Aihe: KITARASANKARI 2010 kilpailu
1 2 3
Vladi
27.04.2010 23:41:54
Katos, siellähän oli tuttujakin. Meikän "kitaramaikka" Matti Aurekallio siellä Panteroi. Ja oli muuten yks parhaiten soitetuista vedoista. Aika monella oli yllättävän räpeltävää soittoa. Myös eräs stratomies veti todella hyvin.
Kyllä se siitä.
Spider III
30.04.2010 20:42:38 (muokattu 30.04.2010 20:43:33)
Antti Oksanen veti kyllä hyvin Racer X:ää vaikka Paul Gilbertistä aika kaus jää. Ääni sinne. Jos finaalissa sitten Technical Difficulties :O
-Paljon pituus? -189cm. -Ei kun letin pituus. -Sama.
tender.insanity
02.05.2010 13:10:05
Toi, joka veti Vain "The Crying Machinen" oli kyllä sellaista epävireistä paskaa, että oksat pois.
Jaqqi1991
02.05.2010 13:58:31
Harmittaa, kun tuo Kuosmasen veto oli pilattu aivan liiallisella dilsalla. On meinaan melkoisen kova soittaja..
We may be humans, but we're still animals
novo
03.05.2010 02:31:00
tender.insanity: Toi, joka veti Vain "The Crying Machinen" oli kyllä sellaista epävireistä paskaa, että oksat pois.

Oon ehkä kuullu alkuperäisversion kerran enkä mie tommosia tiluhommia kuuntelekaan, mutta kyllähän tää oli käsittämättömän huono veto. Oli muutenkin aika tyylitön heppu, ei lähteny.
voip se olla sekkii, voip se olla olemattakii...
Raist
03.05.2010 10:10:12
Saundit on taas melekosen kylmäks jättävät. Mutta ehkä sit joku vuos kitara kuulostaa kitaralta.
arppah8
03.05.2010 10:11:16

Covereitako tuolla vaan vedetään?
Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30.
jniska
03.05.2010 16:02:01
Jiisus kraist tuota Hot For Teacher -vetoa.
Ei riitä sanat kertomaan, mutta ei siinä kyl juur kehuttavaa ole.
Laiha Lissu oli paras
tender.insanity
03.05.2010 16:27:15 (muokattu 03.05.2010 16:28:12)
strophe: Komppaan. En missään nimessä pystyisi itse edes neljännekseen siitä suorituksesta, mutta jos lähdetään skabaan, jonka nimi on Kitarasankari, on syytä osata biisi mokailematta koko ajan, sillä yleisöltä ei voi odottaa samaa paapovaa asennetta kuin esimerkiksi vaikka Äänessä ja Vimmassa. Helpompi biisi ensi kerralla.

Just kuuntelin versioni tuosta biisistä parin vuoden takaa, kun olin tuhannen tuiterissa vetänyt sen baarista tulon jälkeen narulle. Helvetin paskahan se on, mutta kuitenkin parempi jopa omasta mielestäni, kuin tuo "sankariveto".

EDIT: Laitetaan nyt likki tänne. Toivottavasti promillet huokuvat läpi jopa mp3 -muodossa.

http://dl.dropbox.com/u/5738957/The_Drunk_Machine.mp3
jniska
04.05.2010 10:57:24
tender.insanity: Just kuuntelin versioni tuosta biisistä parin vuoden takaa, kun olin tuhannen tuiterissa vetänyt sen baarista tulon jälkeen narulle. Helvetin paskahan se on, mutta kuitenkin parempi jopa omasta mielestäni, kuin tuo "sankariveto".

EDIT: Laitetaan nyt likki tänne. Toivottavasti promillet huokuvat läpi jopa mp3 -muodossa.

