Aihe: Warmoth
1 2 3 4 5 6 7
varakeef
04.05.2010 18:37:19
Jankku: On juu, iänikuisen vanha ketju on, so not :)

Kysymykseen : Eikös Warmoth tee ns. virallisia straton "spare partseja", eli jos tilaisin ns. fenderin varaosa kaulan niin tuleekohan niihin Fenderin U.S.A logo lapaan? Tekis mieli tilata stratoon uusi kaula vähän hienommilla spekseillä.

Ei tule Fender-logoja mihinkään tarvikekaulaan, olipa lisensoitu tai ei. (Tai oikeammin, ainakaan lisensoituihin ei tule, joku epäilyttävämpi jobbari saattaa sellaisenkin toimittaa).

Warmothiiin saa Warmothin logon, jos haluaa.

Fenderiltä saa teoriassa logollisen vaihtokaulan, jos osoittaa edellisen tuhoutuneen ja osoittaa peräkappaleen aidoksi Fenkuksi. Ja hoitaa koko homman Fenderin virallisia väyliä pitkin. Eli homma tulee järjettömän kalliiksi.
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
Vladi
04.05.2010 18:43:02

Kysymykseen : Eikös Warmoth tee ns. virallisia straton "spare partseja", eli jos tilaisin ns. fenderin varaosa kaulan niin tuleekohan niihin Fenderin U.S.A logo lapaan? Tekis mieli tilata stratoon uusi kaula vähän hienommilla spekseillä.

Tota noin, mikset yksinkertaisesti tilaa Warmoth-kaulaa ja säilytät alkuperäisen? Jälleenmyyntitilanteessa lykkäät kitaraan vaan Fenkkukaulan kiinni, muuten soittelet Warmothilla. Simple as that. Vai onko se Fenderin logo niin ehdoton? :)
Kyllä se siitä.
Jankku
04.05.2010 18:52:07 (muokattu 04.05.2010 18:53:21)
varakeef: Ei tule Fender-logoja mihinkään tarvikekaulaan, olipa lisensoitu tai ei. (Tai oikeammin, ainakaan lisensoituihin ei tule, joku epäilyttävämpi jobbari saattaa sellaisenkin toimittaa).

Warmothiiin saa Warmothin logon, jos haluaa.

Fenderiltä saa teoriassa logollisen vaihtokaulan, jos osoittaa edellisen tuhoutuneen ja osoittaa peräkappaleen aidoksi Fenkuksi. Ja hoitaa koko homman Fenderin virallisia väyliä pitkin. Eli homma tulee järjettömän kalliiksi.

Oh right, kiitos selvennyksestä. Pitää vähän punnita hommaa ja päättää sitten tilatako Mothilta vaiko vahtia toria 24/7 :)

Yhden Warmothin omistan. jossa lavassa ei lue mitään. On se vähän paljaan näkönen mun silmiin se lapa ja se Warmothin oma logo ei oikein sytytä (liian pliisu/tylsä). Mutta harkitaan kaikkia vaihtoehtoja, vaikka se ulkonäköhän noissa aina se tärkein elementti on ;)
Ja tämä lama-ajan blues minunkin kotona soi!
Swan
04.05.2010 20:42:04
Jankku: Yhden Warmothin omistan. jossa lavassa ei lue mitään. On se vähän paljaan näkönen mun silmiin se lapa ja se Warmothin oma logo ei oikein sytytä (liian pliisu/tylsä). Mutta harkitaan kaikkia vaihtoehtoja, vaikka se ulkonäköhän noissa aina se tärkein elementti on ;)

Minä oon riipaissut ihan vaan oman puumerkin siihen. Tietääpähän kansa sitten, kenen kitara se on.
Twinkle
04.05.2010 23:16:02
Swan: Minä oon riipaissut ihan vaan oman puumerkin siihen. Tietääpähän kansa sitten, kenen kitara se on.

Tietää että joku Jasso omistaa tuon basson.
Swan
04.05.2010 23:25:19
Twinkle: Tietää että joku Jasso omistaa tuon basson.

:--------D

Bassossa on epäonnistunut yritys decal-suunnittelussa, mutta löytyy se puumerkki etsimällä sieltäkin.
Twinkle
04.05.2010 23:44:24
Swan: :--------D

Bassossa on epäonnistunut yritys decal-suunnittelussa, mutta löytyy se puumerkki etsimällä sieltäkin.

jassosta toiseen, niin mitä tuo Warmotti tuli lopulta maksamaan? puuosat jne?
Swan
05.05.2010 00:03:57
Twinkle: jassosta toiseen, niin mitä tuo Warmotti tuli lopulta maksamaan? puuosat jne?

