Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Boss bd-2 bluesdriver mods (keeley, analogman, H2O)?
1 2
Stone
06.05.2010 17:03:30 (muokattu 06.05.2010 17:05:41)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terve,
tiedustelen että mitä tai kuinka bluesdriveriin tehtävät modit (analogman, keeley, H2O) vaikuttavat sen toneen?
Meinaan, että omasta mielestäni bd-2:ssa on jo aika herkullisen likainen 'lead tone', kun drive on tapissaan (välttämättä ei kaikille kuitenkaan mieleen), jotta kuinka noilla modeilla saa sitä vielä muokattua ja mihin suuntaan..enempi fuzzia/muuta?
 
"Musiikissa ei ole kyse varman päälle soittamisesta. Tämä musiikki on kaunista mokailua. -Keith Richards"
Metalrock
06.05.2010 18:09:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tässä on keeley vertailu!
http://www.youtube.com/watch?v=a7KIdfvzPuE
 
Stone
06.05.2010 19:15:00
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Veijo Budda: Tässä on keeley vertailu!
http://www.youtube.com/watch?v=a7KIdfvzPuE

 
Kyllä nissä jokin pieni vivahde ero on, mutta ei mitään täysin radikaalia näin clippien perusteella. Keeleyssa enempi alapäätä? Varsin asialliselta toi 'stock' versiokin omaan korvaan drivet kaakossa kuullosti.
 
"Musiikissa ei ole kyse varman päälle soittamisesta. Tämä musiikki on kaunista mokailua. -Keith Richards"
Metalrock
06.05.2010 19:36:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Stone: Kyllä nissä jokin pieni vivahde ero on, mutta ei mitään täysin radikaalia näin clippien perusteella. Keeleyssa enempi alapäätä? Varsin asialliselta toi 'stock' versiokin omaan korvaan drivet kaakossa kuullosti.
 
Yllävän pieni ero mun mielstä,, se kaveri sanoi jotain fat switch!
 
Kivijalka
06.05.2010 19:58:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Veijo Budda: Yllävän pieni ero mun mielstä,, se kaveri sanoi jotain fat switch!
 
Samaa mieltä, en lähtisi ylimääräistä rahaa Keeleystä maksamaan... Toisaalta kyllähän useimmat Bossin palikat ovat aivan vetokamaa ilman modejakin.
 
A million miles from nowhere, Dragon Lance burns hot. By the fire of a horse's ghost, a minnow would be lost... Cha-cha-changes... Tits... A fish... A fish with tits. Titty fish.
Simo78
06.05.2010 20:57:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Modattua en ole kokeillut. Perus bd-2 ollut parisen vuotta ja tuskinpa siitä luovun. Paras bossin särö mihin mä olen törmännyt. Ei ole kylläkään kiinni laudassa, on laulajalla lainassa...
 
Broadcaster
06.05.2010 21:12:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Phat switch tuo himppusen enemmän alapäätä, ihan jees ominaisuus varsinkin single coil -mikkien kanssa. Toinen omaan mieleen oleva modi on tonepotikkaa koskeva. Modin jälkeen tone on oikeasti käyttökelpoinen.
 
B-tone-flat
06.05.2010 23:22:47 (muokattu 06.05.2010 23:31:20)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on BD-2:ssa Monte Allumsin Blues stack mod. Muuttaa spedun täysin potenssiin 2 tai 3. Löytyy myös SD-1:n jossa saman hepun sd808 mod plus. Järjettömän hyvä. Modaus pistää ainakin näissä namiskat toimimaan oikein eli gain, level ja tone toimii koko säädön alueella. Lisäksi signaalista poistuu kohina kun komponentteja vaihdetaan laadukkaampiin. Sekin vaikuttaa osaltaan lopputulokseen. Tuntuu vaan olevan noi Keeley/Analogman sarjat vähän turhan ylihintaisia koska tarjolla olevat tai mahdolliset modaukset on aika lailla samoja. Em hepuilla löytyy vaan enemmän nimeä ja hypeä.
 
Ps. Bd-2:n myynnissä halvalla korjaustaitoiselle. pistä yv:tä
 
This is what you want, This is what you get!
Kivijalka
06.05.2010 23:33:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pientä offtopicia, mutta onko kukaan modaillut Bossin DS-1 pedaalia vähän nätimmän kuuloiseksi? Rocketriden modattu DS-1 ainakin saundasi clippien perusteella maukkaalta.
 
A million miles from nowhere, Dragon Lance burns hot. By the fire of a horse's ghost, a minnow would be lost... Cha-cha-changes... Tits... A fish... A fish with tits. Titty fish.
Insane Kane
06.05.2010 23:35:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kivijalka: Pientä offtopicia, mutta onko kukaan modaillut Bossin DS-1 pedaalia vähän nätimmän kuuloiseksi? Rocketriden modattu DS-1 ainakin saundasi clippien perusteella maukkaalta.
 
Olen, monesti.
Siitä saa kivan kuulosen mutta se tympee volumedroppi vaivaa tuota pedaalia.
 