http://dl.dropbox.com/u/5738957/The_Drunk_Machine.mp3

Humalassa tai ei, mutta mun mielestä ihan helvetin hyvin soitettu.
*kade*
Laiha Lissu oli paras
antnis
04.05.2010 11:57:39
Se laulaja oli muuten ihan jäätävän huono :D
Cucumber?
04.05.2010 12:50:08
Mmm...livenä on hieman eri asia silti soittaa kun makkarissa...
kimurantti1
04.05.2010 13:43:53 (muokattu 04.05.2010 13:45:56)
Kummallista että kitarasankarikisassa, jossa nimenomaan kitaransoitto on pääasia, ei ole kitaristien puitteisiin viitsitty panostaa minkään vertaa. Panteraan se trankku-Randall toki natsasi, muttei kyllä mihinkään muuhun. Joku keskiluokan (1000e tjsp) vahvistin ja edes suurinpiirtein balanssissa oleva miksaus olisi antanut osallistujien taitotasosta vähän reilumman kuvan. Melkein kaikissa pätkissä kitara tuli niin yli ja niin tolkuttoman paskalla soundilla, ettei se vaan voi kuulostaa hyvältä. Jos itse olisin ollut yksi osallistujista niin olisin todella käärmeissäni kisan järjestäjille, koska tuollaisella "miksauksella" ihan ok soittokin saadaan kuulostamaan aika jäätävän huonolta. Ei olisi ollut kovin iso homma ollut ottaa miksausta yksittäisille raidoille läppärille ja laittaa bändiä balanssiin. Nyt se on näköjään vaan otettu tiskin ulostulosta ja laitettu sellaisenaan YouTubeen kaikkien kauhisteltavaksi. Olisivat vaikka jättäneet kuvaamatta ja panostaneet siihen äänitykseen, musiikkia kuitenkin nautitaan mun tietääkseni korvilla.

Mun mielestäni ainoat oikeasti hyvät vedot oli Cowboys From Hell ja sen strato-jampan soittama Little Wing. Siitä överidilsalla pilatusta Crying Machinesta en osaa sanoa kun mitään ei erottanut, kaipa sekin olisi ollut ihan jees. Kaikista muista kilpailijoista jäi päällimmäisenä mieleen järkyttävän huono time, etenkin Get The Funk Out -vedoissa, joissa se mieletön time ja groove on yhtään liioittelematta puolet koko juttua.

Tuolla järjestävässä tahossa on tuttuja ja haluaisin sanoa edes jotain hyvää, mutta ei vaan mitenkään pysty. Nämä samat lätinät olen kyllä sanonut heille. Myöskin tiedän että housebändillä oli järjetön lista biisejä (yli 30) ja vaikka tarkemmin kyseltiin, niin kuulemma jostain käsittämättömästä syystä hakijoiden biisit ilmoitettiin heillekin vasta vähän ennen keikkaa. Hommahan järjestettiin nyt ensimmäisen kerran, ensi vuonna toivottavasti on opittu eka kerran virheistä.
http://www.piecemakerband.com
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
Cucumber?
05.05.2010 12:11:27 (muokattu 05.05.2010 12:21:42)
Juu, saundit oli kyllä sellaista kuraa että oksat pois. Sinänsä ymmärrettävää ettei kaikki voi tuoda omia kamojaan mutta olisivat edes hommanneet pari vahvari vaihtoehtoa, ja laadukasta sellaista yms muuta sälää. House bändin kanssa soittaminenkin on toisinaan vähän hakemista, vaikka hyvin vetäisivätkin, tämä tietysti riippuu soittajastakin. Väitän silti että tosta tapahtumasta olisi saanut paljon yleisö ystävällisemmän pienellä panostuksella oikeisiin asioihin, ja myös näiden kilpailijoiden osalta mukavamman. Noh, finaalihan olisi vielä jäljellä ehkä siellä sitten (kun kerran maksullinen tapahtumakin on). Ideahan on ihan ookoo, en vaan tosiaan tajua miksi toteutus niin usein kusee tällaisissa (siis myös "vastaavissa") tapahtumissa, jotenkin tulee semmoinen maku että kokeillaas nyt miten tämä toimii. Ehkä tapahtuman tarkoitus olikin että kitara instrumenttina kuulostaa paskalta. Edit: siis en viittaa tässä soittajiin vaan saundeihin. Toisaalta ehkä tässä haluttiin antaa haastetta soittajille hähä.
Niin joo ja kimurantti nyt tossa yllä sanoikin jo kaiken oleennaisen näin niinkuin muuten ja tämän saman asiankin (kait?).
Kitaristi3
05.05.2010 13:32:19
kimurantti1: Kummallista että kitarasankarikisassa, jossa nimenomaan kitaransoitto on pääasia, ei ole kitaristien puitteisiin viitsitty panostaa minkään vertaa. Panteraan se trankku-Randall toki natsasi, muttei kyllä mihinkään muuhun. Joku keskiluokan (1000e tjsp) vahvistin ja edes suurinpiirtein balanssissa oleva miksaus olisi antanut osallistujien taitotasosta vähän reilumman kuvan. Melkein kaikissa pätkissä kitara tuli niin yli ja niin tolkuttoman paskalla soundilla, ettei se vaan voi kuulostaa hyvältä. Jos itse olisin ollut yksi osallistujista niin olisin todella käärmeissäni kisan järjestäjille, koska tuollaisella "miksauksella" ihan ok soittokin saadaan kuulostamaan aika jäätävän huonolta. Ei olisi ollut kovin iso homma ollut ottaa miksausta yksittäisille raidoille läppärille ja laittaa bändiä balanssiin. Nyt se on näköjään vaan otettu tiskin ulostulosta ja laitettu sellaisenaan YouTubeen kaikkien kauhisteltavaksi. Olisivat vaikka jättäneet kuvaamatta ja panostaneet siihen äänitykseen, musiikkia kuitenkin nautitaan mun tietääkseni korvilla.

Mun mielestäni ainoat oikeasti hyvät vedot oli Cowboys From Hell ja sen strato-jampan soittama Little Wing. Siitä överidilsalla pilatusta Crying Machinesta en osaa sanoa kun mitään ei erottanut, kaipa sekin olisi ollut ihan jees. Kaikista muista kilpailijoista jäi päällimmäisenä mieleen järkyttävän huono time, etenkin Get The Funk Out -vedoissa, joissa se mieletön time ja groove on yhtään liioittelematta puolet koko juttua.

Tuolla järjestävässä tahossa on tuttuja ja haluaisin sanoa edes jotain hyvää, mutta ei vaan mitenkään pysty. Nämä samat lätinät olen kyllä sanonut heille. Myöskin tiedän että housebändillä oli järjetön lista biisejä (yli 30) ja vaikka tarkemmin kyseltiin, niin kuulemma jostain käsittämättömästä syystä hakijoiden biisit ilmoitettiin heillekin vasta vähän ennen keikkaa. Hommahan järjestettiin nyt ensimmäisen kerran, ensi vuonna toivottavasti on opittu eka kerran virheistä.

Tuo Randall on täysputkivahvistin EL-34 pääteputkilla ja vaihdettavilla etuaste-moduuleilla. Kisassa ja videoissa mukana olevana olen samaa mieltä, että tuo Randall ei ehkä ole paras mahdollinen vaihtoehto. Useimmilla kisailijoista oli ongelmia vahvistimen 2. kanavan kiertoherkkyydessä. Syynä oli todennäköisesti mikrofoninen etuasteputki jota ei ollut tarkistettu/vaihdettu. Randallin mukanaolon selittää Soitin Laineen sponsorointi.

Miksaus ja balanssi eivät todellakaan ole kunnossa videoilla. Epäilen että tarkoituksena on ollut tuoda kitarat todella kuuluville, mutta liika on aina liikaa.
Lopuksi en ole täysin samaa mieltä kanssasi muiden kilpailijoiden huonosta timesta. Extremet oli aika huonoja samoin Red House, se toinen Crying Machine (+ järkyttävä intonaatio). Timellisesti parempia olivat Dolemite ja Always With Me, Always With You.
tender.insanity
08.05.2010 17:38:40
Kuuntelin vähän enempi noita videoita ja siellähän oli toinenkin Crying Machine. Ihmettelinkin, kun joku tuossa puhui kauheasta delaysta, kun itse en sitä havainnut. Joo.. Oli pojalla kyllä aika kovalla se delay. Muutenkin järkyttävältä näytti koko tyyppi.
Raist
08.05.2010 19:31:23
tender.insanity: Muutenkin järkyttävältä näytti koko tyyppi.

Niin, ulkonäköhän on kitaransoitossa tärkeä asia. Itse aina käyn tsekkaa yhtyeiden promokuvat ennenkun suostun kuuntelee albumeita.

:)
Jii-Gee
24.05.2010 09:13:47

" You Are The Chief..You Are The King Of The Circus Clowns "
Raist
24.05.2010 11:27:24
Jii-Gee: http://www.kitarasankari.fi/index.p … -kitarasankari-valittiin-raisiossa/

Onnea.. Suojatulle tavaramerkille. Mitä varten se yleisöäänestys muuten netissä oli?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)