laite 05.05.2010 14:47:35 | |
---|
Dr Phil: Sehän on ku ostais räiskintäpelin ja keskittyis siinä lähinnä liikkumiseen paikasta toiseen eikä ampuis laukaustakaan. Nykypeleissä on ainakin mun mielestäni vähän sellainen ongelma, että suurin osa pelin sisällöstä on pelkästään tappelua; tekisi mieli pelata varsinkin roolipelejä juonen ja tunnelman takia, mutta ei vaan jaksa niitä loputtomia vihollisia. Esimerkkeinä uusimmista vaikkapa fallout3 ja Dragon age, joista ensimmäistä en jaksanut muutama tuntia pidemmälle kun ärsyttää se FPS-meininki. Ihminen on siitä erikoinen otus, että kun hänet tuomitaaan 12 murrosta, joista hän on tehnyt vain 11, hän katkeroituu. |
laite: Nykypeleissä on ainakin mun mielestäni vähän sellainen ongelma, että suurin osa pelin sisällöstä on pelkästään tappelua; tekisi mieli pelata varsinkin roolipelejä juonen ja tunnelman takia, mutta ei vaan jaksa niitä loputtomia vihollisia. Esimerkkeinä uusimmista vaikkapa fallout3 ja Dragon age, joista ensimmäistä en jaksanut muutama tuntia pidemmälle kun ärsyttää se FPS-meininki. Tosiaankin tuo FPS-pelien paljous on ruvennut jo tympimään. Ei enää jaksa niistä innostua. One. |
carnation 05.05.2010 16:24:53 | |
---|
juuso a: Tosiaankin tuo FPS-pelien paljous on ruvennut jo tympimään. Ei enää jaksa niistä innostua. Ja varsinkin jos aihepiiri on jotain vietnam/toinen maailmansota yms. Ei saatana, kuka näitä enää oikeasti tekee. Tai pelaa. "Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua." |
masterhat 05.05.2010 20:22:50 | |
---|
carnation: Ja varsinkin jos aihepiiri on jotain vietnam/toinen maailmansota yms. Ei saatana, kuka näitä enää oikeasti tekee. Tai pelaa. no joo, bad company 2 on melkein paskempi ku 1, mut hc mod ja snipereiden toteutus on ihan vitun kongii. onlines siis mätän, en o ikinä ees kokeillu single playeria tost bad company kakkosest. eikä varmaan tarvikkaan. mut jotenkii noi snaipperit on liiankin kongei tos, nyt tyyliin 85% pelaajista käyttää sniperia, ja sit homma ei o ihan niin räväkkää mitä tos bc ykköses. mut pikkuhiljaa tol pleikka-ohjaimeenkin tottuu, mikä on outoo ''On moraalitonta antaa tyhmien ihmisten pitää rahansa'' |
Mako 11.05.2010 23:12:36 | |
---|
masterhat: no joo, bad company 2 on melkein paskempi ku 1, mut hc mod ja snipereiden toteutus on ihan vitun kongii. onlines siis mätän, en o ikinä ees kokeillu single playeria tost bad company kakkosest. eikä varmaan tarvikkaan. mut jotenkii noi snaipperit on liiankin kongei tos, nyt tyyliin 85% pelaajista käyttää sniperia, ja sit homma ei o ihan niin räväkkää mitä tos bc ykköses. mut pikkuhiljaa tol pleikka-ohjaimeenkin tottuu, mikä on outoo Ihan pyllystä kun porukka puhuu snipereista vaikka nehän on tiedustelijoita (recon). Sehän on oman virtuaalifalloksensa pienuutta jos haluaa istua hyödyttömänä koko conquest-matsin jossain prkleen pensaassa. Tai no, ihan mistä tykkää. Rynsesterin kanssa itse ko. hahmoluokassa painelen.. "Think MacGyver, think!" -MacGyver |
masterhat 30.05.2010 18:44:41 | |
---|