En ole erillisiä hintoja laskenut, mutta tilattaessa puuosat stratoon ja jassoon oli yhteensä jonkun verran päälle 900e. Straton osat oli viimeistelemättömiä, joten heittäkäämme lonkalta, että 60% tuosta hinnasta on jasson puuosia. Siihen päälle hardware ja elektroniikat sitten.
Swan
05.05.2010 00:11:06
Twinkle: no ei se kyl loputtoman kalliiksi tule jos jasson tuolta hommaisi. Jos rungon tilaisi käsittelemättömänä ja viimeistelisi itse. Tai maalauttaisi.

Showcasesta jos vielä löytyy mieleiset osat, niin pääsee luultuakin halvemmalla.
Twinkle
05.05.2010 00:31:59
Swan: Showcasesta jos vielä löytyy mieleiset osat, niin pääsee luultuakin halvemmalla.

viimeistelemättömänä siellä on kyllä PJ-mikitetty jazzarin runko.
horseface
05.05.2010 09:49:50

Tätä on täällä jo aiemmin käyty läpi. Warmoth ei laita logoja kauloihin. Warmothin tarra tulee mukana, joten jää omaan harkintaan, käyttääkö sitäkään vai ei.
Oli miten oli, näin on!
ANtTIKRISTUS
05.12.2010 08:04:25 (muokattu 05.12.2010 08:09:07)
Huom! Olet kirjoittamassa yli 213 päivää vanhaan ketjuun!

http://www.warmoth.com/Pages/CustomNeck.aspx?style=1&type=1

Onpa mukavan oloinen tämä Warmothin custom kaulan rakentelusivu. Nykyinen straton kaula on perus vaahtera otelauta 25,5", 9,5 radius, satulan leveys 1.685" (42.8 mm), medium nauhat, modern c kaulaprofiili ja paksu nitrolakka.

Tuossa heti alussa oli mahdollisuus vaihtaa 24,75" skaalaan, onko kukaan mennyt stratoon tämmöistä perversiota kokeilemaan? miltä tuntui, oliko heti hyvä ja sai helposti mieluisiin säätöihin?

Houkuttelisi kun tuohon stratoon on niin helppo kaula vaihtaa niin ostaisi laadukkaan ja alkuperäisestä paljon poikkeavan kaulan jota sitten vaihtelisi fiiliksen mukaan =)

Elikkäs ajattelin tuota 24,75" skaalaa,tumma ruusupuu otelautaa, jumbonauhat, 10-16" compound radius, 1.625" satulan leveys, vaahtera kaula, standard thin profiili, satiinilakka.

Noista virittimistä piti kysymän, että ne pitää kait itse ostaa? Virittimet on sellainen osa, josta en oikein tiedä, niin mikä olisi hyvä vaihtoehto ja oikea porauskoko? Vintage Style, Schaller, Gotoh/Grover, Sperzel, Planet Waves?
LaMotta
05.12.2010 11:08:19 (muokattu 05.12.2010 12:42:39)

ANtTIKRISTUS: Tuossa heti alussa oli mahdollisuus vaihtaa 24,75" skaalaan, onko kukaan mennyt stratoon tämmöistä perversiota kokeilemaan? miltä tuntui, oliko heti hyvä ja sai helposti mieluisiin säätöihin? Noista virittimistä piti kysymän, että ne pitää kait itse ostaa?

HEP.

Stratossa ja Telessä kyseiset 24,75" kaulat käytössä. Toimii. Nada problemos.

Voit käyttää nykyisiä virittimiä. Porauskokoja on muutamaa eri halkaisijaa. Otat vain yhden nykyisistä virittimistä irti ja mittaat tönärillä virittimen holkin tai lavan reiän halkaisijan. Kaulaa tilatessas valitset speksiin oikean reiän.
Gibson Les Paulin ja Fender Stratocasterin tärkein ero on siinä, että Stratocaster palaa kuumemmalla liekillä, mutta Les Paul palaa pitempään.
ReBeat
05.12.2010 12:01:30

ANtTIKRISTUS: kukaan mennyt stratoon tämmöistä perversiota kokeilemaan?

Mulla on stratossa tuollainen kaula: kokonaan wengeä, 24,75", standard thin, reverse headstock, 6105 ss frets (22), nut width 1 5/8", compound radius, Sperzel locking tuners.