VMP!
Kivijalka
06.05.2010 23:40:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Insane Kane: Olen, monesti.
Siitä saa kivan kuulosen mutta se tympee volumedroppi vaivaa tuota pedaalia.

 
Jaa sitäkö ei sitten saa pois ollenkaan?
 
A million miles from nowhere, Dragon Lance burns hot. By the fire of a horse's ghost, a minnow would be lost... Cha-cha-changes... Tits... A fish... A fish with tits. Titty fish.
Wespa
07.05.2010 08:16:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kivijalka: Jaa sitäkö ei sitten saa pois ollenkaan?
 
Saa kun pistää diodien tilalle ledejä, mutta sitten taas se buustaa signaalia iha vidysti. :D
 
"Malmsteen and I broke up over religious reasons... He thought he was God, and I didn't agree... Blackmore's God!" - Joe Lynn Turner
aristoteles666
07.05.2010 08:29:52
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Wespa: Saa kun pistää diodien tilalle ledejä, mutta sitten taas se buustaa signaalia iha vidysti. :D
 
riippuu mitä
punainen=hot
keltainen=medium
vihreä=clean
sininen=blues
valkoinen=röntgen.
 
Stone
07.05.2010 20:52:44 (muokattu 07.05.2010 21:33:35)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

B-tone-flat: Mulla on BD-2:ssa Monte Allumsin Blues stack mod. Muuttaa spedun täysin potenssiin 2 tai 3. Löytyy myös SD-1:n jossa saman hepun sd808 mod plus. Järjettömän hyvä. Modaus pistää ainakin näissä namiskat toimimaan oikein eli gain, level ja tone toimii koko säädön alueella. Lisäksi signaalista poistuu kohina kun komponentteja vaihdetaan laadukkaampiin. Sekin vaikuttaa osaltaan lopputulokseen. Tuntuu vaan olevan noi Keeley/Analogman sarjat vähän turhan ylihintaisia koska tarjolla olevat tai mahdolliset modaukset on aika lailla samoja. Em hepuilla löytyy vaan enemmän nimeä ja hypeä.
 
Ps. Bd-2:n myynnissä halvalla korjaustaitoiselle. pistä yv:tä

 
Teitkö itse vai teetätitkö jossain? Muuttuuko drive miten, kun asetukset tapissaan? Stock versiossa se on aika paksu/bluesiin soveltuva 'likainen' crunch...suuntaa antavasti jopa fuzzahtava ja itseäni ei ainakaan haittaisi vaikka fuzzia saisi lisääkin jollakin modilla..kuten myös dynamiikka.
Siltikin olen sitä mieltä ,että jo stock versiokin oli erittäinkin hyvä, kun omistin aiemmin.
 
"Musiikissa ei ole kyse varman päälle soittamisesta. Tämä musiikki on kaunista mokailua. -Keith Richards"
B-tone-flat
07.05.2010 21:39:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Stone: Teitkö itse vai teetätitkö jossain? Muuttuuko drive miten, kun asetukset tapissaan? Stock versiossa se on aika paksu/bluesiin soveltuva 'likainen' crunch...suuntaa antavasti jopa fuzzahtava ja itseäni ei ainakaan haittaisi vaikka fuzzia saisi lisääkin jollakin modilla..kuten myös dynamiikka?
Siltikin olen sitä mieltä ,että jo stock versiokin oli erittäinkin hyvä, kun omistin aiemmin.

 
Itse kolvailin(eli mun kundi väsäs, häh!). Mulla siis riittää rohkeutta lähteä tekemään muutoksia ja kundi on hyvä kolvaamaan. Draivia tuli helkutisti lisää ja saundi muuttui paljon botnekkammaksi, paksuksi. Stock versio on todella kalpea tämän rinnalla. Se on vaan itse kuultava enne kuin uskoo. Jos parilla kympillä spedusta saa paljon monipuolisemman ja käyttökelpoisemman niin miksei. Mulla tämä spedu oli välittömästi keikkalaudassa. Mä en itse olen jotenkin ollenkaan innostunut noista versioista missä speduun laitetaan monta vipua mahdollistamaan useita eri saundivariaatioita. Mulle riittä yksi modaus kerrallaan ja käytän sitten sen suomia saundeja. Kun löydän spedusta hyvän setupin niin annan sen olla. En ruuvaa sitä kämpällä eri biisien välillä keikasta puhumattakaan. Se on siis joko päällä tai pois.
 
This is what you want, This is what you get!
Insane Kane
07.05.2010 23:58:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Wespa: Saa kun pistää diodien tilalle ledejä, mutta sitten taas se buustaa signaalia iha vidysti. :D
 
No tuo, mutta aina ei halua tuota ledin vilkettä.
 
VMP!
Da Make
08.05.2010 14:19:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Stone: Teitkö itse vai teetätitkö jossain? Muuttuuko drive miten, kun asetukset tapissaan? Stock versiossa se on aika paksu/bluesiin soveltuva 'likainen' crunch...suuntaa antavasti jopa fuzzahtava ja itseäni ei ainakaan haittaisi vaikka fuzzia saisi lisääkin jollakin modilla..kuten myös dynamiikka.
Siltikin olen sitä mieltä ,että jo stock versiokin oli erittäinkin hyvä, kun omistin aiemmin.

