! +++
ihku
R2
09.05.2010 19:41:08
Sympxgtr on kyllä positiivinen yllätys. Soolon alussa hämäävä kummelifunk osio pienellä crunchilla jonka jälkeen euroviisuharmonialiidi jonka lopussa hieno John Norum nousu ja ihan loppuun hieno Michael Romeo string skipping. Soundi täyteläinen, mutta ehkä hivenen anteeksiantava, verrattuna esim. Tonskin laboratoriotarkkaan soundiin, jossa potentiaaliset virheet oikein korostuisivat.

Kaikenkaikkiaan hieno veto josta sain itsekin inspiraatiota osallistua joskus näihin kisoihin.
"Ruumishuone bluus, joka ruumis huus"
sympxgtr
09.05.2010 23:02:31
Joo, soundihan on melkosen anteeksiantava :) Pienet virheet ei erotu niin hyvin ja muutenkin soitosta saa vähemmällä vaivalla sulavamman kuuloista. Aika pitkälti semmosta Romeon varhasempaa soolosoundia olen nykyään yrittäny hakia. (http://www.youtube.com/watch?v=SgMmYTIMrZE, tässä hyvä esimerkki) Kuivemmaksi olisin kyllä voinut ton skabavedon soundin ehdottomasti jättää, mutta noh, varman päälle näin aluksi ;)
aalataur
09.05.2010 23:48:48

Tonskin soundi on kyllä aika merciless.. Voimakas kaiku ja dilsa on niin kun naisilla meikki, en mä uskalla ilman niitä mitään leadia vetääkään. Joskus otan reverbin Reaperista ja pistänyt taustaraidan sekä reverbin mutelle + kuunnellut vain sen oman soiton ihan kuivana (kakkoseen) ei hitto hirveän kuuloista räpellystä missä kaikki miljoonat epäpuhdaudet kuuluu, taustan ja reverb+dilsa kanssa kuulostaa aivan hyvältä. Esim. kun veän jotain string skipping täppejä, aina siellä soi hiljasella jotain turhia kieliä, jotka ei vaan kuulu taustan ja anteeksiantavan soundin takia.
R2
10.05.2010 00:50:17
Jokatapauksessa kyse on nimenomaan raskaan musiikin sooloskabasta, joten olettaisin, että ideaaliveto vaatii nimenomaan parhaalta kuulostavaa lopputulosta, oli siinä sitten käytetty sata ottoa, sukkaa otelaudan ympäri tai dilsaa ja megasäröä. Kaikki tietävät, että suurin osa tämän päivän äänityksistä on muutenkin tehty enemmän tai vähemmän tuolta pohjalta. Kovaa työtä ja kärsivällisyyttä vaatii sekin. Livevedot sitten erikseen, joille jokainen asioista kokenut varmasti osaa antaa oman arvonsa.
"Ruumishuone bluus, joka ruumis huus"
hevikukko
10.05.2010 06:41:17
Jokatapauksessa kyse on nimenomaan raskaan musiikin sooloskabasta, joten olettaisin, että ideaaliveto vaatii nimenomaan parhaalta kuulostavaa lopputulosta, oli siinä sitten käytetty sata ottoa, sukkaa otelaudan ympäri tai dilsaa ja megasäröä. Kaikki tietävät, että suurin osa tämän päivän äänityksistä on muutenkin tehty enemmän tai vähemmän tuolta pohjalta. Kovaa työtä ja kärsivällisyyttä vaatii sekin. Livevedot sitten erikseen, joille jokainen asioista kokenut varmasti osaa antaa oman arvonsa.

Jos saisi kunnon nauhoitusohjelman, niin vois yrittää kasata palasista vedot. Itse oon pistänyt räpellykseni yhtenä sukkana joka kerta "halpamikillä" yhdelle raidalle. Jos on huonon kuuloinen, sitten se on :) Vois pitää pikku tauon ja laittaa softaa koneelle.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)