Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Ibanez RG 1527 potikan nupit?
1
aalataur
08.05.2010 14:11:23
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hienot nämä tuollaiset kumipäällysteiset potikan nupikat tässä, mutta miten irrotetaan? Vetämällä vai onko kumin alla ruuvi? Miten tuon kumin saisi siististi nostettua pois paikaltaan, ei huvittaisi vaurioittaa/repiä niitä kun on niin nätit, mutta ilmeisesti ruuvi on alla kun ei vetämällä tuntunut lähtevän?
TTV
08.05.2010 14:13:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aalataur: Hienot nämä tuollaiset kumipäällysteiset potikan nupikat tässä, mutta miten irrotetaan? Vetämällä vai onko kumin alla ruuvi? Miten tuon kumin saisi siististi nostettua pois paikaltaan, ei huvittaisi vaurioittaa/repiä niitä kun on niin nätit, mutta ilmeisesti ruuvi on alla kun ei vetämällä tuntunut lähtevän?
 
Taidat tarkoittaa niitä 1527Z:n uusia nuppeja? Mun RGD2127Z:ssa on vastaavat ja niissä se nupin kansi lähtee kiertämällä irti ja sieltä alta pääsee sitten ropeloimaan sitä nupin kiinnitystä.
 
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.)
aalataur
08.05.2010 14:28:36
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

TTV: Taidat tarkoittaa niitä 1527Z:n uusia nuppeja? Mun RGD2127Z:ssa on vastaavat ja niissä se nupin kansi lähtee kiertämällä irti ja sieltä alta pääsee sitten ropeloimaan sitä nupin kiinnitystä.
 
Aivan, just niitä! Kylläpä kannatti kysyä, ei ikinä olisi tullut mieleen että tuo kansi irtoaa ruuvaamalla. +
TTV
08.05.2010 14:34:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aalataur: Aivan, just niitä! Kylläpä kannatti kysyä, ei ikinä olisi tullut mieleen että tuo kansi irtoaa ruuvaamalla. +
 
Empä sitä itsekkään olisi tiennyt muuten kuin satuin näkemään Levytyukussa, kun Janne tuunasi tätä mun kitaraa ja sattumoisin piti kiristää sitä nupin kantta :-)
 
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.)
Vetehinen
09.05.2010 12:19:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyvä että selvisi. Mutta eikö näitä asioita todellakaan voi selvittää manuaalista vilkaisemalla tai googlettamalla? Hirveä läjä säikeitä yhden kitaran takia. Ei mulla muuta, jatkakaa.
 
"Mankind is known to be narrowminded" - Gaahl
TTV
09.05.2010 13:15:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

beliel: Hyvä että selvisi. Mutta eikö näitä asioita todellakaan voi selvittää manuaalista vilkaisemalla tai googlettamalla? Hirveä läjä säikeitä yhden kitaran takia. Ei mulla muuta, jatkakaa.
 
OT: Hyvä kun itsekkin jalostat tätä turhaakin turhemman foorumin asiasisältöä. Sori, kun turha aihe kiinnitti huomiosi täysin turhaan.
 
Joskus se googlekaan ei auta ja aina ei manuaalikaan ole käsillä, joten miksipä ei kysyä paikasta, jossa samasta asiasta muutenkin puhutaan? Miksi ylipäätään keskustelupalstoja on olemassa? No, manuaalista ei ainakaan löydy käyttäjämielipiteitä :-)
 
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.)
Vetehinen
09.05.2010 16:23:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eipä siinä, saat anteeksi. Eihän sosiaalisen median kasvateilta voi odottaa manuaalin vilkaisemista. On paljon mukavampaa ihmetellä asiaa porukalla kuin ottaa itse selvää!
 
Pointti hukkui kuitenkin, siis jospa vaikka voisi muokata otsikkoa omasta pystyttämästä aiemmasta samaa kitaraa käsitelleestä säikeestä, eipä kai.
 
"Mankind is known to be narrowminded" - Gaahl
aalataur
09.05.2010 16:47:09 (muokattu 09.05.2010 16:47:31)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Samasta kitarasta on joo monta triidiä, nousee esiin matkan varrella uusia kysymyksiä paljon kun ensikertaa on vaihtamassa mikkejä kitaraan, ensi kertaa aktiiveja ja ensimmäistä kertaa RG1527 jossa on aika paljon erikoisia ratkaisuta esim. floikassa verrattuna OFR. En mä tommosia potikan nuppeja ole ikinä nähnyt tai kuullut että olisi olemassakaan, missä on tällainen salaluukku päässä. Eipä tossa ohjekirjassakaan kyllä valtavan kattavasti asioita selitellä..
 
Ja muutenkin, ensimmäinen seiska minkä kanssa ollut tekemisissä, kielisetin valinta oli jo itsessään ongelmallista kun ei mitään vertailukohtaa ole ennestään tuohon B-kielen paksuuteen. Ja olis noista mikeistäkin kannattanut kysellä vaan kattavamminkin, tuli nimittäin ostettua mikit mitkä ei ko. kitaraan ilman puutöitä käy.
TTV
09.05.2010 17:07:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

beliel: Eipä siinä, saat anteeksi. Eihän sosiaalisen median kasvateilta voi odottaa manuaalin vilkaisemista. On paljon mukavampaa ihmetellä asiaa porukalla kuin ottaa itse selvää!
 
Pointti hukkui kuitenkin, siis jospa vaikka voisi muokata otsikkoa omasta pystyttämästä aiemmasta samaa kitaraa käsitelleestä säikeestä, eipä kai.

 
Olen kanssasi samaa mieltä turhien topikkien postauksesta, mutta usein on myös niin että yhden saman aiheen alle kasattu 17-sivuinen keskustelu ei kiinnosta ketään ja sieltä vastausken saaminen/etsimien on aika hidasta. Tämäkin esimerkkikysymys löysi vastauksensa nopeasti ja luulen että topikki hautautuu unholaan, ellemme pidä sitä näin tekohengityksessä :-) Seuraavaa kysyjää varten tämä topic on taas kultaakin arvokkaampi, sillä hakusana "RG 1527 potikan nupit" antaa suoran vastauksen :-)
 
Ai niin, kun minä olin pieni, ei meillä näkynyt kuin TV1 ja TV2 ja nekin mustavalkoisina, sosiaalimediat (tätä foorumia lukuunpttamatta) on nuorempia varten :-D Kysyjän ikään en osaa ottaa kantaa.
 
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.)
aalataur
09.05.2010 23:20:27 (muokattu 09.05.2010 23:23:12)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

TTV:Ai niin, kun minä olin pieni, ei meillä näkynyt kuin TV1 ja TV2 ja nekin mustavalkoisina, sosiaalimediat (tätä foorumia lukuunpttamatta) on nuorempia varten :-D Kysyjän ikään en osaa ottaa kantaa.
 
*tekohengitys*
 
30, ja mua ainakin vituttaa tää ihmeen raportoimisvimma mikä riivaa yhteiskuntaa nykyään: "Pesin juuri kattilan, rasvasin vasemman jalkani ja ihmettelen miksi minulla ei ole kavereita". Jokainen vietetty sekunti noissa ns. "sosiaalisissa medioissa" vähentää entisestään sitä oikeiden ihmisten kanssa olemista ja raittiin ilman hengittämistä. Twatter, Facebuukki ja Irs-kalleria. Hei Pertti! Olimme samaan aikaan 3. luokalla ala-astella, olenkin aina miettinyt että mitähän helvettiä sinulle mahtaa nykyään kuulua! Kiitos Pertti, että lisäsit minut kaveriksi sekä lähetit minulle tämän turhan flash-härpäkkeen ruudulleni vilkkumaan!
 
Ite käytän vain lähinnä Mnettiä, sähköpostia ja HS.fi/wikipedia/google, tärkeän tiedon hankintaan ja välittämiseen 90%. Mut eiköhän anneta tämän topicin edetä luonnolliseen kuolemaansa? Otsikko täytyy vaan nimetä tarkasti, jos haluaa nopean ja tarkan vastauksen ja on kiire. Vanhat ketjut missä on paljon vastauksia myöskin monelta jää automaagisesti lukematta. "Mähän luin jo ton eilen.." Jos olisin tiennyt etukäteen paljonko kysymyksiä mulla herää tästä RG:stä, olisin toki nimennyt säikeen jotenkin yleisluontoisemmin, tyyliin "Mun uus RG".
 
*/tekohengitys*
Vetehinen
10.05.2010 09:29:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aalataur: *tekohengitys*
Mut eiköhän anneta tämän topicin edetä luonnolliseen kuolemaansa? Otsikko täytyy vaan nimetä tarkasti, jos haluaa nopean ja tarkan vastauksen ja on kiire. Vanhat ketjut missä on paljon vastauksia myöskin monelta jää automaagisesti lukematta. "Mähän luin jo ton eilen.." Jos olisin tiennyt etukäteen paljonko kysymyksiä mulla herää tästä RG:stä, olisin toki nimennyt säikeen jotenkin yleisluontoisemmin, tyyliin "Mun uus RG".
*/tekohengitys*

 
Annetaanpa unohtua. Otsikointi on kunnossa ja kaikki hyvin, mutta olisiko silti palvellut 1527:n uutta omistajaa tai hankkimista suunnittelevaa m.nettiläistä enemmän, jos hakutuloksista olisi tullut yksi yleisthread selvästi esille. Luulen että olisi.
Ja jos juuri nimenomainen kitaramalli on itselle tuttu, niin luulenpa että samaa ketjua tulee seurattua kun siellä näkyy uusia viestejä olevan.
 
"Mankind is known to be narrowminded" - Gaahl
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «