Aihe: Yamaha DSP2416 DSP Factory. Toimiiko toisen äänikortin kanssa?
1
Zammy
09.03.2004 09:08:45 (muokattu 09.03.2004 09:10:54)
Eli tuollainen Yamahan äänikortti yhden AX44-liitäntäpaneelin kanssa olisi kaverilta jäämässä ylimääräiseksi ja mietinkin, että voisikohan tuota hyödyntää pelkkänä efektiprossuna toisen äänikortin kanssa.
Olen kaavaillut Marianin Marc A ADAT korttia ja Behringerin ADA8000 muunninta. Äänittelyt ja miksailut hoitaisin kokonaan koneen omilla tehoilla, tarkoituksena olisi tod. näk. käyttää N-trackia softana.
Tuleekohan vaikeuksia koettaa kierrättää soundit Yamahan kautta efektoitavaksi, Yamaha ilmeisesti on kuitenkin aika laadukas soundeiltaan ja tehoakin pitäisi ihan mukavasti piisata?
Ja toinen juttu olisi myös, että Yamahan liitäntäpaneelissa olisi kuulokeliitäntä, onko tämän käytössä jotain ongelmia jos molemmat kortit on yhtäaikaisessa käytössä? Ilmeisesti Yamahan inputit ainakin on hankala saada käyttöön yhtä aikaa tuon toisen kortin kanssa?
Mitä mieltä yleensä tuosta Yammusta ja efektien laadukkuudesta? Ja mitä pitäisitte sopivana hintana tuolle setille? (Torilla on vastaava kortti kahdella AX44-laajennuksella ja hintaa 700 euroa ja se on kyllä minusta moninkertainen ajattelemastani kohtuuhinnasta)
Yksi vaihtoehto olisi tietysti, että jos jostain löytyisi AX16-AT laajennus, niin Behkun ADA8000 sais suoraan tuon kylkeen ja Marianin voisi pudottaa pelistä. Taitaa olla vaan vaikeuksia tuollaista löytää, kellään ylimääräistä?
Zammy
10.03.2004 13:30:39
Ei kellään tietoa/kokemusta tai edes mutua? Pitäiskö tästä tuumailla, että kannattaa suosiolla unhoittaa Yamaha?
sami_sumea
10.03.2004 14:54:14 (muokattu 10.03.2004 15:01:47)

Eli tuollainen Yamahan äänikortti yhden AX44-liitäntäpaneelin kanssa olisi kaverilta jäämässä ylimääräiseksi ja mietinkin, että voisikohan tuota hyödyntää pelkkänä efektiprossuna toisen äänikortin kanssa.
Olen kaavaillut Marianin Marc A ADAT korttia ja Behringerin ADA8000 muunninta. Äänittelyt ja miksailut hoitaisin kokonaan koneen omilla tehoilla, tarkoituksena olisi tod. näk. käyttää N-trackia softana.
Tuleekohan vaikeuksia koettaa kierrättää soundit Yamahan kautta efektoitavaksi, Yamaha ilmeisesti on kuitenkin aika laadukas soundeiltaan ja tehoakin pitäisi ihan mukavasti piisata?

Et pysty varsinaisesti käyttämään noita yhtäaikaa ASIO-playbackiin tai nauhoitukseen, mutta voit toki routata yamahan läpi kamaa siinä missä minkä tahansa muunkin digimikserin läpi, eli käyttää sitä eq/kompura/efektilaitteena. 1:llä AX44:llä tosta irtoaa 8 sisään ja 8 ulos (6 analogista + 2 sp/diffillä).

Todellisesta hyödystä en sitten tiedä, Yammun EQ / kompurat ovat peruskauraa, joskin aika digitaalisen kuuloisia, ja efektilaitteesta irtoaa sellaiset suht' kelvolliset perusefektit. Itse en ole enää jaksanut vempainta ruuvata uuteen koneeseeni takaisin koska softasta irtoaa IMHO paremmat soundit.

setille? (Torilla on vastaava kortti kahdella AX44-laajennuksella ja hintaa 700 euroa ja se on kyllä minusta moninkertainen ajattelemastani kohtuuhinnasta)

Tuo DSPF on ihan kiva vehje jos siihen on tuo C-mexxin konsolisofta (mulla on)... Maksaisin itse tosta ehkä ~250-300 eur jos tossa olis 2x AX44 kiinni.. Tai ainakin mä voisin harkita myyväni omani tohon hintaan :)

Yksi vaihtoehto olisi tietysti, että jos jostain löytyisi AX16-AT laajennus, niin Behkun ADA8000 sais suoraan tuon kylkeen ja Marianin voisi pudottaa pelistä. Taitaa olla vaan vaikeuksia tuollaista löytää, kellään ylimääräistä?

Joo, tosin Marianilla saattaaisi irrota matalammat latencyt. Tuo pyöri mun koneessa ihan kivasti sellaisella 23ms latencyllä Cubasessa. 11ms on minimilatency, mutta jos prossuloadi nousee niin sitten tota pitää tietty nostaa.

Jos toi ADA8000 toimii pelkkänä etusena (mic -> line) niin saat sen DSPF:ään kiinni ilman AX16:stakin. Oletan ainakin että haluat nauhoittaa esim. rumpuja tolla?

...
Zammy
10.03.2004 15:35:46
Todellisesta hyödystä en sitten tiedä, Yammun EQ / kompurat ovat peruskauraa, joskin aika digitaalisen kuuloisia, ja efektilaitteesta irtoaa sellaiset suht' kelvolliset perusefektit. Itse en ole enää jaksanut vempainta ruuvata uuteen koneeseeni takaisin koska softasta irtoaa IMHO paremmat soundit.

Mihinkä softaan/softiin nyt vertaat? Mun kone on niin mopo, että sillä ei kovin montaa plugaria kyllä pyöritellä (hankinnassa uusi mahdollisimman pian). Mut kun tuota asiaa mietin, niin ehkä kaiken kannalta yksinkertaisempaa, että säästän tuonkin Yamahaan uppoavan rahan siihen uuteen koneeseen.
sami_sumea
10.03.2004 16:09:58

Mihinkä softaan/softiin nyt vertaat?

No, mun mielestä netistä löytyy vaikka ilmaiseksi tai ainakin suhteellisen edullisesti parempia plugareita kuin mitä Yamahan effarit ovat (esim. Kjaerhusin efektit).

Puhumattakaan sitten Waveseista tai esim. UADn/Powercoren tasoisista effareista.

Mun kone on niin mopo, että sillä ei kovin montaa plugaria kyllä pyöritellä (hankinnassa uusi mahdollisimman pian). Mut kun tuota asiaa mietin, niin ehkä kaiken kannalta yksinkertaisempaa, että säästän tuonkin Yamahaan uppoavan rahan siihen uuteen koneeseen.

Joo, kyllä se melkein kannattaa nykyään. Jos ostaa hardista, kannattaa ostaa jotain josta on todella hyötyä.

...
midimake
10.03.2004 17:38:54
Joo, kyllähän toi DSP2416 alkaa olla melko vanha,
vuonna 1998 sehän oli todella kovan luokan sensaatio.
Kuus vuotta tietotekniikassa on jo puoli ikuisuus!

Mun tietääkseni toi 23 ms on alhaisin latenssi mihin
DSP: llä pääsee ja muistaakseni ongelma on
kuten Yammun SW1000XG:ssä hardware puolella,
vaikka Esim. Sonarin latenssi näyttää SW1000XG:lle
alle 5 ms latenssia todellisuudessa se on juuri tuo 23 ms !

Yhdyn Samiin, säästä rahasi uuteen koneeseen.
Prossujen hinnat, etenkin AMD XP, on tosi edullisia!
Tonnilla saat jo todella rouhean menopelin!
Rakenna masiina itse, nnin saat mieleisen kokoonpanon.
Jos homma ei luonnistu, meikä voi kasata sulle
huippumasiinan halvalla!!!
Zammy
10.03.2004 17:53:54
Prossujen hinnat, etenkin AMD XP, on tosi edullisia!
Tonnilla saat jo todella rouhean menopelin!
Rakenna masiina itse, nnin saat mieleisen kokoonpanon.
Jos homma ei luonnistu, meikä voi kasata sulle
huippumasiinan halvalla!!!

Juu, kyllä noi hinnat ja kasaus on hanskassa jotakuinkin. Budjettihan se ensimmäisenä hankaa vastaan. Ennen uutta konetta ajattelin kuitenkin ostaa tuon Marianin Marc A:n ja Behringerin ADA8000:n. Kyllä mun koneessa sen verran pitäs kierroksia piisata, että 8 raitaa nauhottelee kerralla sisuksiin ja tällä hetkellä ei kovin paljoa suuremmille raitamäärille ole edes tarvetta. Pitää sitten efektejä tehdä vaikka välimiksauksilla jos suurille määrille iskee tarvetta.
midimake
11.03.2004 17:43:17
Juu, kyllä noi hinnat ja kasaus on hanskassa jotakuinkin. Budjettihan se ensimmäisenä hankaa vastaan. Ennen uutta konetta ajattelin kuitenkin ostaa tuon Marianin Marc A:n ja Behringerin ADA8000:n. Kyllä mun koneessa sen verran pitäs kierroksia piisata, että 8 raitaa nauhottelee kerralla sisuksiin ja tällä hetkellä ei kovin paljoa suuremmille raitamäärille ole edes tarvetta. Pitää sitten efektejä tehdä vaikka välimiksauksilla jos suurille määrille iskee tarvetta.

No, mikäs sun konees on ?
Kerro rohkeasti, lupaamme ettemme naura!
Zammy
11.03.2004 18:39:24
No, mikäs sun konees on ?
Kerro rohkeasti, lupaamme ettemme naura!

Hehe, konehan on 700MHz Duron ja 128 megaa muistia, muistin määrän ajattelin tuplata. Kiintolevyjä on kaksi kappaletta ja kierrosnopeudesta ei hajua, mutta veikkaus että 5400rpm.
midimake
12.03.2004 19:37:15
Hehe, konehan on 700MHz Duron ja 128 megaa muistia, muistin määrän ajattelin tuplata. Kiintolevyjä on kaksi kappaletta ja kierrosnopeudesta ei hajua, mutta veikkaus että 5400rpm.

Eihän toi ihan huono ole, pistä lisää muistia koneeseen
niin kyllä sillä audioraitoja muikeesti pyörittää.

Plugiefekteihin ei nolla tehoilla kannatta paljon satsata,
mutta kyllä jonkun vähänälkäsen reverbin noillakin
tehoilla hoitaa!
Tää on hyvä ja ilmainen, Classic Reverb
www.kjaerhusaudio.com

Onkos sulla mitään softaa vielä ?
Zammy
13.03.2004 10:54:59
Onkos sulla mitään softaa vielä ?

Mmm, en ole vielä ihan lopullista päätöstä tehnyt. Kristal on koneella ja N-Trackin demo. Tod. näk. minä tuon N-trackin ostan, se tuntuisi pyörivän varsin mainiosti minulla ja siinä on tuo kaivattu Rewire ominaisuus Reasonia varten ja kaikki muukin kaipaamani. Noita ilmaisia plugareita sitten löytyy kanssa liuta.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)