Aihe: Jalkapallon MM-kisat 2010, Etelä-Afrikka
1 2 3 4 5 6 7 877 78 79 80 81
Hohhoijaa
26.04.2010 22:05:00 (muokattu 26.04.2010 22:29:18)
Teksu: Millä perusteella jengi noita lempijoukkueitaan valitsee, oli se sitten Italia, Argentiina tai joku muu?

Saksaa olen kannattanut muistaakseni vuodesta 2002, jolloin mm-finaalissa sitä vastaan pelasi Brasilia. Ronaldon ja muiden taitureiden hehkutus poikaporukoissa oli ärsyttänyt koko kisojen ajan, eikä finaalipäivänä ollut epäselvää ketä kannatettaisiin. Häviö kirveli ja sympatiani olivat linnoittautuneet sen verran vankasti sakemannien riveihin ettei paluuta ollut. Muistan myös Kahnin yrmeän otteen tehneen vaikutuksen.

Tapahtuma-aikana ikää oli 11 ja kyseessä oli ekat kisat joita seurasin aktiivisemmin. Juotiin Jaffaa ja venkoiltiin kavereiden kanssa. Kivoja muistoja. Olen edelleen kaveripiirin ainoa Saksa-fani.

Saksalaiskulttuuri toimii muutenkin ja kielen luin koulussa pitkänä, mitä urheiluun liittymättömiin seikkoihin tulee.
The planet is fine, the people are fucked.
DJKaaos
26.04.2010 22:08:26 (muokattu 26.04.2010 22:25:33)
Mika Kangas:

Inhokeista:

-Afrikan maat
Koko maanosa näyttää typerältä kartalla.Lihoneelta Etelä-Amerikalta.

Hoho :DD Päivän naurut! Plussan annoin. Minäkään en pidä afrikkalaisista, mutta en ole koskaan osannut ajatella asiaa noin :D

Näistä suosikeista ja inhokeista. Englantilainen jalkapallo on meikäläiselle Se juttu. On aina ollut ja tulee varmaan aina olemaan. Niistä Ylen lauantai-iltapäivien liigalähetyksistä kaikki on lähtöisin. Englannin maajoukkue näistä "ulkomaista" tuntuu siten omimmalta. Lisäksi brittikulttuuri noin niinkun ihan yleisesti on lähellä sydäntä. Englannissa tulee myös käytyä aika usein ja sääkin kelpaa oikein hyvin :)

E:

Mistään loistokkaasta ja hyökkäävästä jalkapallosta tai totaalisesta futiksesta en ole koskaan perustanut. Tykkään mielummin sellaisesta niska limassa raatamisesta ja taistelusta, josta voi loistokkuus olla hyvinkin kaukana. Saksa on myös sellainen maajoukkue, josta pidän.
Minä olen minä.
Jormaz
26.04.2010 22:19:28
Italia on suosikki sieltä kotikisoista -90. Salvatore Schillaci voitti maalikuninkuuden, mikä jäi mieleen. Italiassa on tullut kerran käytyä, hieno mesta. Kieltäkin opiskelin peruskurssin verran ylliopistolla. Pizza maistuu ja Gattuso jyrää.
No tiedäthän.. Tarkoitettu.. tiedäthän..
Simo78
28.04.2010 23:27:46 (muokattu 28.04.2010 23:32:11)
djKaaos:
E:

Mistään loistokkaasta ja hyökkäävästä jalkapallosta tai totaalisesta futiksesta en ole koskaan perustanut. Tykkään mielummin sellaisesta niska limassa raatamisesta ja taistelusta, josta voi loistokkuus olla hyvinkin kaukana. Saksa on myös sellainen maajoukkue, josta pidän.

Taitaa sitten se eräs O:lla alkava kroatilainen kuulua suosikkeihisi? No kerrotaan nyt nimikin Ivica Olic, tehnyt mestareiden liigan peleissä meikäläiseen lähtemättömän vaikutuksen. Sydäntä löytyy enemmän kuin messeiltä ja ronaldoilta ja helposti! Hieno pelaaja.

Ai niin suosikkeja:
Espanja(vaikka joukkueessa onkin jokunen katalaani), Saksa(vuodesta 90- tai jotain kun junnuna käytiin pelireissuilla), italia(no välistä vähän niin ja näin) ja Kroatia(ehken kaunein maa missä ikinä oon käynyt ja ystävällistä sakkia kaiken lisäksi. Harmi etteivät päässeet kisoihin).

inhokki nro1. on tuo 5 puolustajalla pelaava, fudiksen irvikuva Kreikka.
leka
28.04.2010 23:50:50
Suosikit: Paraguay, Ghana, Kamerun, Chile (Englanti & Italia)

Inhokkeja lähinnä yksittäiset pelaajat.
Silloin taottava on kun leka on lämmin Kyse on vain siitä kuka takoo vikkelämmin
DJKaaos
29.04.2010 00:04:17
Simo78: Taitaa sitten se eräs O:lla alkava kroatilainen kuulua suosikkeihisi? No kerrotaan nyt nimikin Ivica Olic, tehnyt mestareiden liigan peleissä meikäläiseen lähtemättömän vaikutuksen.

Kyllä vaan! Kunnon kyrmyniska ja jaksaa punnertaa jatkuvasti. Voisin tietenkin muistella pahallakin, kun Manua oli aika näkyvästi pudottamassa, mutta juuri tuollaisista raatajista minä pidän. James Milner ja Wayne Rooney ovat myös suursuosikkeja tällä osastolla.
Minä olen minä.
Y3J
06.05.2010 10:00:02
Mitenkäs, kisathan näkyvät ilmaiseksi teräväpiirtona. Osaako kukaan suositella jotain edullista teräväpiirtodigiboksia? FullHD-töllö löytyy mutta sen sisäinen digiviritin ei osaa vastaanottaa HD-kuvaa. Saakohan noita jostain vuokralle kisojen ajaksi?
Kaikki sulle nauraa, Liisakin taivaassa timantteineen. http://www.myspace.com/rumbleonthesea
zekeode
06.05.2010 10:25:12

Y3J: Mitenkäs, kisathan näkyvät ilmaiseksi teräväpiirtona. Osaako kukaan suositella jotain edullista teräväpiirtodigiboksia? FullHD-töllö löytyy mutta sen sisäinen digiviritin ei osaa vastaanottaa HD-kuvaa. Saakohan noita jostain vuokralle kisojen ajaksi?

Missäs tuosta ilmaisesta on tietoa? Ainakaan Vancouverin kisat eivät tulleet ilmaiseksi, kuin antenniverkossa. Kaapelissa olis pitäny maksaa...
reverend
06.05.2010 10:31:48 (muokattu 06.05.2010 10:33:12)
zekeode: Missäs tuosta ilmaisesta on tietoa? Ainakaan Vancouverin kisat eivät tulleet ilmaiseksi, kuin antenniverkossa. Kaapelissa olis pitäny maksaa...

YLE-HD kanava näytti ainakin Kotkan suunnalla olympialaiset ilmaiseksi kaapelissa. Ja samalta kanavalta oletettavasti tulee myös kesän jalkapallot.

edit.
linkki http://yle.fi/yleista/tiedotteet2009_0307.shtml
Teräväpiirtomuodossa lähetettävät urheilutapahtumat ovat yleisurheilun MM-kisat Berliinissä elokuussa 2009, Vancouverin olympialaiset helmikuussa 2010, taitoluistelun EM-kisat Tallinnassa tammikuussa 2010, jääkiekon MM-kisat Kölnissä toukokuussa 2010, jalkapallon MM-kisat Etelä-Afrikassa kesä-heinäkuussa 2010 ja yleisurheilun EM-kisat Barcelonassa heinä-elokuussa 2010.
zekeode
06.05.2010 10:35:02

reverend: YLE-HD kanava näytti ainakin Kotkan suunnalla olympialaiset ilmaiseksi kaapelissa. Ja samalta kanavalta oletettavasti tulee myös kesän jalkapallot.

edit.
linkki http://yle.fi/yleista/tiedotteet2009_0307.shtml

Ainakaan Elisa ei pääkaupunkiseudulla näyttänyt ilmaiseksi. Eikä tuossa tiedotteessa mitään ilmaisesta puhutakaan.
reverend
06.05.2010 10:39:51
zekeode: Ainakaan Elisa ei pääkaupunkiseudulla näyttänyt ilmaiseksi. Eikä tuossa tiedotteessa mitään ilmaisesta puhutakaan.

Jaa, ehkä tuossa on sitten kaapeliyhtiöiden välillä eroa ketkä näyttävät. Ja kyllähän YLEHD-kanavan pitäisi kuitenkin olla ilmaiskanava. Näkyykö Elisan verkossa tällä hetkellä YLEHD-kanava kanavalistassa?
zekeode
06.05.2010 10:48:57

reverend: Jaa, ehkä tuossa on sitten kaapeliyhtiöiden välillä eroa ketkä näyttävät. Ja kyllähän YLEHD-kanavan pitäisi kuitenkin olla ilmaiskanava. Näkyykö Elisan verkossa tällä hetkellä YLEHD-kanava kanavalistassa?

Näkyi se jo Vancouverin aikaan. Silloinkin "Kanava on salattu" ja HD-kisat lisättiin ilmaiseksi Elisa HD-kanavapaketin tilaajille...

Olihan sitä eri foorumeilla silloin paljon "tyytyväisiä" ihmisiä.

Nyt olis kiva saada näistä kisoista tietoa etukäteen, että mistä näkee ja millä hinnalla.
bedlam
06.05.2010 11:13:21 (muokattu 06.05.2010 11:13:52)

Myös Oulussa näkyi Vancouverin kisat ilmaiseksi YleHD:lla kaapelissa. Niin näkyy tulevat lätkän Mömmöm-kisatkin. Tosiaan riippuu paikkakuntakohtaisesta palveluntarjoajasta, että näkyykö ilmatteeksi vai ei.

Nuo jalkapallon MM-kisathan näkyvät muuten käsittääkseni myös 3D:nä, jos laitteistoa löytyy ;)
inkognito
06.05.2010 12:19:38 (muokattu 06.05.2010 12:20:32)
Kyselinkin tuossa toisessa futis-topicissa kokoonpanoista, ja niinhän se olikin, että 11.5 pitäisi olla joukkueet tiedossa. Mikäli alustavasti spekuloisin suursuosikkini Hollannin mahdollista kokoonpanoa, voisi se näyttää kutakuinkin tältä:

Maalivahti: Stekelenburg

Puolustus: Heitinga, Mathishjen, Ooijer, Van Bronckhorst
Keskikenttä: Van Bommel, De Jong
Hyökkäys: Kuyt, Sneijder, Robben, Van Persie

+ Babel, Huntelaar, Van Der Vaart, Boulahrouz jne...

Täytyy sanoa, että tolppien välissä on parimetrinen Van der Sarin mentävä aukko. Puolustus täyttänee roolinsa, vaikkei koskaan Hollanin vahvin osa-alue ole ollutkaan. Myöskään hyökkäykseen joukkue ei tälläkään kertaa kaadu, mutta kenestä on täyttämään Nistelrooyn jättämä aukko maalintekijänä? Van Persie ja Huntelaar ovat epäilemättä ne nimet, joihin katseet kohdistuvat.
Y3J
06.05.2010 14:40:29
Ainakin DNA:n jakelualueilla näkyy ilmaiseksi tuo HD-lähetys.
Kaikki sulle nauraa, Liisakin taivaassa timantteineen. http://www.myspace.com/rumbleonthesea
Funkånaut
06.05.2010 15:00:48

Teksu: Millä perusteella jengi noita lempijoukkueitaan valitsee, oli se sitten Italia, Argentiina tai joku muu?

Maajoukkueiden suhteen vuodesta 1998 Argentiinan fani. Ton maan pelityyli on aina ollut mieleeni. Muistaakseni noissa 1998 kisoissa Argentiina putosi Hollantia vastaan jatkosta ja se söi mua aikanaan rotan lailla.
"He must be smokin' some heavy doobies."
MV
06.05.2010 15:37:53
Jatkokysymys: Jos Suomi olisi mukana, kannattaisitteko Suomea vai näitä muita jotka olette valinneet?
DJKaaos
06.05.2010 16:12:41
MV: Jatkokysymys: Jos Suomi olisi mukana, kannattaisitteko Suomea vai näitä muita jotka olette valinneet?

Omia poikia, siis Suomea. Tämä suomalaisten kannatuslutuuri tässä tapauksessa johtunee hyvinkin pitkälle siitä, että meidän joukkuettamme ei ole koskaan näissä karkeloissa nähty. On valittu mukanaolevista joku mieleinen maa tahi pelityyli. Eihän esimerkiksi jääkiekossa meistä kukaan kannata Kanadaa tai Tsekkiä, koska me olemme itse siellä aina mukana.
Minä olen minä.
MV
06.05.2010 16:54:30
djKaaos: Omia poikia, siis Suomea. Tämä suomalaisten kannatuslutuuri tässä tapauksessa johtunee hyvinkin pitkälle siitä, että meidän joukkuettamme ei ole koskaan näissä karkeloissa nähty. On valittu mukanaolevista joku mieleinen maa tahi pelityyli. Eihän esimerkiksi jääkiekossa meistä kukaan kannata Kanadaa tai Tsekkiä, koska me olemme itse siellä aina mukana.

Juu. Tuli kuitenkin vain mieleen, kun osa näyttää olevan niinkin fanaattisia, että pitää avatariin laittaa lippua jne.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)