padaa@dadaa! 02.05.2010 11:43:21 | |
---|
BigPapa: Niin no, en mie olis puristi kantrinkaan kanssa. Joskus oon noita parasta kantria lähetyksiä katsonu ja kyllähän siellä on kovan luokan muusikkoutta liikkeellä. Se, että olisko se tausta sitten rootsia, niin kyllä kai se olisi kun kerran kantri on rootsia. Eikös noi Amöricalaiset hyvinkin tiedä sitten sen mikä on kantripippaloihin sopivaa ja mikä ei. Kantrissakin lienee alagenrejä ja lieneekö nekin lisääntymäänpäin. Sitten kun tohon vielä sen Westernin ottaa mukaan, niin siinähän sitä jo alkaa ollakin. Nashvillen sessiomuusikot kyllä osaavat asiansa, sitä ei voi kiistää. Mutta asia mikä mua tossa nykykantrissa etoo, on oikeastaan ulkomusiikilliset seikat. |
Teijo K. 02.05.2010 12:16:26 | |
---|
LeoFender: Mulle roots-musiikin lähtökohtia ovat intialainen raga ja bysanttilainen dädä. Mulle se ei ole mikään yksittäinen musatyyli, vaan yhteinen perinne, jossa yksittäiset tyylit ketjuttuvat ja vaikuttavat toisiinsa. Jos esimerkiksi rootsin lähtökohdaksi otetaan blues, niin se supistaa koko "juurimusiikin" käsittämään noin sadan vuoden ajanjakson. Ihan historiaorientoituneena ihmisenä tuntuu melkoisen ohuelta kerrokselta aikaa tuo sata vuotta. |
Teijo K. 02.05.2010 12:21:28 | |
---|
Teijo K: lumikenttien kutsu tuli taas mieleen, visuaalista tunnelmaa. Teijo K. Lonely cowboy -fiilistä, haikeaa. Nää kommentit lämmittää sydäntä. Mä jotenkin ajattelen usein nimeomaan huuliharpun visuaalisten kuvien kautta, ja tässä kisassa mulla oli sellainen kuva missä joku on yksin keskellä tyhjyyttä. Siis soittaessa. Joku asia on väkisin mennyt oikein jos se kuva on välittynyt eteenpäin soiton kautta. Ja muutenkin koko tuo tunnelman välittyminen, koska se fiilis on mulle aina tossa huuliharpunsoitossa se juttu. Bassoon mulla on ollut aina jotenkin "muusikkomaisempi" asenne, eli lähden enemmän rytmistä ja sellaisesta liikkeelle. |
Tuomo_ 02.05.2010 13:11:55 | |
---|
Mulle roots-musiikin lähtökohtia ovat intialainen raga ja bysanttilainen dädä. Tälle plussaa... Eilinen meni jo, huomista en tunne, tänään on aika vetäistä yx blues. |
miikargh 02.05.2010 18:28:05 | |
---|
Kiitoskia kaikille kannustavasta kritiikistä! Arvostan sitä todella! Tästä etiäppäin :) |
t-tyrjä 02.05.2010 20:00:55 | |
---|
sinänsä hauska juttu tuosta meikäläisen skabavetäsystä. siinä on aivan normaali vähän kaiutettu slaidi ajettu nativen b4 hammond simulaattori plukinin läpi. Soundin nimi on sattumalta b4 blues. Tässä vissiin bluussit kumoaa toisensa. |
Teijo K. 02.05.2010 20:10:20 | |
---|
t-tyrjä: sinänsä hauska juttu tuosta meikäläisen skabavetäsystä. siinä on aivan normaali vähän kaiutettu slaidi ajettu nativen b4 hammond simulaattori plukinin läpi. Soundin nimi on sattumalta b4 blues. Tässä vissiin bluussit kumoaa toisensa. Mie diggasin vilpittömästi. Oli mitä oli. |
t-tyrjä 02.05.2010 20:29:59 | |
---|
lisäksi toinen juttu,joka sivuaa enemmän tai vähemman edellä olevia roots keskusteluja. Olin joskus 70 luvun lopulla kovimpina rokkabili aikoina juicen keikalla ja leskinen kuulutti seuraavana tulevan 50 luvun musiikkia. Kaikki odotti jotain muuta kuin mummon vanha kaappikello kappeletta, jonka ne soitti. |
Tuomo_ 02.05.2010 21:03:11 | |
---|
Skaban tulokset laskettu. Onnea AiGeelle ja muille osallistuneille. AiGeen työt seuraavaan skabaan. Eilinen meni jo, huomista en tunne, tänään on aika vetäistä yx blues. |
krk 02.05.2010 21:15:58 | |
---|
Onnittelut AiGeelle, oli magee veto. Kiitoksia skabailijoille, paljon hyviä kommentteja. Omasta vedosta kaikua kommentoitiin kriittisestikin ja nyt kun kuuntelen sitä niin tekisinkin sen ehkä toisin. Mutta aina pitää kokeilla kaikkee... :) Jännityksellä odotellaan mitä se AiGee keksiikään taustaksi... "Son, can you play me a memory?
I'm not really sure how it goes,
But it's sad and it's sweet and I knew it complete,
When I wore a younger man's clothes"
- Billy Joel |
No ohhoh ja huhhuh, ai perskutti, yllättävä juttu. Arvostan tätä todella, On oikeasti suuri kunnia sijoittua tuossa joukossa, hyviä soittajia kerta kaikkiaan...Kiitos minua äänestäneille ja muillekin :) Ihan lennosta nyt ei ole taustaa heittää, koska en oikeasti ajatellun tällaista vaaraa olevan, mutta täytyy huomenna nykäistä jotain. Ehkä kokeillaan vähän southern rock tai Country juttua kehittää? Taidanpa ottaa yhden oluen, vaikka vappu just meni, ihan voiton kunniaksi? HipHei En osaa......vielä. |
latuska90 03.05.2010 00:13:44 (muokattu 03.05.2010 00:13:59) | |
---|
AiGee: No ohhoh ja huhhuh, ai perskutti, yllättävä juttu. Arvostan tätä todella, On oikeasti suuri kunnia sijoittua tuossa joukossa, hyviä soittajia kerta kaikkiaan...Kiitos minua äänestäneille ja muillekin :) Ihan lennosta nyt ei ole taustaa heittää, koska en oikeasti ajatellun tällaista vaaraa olevan, mutta täytyy huomenna nykäistä jotain. Ehkä kokeillaan vähän southern rock tai Country juttua kehittää? Taidanpa ottaa yhden oluen, vaikka vappu just meni, ihan voiton kunniaksi? HipHei Onneks olkoo. Vedit kyllä mageesti tässä skabassa. :) "Valkoinen mies on viisas sen sähkön kanssa, mutta mitäs sitten tehdään kun sähkö loppuu?" - Albert Järvinen |
AiGee 03.05.2010 14:22:16 | |
---|
Nyt on uusi tausta tuolla, Vähän erilaista vaihteeksi, toivottavasti minnuu ei ristiinnaulita moisesta? :) En osaa......vielä. |
Teijo K. 03.05.2010 14:26:08 | |
---|
AiGee: Nyt on uusi tausta tuolla, Vähän erilaista vaihteeksi, toivottavasti minnuu ei ristiinnaulita moisesta? :) Mun suosikkia! Ihan riittävät sounditkin mun mielestä tähän tarkoitukseen. |
krk 03.05.2010 15:37:30 | |
---|
AiGee: Nyt on uusi tausta tuolla, Vähän erilaista vaihteeksi, toivottavasti minnuu ei ristiinnaulita moisesta? :) Ihan jees taustahan tää on, mukavaa vaihtelua. "Son, can you play me a memory?
- Billy Joel |
J.Hollström 04.05.2010 18:19:44 | |
---|
Pitäskö toi taustan olla jotenkin ladattavissakin? Aukeaa kyllä selaimen soittimeen "lataa mp3" -nappulasta mutta mistäs tiedoston saa? Hiiren oikea näppylä tarjoaa playsong.php-nimistä tiedostoa. |
BigPapa 04.05.2010 18:28:57 (muokattu 04.05.2010 18:29:55) | |
---|
J.Hollström: Pitäskö toi taustan olla jotenkin ladattavissakin? Aukeaa kyllä selaimen soittimeen "lataa mp3" -nappulasta mutta mistäs tiedoston saa? Hiiren oikea näppylä tarjoaa playsong.php-nimistä tiedostoa. Ihan kivuttomasti toimii tosta lataa mp3 nappulasta. Lataa MP3 160kbps For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton |
krk 04.05.2010 18:29:47 | |
---|
"Son, can you play me a memory?
- Billy Joel |
BigPapa 04.05.2010 18:30:20 | |
---|
For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton |
krk 04.05.2010 18:35:06 | |
---|
BigPapa: No ne noi Macit vissiin nikottelee. No voihan se olla, mutta lienevät hyviä pelejä varsinkin näissä hommissa. Ei sillä etteikö PC:lläkin pärjää. "Son, can you play me a memory?
- Billy Joel |