Mako: Ihan pyllystä kun porukka puhuu snipereista vaikka nehän on tiedustelijoita (recon). Sehän on oman virtuaalifalloksensa pienuutta jos haluaa istua hyödyttömänä koko conquest-matsin jossain prkleen pensaassa. Tai no, ihan mistä tykkää. Rynsesterin kanssa itse ko. hahmoluokassa painelen.. joo, riippuu paljon tehtävästä, mut ite kyl diggailen yrittää jotain heroshottei vitun kaukaa. mut välil siistii rynniäkin, ja etenkin rush ja coquest tehtävis tarvii rynkkyy. mut team deathmatsit viiteekybään onkin sit jo enempi taktikointii ''On moraalitonta antaa tyhmien ihmisten pitää rahansa'' |
Nytph 03.06.2010 20:43:35 | |
---|
Mirror's Edgen mätin läpi pari päivää sitten. Kyllähän toi ihan messevää menoo oli, mitä nyt muutamassa kohtaa vähän ärsytti, kun täyty niin yritys-erehdys -metodilla edetä. Ihan passeli kokonaisuus, grafiikat olivat nannaa ja muutenkin toteutus sopi tuollaiseen peliin kuin sormi nenään. Juoni oli vähän kököhkö, mutta se ei vaivannut kuin välivideoissa. Kouluarvosanoin 9. Ehdottomasti ostamisen arvoinen, varsinkin jos sattuu löytämään alelaarista! "The sun is the same in the relative way, but you're older
- shorter of breath and one day closer to death." |
Stoalainen 04.06.2010 16:16:17 (muokattu 04.06.2010 16:20:42) | |
---|
Ostin Killzonen Kakkospleikkarille kun halvalla sai, mutta kuitenkin siinä mielentilassa että jättääkö hyllyyn vai ottaako mukaan. Onhan tätä taidettu kehua pelialan lehdissä, mutta olin ennakkoluuloinen. Ja ennakkoluulot pitivät paikkansa. Eipä tästä mitään saa irti. Okei, olen pelannut vasta kolme jaksoa läpi, mutta kuitenkin. Aikoinaan konsolimittapuulla saattoi olla kova juttu, mutta ei tämä oikein toimi. Hajuton ja mauton tekele. Aseissa ei ole munaa, hahmot rasittavia, grafiikka erittäin tylsää ja harmaata mössöä, samoin kuin koko miljöö ylipäätänsä. Eikä edes taustamusiikkeja, mistä pitkä miinus. Innostus lopahti melkein heti. Kontrolleissa on kuitenkin ideaa ja toimivat ihan OK, vaikka viilattavaa olisi ollut niissäkin. Jos aseiden soundipuoleen olisi panostettu hieman enemmän ja väännetty pelistä tällainen militäärimachobullshit-pullistelumeininkiä mahtipontisilla jousimusiikeilla mukarealistisen tulevaisuusvision sijaan, niin fiilis olisi eri. Tosin enpä tykännyt hirveästi Gears of Wareistakaan, mut siinäkin se pullistelu on jätetty kokonaan asetehosta pois. Olisi pitänyt valita tämän sijaan se vieressä lojunut King Kong, jota myös on kehuttu. Olisi kuitenkin ollut hieman erilainen räiskintäkokemus, veikkaisin. Jos nyt 5/10 antaisin tämän hetken peluun perusteella. Tuskin koskaan edes pelaan läpi. Ei umpisurkea, mut ei tästä kyllä mitään mieleenkään jää. My heart beats with drumbeats. |
bedlam 04.06.2010 19:11:42 | |
---|
^ kakkonen on kyllä kova. En hirveesti diggaa fps-räiskinnöistä, mutta toi oli varsinkin audiovisuaalisesti älyttömän vakuuttavaa menoa. |
Milkop 05.06.2010 15:19:41 (muokattu 05.06.2010 16:05:09) | |
---|