Tallapaloja täytyi toki vähän siirtää, mutta siinä se sit alkoi jo olemaan. Aivan mahtava fiilis soittaa tota. Tajusin että 25,5" on ollut mulle ehkä liian pitkä skaala aina. Tämä vaan on niin mukava soittaa (huom, stratossa... ei Gibsonissa :) Jos hankkisin nyt uutta kaulaa Warmothilta niin itselleni valitsisin tän lyhyemmän.
FreshPots
05.12.2010 12:36:01 (muokattu 05.12.2010 12:41:25)
Warmothia löytyy täältäkin stratokaulan muodossa, kun yhden raadon kaula petti, oli muutenkin vähän vänkyrä ja ei sopinut omiin kätösiin. Normiskaala, vintage-lakkaus, ruusupuuotelauta, pieni headstock, jumbonauhat ja paksu. En keksi oikein mitään valiteltavaa, viimeistely oli erittäin hyvä, kaula suora ja sopii käsiini kuin nyrkki silmään. Se mikälie kilpikonna-tarra komeilee kaulan lavan takana. Kaulan lakka on jo kulunut, joten katu-uskottavuuttakin on. Erittäin laadukasta työtä.
Jazzin ja rokin ero: Rokissa soitat kolme sointua miljoonalle ihmiselle, mutta jazzia soittaessasi soitat miljoona sointua kolmelle ihmiselle.
ANtTIKRISTUS
09.12.2010 09:51:32 (muokattu 09.12.2010 09:56:56)
Minulla ei satu tuota työntömittää löytymään joten osaisiko joku kertoa mikä on 2010 american standardissa viritinreikien koko? Ihan tehdasvirittimet paikallaan.

Warmothin antamat vaihtoehdot ovat:

vintage style 11/32"
schaller 25/64, 11/32"
gotoh/groover 13/32, 11/32"
sperzel 25/64"
planet waves 13/32"

Kaulan hinnaksi tuli 302$ (227€), paljonko tulee posteja + tulleja tuohon päälle?

e: Mitä mieltä, onko pahan hintainen tämmöinen viilasetti jos samalla tilaisi?
http://www.warmoth.com/Nut-Files-Set-of-3-P44.aspx
LaMotta
09.12.2010 17:21:39 (muokattu 09.12.2010 17:42:22)

Jos on suunnitteilla kimppatilausta Warmothilta niin mulla olis sinne päin asiaa. Itsellä ei ole luottokorttia joten ei pysty tilaamaan.

ANTIKRISTUS: Kaulan hinnaksi tuli 302$ (227€), paljonko tulee posteja + tulleja tuohon päälle?

Mulle tuli 2 kaulaa 1½ vuotta sitten.
Hinta USAssa oli 157$/kpl.
Lopullinen hinta oli noin 200e/kpl.
Dollarin kurssi tuolloin oli 1,62.
Onko keskustelun tarkoituksena päästä johonkin tulokseen vai pelkästään spekuloida?
lukeman
12.12.2010 20:46:37
LaMotta: Jos on suunnitteilla kimppatilausta Warmothilta niin mulla olis sinne päin asiaa. Itsellä ei ole luottokorttia joten ei pysty tilaamaan.

Mulle tuli 2 kaulaa 1 vuotta sitten.
Hinta USAssa oli 157$/kpl.
Lopullinen hinta oli noin 200e/kpl.
Dollarin kurssi tuolloin oli 1,62.

Mulla oisi tarvetta Stratocaster classic floyd roseen yhden pleksin verran.
olli8
03.01.2011 06:55:58
Parin viikon sisään olisin tilaamassa kokonaista stratocasteria osineen päivineen. Kiinnostaa tietää. Vaativatko nuo vaahterakaula/otelauta SS 6100 nauhat välittömästi hiontaa, kun kerta koko kaula lakataan high glossilla nauhoja myöten. Vai toimivatko nuo yleensä heti paketista revittynä?

Toinen juttu on se, että runkoon tulee non recessed kiinnitys floikalle (Ei jyrsittyä tilaa taaksepäin kampeamiseen), joka näköjään vaatii pienen kulman kaulataskussa toimiakseen kunnolla. Niin tuleeko kaulataskun pääty myös kulman mukaan, jotta kaulan perä nojaisi vesitiiviisti runkoa vasten? Vai onko se täysin epäolennaista? Itse ainakin näen sen tärkeänä, että kaula on koko matkalta kiinni rungossa. Toivottavasti ymmärrätte mitä ajan takaa tässä.

Kolmanneksi onko kenelläkään kokemusta tuosta Warmoth Pro sarjan Douple Expanding truss rod systeemistä? Onko tuo luotettava vekotin verrattuna perinteiseen yhteen kaularautaan? Warmoth kehuu kyllä stabiilimmaksi tuota tuplapaalua.

Vastauksia varmaan saisi Emailaamalla Warmothille, mutta haluan kuulla teiltäkin :)

http://www.warmoth.com/Pages/Gallery.aspx?type=STRAT_GUITAR
Kelatkaa oikealle niin Timo Väisäsellä on aika tyylikäs kitara. Toi pleksi käy tuohon täydellisesti.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)