Aihe: Pop, Rock ja Soul-Aiheinen Jatkuva Tietokilpailu
1 2 3 4 549 50 51 52 53305 306 307 308 309
Funkånaut
04.05.2010 16:20:47

Atomic Cafe: Helpotetaan vähän tai oikeastaan erittäin paljon ja vedetään punaisella tussilla managerin nimi piiloon, mitäs väliä sillä on, nehän on kaikki roistoja.
Tämän jälkeen tarvitsee tietää vain yhtyeen nimi ja kerrottakoon vielä sekin että potkut antoi henkilö jonka nimikirjaimet on J.S

Oisko sitten The Clash ja Joe Strummer potkujen antaja?
"He must be smokin' some heavy doobies."
Atomic Cafe
04.05.2010 16:41:07 (muokattu 04.05.2010 16:42:05)
Sehän se ja kenkää sai Caroline Coon jolla on tai ainakin oli maine tiukkana mutta erittäin tehokkaana ja luotettavana managerina.
Funkånaut
04.05.2010 16:45:23

Atomic Cafe: Sehän se ja kenkää sai Caroline Coon jolla on tai ainakin oli maine tiukkana mutta erittäin tehokkaana ja luotettavana managerina.

En kyl olisi tiennyt tuota nimeä.

Kysymys: Kuka soitti rummut Aretha Franklinin kappaleeseen Rock Steady?
Andy Six
04.05.2010 16:48:14
Atomic Cafe: Levy oli The Notorious Byrd Brothers. En muista yksityiskohtia mutta Wikipedia kertoo asiasta näin: David Crosby erosi yhtyeestä kesken albumin äänitysten, koska hän ei suostunut levyttämään Carole Kingin ja Gerry Goffinin sävellyksiä, vaan olisi halunnut ottaa mukaan omia poliittisesti kantaaottavia laulujaan. Myös rumpali Michael Clarke erosi/erotettiin yhtyeestä nauhoitusten ollessa vielä kesken. Toisin kuin Crosby, Clarke on mukana albumin kansikuvassa.

ps. kansikuvassa Crospyn paikalla on hevonen, tai näin ainakin minä asian tulkitsen.

Joo....McGuinn ei halunnut ottaa levylle Crosbyn Triad-biisiä (Joka kertoo yksi poika-kaksi tyttöä-suhteesta,Jefferson Airplane levytti biisi myöhemmin) ja Crosby tosiaan ei halunnut noita Goffin-King biisejä mukaan....
uusikaveri
04.05.2010 17:50:35
Kysymys: Kuka soitti rummut Aretha Franklinin kappaleeseen Rock Steady?

Bernard "Pretty" Purdie
Funkånaut
04.05.2010 20:56:18

uusikaveri: Bernard "Pretty" Purdie

Täysin oikea vastaus. Miehellä kyllä on groove niin syvällä "in the pocket," että... Kysymysvuoro on Teidän.
uusikaveri
04.05.2010 21:15:56
Tämä saattaa mennä suoraan Funkonautin taskuun:

George Clinton on ollut näppärä poika rahastamaan ja yleensä lykännyt aina oman nimensä kappalekrediitteihin(vaikka Bootsy ja pojat ne kipaleet rustasivat), mutta miltä Parliament-älppäriltä löytyy kappale, jossa George EI ole tekijänä?
sub zero
04.05.2010 21:42:41 (muokattu 04.05.2010 21:44:37)
uusikaveri: George Clinton on ollut näppärä poika rahastamaan ja yleensä lykännyt aina oman nimensä kappalekrediitteihin(vaikka Bootsy ja pojat ne kipaleet rustasivat), mutta miltä Parliament-älppäriltä löytyy kappale, jossa George EI ole tekijänä?

Ekalla levyllä (1970) on biisi, missä Clinton ei ole ollut mukana. Clinton kylläkin on oikeesti tehny ne biisit (useimmiten yhteistyönä).
en ole kännissä, en elä huumeessa, kirjoitan vaan viestini kovassa kuumeessa / rölötysketjut ovat mulle aika vaikeita, aina ei voi aavistaa moderaattorin aikeita
sub zero
04.05.2010 21:46:27 (muokattu 04.05.2010 21:46:53)
mä voisin jatkaa samasta genrestä... minkä bändin miltä levyltä löytyy erään kappaleen alusta erittäin vahvasti star trek henkinen intro?
en ole kännissä, en elä huumeessa, kirjoitan vaan viestini kovassa kuumeessa / rölötysketjut ovat mulle aika vaikeita, aina ei voi aavistaa moderaattorin aikeita
uusikaveri
04.05.2010 21:56:56
Funkonaut: Osmiumilla muutamakin, mutta se on vuodelta 1970, joten sitä ei lasketa. Up for the Down Stroke älppäriltä löytyy biisi I Just Got Back, joka on Peter Chasen säveltämä.

Tismallen oikein. Toivottavasti oli iloa levystön pöyhimisessä.
Trombipulation älpäriltä löytyy 'Long Way Around', jonka tekijöistä ei löydy Georgea, mutta Georgen nimi ko. kappaleen tekijänä löytyy ainakin Allroyd & Wilsonin luettelosta.
Funkånaut
04.05.2010 22:07:33

uusikaveri: Tismallen oikein. Toivottavasti oli iloa levystön pöyhimisessä.
Trombipulation älpäriltä löytyy 'Long Way Around', jonka tekijöistä ei löydy Georgea, mutta Georgen nimi ko. kappaleen tekijänä löytyy ainakin Allroyd & Wilsonin luettelosta.

Eip tuo mittää. Jatketaan sub zeron kysymyksellä.
rheinone
05.05.2010 21:49:05
sub zero: mä voisin jatkaa samasta genrestä... minkä bändin miltä levyltä löytyy erään kappaleen alusta erittäin vahvasti star trek henkinen intro?

Brian May: Star Fleet Project?
Concrete shoes, Cyanide, T.N.T. DONE DIRT CHEAP. Neckties, Contracts, High Voltage. DONE DIRT CHEAP.
sub zero
05.05.2010 22:22:49
rheinone: Brian May: Star Fleet Project?

Ei ola samasta genrestä... Paitsi jos May on vaihtanu tyyliä, en tunne tuota biisiä
Kailis
06.05.2010 20:40:23

sub zero: mä voisin jatkaa samasta genrestä... minkä bändin miltä levyltä löytyy erään kappaleen alusta erittäin vahvasti star trek henkinen intro?

Oon varmaan ihan skutsissa mutta mulle tulee mieleen Muse. BHAR.
sub zero
06.05.2010 21:58:04
sama genre...

no ette tiedä kuitenkaan. se ois ollu
artisti: cameo
levy: cardiac arrest (1977)
biisi: "funk, funk"

kysykää joku muu seuraavaksi
Funkånaut
06.05.2010 22:13:20

Kysytääs sitten helpohko. Minkä nimisen yhtyeen Bootsy Collins perusti veljensä Phelps "Catfish" Collinsin kanssa vuonna 1968? Vihjeenä annettakoon että tämä yhtye toimi James Brownin taustaryhmänä 1970 -1971.
Eero Laine
07.05.2010 01:08:52
Funkonaut: Kysytääs sitten helpohko. Minkä nimisen yhtyeen Bootsy Collins perusti veljensä Phelps "Catfish" Collinsin kanssa vuonna 1968? Vihjeenä annettakoon että tämä yhtye toimi James Brownin taustaryhmänä 1970 -1971.

Helpohko? Aika kompa, koska yhtye ei toiminut Brownin taustaryhmänä sen nimisenä kuin se perustettiin, ja myöhemmät muut bändit taas käyttivät taustabändin nimeä. En anna nimiä, koska katselin näitä wpediasta ja joku saattaa tietää ihan muististakin.
http://eeronmusablogi.tumblr.com/
Funkånaut
07.05.2010 01:12:10

Eero Laine: Helpohko? Aika kompa, koska yhtye ei toiminut Brownin taustaryhmänä sen nimisenä kuin se perustettiin, ja myöhemmät muut bändit taas käyttivät taustabändin nimeä. En anna nimiä, koska katselin näitä wpediasta ja joku saattaa tietää ihan muististakin.

No joo, täytyy myöntää. Toi on aikas sekavaa hommelia. No pointtina kysymyksessä on se nimi, jonka nimisenä Collinsin veljeksen sen perustivat. Kun heidän bändi siirtyi Brownin leipiin, niin siitä rytmiryhmästä alkoi muodostumaan sitten The J.B's.

No onhan toi aika s**tanan sekavaa sittenkin!
uusikaveri
07.05.2010 13:47:34
Vaikka olenkin vähän vieraana tässä talossa, väittäisin, että tieretään, tieretään, mutta että kysymyksellä saataisiin edes yksi sielu p-funkkaamaan, niin annetaan olla.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)