Alan Wake Viiden vuoden aikana oli ehtinyt kehitellä itselleen jo melkoiset odotukset pelin suhteen, mutta pettyä ei tarvinnut. Toki 05-06 aikojen hiekkalaatikko-visioista on menty rajatumpaan suuntaan, mutta ei se pelatessa haitannut juurikaan. Remedyn peleissä on tarina aina ollut pääosissa (Death Rallya lukuunottamatta), joten kädestä pitely ei rassannut. Homma kulki koko ajan loogisesti eteenpäin ja aina oli tiedossa mitä pitää seuraavaksi tehdä. Siitä plussaa. Tarina ja hahmot on hyvin kirjoitettu ja varsinkin Waken paras kaveri Barry Wheeler lienee paras sidekick sitten Gabriel Knight-pelien Franklin Moselyn. Muutenkin GK-sarja tuli mieleen pelatessa, molempien pelien päähenkilöt kun ovat kirjailijoita. Erityisen mukavaa oli myös bongailla viittauksia Twin Peaksiin, Kingin kirjoihin ja taisin olevinaan löytää myös maininnan Yksi Lensi Yli Käenpesän -leffasta. Pelattavuus on pääosin kohdallaan, vihujen myllyttäminen valolla ja erilaisilla aseilla on tyydyttävää ja hauskaa puuhaa. Harmat hiukset kasvavat päähän niissä kohdin kun pitäisi väistellä lyöntejä ahtaissa paikoissa tai juosta karkuun. Liian usein ei näe minne on menossa ja päätyy jumiin jonnekin kivenkoloon ottamaan auliisti iskuja vastaan. Tätä kuitenkin sattuu aika harvoin eikä se onnistu pelinautintoa pilaamaan. Peli koostuu kuudesta jaksosta jotka usein päättyvät cliffhangeriin ja kuten esikuvina toimineessa sarjaformaatissa, seuraava episodi on yleensä pakko tsekata heti perään. Hyvän pelin merkki tämä koukuttavuus. Päivisin tutkaillaan ympäristöjä, jutellaan ihmisille ja edetään rauhallisemmissa merkeissä. Öisin touhu painottuu enemmän taisteluun. Olisin toivonut päiväkohtauksia lisää, mutta toisaalta pimeässä eteneminen taskulampun kanssa on tunnelmallisinta pelaamista moneen vuoteen. Graafisesti peli on ihan pätevää jälkeä, vaikkei leukaa tarvitsekaan keräillä enää lattialta. Valoefektit lienevät parhaimmasta päästä mitä missään pelissä olen nähnyt ja piirtoetäisyyskin on riittävä. Äänet ovat erityisen hyvin tehtyjä ja varsinkin pimeissä ladoissa yläkerrasta kuuluvat askeleet saavat niskavillat nousemaan. Musiikit ovat myös peliin varsin sopivia ja lisensoidut kappaleet puoltavat myös paikkaansa. Eritysesti lopputekstien aikana levisi hymy kasvoille. Pitkän kehityksen painolasti on pelille aina vähän huono juttu, mutta onneksi ei tarvinnut pettyä. Eihän tämä mikään hiekkalaatikko-peli enää ole, mutta juoni imee mukaansa niin voimakkaasti ettei haahuilua pusikoissa jää kaipaamaan. Kyllä tämä minun kirjoissani menee ME2:n ohi ja tämän hetken vuoden peli -ehdokkaaksi. Lisäepisodeja odotellessa. 9/10 "Jos olet suuren hotellin aulassa ja kuulet 'Tonava Kaunoisen' soivan, häivy vähän helvetin äkkiä. Älä mieti. Juokse." |
bedlam 08.06.2010 10:41:35 (muokattu 08.06.2010 10:43:33) | |
---|
Dante's Inferno (PS3) Kylläpä oli positiivinen yllätys tämä. Latasin talvella sekä Dante's Infernon että God of War III:n demot ja jostain syystä ensinmainittu iski vain kovempaa. Tai siis meinasin lopettaa pelin kesken siinä aivan demon ensimmäisessä tutoriaalityyppisessä vaiheessa, mutta onneksi en sitä tehnyt. Koska pelihän käynnistyi vasta kun se eteni helvetin syövereihin. Keskimmäinen vaikeustaso oli juuri sopiva, tavallisesti tiukat paikat pääsi läpi aina juuri sillä hetkellä kun ajatteli että seuraavan kuoleman jälkeen vaihtuu vaikeustaso. Pari juttua piti tsekata netistä ja lievä häpeä iski kyllä sen jälkeen. Peli oli rytmitetty hieman pieleen ja tuntui että ne eeppisimmät jutut olivat jossain puolessavälissä ja loppua olisi venytetty väkisin. Mulla nimittäin peliaika näytti 12 tuntia läpipeluun jälkeen, vaikka jotkut ovat puhuneet kuudestakin tunnista. Jumitin kyllä niihin pahimpiin paikkoihin pitkäksikin aikaa, kun en suostunut vaihtamaan vaikeustasoa. Pelin välianimaatiot olivat aivan mahtavan näyttäviä ja niitä kerrankin oikein odottamalla odotti. Arvosanaksi erittäin vahva 8/10. |
Nytph 14.06.2010 13:25:22 (muokattu 14.06.2010 13:25:53) | |
---|
Alan Wake tuli pelattua läpi eilenillalla. Milkop tossa ylempänä sanoikin lähes kaiken olennaisen. Diggailin pelistä paljon ja lopustakin jäi suhteellisen hyvä maku. Hahmografiikat olivat vähän niin ja näin, mutta luonto oli mallinnettu erityisen upeasti. Sidekickit todella toimivat, varsinkin Barry oli rakennettu aivan loistavaksi hahmoksi. Tekninen toteutus heitti välillä häränpyllyä vähänkin tarkemmissa hypyissä, mutta muutama tuollainen kohtaus ei rasita liiaksi kokonaisuutta. Pari kertaa jännitys onnistui myös valtaamaan mielen aika tehokkaasti, vaikka kokonaisuutena peli ei hirvittävän pelottava ollutkaan. Kannattaa muuten aloittaa peli hardilla, ongelmia ei paria kohtaa lukuunottamatta juuri ollut. Ehdottomasti Nytppi tykkää-leima ja suosittelut. 9,5/10 "The sun is the same in a relative way, but you're older
- shorter of breath and one day closer to death." |
ruusteri 15.06.2010 01:46:42 (muokattu 15.06.2010 01:46:48) | |
---|
Mafia Sainpahan vihdoin läpi. Peli alkoi vittuilemaan lopussa, eikä selvästikkään halunnut minun läpäisevän sitä mutta läpäistynä on! Täytyy sanoa että pelistä löytyy yksi pelien parhaimmista tarinoista ikinä. Pelin lopetuskin on hienosti tehty. Pelattavuus on edelleen hyvää, vaikka jotkut pienet seikat vähän ärsyttävät kuten hieman typerä AI ja tiettyjen tehtävien vähäiset checkpointit. Nämä eivät kuitenkaan onnistu pilaamaan peliä. Ajaminen on edelleen todella mukavaa, ja päihittää jopa muutaman nykypäivän pelin ajotuntuman. Kaikenkaikkiaan loistava peli. "Mr.Salieri sends his regards" 9/10 "Damn good coffee, and hot!" |
itsy 15.06.2010 16:34:32 | |
---|
ruusteri: Pelattavuus on edelleen hyvää, vaikka jotkut pienet seikat vähän ärsyttävät kuten hieman typerä AI ja tiettyjen tehtävien vähäiset checkpointit. Nämä eivät kuitenkaan onnistu pilaamaan peliä. Minulla nämä nimenomaan lopahduttivat innon tähän peliin, edelleen odottelee hyllyssä läpipeluuta. Kenties täytyy joskus aloittaa uusiksi ennen kakkosen ilmestymistä. oivoi |
ruusteri 15.06.2010 16:39:23 (muokattu 15.06.2010 16:39:39) | |
---|
Itchy: Minulla nämä nimenomaan lopahduttivat innon tähän peliin, edelleen odottelee hyllyssä läpipeluuta. Kenties täytyy joskus aloittaa uusiksi ennen kakkosen ilmestymistä. Ite olin pelaillu tätä jo sillon kun se ilmesty ja jotenkiin ne kaikki jutut oli niin tuttuja. Ymmärän kyllä jos tänäpäivänä pelaa ensimmäistä kertaa, niin voihan se hieman tönkköä olla. Kannattaa kummiskin yrittää ainakin pelata, vaikka tuon tarinan takia sitten. "Damn good coffee, and hot!" |
MaD PiAnIsT 15.06.2010 18:15:38 (muokattu 15.06.2010 18:16:12) | |
---|
ruusteri: Ite olin pelaillu tätä jo sillon kun se ilmesty ja jotenkiin ne kaikki jutut oli niin tuttuja. Ymmärän kyllä jos tänäpäivänä pelaa ensimmäistä kertaa, niin voihan se hieman tönkköä olla. Kannattaa kummiskin yrittää ainakin pelata, vaikka tuon tarinan takia sitten. Ja tässä pelissähän on kaikkien aikojen parhaat välivideot. Kuin elokuvaa katsoisi. Ite oon vetäny tuon Mafian vissii neljä kertaa läpi:D Muttaniin itse asiaan, Assassins Creed II (PC) Sainpa vihdoinkin pelattua tuon Assassins Creed II:n läpi. Olipahan huima parannus ykkösosaan verrattuna kaikin puolin. Pelaaminen on hauskempaa, uudet aseet + liikkeet tuovat lisää monipuolisuutta peliin. Kaupungissa saa kuljeksia paljon vapaammin kuin ykkösosassa eikä kokoajan tarvitse olla mättämässä tonneittain vihollisia. Juoni nyt jäi hieman epäselväksi, mikä lienee ollutkin pelintekijöiden tarkoitus, mutta aihealueena Italia oli aivan loistava. Leonardo Da Vincin mukaan liittäminen oli myös mukava lisä. Negatiivisena asiana mieleen jäi loppua kohden peliin puutuminen. Samaa kaavaa toistettiin ja tuntui jo puolivälin paikkeilla, ettei peli pysty enää tarjoamaan mitään uutta ja innostavaa. Onneksi tämä itseään toistaminen ei yltänyt ykkösosan tasolle. Mukavaa pelattavaa ja sitä riittää moneksi tunniksi jos jaksaa kaikki nurkat koluta. Jos pidit ykkösestä vähääkään, tulet pitämään myös tästä. Sitä samaa kuin ykkösosa, mutta paljon paremmin toteutettuna. 8/10 "Olen edelleenkin sitä mieltä että kakkonen on mielettömästi ykköstä parempi." -Kikolaa |
wrshredder 16.06.2010 08:11:31 | |
---|
Pelin välianimaatiot olivat aivan mahtavan näyttäviä ja niitä kerrankin oikein odottamalla odotti. Tarkoitat kai Tissimaatiot? :D Joo mä annan kanssa Alan Wakelle 9/10. Ja samat perustelut ko muillaki.. Tarmo: "Iham saletisti heitän akan tänää pihalle sieltä tulee PMMP konserti kakkoselta, pistän nauhalle ja ostan maggaraa ja kaliaam ja käsivoidetta. Timangia!" |
bedlam 16.06.2010 11:00:29 (muokattu 16.06.2010 11:00:40) | |
---|
wrshredder: Tarkoitat kai Tissimaatiot? :D Ei kai niitä tissejä itse asiassa kauheasti välianimaatioissa nähty, itse pelissä kylläkin. |
wrshredder 16.06.2010 22:04:45 | |
---|
bedlam: Ei kai niitä tissejä itse asiassa kauheasti välianimaatioissa nähty, itse pelissä kylläkin. No kyllä niissäki oli, myös noissa piirretyissä välivideoissa.. Tossa toi juoksukohtaus joka on kaikkien tissivälivideoiden äiti. :D http://www.youtube.com/watch?v=zyt2FMJZq1M&feature=related Tarmo: "Iham saletisti heitän akan tänää pihalle sieltä tulee PMMP konserti kakkoselta, pistän nauhalle ja ostan maggaraa ja kaliaam ja käsivoidetta. Timangia!" |
bedlam 17.06.2010 01:18:46 (muokattu 17.06.2010 01:21:08) | |
---|
wrshredder: No kyllä niissäki oli, myös noissa piirretyissä välivideoissa.. Tossa toi juoksukohtaus joka on kaikkien tissivälivideoiden äiti. :D http://www.youtube.com/watch?v=zyt2FMJZq1M&feature=related No juu, mutta kyllähän nyt monessa K-18-pelissä näkyy paljasta pintaa. Viimeksi läpipelaamissani peleissä kaikissa on tissejä ollut näkösällä siellä täällä (Heavy Rain ja Saboteur). Dantesissa tietty vähän häiritsevämmässä muodossa. |