Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Kitarat: akustinen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: äitienpäivä biisejä
1
acoustig
03.05.2010 18:25:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kohtapuoliin on taas äitienpäivä ja minulla on ollut tapana soittaa kitaralla jokin kaunis kappale tavallaan kuin lahjaksi. Tahtoisinkin kysyä jos jollakulla olisi hyviä ideoita mitä soittaa tänä äitienpäivän. Viime kerralla soitin katariina ja munkkiniemen kreivi, ja ajattelin että joku samantyyppinen voisi olla hyvä. Sellainen mikä on tarpeeksi vanha että vanhemmatkin ihmiset tunnistaa sen, ja vielä jos olisi suomalainen niin ei olisi myöskään pahitteeksi. Mutta toisaalta mikä tahansa käy kunhan se on kaunis ja soveltuu hyvin klassiselle kitaralle.
 
Gosuli
04.05.2010 09:08:35 (muokattu 04.05.2010 09:11:25)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sullahan on hyvä lahjaidea.
 
Mites olisi Myrskyluodon Maija? Hyvä biisi. Helppo soittaa. Vanhemmatkin ihmiset tietää biisin.
 
Tässä yksi esimerkki:
http://www.youtube.com/watch?v=wF7XslIUpOs
 
acoustig
04.05.2010 14:35:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Toi olisi hyvä biisi kyllä. Saattaa olla vaan hankala löytää nuotteja tai tabeja, ja videosta opettelu vie sen verran aikaa ettei taida ehtiä ihan ens sunnuntaiks.
 
Sax-pappa
06.05.2010 10:29:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

acoustig: Toi olisi hyvä biisi kyllä. Saattaa olla vaan hankala löytää nuotteja tai tabeja, ja videosta opettelu vie sen verran aikaa ettei taida ehtiä ihan ens sunnuntaiks.
 
Myrskyluodon Maijan nuotithan löytyy mm. Suuresta Toivelaulukirjasta. Ei ole kirja nyt käsillä, niin en muista mistä osasta.
 
hallu
06.05.2010 18:45:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gosuli: Sullahan on hyvä lahjaidea.
 
Mites olisi Myrskyluodon Maija? Hyvä biisi. Helppo soittaa. Vanhemmatkin ihmiset tietää biisin.
 
Tässä yksi esimerkki:
http://www.youtube.com/watch?v=wF7XslIUpOs

 
Kiitos tästä:-) itselläni on tuo näppäilysoitto ollut pahasti hakusessa, mutta tämä on muuten tuttu biisi ja tuossa videolla näkyi miten se pitää soittaa niin oli riittävän helppo että pääsin alkuun tässä soittotavassa.
 
Olen tähän saakka jotain tikotikoa opetellut kahden kitaran sovituksena, mutta tavoite olisi joskus oppia sekin vetämään yhdellä kitaralla niinkuin se yksi espanjalainen jannu Paco DeLuciako se nyt oli. Ajattelin, että eiköhän sen parissakymmenessä vuodessa voisi oppia kun näillä helpommilla koittaa ottaa tuon soittotyylin jotenkin edes haltuun.
 
Huomasin, että sormitukset pystyy jotenkuten hahmottamaan, mutta biisin poljento ja rytmiikka on hankalampi pala. Se pitää jotenkin koittaa hahmottaa ihan eri tavalla kuin mihin olen tottunut.
 
acoustig
07.05.2010 22:15:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mites olisi Myrskyluodon Maija? Hyvä biisi. Helppo soittaa. Vanhemmatkin ihmiset tietää biisin.
 
Tässä yksi esimerkki:
http://www.youtube.com/watch?v=wF7XslIUpOs
 
Kiitos gosuli ehdotuksesta. Nyt löysin tabitkin jotka oli tehty tuon videon pohjalta ja menee jo melkein ulkoa, joten myrskyluodon maijaa kuullaan tänä äitienpäivänä:)
 
Gosuli
08.05.2010 20:20:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

acoustig:
Kiitos gosuli ehdotuksesta. Nyt löysin tabitkin jotka oli tehty tuon videon pohjalta ja menee jo melkein ulkoa, joten myrskyluodon maijaa kuullaan tänä äitienpäivänä:)

 
Hieno juttu! Varmasti äiti tykkää.
 
jannu79
11.05.2010 18:56:31
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gosuli: Hieno juttu! Varmasti äiti tykkää.
 
No vetelikö äiti pitkin korvia?
 
Kun olen vasara - lyön kovaa. Kun olen alasin - olen kärsivällinen.
acoustig
23.05.2010 19:02:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jannu79: No vetelikö äiti pitkin korvia?
 
haha.. ei sentään:) Piti kyllä kovasti.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «