Planetist 05.05.2010 22:10:55 | |
---|
Väkevämies: Äärimmäisen tiukka bändi kyllä, mutta mitenkäs jos meinasin tuon Raw powerin itselleni ostaa, niin mikä näistä miksauksista nyt sitten olisi se paras? Ja löytääkö tuota Iggy Popin remixiä mistään muutenkaan? Oma versioni ainakin on Iggy-versio ja ihan normilevykaupasta tuli hankittua. Tuo Bowien miksaus on kai sittemmin uudelleenjulkaistu? |
Väkevämies 05.05.2010 22:20:56 | |
---|
Planetist: Oma versioni ainakin on Iggy-versio ja ihan normilevykaupasta tuli hankittua. Tuo Bowien miksaus on kai sittemmin uudelleenjulkaistu? Tämä uusin legagy edition vissiin sisältää tuon Bowien version. Ja nyt kun tutkin tarkemmin niin taitaa äxässä tuo Iggynkin versio olla. |
velipesonen 06.05.2010 08:30:27 (muokattu 06.05.2010 08:30:57) | |
---|
Väkevämies: Äärimmäisen tiukka bändi kyllä, mutta mitenkäs jos meinasin tuon Raw powerin itselleni ostaa, niin mikä näistä miksauksista nyt sitten olisi se paras? Tämä on yksi niitä rokkikeskusteluiden ikuisuusaiheita, ja olen aiheesta kiinnostunut koska minun mielestäni Iggy-miksaus on parempi. Olen vähemmistössä, nähdäkseni ainakin 80% Stooges-kuuntelijoista on Bowie-miksauksen kannalla. Minun kantani on vieläpä erityisen selkeä, en suoraan sanoen ymmärrä alkuperäisen miksausta siinä missä Iggymix on silkkaa timanttia. |
Väkevämies 06.05.2010 19:26:57 | |
---|
velipesonen: Tämä on yksi niitä rokkikeskusteluiden ikuisuusaiheita, ja olen aiheesta kiinnostunut koska minun mielestäni Iggy-miksaus on parempi. Olen vähemmistössä, nähdäkseni ainakin 80% Stooges-kuuntelijoista on Bowie-miksauksen kannalla. Minun kantani on vieläpä erityisen selkeä, en suoraan sanoen ymmärrä alkuperäisen miksausta siinä missä Iggymix on silkkaa timanttia. No tuota Bowien versiota nyt vähän kuunnelleena alkaa tuntua siltä että tuo Iggyn miksaama olisi se toimivampi vaihtoehto. Ja siltä Iggy olisi sen kai alunperin tahtonutkin kuulostavan. |
Abysmal 06.05.2010 19:54:18 | |
---|
Väkevämies: No tuota Bowien versiota nyt vähän kuunnelleena alkaa tuntua siltä että tuo Iggyn miksaama olisi se toimivampi vaihtoehto. Ja siltä Iggy olisi sen kai alunperin tahtonutkin kuulostavan. Bowien versio on mielenkiintoisempi. Iggyn miksaus tavoitteli ymmärtääkseni enemmän ajanmukaista soundia, siis jotain -90 luvun päällekäyvää sotkua, kuin mitään alkuperäistä Stooges-räimettä. |
Dog Breath 07.05.2010 18:30:55 | |
---|
Abysmal: Bowien versio on mielenkiintoisempi. Iggyn miksaus tavoitteli ymmärtääkseni enemmän ajanmukaista soundia, siis jotain -90 luvun päällekäyvää sotkua, kuin mitään alkuperäistä Stooges-räimettä. Mulla on sellainen käsitys että Iggyn tavoitteena oli tehdä RP:sta sen kuuloinen jollaisena se oli äänitettykin. Päällekäyvää sotkuahan ne '73-raakamiksaukset olivat, joita kasettikopioilta prässätyiltä ranskalaisilta semibootlegeiltä housut märkinä 80-luvulla kuunneltiin ja harmiteltiin kun Bowie oli tuhonnu Raw Powerin. :) Vakavasti ottaen, tää Iggy vs. Bowie -debatti on vähän sellainen matopurkki johon ei tohtisi välttämättä ollenkaan kajota, mutta tuota... toisaalta Bowie-miksaus on perinteisesti ollut huonossa maineessa, pääasiassa taustalle miksatun rytmisektion vuoksi; toisaalta taas Iggyn versio on hieman juosten kustun oloinen noin yleensä; vääriä kitararaitoja ynnä muuta pientä. Piti ihan kaivaa esiin Ron Ashetonin vanha haastattelu I94 Barista, koska tossa se ongelma on kiteytettynä: Don Fleming goes, "You know what? When Iggy's Raw Power mix comes out, I'll bet you're gonna go -- we always used to say how bad the original David Bowie mix of Raw Power was -- Fleming's going, "When you hear Iggy's mix, I guarantee you're gonna say, 'Man, remember that great mix that David Bowie did?" So I heard it, I got the advance copy from his manager, and listened to it. Then I called Fleming and I'm going, "Gee, Don, I just listened to Iggy's mix of Raw Power. Man, I sure loved that old David Bowie mix. Was it ever great. " But basically, all that Iggy did was take all the smoothness and all the effects off James (Williamson)'s guitar, so his leads sound really abrupt and stilty and almost clumsy, and he just put back every single grunt, groan, and word he ever said on the whole fuckin' soundtrack. He just totally restored everything that was cut out of him in the first mix, and I thought, Damn, I really did like the old mix better. Bowien versiossa on koko ajan kaikenlaista mielenkiintoista jippoa; en tiedä onko kyse vuosien mittaan tulleesta tottumuksesta vai mistä, mutta mun mielestä joku Penetration kärsii aivan helvetisti Iggyn "meat & potatoes"-miksauksesta. Ehkä se ihannenäkemys olisi kuitenkin kompromissi: Bowie-miksaus kovemmilla rummuilla ja bassolla? Shake some action |
Booombox 07.05.2010 19:14:39 | |
---|
Get your money for nothin' Get your chicks for free |
velipesonen 07.05.2010 21:00:06 | |
---|
|
tsugaru 08.05.2010 09:19:58 (muokattu 08.05.2010 09:27:00) | |
---|
No, olihanne tietysti pikkasen "hyvinsyöneen" näkösiä keskitysleirivangeiks, mut eise ainakaan mua silleen haitannu, ku ei täs oikeestaan ollu pääosissa ne ihmiset, vaan niitten puheet. NHR |
Dog Breath: Mulla on sellainen käsitys että Iggyn tavoitteena oli tehdä RP:sta sen kuuloinen jollaisena se oli äänitettykin. Päällekäyvää sotkuahan ne '73-raakamiksaukset olivat, joita kasettikopioilta prässätyiltä ranskalaisilta semibootlegeiltä housut märkinä 80-luvulla kuunneltiin ja harmiteltiin kun Bowie oli tuhonnu Raw Powerin. :) Varmaan myös näin, mutta sellaistakin analyysia kerran luin, että Iggy olisi halunnut tavoitella mennyttä grungesukupolvea antamalla Raw Powerille entistä sotkuisemman ja rankemman soundin. Violent mix-nimellähän se vuoden '97 versio tunnetaan. Kutakuinkin yhtä rujolla soundilla se Iggyn taustabändikin niinä vuosina soitti. Avenue B livellä ne suorastaan teurastaa vanhojen klassikoiden dynamiikkaa. Bowien versiossa on koko ajan kaikenlaista mielenkiintoista jippoa; en tiedä onko kyse vuosien mittaan tulleesta tottumuksesta vai mistä, mutta mun mielestä joku Penetration kärsii aivan helvetisti Iggyn "meat & potatoes"-miksauksesta. Juurikin ne mielenkiintoiset jipot tekee Bowien miksauksesta erityisen. Mutta hieno levy yhtä kaikki. Mun mielestä on huikeaa ajatella, kuinka Raw Power tuli ulos -70 luvun alkupuolella ja taisi kyllä kuulostaa aika ufolta silloin... Ja kuulostaa toki edelleen, ajaton levy kun on. |
velipesonen 08.05.2010 11:15:36 | |
---|
|
RamoQ 08.05.2010 20:56:31 | |
---|
Pakko kyl tähän väliin sanoa että Passengerissa on eräs maailman nerokkaimmista riffeistä! "Jos tsennaa kaks ja puoli sointua niin mitä sitä kolmatta opettelemaan?" -Heko Luumäki |
tsugaru 09.05.2010 10:40:47 (muokattu 09.05.2010 10:56:41) | |
---|
RamoQ: Pakko kyl tähän väliin sanoa että Passengerissa on eräs maailman nerokkaimmista riffeistä! Jotenkin hupaisaa, että Passengeria on alettu soittaa jossakin ylen aamutv:ssä taustana. Kumouksellinen rock-musiikin alalaji on muuntumassa kaiken kansan perusmusakiksi. No, olihanne tietysti pikkasen "hyvinsyöneen" näkösiä keskitysleirivangeiks, mut eise ainakaan mua silleen haitannu, ku ei täs oikeestaan ollu pääosissa ne ihmiset, vaan niitten puheet. NHR |
padaa@dadaa! 09.05.2010 11:22:15 | |
---|
|
Andy Six 09.05.2010 14:33:15 | |
---|
tsugaru: Jotenkin hupaisaa, että Passengeria on alettu soittaa jossakin ylen aamutv:ssä taustana. Kumouksellinen rock-musiikin alalaji on muuntumassa kaiken kansan perusmusakiksi. Tuumin jotain samantapaista,kun Siouxsie and the Bansheesin Hong Kong Garden soi supermarketissa taustamuzakina.... Ride until you fail...... |
velipesonen 09.05.2010 16:39:43 | |
---|
tsugaru: Jotenkin hupaisaa, että Passengeria on alettu soittaa jossakin ylen aamutv:ssä taustana. Kumouksellinen rock-musiikin alalaji on muuntumassa kaiken kansan perusmusakiksi. Joo, itse asiassa 80-luvun loppupuolella huomasin että Joy Divisionin kaltainen basson käyttö pesiytyi myös valtavirran iskelmään jossain määrin. Täähän on sinänsä kiehtova kysymys että milloin rock (tai blues) alkoi vaikuttaa valtavirran sävelradiomusiikkiin laajemmin. George Martin kirjassaan All You Need Is Ears kertoo että vuodesta 1959 alkaen piti iskelmälevyille äänittää raskaammat rummut. Ehkä se oli sitten alku. Samallahan siinä on äänittäjien ammattitaito kehittynyt, esimerkiksi meillä tehtiin vielä 70-luvun puolella rockiksi laskettavia levyjä joilta rumpuja sai etsiä stetoskoopin kanssa. |
tsugaru 24.08.2010 09:50:17 | |
---|
No, olihanne tietysti pikkasen "hyvinsyöneen" näkösiä keskitysleirivangeiks, mut eise ainakaan mua silleen haitannu, ku ei täs oikeestaan ollu pääosissa ne ihmiset, vaan niitten puheet. NHR |
HaloOfFlies 11.01.2011 16:07:05 | |
---|
Raw Power tuli nyt hankittua hyllyyn ja nimenomaan tuo Iggy Popin miksaama ja Bruce Dickinsonin tuottama 90-luvun versio. Ja täytyy sanoa, etten ymmärrä niitä jotka tuota miksausta haukkuvat. En tosin ole sitä Bowien alkuperäismiksausta kuullut, mutta silti. Search And Destroy ja Gimme Danger aivan ässäkamaa edelleen. On helppo ymmärtää tuota kuunnellessa, että miksi Raw Power on yksi kaikkien aikojen rock-klassikoista. It's always funny until someone gets hurt... and then it's just hilarious! S.M.A.K.-jäsen #5 |
nottamus 11.01.2011 16:16:48 (muokattu 11.01.2011 17:10:21) | |
---|
Iggy on maaninen sekakäyttäjä ja se jos mikä kuuluu sairaalloisen angstisena huutona nänen tulkinnoissaan. Rentous puuttuu täysin ja siksi se on minusta tuubaa. every dog has its day |
Gardiner 11.01.2011 16:29:35 | |
---|
RamoQ: Pakko kyl tähän väliin sanoa että Passengerissa on eräs maailman nerokkaimmista riffeistä! Niin, onhan se Gardinerin sävelkynästä. :-D "We got to stand side by side, we got to stand together and organize. They say power to the people, that`s what they`re Screamin`. Freedom of the soul, pass it on, pass it on to the young and old" Jimi Hendrix |