Aihe: Stalingrad Cowgirls
1 2 3 4 5 6
Jiihaa
31.10.2007 20:37:07
Heh, tämä kyllä kerjää vähän oikaisua. Olen tuntenut tytöt pojannassikasta asti ja työtä he ovat kyllä menestyksensä eteen tehneet kovasti.

Pieni esimerkki olkoon vaikkapa se että tyttöjen entinen bändi voitti selkeästi "Nuori kulttuuri" rokkiskaban sekä Lapin että koko Suomen finaalit jo vuonna 2003. Laulaja-kitaristi Enni (silloin basisti) oli tuolloin 12-13 vuotta vanha jos oikein muistan. Joka tapauksessa tytöt ovat puskeneet bändiensä kanssa eteenpäin suurinpiirtein niin kauan kuin muistan, ja koko ajan isommin ja paremmin.

Tottahan toki, mutta itse vertaisin työpanosta tekijöiden omaan "ammattikuntaan". Uskoisin ja tiedän, että jokainen tuntemani muusikko on soittanut pikku-pojasta/-tytöstä asti ja ollut mukana jos jonkinlaisella keikalla tai muussa sellaisessa.

Itse vain suhtaudun epäillen tapauksiin, joissa kirjaimellisesti peräkylästä pusketaan artisti väkisellä pohjoismaisille levymarkkinoille. Se mihin tässäkin tapauksessa kuitenkin tulisi ensisijaisesti kiinnittää huomiota on, että onko kukaan huolehtimassa tytöistä? Levyteollisuudessa ainakin kansainvälisellä mittakaavalla on sen verran paljon artistien hyväksikäyttöä ja siitä esimerkkejä, että näin räikeä esimerkki suuryritysten harjoittamasta voimapolitiikasta jonkin melko kokemattoman ja nuoren tyttöbändin kohdalla on vähintäänkin häiritsevää musamaailmaa seuraavalle ihmiselle ja toivon todella, että asialla olevat bisnesshenkilöt eivät hylkää orkesteria ja sen jäseniä välinpittämättömyyden katuojaan kun ei ainakaan vielä se kaupallinen menestys ole tuonut tyttöihin panostettuja rahoja takaisin.

Ps. Koska joitain merkkejä alfaurosten primitiivireaktioista kritiikkiin on ilmoilla sanotaan nyt, että kukaan tuskin tarkoittaa kritisoida orkesterin jäseniä ihmisinä. Jos ei tätä kunnioita ja tajua niin voi rauhassa pysyä taistelemassa sokerimunkkeista ABC:n kahvipöydässä.
aksiom
31.10.2007 20:49:10 (muokattu 31.10.2007 21:45:26)
Tottahan toki, mutta itse vertaisin työpanosta tekijöiden omaan "ammattikuntaan". Uskoisin ja tiedän, että jokainen tuntemani muusikko on soittanut pikku-pojasta/-tytöstä asti ja ollut mukana jos jonkinlaisella keikalla tai muussa sellaisessa.

Mä tarkoitin nyt suomeksi sanottuna sitä että ala-asteikäisestä lähtien näiden tyttöjen bändit ovat olleet käytännössä tämän maan kovimpia ikäistensä joukossa, etenkin livesoitannan puolesta. Pieninä subjektiivisina esimerkkeinä mainitsin ne skabavoitot viiden vuoden takaa. Puhutaan jostain muusta kuin että on "ollut mukana jos jonkinlaisella keikalla tai muussa sellaisessa". Tää erottui joukosta jo alusta pitäen. Mun mielestä olisi ollut suoranainen ihme jos tytöt eivät olisi breikanneet ennemmin tai myöhemmin.

Olen kyllä ihan samaa mieltä siitä että kaikki on levytysopimuksen jälkeen edennyt epäilyttävän nopeasti ja joku Musen lämppääminen oli ihan älytöntä. Keikkamyynti todellakin osaa hommansa melkein liian hyvin ja bändiin selvästi satsataan. Sitä huonoa puolta mä en oikein kyllä löydä tosta, hyvä kuin joillain menee hyvin. Sen vähän hajun perusteella mikä mulla on tuosta kaikesta, näyttää siltä että kukaan ei käytä hyväksi ketään, ja jalatkin ovat yllättävän tukevasti maanpinnalla.

edit. yritin vähän korjata typoja.
if you prefer that old silly number zero, you'll become a master of doing nothing - being nothing
Nimismies
31.10.2007 21:26:44 (muokattu 31.10.2007 21:29:39)
Ei tartte näsäviisastella. Tuskin voit itsekään kieltää etteivätkö tytöt olisi saaneet kohtuuttoman paljon palstatilaa ja isoja keikkoja ottaen huomioon että alla on vasta yksi keskinkertainen rokkilevy sekä vaatimattomat myyntinumerot.

Miskapa se tuossa paljon jo tuumaili mitä mietin itsekin.

Stallareiden saamaa suurta mediahuomiota voinee selittää sillä, että suomalaisen musiikkikentän rokkipuoli on edelleen naisten puolelta sangen vaisua katsottavaa. Vilkkumaasta puuttuu tietty rosoinen uskottavuus, TikTak lopetti ja PMMP huitelee niin omassa sarjassaan, ettei siihen oikein käy vertaaminen. Stallarit täyttivät selvän tyhjiön - ei ihme että media on innoissaan. Se, että olisiko kannattanut odottaa vielä pari vuotta, että aukko olisi varmasti täyttynyt, on kokonaan toinen juttu.

Itse näin bändin reilun 1,5 vuoden tauon jälkeen keikalla ja täytyy sanoa, että kyseisen orkesterin live-energia on jotain, mitä harvalta kotimaiselta orkesterilta löytyy. Paljon mielummin Musea on lämppäämässä aidosti hommastaan nauttivia, kenties hieman keskinkertaisia rokkibiisejä veivaavia ihmisiä kuin takuuvarmasti polkevia ammattilaispumppuja. Mielestäni suomalaisesta rokkiskenestä ei anna huonoa kuvaa se, että alle kaksikymppiset nuoret naiset takovat musiikkiaan tuollaisella asenteella.

Stallareilla ei ehkä ole vielä jalostunutta biisintekotaitoa ja huipputeknistä osaamista, mutta asennetta ja tekemisen meininkiä orkesterilla on erittäin paljon. Eikö se ole rockmusiikissa melko olennainen osa?
MK73
31.10.2007 21:52:26
Täytyy myöntää, että yllättävän hyvin on sallalaisrokkareiden levy kestänyt kuuntelua. Aluksi olinkin aika ennakkoluuloinen, ja epäilin etten jaksaisi näin simppeliä kaahausta kovinkaan pitkään, mutta kuinkas kävikään... jopa Ennin lauluäänestä olen alkanut pitämään. Olen vähän ymmällä?? :-) Ja kuten aiemminkin totesin, ne hituribiisit pelastavat paljon.

Tämä on kyllä avauspotkuksi vaarallisen kova. Jos tekemisen vimma säilyy ennallaan samalla kun kokemusta karttuu, niin huh huh!
vanttera
11.07.2008 13:13:48
Vanha ketju, nuori bändi.

Pari keikkaa oon viisonu kesän aikana, Ruisrock+Tammerfest. Tykkään jopa.
*h4liih*
RNold
14.07.2008 14:34:39
Basisti on aivan ihuna
Heiskanen
17.04.2010 23:51:59
Nostoa. Näin bändin kuopiossa nuorisokeskuksella. Kova keikka mutta yleisöä ei ollut nimeksikään. Vähän kyllä harmitti bändin puolesta. Mutta uuden levyn sinkku on aika kovaa kamaa toivottavasto bändi jaksaa keikkailla vielä pitkään.
Oikeata Ränttätänttää! www.croowed.tk
J.Newkid
19.04.2010 13:02:24

RNold: Basisti on aivan ihuna

Joo, kiistatonta vaimomateriaalia.
Debyytti rokkas edelleen automatkalla Helsingistä Tampereelle!
Fists pumping everywhere, Guitars are crancking!!
MK73
06.05.2010 17:31:18 (muokattu 06.05.2010 17:34:24)
Noh, onkos jo ehditty kuulostella uutta SC-levyä?

Sinkun lisäksi en ole kuullut kuin 30 sek pätkät biiseistä, niiden perusteella en osaa sanoa oikein mitään. Vauhtia tuntuu taas piisaavan, taisi siellä olla pari rauhallisempaakin kappaletta. Soittopuolella on luonnollisesti kehitystä tapahtunut.

