Muusikoiden.net
16.04.2024
 

Laulaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Laulajien käyttämät efektilaitteet?
1
kemppma
29.06.2009 13:59:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä käytätte jos yleensä mitään? Tarkoitan kuten kitaristit futsia, wahia, chorusta, flangeria jne. kaiun (delay, echo) lisäksi? Kun näitä voice processing effectejäkin on olemassa, kalliita vain.
 
Ou jee soo ist das leeben
Roki
30.06.2009 07:02:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Harvemmin laulajat itse keikkaansa miksaavat, joten efektien käyttökin on jonkun toisen ongelma. Ainakin itse murhaan laulutaidetta sotkemalla sekaan hall- tahi plate-tyyppistä kaikua ennemmin kuin delayta.
 
Been there - done that - don't ask.
kemppma
30.06.2009 10:53:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Näihin olen minäkin lähinnä tyytynyt. D-vitamiinia joskus elvistellessä.
 
Ou jee soo ist das leeben
18is9
30.06.2009 12:41:46
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minulle kompura ja hyvä mikki on ne ykköslaitteet, säästää ääntä kun voi luottaa että se kuuluu edes joten kuten asiallisesti. Muu on sitten bonusta.
 
"I listened hard but could not see" - YES, And You and I
Puavali
14.07.2009 07:44:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kemppma: Mitä käytätte jos yleensä mitään? Tarkoitan kuten kitaristit futsia, wahia, chorusta, flangeria jne. kaiun (delay, echo) lisäksi? Kun näitä voice processing effectejäkin on olemassa, kalliita vain.
 
Ei ne kitaristeille ois kalliita, jos semmosta tarttis edes parissa riffissä.
 
Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni.
kalamies#19 >-)))> ; ESTR #2 ; Relic #5
Jokapaikanapina
16.07.2009 16:47:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jonkun perversion takia tykkään sekoittaa joskus hitusen phaseria, osittain peittämään oikeaa ääntä, mutta toisaalta koska saundi on siisti
 
Timi
18.07.2009 12:23:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vaikka Roki sanoi että harvemmin laulajat itse miksaavat ja huolehtivat vermeistä.Se on kuitenkin tavallista täällä tanssibändien saralla.Kohtuullinen kaikuefekti lienee perus sellainen?Lexicon tai juku muu sellainen.Löytyy satasesta tuhansiin.Jos ei muilta taitu stemmat ja laulaja ei pysy äänessä.On olemassa siihen helpottavia laitteita.Lienee autotunet ja vocoderit?
 
40 vuotta soittanut,Ei juurikaan mitään oppinut.Ehkä jotain kuitenkin?Tervehdi ekaksi keittiöhenkilökunta.
Artos de Vious
21.07.2009 00:01:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jotain tuollaisia poljettaviakin lauluun tarkoitettuja multiefektilootia olen internetin ihmemaassa nähnyt, mutta liekö kellään kokemusta sellaisen käytöstä? Esim. jollekin megafonityyppiselle soundille (nimenomaan ilman sitä ehtaa megafonia) voisi olla käyttöä jossain esoteerisemmassa materiaalissa.
 
Jarno86
14.01.2010 12:33:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Suositelkaas jotain mahd edullist vaihtoehtoa.

Lähinnä tarvittaisiin pedaali jossa kunnon säröefekti. Johtuen että biiseissämme käytetään sitä paljon.

Tästä voi kuunnella näytteet: www.mikseri.net/inhale
 
HingeRH
08.02.2010 00:43:32
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nönniin!
 
Itse käytän Souncraft Efx 8 mikserin Digital delayta. Parasta tuossa mikserissä on se, että efektejä pystyy muokkailemaan itse haluttuun suuntaan, kaiun aikaa,nopeutta, syvyyttä, väriä ja vaihtelua. Aiemmin vetelin Thomannilta ostetulta T-mix Pa-setillä, jossa oli erittäin suppeat efektit eikä se ulosantikaan ollut mikään loistava. Suosittelen lämpimästi tuota soundcraftin laatikkoa, siitä lähtee paremmat soundit kun useimmista karaoketyössäni käyttämissäni laitteissa (jotka maksaa yleensä hitosti). Hintaakin vain abaut 400e
 
simohovari
08.02.2010 13:50:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

TC HELICON VOICETONE CREATE on oiva apu ummetukseen.
 
Mr Tambourine man
08.05.2010 16:03:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tässä on aikasemmin jo ollut hieman puhetta näistä poljettavista efekteistä, mutta kokemuksista ja suositeltavista laitteista ei ole puhuttu. Itse tarvisin delaypoljinta (myös mahdollisia megafoniääniä etc) maustamaan liveaktia, ehdotuksia?
 
simohovari
08.05.2010 17:41:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mr Tambourine man: Tässä on aikasemmin jo ollut hieman puhetta näistä poljettavista efekteistä, mutta kokemuksista ja suositeltavista laitteista ei ole puhuttu. Itse tarvisin delaypoljinta (myös mahdollisia megafoniääniä etc) maustamaan liveaktia, ehdotuksia?
 
tc heliconin create. mukana kaiut, säröt ja delayt
 
Mr Tambourine man
08.05.2010 18:39:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitokset tästä, toki olisin tarkemmin voinut threadiä lukea.. Tuntuu oikeen pätevältä laitteelta tarkoitukseeni. thänks!
 
Laaksonen
23.05.2010 22:45:29 (muokattu 23.05.2010 22:46:44)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Artos de Vious: Jotain tuollaisia poljettaviakin lauluun tarkoitettuja multiefektilootia olen internetin ihmemaassa nähnyt, mutta liekö kellään kokemusta sellaisen käytöstä? Esim. jollekin megafonityyppiselle soundille (nimenomaan ilman sitä ehtaa megafonia) voisi olla käyttöä jossain esoteerisemmassa materiaalissa.
 
Osta ihan aito megafoni ;). Mulla on itelläni keikoilla megafoni välillä käytössä jossakin julistamis kohdissa. Kuulotaa aika hulluta kun vielä huudan siihen niin särkee oikein mukavasti =).
Käytettynä löytyy 50-100€ kurkkaa Huuto.netistä. Ja onhan se paljon reteempää vetästä takataskusta oikea megafoni kun polkasta jotain pedeelia lavalla.
 
Esim tuossa Scapegoats biisissä luppujulistukset on laulettu megafonin läpi ja sitten mukana on vielä hitusin sitä "puhdasta huutoa"
www.myspace.com/abhordium
 
Viime keikalla olin teipannut Audix i5 suoraan kaasunaamariin kiinni ja vetäsin sen läpi pienen pätkän yhdesät biisitä, ei siitä kunnolla selvää saanut mutta ääntä voisi verrata vähän vanhaan mielenvikaiseen gramofoniin;)
 
Numb
24.05.2010 09:59:54
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lainataas tätä ketjua:
 
Kompuraa laululle tarttisin. Sähkökitarat karjuvat ja rumpali paukuttaa, mutta laulu pitäs vetää hiljaa.
 
Valintakriteereistä ykkösenä hinta, eli ei tartte olla niin huippua, kunhan on halapa :)
 
Kun minä kuolen, vaadin, että kuolinilmoitus laitetaan Myydään: Veneet ja Moottorikelkat -osastolle. -Sir Härö
Cornflake
31.05.2010 08:29:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Numb: Lainataas tätä ketjua:
 
Kompuraa laululle tarttisin. Sähkökitarat karjuvat ja rumpali paukuttaa, mutta laulu pitäs vetää hiljaa.
 
Valintakriteereistä ykkösenä hinta, eli ei tartte olla niin huippua, kunhan on halapa :)

 
Tossa http://www.thomann.de/fi/dbx_166xl.htm on hyvä ja halpa. Eli jo oikeasti ihan toimiva peli.
 
Tosta kun lähdet halvempaan suuntaan tiputtaan, niin alkaa tulla enempi ongelmia kuin hyötyä. Kokeiltu juttu.
 
I ain't gonna work on Maggie's farm no more
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «