Aihe: Nauhoittaminen studiossa?
1
axeshredder
12.03.2004 16:06:55

Miten on käytättekö efektiä soittaessanne soolot levylle vai lisäättekö ne mixaus vaiheessa? Itte jouduin soittamaan pakotettuna pelkällä säröllä ja meni vähän fiilis.
Fortune
12.03.2004 16:53:24
Eikös tuohon olisi paras ratkaisu jonkinsorttinen aktiivinen jakoboksi heti kitaran perään. Itse soittaisit omilla lempisoundeilla, kun toisesta haarasta menisi signaali koko hässäkkäsi läpi ja toinen haara menisi kuivana talteen, josta sen voi sitten ajaa vaikka minkä vahvistinvariaation läpi.
"Look behind you, a three-necked guitar!"
Jormaz
13.03.2004 13:12:31
Jos soolo perustuu improvisaatioon niin kuivana soitto vesittää koko homman eli tollanen Fortunen ehdottama järjestely olis sopiva.
Back to the 80's
JCM
13.03.2004 13:16:32

Miten on käytättekö efektiä soittaessanne soolot levylle vai lisäättekö ne mixaus vaiheessa? Itte jouduin soittamaan pakotettuna pelkällä säröllä ja meni vähän fiilis.

Soolot periaatteessa muuten valmiina sisään eli säröt päällä jos särösoolosta on kyse. Kaiut yms. toki lisätään jälkeenpäin.
Shun saturday iltoja, those having me nolostumaan.
Lubrication Midsummer Page kädenväännössä and can better tulitikkutempunkin,
what is naturally as Page allege canning appropriation combination sormella tulitikkuaskista röökin and firing its.
Spike
15.03.2004 16:52:28 (muokattu 15.03.2004 16:55:18)
Wahwah ja särö nyt ainakin on käytössä. Delay myös jos soolo perustuu johonkin viivekikkailuihin ja soitto-osuus vaatii sitä.

Chorukset, reverbit ja delayt sitten lisätään jälkeen päin. +phaser,flanger,jne

EDIT:
jos soitto-osuus vaatii efektiä, niin silloin sitä käytetään. tota vois pitää nyrkkisääntönä kai. Ja säröä mielellään mahdollisimmän vähän, että juttu pysyy selkeänä.
So you did but did nothing. Sama meni mänät.
AoA
16.03.2004 10:10:00
Mielestäni on typerää rueta pimittämään että vetää biisi silleen läpi että ei ole muuta kuin särö ja kaikki pitäisi lisätä vasta miksausvaiheessa, siinä menee äkkiä fiilikset ja into hommasta. Mukavempi soittaa juuri sillälailla kuin livenä ja hoitaa efektit sun muut itse samalla, toisaalta ne ei välttämättä tule niin selkeästi mutta säilyypähän omakin fiilis ja on itse hommansa hoitanut, mikä nyt sitten on itselle tärkeintä, mulle ainakin se että olen aidosti sen homman sinne hoitanut ilmaan kummempaa jälkimuokkausta.
-Anssi
JayT
16.03.2004 11:04:01
No kaikkihan riippuu aina musatyylistä ja kyllähän se usein niin on että mitä vähemmän efektejä sen selkeämpää jälkeä tulee.
Locrian
16.03.2004 11:14:27
Hmm.Voiskohan vetää stereona narulle.Toinen kuivana ja toinen just niinku haluaa.Miksauksessa sitte miettimään että kummalla mennään vai kenties kummallakin.Onhan siinä aikalailla saundieroakin riippuen missä vaiheessa ne efektit on peliin tullut mukaan ja mistä.Toisaalta sitten efektejä (kaikuja,flangea jne.) on aika vaikea poistaa jälkeenpäin jos eivät istu lopulliseen miksaukseen.
I hate eatin' vegetables... Can't swallow the wheelchair...
saturnzreturn
16.03.2004 13:47:30
Hmm.Voiskohan vetää stereona narulle.Toinen kuivana ja toinen just niinku haluaa.Miksauksessa sitte miettimään että kummalla mennään vai kenties kummallakin.Onhan siinä aikalailla saundieroakin riippuen missä vaiheessa ne efektit on peliin tullut mukaan ja mistä.Toisaalta sitten efektejä (kaikuja,flangea jne.) on aika vaikea poistaa jälkeenpäin jos eivät istu lopulliseen miksaukseen.

tietysti perinteisen tuplaäänityksen kanssa...

mutta jos stereokitarasta puhutaan niin...man, it sounds like shit
sattuu olemaan sillälailla,että toisilla on millä mällätä ja toisilla se on rahasta kiinni, juu....
Locrian
16.03.2004 16:39:02
tietysti perinteisen tuplaäänityksen kanssa...

mutta jos stereokitarasta puhutaan niin...man, it sounds like shit

Ya man...Me knows...
Fortune
17.03.2004 16:18:00

Mitähän minä juuri ketjun toisessa viestissä sanoin :)
"Look behind you, a three-necked guitar!"
Locrian
17.03.2004 16:38:16
Mitähän minä juuri ketjun toisessa viestissä sanoin :)

Joo periaatteessa.Mä vaan kelasin että kumpikin signaali menee narulle mut soittajan kuuntelu tulee toisesta...No okei,niin sanoit :-)
axeshredder
20.03.2004 02:06:35

niin se mun soolot on aika tilulilua niin ehkä täytyypi kokeilla noita idoita että itte kuulee things what u´re thinking but wont happen
penatuna
20.03.2004 11:25:48
Siisteimmät jututhan usein tulee, kun saa vedettyä soiton nauhalle mahdollisimman lähelle niillä lopullisilla soundeilla. Studiossa sitten lisätään vaan mahdolliset kaiut ja kompressoinnit tms. ESim. delay saakin vähän elää, ei sen tarvitse olla matemaattisen tarkka. En kuitenkaan suosittele esim. tiukasti flangeroidun raidan soittamista suoraan. Onhan niitä kaiken näköisiä koulukuntia...
JayT
21.03.2004 02:49:35
No mun mielestä varsinkin tollasta tiluosastoa soittaessa/nauhottaessa ei kyllä pitäis todellakaan mitään efektejä käyttää! Mahdollisimman selkee soundi vaan kehiin. Kyllä sitä fiilistä muualtakin kuin efekteistä pitäis saada...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)