Niin, parhaillaan ovat Kiinassa rundilla, vai ovatko jo kotiutuneet... Aika jänskää!
Hiki ja vääntö.
Andy Six
06.05.2010 19:55:40
Hyvin Neitoset paahtaa menemään....Kaksi sellaista asiaa,mihin törmää heti täänkin bändin kohdalla,ovat:a.Kateus bändin saamasta huomiosta ja mahdollisesti helposti irronneesta levydiilistä. ja b.Vähättely kauniimman sukupuolen soittotaitoa kohtaan...Heti sanotaan,että vastaavasti soittava jätkäbändi vastaavilla biiseillä blää blää blää.....On syytä ottaa huomioon,että noita jätkä bändejä on jossain määrin enemmän olemassa...Antakaa Lehmityttöjen skulata vaan,homma toimii oikein tyylikkästi....
Ride until you fail......
kylereese
06.05.2010 21:02:16
CeeCeeÄr: Hyvin Neitoset paahtaa menemään....Kaksi sellaista asiaa,mihin törmää heti täänkin bändin kohdalla,ovat:a.Kateus bändin saamasta huomiosta ja mahdollisesti helposti irronneesta levydiilistä. ja b.Vähättely kauniimman sukupuolen soittotaitoa kohtaan...Heti sanotaan,että vastaavasti soittava jätkäbändi vastaavilla biiseillä blää blää blää.....On syytä ottaa huomioon,että noita jätkä bändejä on jossain määrin enemmän olemassa...Antakaa Lehmityttöjen skulata vaan,homma toimii oikein tyylikkästi....

kateuskortti nostettu esiin :)

osaahan ne varmaan soittaa ja kaikkee mut ei näillä nyt mitään hyviä biisejä VIELÄ ole... toivon kuitenkin pitkää ikää tälle bändille..
Simo78
06.05.2010 21:24:01
Ihan ilman kateuskortteja, kun eipä nykyisin jaksa/kerkee olemaan kateellinen. Mun korvaan tän bändin musiikillinen anti on aika vähäinen. Mä diggailen yleisesti ottaen naislaulajista aikasta paljon, mutta tässä bändissä ei ole mun suosikki laulaja. Biisit suht tylsää punkrock-mitälie nyt onkaan...
ekikoo
06.05.2010 22:39:12
Ajattelin huomenna valua käymään Teatrialla, kun ilmatteeksi pääsee kerran. Onhan siellä toki myös näitä hevipumppuja jotka kiinnostaa nähdä, miinus Suburban Tribe joka onneks on viimeisenä :P

Nyt vaan pohtimaan että moneltako kannattaa paikalle mennä, ovet avataan 19, pääsiskö vielä sisään jos tuolloin saapuu... Hmmmmm.
All these pianists striving for perfection. Fools! Don't they know: PERFECT AIN'T GOOD ENOUGH!
Velli
08.05.2010 00:53:34 (muokattu 08.05.2010 01:15:50)
No niin, tuli katsastettua bändi Oulun Teatrialla. Menin paikan päälle katsomaan ainoastaan kyseistä bändiä ja lähdinkin heti lehmityttöjen vedon jälkeen pois. Tässä joitain kommentteja:

edit. turha lätinä tiivistettynä:

Laulaja/kitaristi ja basisti olivat hyvännäköisiä, muuta muistoa en tuosta keikasta oikein saanut.
aivokuolio
08.05.2010 00:58:28
Muusikoiden.net - You gotta love it.
MK73
08.05.2010 17:35:47
Uusi lehmilätty pyörinyt mulla kaksi kierrosta. Niin perusmeininkii kuin onkin, mutta hyvää sellaista. Biisit toimii, ja vetävät kertosäkeet lähes joka kipaleessa. Paahtamisen lomassa maltetaan onneksi myös hengittää, suvantokohtia on mukavasti.

Konstailematon, mutta kuitenkin itsensä kuuloinen bändilevy. Inhimillinen särmä on sekin ilahduttavasti tallella, tuo olennainen seikka, joka liian monelta nyky-pop/rock-äänitteeltä puuttuu. Siitä pisteet.
Hiki ja vääntö.
arppah8
08.05.2010 18:19:35 (muokattu 08.05.2010 18:20:33)

Pahus ko olisivat tossa paikallisessa tänään keikalla mutta iski flunssan päälle, jaksa mihinkään lähteä. Ois ollut mukava nähdä mihin suuntaan nyt on menty kun ekoista keikoista lähtien on tullut nähtyä.
Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30.
nahkalipsi
09.05.2010 12:59:11
J.Newkid: Joo, kiistatonta vaimomateriaalia.
todellakin
Roses are red, violets are blue. All by base are belong to you
donpepe
10.05.2010 15:12:16
Musta se uus sinkula on ihan mainio rokki. Ei mitään uutta tai mullistavaa mut silti
vaan toimii hyvin.
- I'm only in it for the honey -
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)