 
Ainakin tuo Monte Allums Blues Stack Plus Mod sanoo nettisivuilla:
"I have also eliminated the fuzz-type gain the BD-2 gives you when the gain knob is dialed up."
 
http://www.monteallums.com/pedal_mods.html#boss_bdbsPlus
 
Kiinnostais hankkia modailtavaksi (taitava kolvaaja kaveri löytyy nääs) BD-2, nyt löytyy DS-1 ja SD-1 modattuina ja ovat ihan eri vermeitä.
 
Katso omat plussasi täältä! "Vedetään sisään tai ulos muttei REAMPATA !"
Stone
08.05.2010 21:09:08 (muokattu 08.05.2010 21:15:37)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Da Make: Ainakin tuo Monte Allums Blues Stack Plus Mod sanoo nettisivuilla:
"I have also eliminated the fuzz-type gain the BD-2 gives you when the gain knob is dialed up."

 
Voisiko joku ystävällisesti kääntää mitä tuo tarkoittaa (näin hyvä on valitettavasti minun englannin kieleni)?
Olen itse vapaasti kääntänyt, että "fuzz tyyppinen gain poistettu, kun gainit isollaan". Toivottavasti olen väärässä (kääntänyt siis väärin), kun itse nimenomaan tykkään tuosta bd-2:n "fuzz tyyppisestä" paksusta säröstä eli jos se eliminoituu tuolla modilla, niin silloin se ei ole itselleni haluttu lopputulos. Vaan jos tuo modi tuottaa lisää fuzzia, niin silloin kiinnostaisi ehdottomasti tehdä tuollainen.
 
"Musiikissa ei ole kyse varman päälle soittamisesta. Tämä musiikki on kaunista mokailua. -Keith Richards"
koponen
08.05.2010 21:23:24 (muokattu 08.05.2010 21:44:12)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Stone: Voisiko joku ystävällisesti kääntää mitä tuo tarkoittaa (näin hyvä on valitettavasti minun englannin kieleni)?
Olen itse vapaasti kääntänyt, että "fuzz tyyppinen gain poistettu, kun gainit isollaan". Toivottavasti olen väärässä (kääntänyt siis väärin), kun itse nimenomaan tykkään tuosta bd-2:n "fuzz tyyppisestä" paksusta säröstä eli jos se eliminoituu tuolla modilla, niin silloin se ei ole itselleni haluttu lopputulos. Vaan jos tuo modi tuottaa lisää fuzzia, niin silloin kiinnostaisi ehdottomasti tehdä tuollainen.

 
Ihan oikein käänsit ja ymmärsit
 
Ja editillä sen verran että tsekkaa Carl Martin Crush Zone. Se on hiton hyvä ja edullinen fuzzaava distortion. Laatupeli.
 
I'm endorsed by Marshall
Stone
09.05.2010 09:02:18 (muokattu 09.05.2010 14:09:19)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

koponen: Ihan oikein käänsit ja ymmärsit
 
Ja editillä sen verran että tsekkaa Carl Martin Crush Zone. Se on hiton hyvä ja edullinen fuzzaava distortion. Laatupeli.

 
Crush zone (clipin perusteella) kuullosti lievästi enempi kallellaan 'kireelle/sirkkeli' särö osastolle, joka ei itseäni sytyttänyt enään sitten 80's...kiitos kuitenkin ehdotuksesta.
 
Sinänsä ei mitään akuuttia kiirettä 'rujommalle' särölle, kun juuri hommasin LGW:n ,joka tyydyttää hyvin pitkälle särötarpeeni, mutta kun satuin myös luopumaan äskettäin OCD:sta (ihan ok, muttei täysin istunut omaan juttuun, kun hain enempi blues kuin rock tyyppistä astetta rujompaa säröpohjaa), niin ajattelin paikkaajaa jossain vaiheessa sille tontille ja näin äkkiseltään bd-2 tuntuisi hinta/laatu aika hyvältä vaihtoehdolta. Sellainen kevyt 'dirty' overdrive-fuzz tyyppinen (ei kuitenkaan vielä täysin fuzz), joka ei millään ilveellä kuitenkaan mene heviksi tai mätöksi on mieleeni, mutta potkua riittää kuitenkin tubescreamer tms. kevytrosoa huomattavasti enempi.
 
edit. sen verran vielä 'monte alley' modeista, että kyseeseen tulisi ehkäpä H20, jolla voisi saada sellaista "boutique pedaalien" dynamiikkaa lisää hävittämättä kuitenkaan pedaalin fuzzahtavaa säröä (?).
Epäilemättä 'blues stack plus mod' on varmasti hyvä/parantava, mutta luulen että sen tone liikkuu ~ samoilla linjoilla lgw:n kanssa ja nyt en hae enään sellaista.
 
"Musiikissa ei ole kyse varman päälle soittamisesta. Tämä musiikki on kaunista mokailua. -Keith Richards"
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «