Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Onko järkee ritsaan laittaa uudet kamat
1
jaripv
14.02.2010 18:46:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No kuitenki mulla on vanha Vester (body hyvä, kaula kaks/kolme tähtee viidestä)eka basso melkeen 20v sitten. Tilasin siihen emg:t ja kaikki uudet laatuosat. Ajattelin rakentaa kotibasson ja kuitenki tykkään näpertämisestä..
Onko mielipiteitä? Onko kukaan tehny samanlailla? Tottakai pääsee jollainlailla halvemmalla, mutta ajattelin pitää ton eka basson kotona..
 
tä...?
Rämppy
14.02.2010 20:09:51 (muokattu 14.02.2010 20:11:45)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on kokemusta yhdestä vanhasta Vesterin Jazz Bass kopiosta, ja se oli hyvä basso. Sellaisen paranteluun olisin voinut investoidakin.
 
En sitten malttanut olla sanomatta.
jazzbass-74
15.02.2010 00:45:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tietenkin kannattaa ja pitääkin nysvätä ja näpertää mitä soittamiselta kerkeää. Itse rakensin kiinalaisen halpisbasson kaulan oman mielen mukaiseksi. Ohennus, kavennus, uusi kaularauta, satula, nauhat. Ei mitään järkeä jälleenmyyntimielessä, mut palkitsevaa ta terapeuttista, kun (jos) onnistuu. Tossa muutamia projektikuvia mm- Egmond Thunder Basson edistymisestä ja pari kuvaa Jazzarin pienoismalliprojektista. http://cid-13acfea6cb040337.skydrive.live.com/browse.aspx/.Public
 
Bassonsoiton salat on nopeat jalat!
molder
15.02.2010 11:32:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jaripv: No kuitenki mulla on vanha Vester (body hyvä, kaula kaks/kolme tähtee viidestä)eka basso melkeen 20v sitten. Tilasin siihen emg:t ja kaikki uudet laatuosat. Ajattelin rakentaa kotibasson ja kuitenki tykkään näpertämisestä..
Onko mielipiteitä? Onko kukaan tehny samanlailla? Tottakai pääsee jollainlailla halvemmalla, mutta ajattelin pitää ton eka basson kotona..

 
Onko missään harrastamisessa järkee? Toiset näprää autoja, toiset väsää perhoja. Onko niissäkään mitään järkee kun kaupasta saa kuitenkin uusia? Tottakai kannattaa aina väsätä ja väkertää. Saahan ne vanhat osat siihen takas sitten.
 
"The SOUND of VOLUME"
jaripv
20.02.2010 20:41:53 (muokattu 20.02.2010 22:39:20)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiva saada positiivista juttua tästä. Osa kamoista tuli ja just ruuvailin schallerin tallan paikoileen. Se taiski olla ainut, hihnalukkoja lukuunottamatta, minkä sai suurinpiirtein ilman isompia kikkailuja paikolleen(piti tehä kaks uutta reikää kolmesta :) )
 
Kertoilen, jos muistan, miten etenee
Bytheway, miten ootte bassoja ja kamoja vakuuttanu, ku itellä ei kokemusta
 
tä...?
jaripv
30.04.2010 18:29:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jaripv: Kiva saada positiivista juttua tästä. Osa kamoista tuli ja just ruuvailin schallerin tallan paikoileen. Se taiski olla ainut, hihnalukkoja lukuunottamatta, minkä sai suurinpiirtein ilman isompia kikkailuja paikolleen(piti tehä kaks uutta reikää kolmesta :) )
 
Kertoilen, jos muistan, miten etenee
Bytheway, miten ootte bassoja ja kamoja vakuuttanu, ku itellä ei kokemusta

 
Nonii, vesteri on ollu jo hyvän aikaa kasattuna ja treenibassona kotona. Emg:t on kyllä tosi jytäkät, melkeen vähä liikaaki. Basso on tosi kivan tuntonen, mutta vähä jäykkä, korjaantunee ohuimilla kielillä. Samalla saa soundia ehkä ohuemmaks... Schallerin talla ja virittimet ihan jees tähän. Ainut mikä harmittaa että potikan nupit uupuu vielä ku entiset oli pooreilla ja eihän ne emg:hen käy...
 
tä...?
Knoppix
30.04.2010 19:34:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuvaa vaan tulemaan. =)
 
J.A.L.
Lökis
30.04.2010 21:20:05 (muokattu 30.04.2010 21:23:20)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin, onko kaikkea mietittävä järjellä, fiiliksellä ja intuitiolla ne isot jutut syntyy. Kuten yllä jo sanottiin...onko missään harrastamisessa järkeä. Tärkeintä on se että itse viihtyy ja tykkää. Ja jos projekti onnistuu, niin sithän sitä on henkseleiden paukuttamisen paikka. Pirun hyvää terapiaa.
 
jaripv
05.05.2010 00:20:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lökis: Niin, onko kaikkea mietittävä järjellä, fiiliksellä ja intuitiolla ne isot jutut syntyy. Kuten yllä jo sanottiin...onko missään harrastamisessa järkeä. Tärkeintä on se että itse viihtyy ja tykkää. Ja jos projekti onnistuu, niin sithän sitä on henkseleiden paukuttamisen paikka. Pirun hyvää terapiaa.
 
Noh kun nyt oon kehunu tätä projektia pilviin ja taivaisiin huomasinpa siinä näprätessä että tämä body on tehty jostain monikerrospuuhommasta. oliko 8 eri kerrosta päälekkäin. Eli ei mikään kokopuubody...
Noh sain kasattua kamppeen ja sitten oltiin tässä kitaristikaverilla treenailemassa ja mainitsin siitä että arvaappa mitä passkaa on mun basson puut.
 
Kitaristi olankohautuksella heitti, että mitä väliä, ku on tosi hyvän kuuloine...
 
tä...?
Seba
08.05.2010 09:28:03
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oma fiilis on kaiken a ja ö olkoon peli millainen ritsa tahansa.
soundi lähtee sormista.
 
Ei tähän taida uskaltaa mitään kirjoittaa ettei kaikenmaailman feministit hurjistu.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «