Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Onko kokemuksia Blackstar HT-5 combo?
1 2 3 4
Arttu90
08.05.2010 13:37:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko kyseinen combo mistään kotoisin? Rock/metal musaan olisin hankkimassa kotivahvistinta, joten täysputki ja kuulokeliitäntä olisi plussaa. Minkälaiset on kyseisen combon cleanit?
 
Antti1
08.05.2010 13:38:54 (muokattu 08.05.2010 13:39:59)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Arttu90: Onko kyseinen combo mistään kotoisin? Rock/metal musaan olisin hankkimassa kotivahvistinta, joten täysputki ja kuulokeliitäntä olisi plussaa. Minkälaiset on kyseisen combon cleanit?
 
Käytä hakua, tästä on puhuttu todella paljon ja sille lienee useita ketjuja.
 
E: Kaikessa lyhykäisyydessään vastaan tämän yleisen mielipiteen: ok laite, hyvä hintaisekseen, muttei "parasta ikinä" kuitenkaan.
 
"Jazz is just a series of mistakes without the 'oops'" - Nigel Tufnel
Hi-Power
08.05.2010 16:06:14
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Arttu90: Onko kyseinen combo mistään kotoisin? Rock/metal musaan olisin hankkimassa kotivahvistinta, joten täysputki ja kuulokeliitäntä olisi plussaa. Minkälaiset on kyseisen combon cleanit?
Kyseisessä laitteessa ei kuitenkaan ole tuota kuuloke liitäntää...Cleanit toimii varmaan aika hyvin jos volumen pitää "alle puoli 12" jos se on vähänkään samanmoinen kuin tuo nuppi malli...
 
Mandarax
08.05.2010 16:19:43 (muokattu 08.05.2010 16:29:39)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hi-Power: Kyseisessä laitteessa ei kuitenkaan ole tuota kuuloke liitäntää...Cleanit toimii varmaan aika hyvin jos volumen pitää "alle puoli 12" jos se on vähänkään samanmoinen kuin tuo nuppi malli...
 
Jaa mun nuppiversiossa on kyllä kuulokeliitäntäkin...
 
E: Piti ihan manuaalista tarkistaa että onhan tuosa combossakin ihan sama "EMULATED
OUTPUT & HEADPHONES" -liitäntä ihan etupaneelissa.
Ja volumen osalta itse pidän kotisoitossa alle ykkösellä (n.klo 8) ettei tuu sanomista.. Sen verran kovaääninen peli tuo on.
 
I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx-
Grugi
08.05.2010 16:26:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä sekä combossa että nupissa on emuloitu/kuulokelähtö.
 
SDMF
trih
08.05.2010 16:29:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hi-Power: Kyseisessä laitteessa ei kuitenkaan ole tuota kuuloke liitäntää...Cleanit toimii varmaan aika hyvin jos volumen pitää "alle puoli 12" jos se on vähänkään samanmoinen kuin tuo nuppi malli...
 
Siinähän se on heti säätöpaneelissa se kuulokeliitäntä. Tää menee jo huumorin puolelle ku jengi laukoo totuuksina täyttä p...
http://www.musik-service.de/images/prx/395769034/i01.jpg
 
Rhythm In Jump, Dancing Close To You.
Hi-Power
08.05.2010 16:49:47 (muokattu 08.05.2010 16:58:11)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Anteeksi...Katsoin väärän vahvarin manuaalia..
Jostain syystä en huomannut että on väärä manuaali...Kokeilin kuitenkin sellaista nuppia ja tuo sääto toimi ainakin silloin ja sillä kitaralla...
 
Grugi
08.05.2010 16:56:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

HT-5 on mun mielestä ehkä parhaita tuossa hintaluokassa ja hakkaa useamman kalliimmankin vaffarin, jos kaipaa enemmän sitä clean soundia niin heittää sisään hyvän ECC81 putken niin paranee. Jos sitten kaipaa erittäin tiukkaan säröä tappohevi osastolle niin jokin päristin vaan lenkkiin niin kyllä lähtee.
 
SDMF
Hi-Power
08.05.2010 17:55:53
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No nyt kuin on cleaneista saundeista pikku putkareilla kyse niin miten on jos laittaa 2x12" kaapin tollaseen 5w putkivahvistimeen niin saako volumea lisää cleaneihin saundeihin...
 
duc
08.05.2010 18:05:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hi-Power: No nyt kuin on cleaneista saundeista pikku putkareilla kyse niin miten on jos laittaa 2x12" kaapin tollaseen 5w putkivahvistimeen niin saako volumea lisää cleaneihin saundeihin...
 
Sanotaan vaikka että saa jonkin verran, mutta ei piä ihmeitä odottaa. Blackstarin HT-5H:lla soittelin yhdet treenit 4x12"-kaapin kanssa, ja säröpuolella riitti volume helposti, mutta puhtaat meni tosiaankin rosoisiksi, eikä oikein erottuneet.
9292
08.05.2010 19:34:35
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=174192&oo=30
 
Tuollapa tuossa on melko paljon lätinää laitteesta
 
Arttu90
08.05.2010 19:58:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ite käyttäsin tuota ihan kerrostalo volumeilla. Tekeekö nuilla mini stackin kaapeilla mitään? Minkälaiset äänet saa jos soittaa kuulokkeisiin?
 
Grugi
08.05.2010 20:00:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Arttu90: Ite käyttäsin tuota ihan kerrostalo volumeilla. Tekeekö nuilla mini stackin kaapeilla mitään? Minkälaiset äänet saa jos soittaa kuulokkeisiin?
 
Kaapit ei vaikuta kuulokkeisiin tulevaan ääneen, kuten laitteessa lukee siinä on emuloitu lähto joko 4x12 tai 1x12. Toi mini-stacki on oikein passeli kotiin.
 
SDMF
Arttu90
08.05.2010 20:07:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Grugi: Kaapit ei vaikuta kuulokkeisiin tulevaan ääneen, kuten laitteessa lukee siinä on emuloitu lähto joko 4x12 tai 1x12. Toi mini-stacki on oikein passeli kotiin.
 
Tiedän kyllä etteivät kaapit vaikuta ääneen mikä tulee kuulokkeisiin. :) Kysymyksiä olikin kaksi: 1.Tekeekö nuilla mini stack kaapeilla mitään? 2.Onko ihan pas... kuulonen kuulokkeisiin soitettaessa?
 
Morri
08.05.2010 20:13:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Grugi: HT-5 on mun mielestä ehkä parhaita tuossa hintaluokassa ja hakkaa useamman kalliimmankin vaffarin, jos kaipaa enemmän sitä clean soundia niin heittää sisään hyvän ECC81 putken niin paranee. Jos sitten kaipaa erittäin tiukkaan säröä tappohevi osastolle niin jokin päristin vaan lenkkiin niin kyllä lähtee.
 
Juurikin näin, vaihdoin omaan HT-5-nuppiin Telefunkenin putken etuseen ja erittäin positiivinen muutos soundiin tuli. Bad Monkey toimii ihan hyvin säristimenä ja jos lisää säröä haluaa niin voi heittää muita purkkejä kehiin. Ainut negatiivinen asia on se, että laitteessa ei ole reverbiä. Omalla kohdallani ratkaisin ongelman MP:n Deep Blue Delay:llä (en välttämättä tarvitse reverbiä) ja varalla on Bossin RV-3.
 
"Tai mistä minä mitään tiedän, kysykää Jarmo Kekäläiseltä. Mitä hän ei sitä tiedä sitä ei pidä tietää. -Tuomas Kyrö-"
Grugi
08.05.2010 20:15:17 (muokattu 08.05.2010 20:15:48)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Arttu90: Tiedän kyllä etteivät kaapit vaikuta ääneen mikä tulee kuulokkeisiin. :) Kysymyksiä olikin kaksi: 1.Tekeekö nuilla mini stack kaapeilla mitään? 2.Onko ihan pas... kuulonen kuulokkeisiin soitettaessa?
 
1. Tekee
 
2. Ei ole paskan kuulonen, olettaen että kuulokkeet ei ole mitkään ihan paskat.
 
SDMF
Morri
08.05.2010 20:16:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Arttu90: Tiedän kyllä etteivät kaapit vaikuta ääneen mikä tulee kuulokkeisiin. :) Kysymyksiä olikin kaksi: 1.Tekeekö nuilla mini stack kaapeilla mitään? 2.Onko ihan pas... kuulonen kuulokkeisiin soitettaessa?
 
Minä sanoisin että hyvinkin tekee. Mulla on saman valmistajan HTV-212-kaappi ja kyllä haluaisin kokeilla tuota ministackiä, ei varmaan yhtää hassummalta kuulostaisi (ainakin mitä muilta on kommentteja kuullut).
 
"Tai mistä minä mitään tiedän, kysykää Jarmo Kekäläiseltä. Mitä hän ei sitä tiedä sitä ei pidä tietää. -Tuomas Kyrö-"
call_of_c
08.05.2010 20:25:07 (muokattu 08.05.2010 20:26:59)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Morri: Minä sanoisin että hyvinkin tekee. Mulla on saman valmistajan HTV-212-kaappi ja kyllä haluaisin kokeilla tuota ministackiä, ei varmaan yhtää hassummalta kuulostaisi (ainakin mitä muilta on kommentteja kuullut).
 
No, itse voin ainakin todeta että varsinkin parina nuo Blackstarin omat kympit eivät ole yhtään hassummat. Yksinään kuulostaa vähän orvolta, mutta jotenkin nuo valmistajan omat kaapit tuplana kuulostaa enemmältä kuin osiensa summalta.
 
Mutta tämähän on sitten vain mun mielpiteeni, eli testaamaan mars. Jos Itä-Helsingin eksotiikka kiinnostaa, niin Itäkeskuksen Musiikkimaailmassa onnistui ainakin, ja keskustammassa Soitin-Huttusella, ainakin vielä joku aika sitten. Varmasti löytyy muualtakin.
 
E: Ja kuulokelähtöhän on suunniteltu myös äänityskäyttöä varten, eli kyllä sieltä ihan laadukasta signaalia lähtee.
 
Guitar Zero
jarkki
08.05.2010 21:23:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minusta kuulokkeet ovat käyttökelpoiset tässä combossa. Itse olen soitellut Sennheiser PX-100 kuulokkeilla ( hinta alle 50e ) ja eipä valittamista ole ollut. Itse asiassa hiukan yllätyin ihan ok saundista.
 
Arttu90
08.05.2010 22:37:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos vastauksista, lähiaikoina tilaukseen ministack. :)
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «