Aihe: Jalkapallokeskustelu
1 2 3 4 539 40 41 42 43122 123 124 125 126
kozmik
30.04.2010 16:15:07 (muokattu 30.04.2010 16:16:14)

masterhat: voitostahan tuolla pelataan. toisen vahingoittamista en hyväksy, mut mitä pahaa filmaamises on? jos voittaa ni saa fydyy ja menestyy, jos häviää ni on paska.

niin yksinkertaista se on ammattiurheilussa.

Sikäli toisen vahingoittamisella ja filmaamisella ei ole mitään eroa, että molemmat on säännöissä kielletty. Kysymys on korkeintaan aste-erosta, molemmat ovat yksiselitteisesti sääntöjen vastaista toimintaa.

Jos ajatusmaailma on sellainen, että kaikki on sallittua kunhan ei jää kiinni, niin... No, ei mahda mitään.

E: Ja iso hatunnosto tosiaan Fulhamille, aika uskomatonta meininkiä. Eikä ollut ensimmäinen kerta kun takaa-ajoasemasta nousivat. Hieno homma!
"Pimeinä aikoina uskonto sopii parhaiten ohjaamaan ihmisiä, aivan kuten sokea mies on paras opas säkkipimeänä yönä... Mutta kun päivä koittaa, on typerää käyttää oppaina sokeita vanhuksia." -Heinrich Heine
masterhat
30.04.2010 17:35:44 (muokattu 30.04.2010 17:39:01)
kozmik: Sikäli toisen vahingoittamisella ja filmaamisella ei ole mitään eroa, että molemmat on säännöissä kielletty. Kysymys on korkeintaan aste-erosta, molemmat ovat yksiselitteisesti sääntöjen vastaista toimintaa.

Jos ajatusmaailma on sellainen, että kaikki on sallittua kunhan ei jää kiinni, niin... No, ei mahda mitään.

E: Ja iso hatunnosto tosiaan Fulhamille, aika uskomatonta meininkiä. Eikä ollut ensimmäinen kerta kun takaa-ajoasemasta nousivat. Hieno homma!

no joo, mut ei niinkää futiksen säännöil o mitään väliä jos menee tuomarilta huti, mut toisen ihmisen vahingoittamista en hyväksy ihan noin generalkaan. siks filmaaminen on ihan fine, mut tahallinen vahingoittamien ei imo

E: jos paitsio jää viheltämättä ja tulee maali, ni ihan ok. sama ku lätkän mm-skabois suomi iskee maalin sivuverkon läpi joka hyväksytää, suomi voittaa ja juhlat on isot. vaikka tuo maalihan oli ihan kaikkien sääntöjen vastainen, mut silti se hyväksyttii ja kansa tanssaa.

E2: sorry ot, hiukan jo vappu vibois. hauskaa vappuu kaikki
''On moraalitonta antaa tyhmien ihmisten pitää rahansa''
kozmik
30.04.2010 18:01:07

masterhat: jos paitsio jää viheltämättä ja tulee maali, ni ihan ok. sama ku lätkän mm-skabois suomi iskee maalin sivuverkon läpi joka hyväksytää, suomi voittaa ja juhlat on isot. vaikka tuo maalihan oli ihan kaikkien sääntöjen vastainen, mut silti se hyväksyttii ja kansa tanssaa.

Itsehän en tanssannut, kun en sekundalajeista niin välitä. Musta tuo homma oli lähinnä absurdia.

Mut tuossa on kysymys eri asiasta. Toista pelaajaa vahingoittaessa ja filmatessa yritetään tarkoituksellisesti aiheuttaa vastustajalle vahinkoa sääntöjen vastaisesti. Jos pelaaja tekee paitsioasemasta maalin, niin eihän se sitä tee silleen, että "heh heh, olenpahan paitsiossa mut vedänpä silti". Pelaajan velvollisuus on pelata maalipaikat loppuun asti, ja jos tuomari ei näe tilanteen olleen paitsio, niin ei se pelaaja tehnyt mitään väärää vaan tuomari.

Typerää varmaan jauhaa tästä, eipä oo vaan parempaakaan tekemistä tähän hätään. Säälittävää joo näin vappuna vielä, selitykseni olkoon se, että odottelen vielä vaimoa tulevaksi töistä. :)
"Pimeinä aikoina uskonto sopii parhaiten ohjaamaan ihmisiä, aivan kuten sokea mies on paras opas säkkipimeänä yönä... Mutta kun päivä koittaa, on typerää käyttää oppaina sokeita vanhuksia." -Heinrich Heine
DJKaaos
01.05.2010 19:10:15
Valioliiga saattaa ratketa huomenna. Jos Chelsea voittaa huomenna Liverpoolin ja vastaavasti Manu häviää Sunderlandille, niin Chelsea saa juhlia mestaruutta.

Liverpool saattaa olla mestaruuden suhteen avainasemassa, vaikka ei itse taistelekaan mestaruudesta. Ottelu on Liverpoolille sarjasijoituksen suhteen melko panokseton, joten sen asenne ei välttämättä ole kaikkein paras huomenna. Voittamalla Chelsean huomenna Liverpool tarjoaisi Manulle mestaruutta ja samalla tilaisuuden nousta mestaruuksien määrässä ykköspaikalle - siis paikalle, joka oli viime kauteen asti Liverpoolilaisten ylpeydenaihe. Taisteleeko Pool tosissaan voitosta huomenna ja samalla tarjoaa mestaruutta Manchester Unitedille? :D Mielenkiintoinen sunnuntai tulossa.
Minä olen minä.
Funkånaut
01.05.2010 19:40:53

djKaaos: Valioliiga saattaa ratketa huomenna. Jos Chelsea voittaa huomenna Liverpoolin ja vastaavasti Manu häviää Sunderlandille, niin Chelsea saa juhlia mestaruutta.

Liverpool saattaa olla mestaruuden suhteen avainasemassa, vaikka ei itse taistelekaan mestaruudesta. Ottelu on Liverpoolille sarjasijoituksen suhteen melko panokseton, joten sen asenne ei välttämättä ole kaikkein paras huomenna. Voittamalla Chelsean huomenna Liverpool tarjoaisi Manulle mestaruutta ja samalla tilaisuuden nousta mestaruuksien määrässä ykköspaikalle - siis paikalle, joka oli viime kauteen asti Liverpoolilaisten ylpeydenaihe. Taisteleeko Pool tosissaan voitosta huomenna ja samalla tarjoaa mestaruutta Manchester Unitedille? :D Mielenkiintoinen sunnuntai tulossa.

Vielä kun soppaan lisää faktan, että Liverpoolin puheenjohtaja on Chelsean miehiä...
"He must be smokin' some heavy doobies."
touhis
02.05.2010 16:57:39 (muokattu 02.05.2010 17:55:05)
Liverpool on tainnut jo luovuttaa taistelun neljännestä sijasta ja keskittyy nyt torpedoimaan Manun mestaruushaaveet. Rehti lädi Gerrardilta hieno läpisyöttö Drogban avausmaaliin. :) Kohtuullisen sekaisin on puulin peli..

Edit: liverpool - chelsea 0-2. Mestaruus taisi ratketa sinisten eduksi, viimeinen matsi kotona wigania vastaan..
Ziggy Bubba
02.05.2010 20:07:00

touhis: Liverpool on tainnut jo luovuttaa taistelun neljännestä sijasta ja keskittyy nyt torpedoimaan Manun mestaruushaaveet. Rehti lädi Gerrardilta hieno läpisyöttö Drogban avausmaaliin. :) Kohtuullisen sekaisin on puulin peli..

Huomas kyllä, et toisella jengillä on panosta ja toisella ei. Poolin pelaaminen oli puhdasta surffailua, varsinkin Stevien ja Maschen. Chelsea pelaa kyllä varsin hyvää futista. Ihan selkeesti ansaitsevat mestaruuden. Manu taas ei - Gerrardkin sen tietää ;)

Rehti lädi Rooney potki taas tahallaan vastustajaa kintuille, en voi tajuta miks sama jannu aina tekee tota samaa. S'land pelas kyllä aikas rumaa peliä kans, hyvin ois voinut pari suoraa punasta heittää, mutta eipä tainnut olla tuomarilla pokkaa.
Tuoretta sludgea/post-metallia: Burweed
touhis
02.05.2010 20:11:37 (muokattu 02.05.2010 20:13:31)
sikki-six: Rehti lädi Rooney potki taas tahallaan vastustajaa kintuille, en voi tajuta miks sama jannu aina tekee tota samaa. S'land pelas kyllä aikas rumaa peliä kans, hyvin ois voinut pari suoraa punasta heittää, mutta eipä tainnut olla tuomarilla pokkaa.

Joo, näinhän se teki ja siitä keltaisen saikin. Muutaman hyvän laukauksen shrekki sai, mutta kohtuullisen pihalla lopun aikaa. Ja alkaa jo näyttämään aika pahalta toi berban tekeminen kun hyvistäkään paikoista ei mene sisään.

Edit: Toki eka matsi rooneylla loukkaantumisen jälkeen.
Ziggy Bubba
02.05.2010 20:13:44

touhis:Ja alkaa jo näyttämään aika pahalta toi berban tekeminen kun hyvistäkään paikoista ei mene sisään.

Näin on. Melkein kävi sääliks, vaikka jamppa onkin ehkä vastemielisintä pelaajatyyppiä; laiska ja flegu mielialapelaaja.

Kyllä mokasi SAF kun päästi Tevezin loistamaan muualle ja maksoi löysästä Berbasta sen 30 miltsiä. Nyt jos jannun myy pois, niin ehkä kolmasosan vois saada takasin..
touhis
02.05.2010 20:19:34 (muokattu 02.05.2010 20:35:59)
Tevez tuntuu kyllä pitävän pallon hautomisesta ja syötöt viipyy. Näinköhän tuolla nykyisellä menolla sopisi SAFin kuvioihin..?

Edit: Luetaan muuten näköjään sitä samaa jalkapalloaiheista foorumia. :)
DJKaaos
02.05.2010 20:52:43
sikki-six:

Huomas kyllä, et toisella jengillä on panosta ja toisella ei.

Jaa huomasi vai? Minusta Poolin peli oli aivan yhtä hengetöntä ja mielikuvituksetonta kuin muulloinkin tällä kaudella. Panoksettomuuden huomasi korkeintaan siitä Gerrardin "vahingosta". Chelsea sen sijaan pelasi hyvin.

Rehti lädi Rooney potki taas tahallaan vastustajaa kintuille, en voi tajuta miks sama jannu aina tekee tota samaa. S'land pelas kyllä aikas rumaa peliä kans, hyvin ois voinut pari suoraa punasta heittää, mutta eipä tainnut olla tuomarilla pokkaa.

Puhutko nyt siitä tilanteesta, kun parikin Sunderlandin pelaaja tuli siihen pihdittämään Rooneya? Ihan perusturhautumista, josta otti sitten keltaisen - ansaitusti toki. Aika harvassa ovat ne, jotka oikeasti ovat sitä mieltä, että Rooney olisi profiloitunut joksikin jaloillepotkijaksi tai sellaiseksi, joka vähän kopauttaa jokaisen tilanteen jälkeen. Jos verrataan vaikka Mascheraanoon, niin kyllä Masseraano on huomattavasti pahempi runttaaja ja vittumaisempi naputtelija.

Sua ehkä hämmästytti se Rooneyn keltainen, mutta kyllä se vaan niin on, että pelin teemahan oli se, miten vitun rumasti Sunderland pelasi.

Kyllä mokasi SAF kun päästi Tevezin loistamaan muualle ja maksoi löysästä Berbasta sen 30 miltsiä.

Aivan täysin turhaa selittämistä ja sössöttämistä. Miksi ihmeessä sä et päivittele yhtä ahkerasti sun oman joukkueesi vieläkin reikäpäisempää - ja ihan jokakautista - pelaajapolitiikkaa? Ja sitä paitsi, Berbatov tuli Manuun vuotta aikaisemmin kuin Tevez vaihtoi maisemaa, joten tuossa vertauksessa ei ole päätä eikä häntää. Se on aivan jumalattoman helppo jälkiviisastella tollasella asialla. Berbatovhan teki hyvät tehot Tottenhamissa ja sitä ennen Leverkusenissa, ja oli profiloitunut ns. "maalintekijäksi". Kyllähän se niin on, että kaikki syyt oli olettaa, että Berbatov olisi kova pelimies myös Manussa. Eikö? Ja edelleen tuohon jälkiviisasteluun viitaten; Tevez loistaa nyt Cityssä, mutta emmehän me voi mitenkään tietää sitä, miten hän pelaisi Manussa tällä hetkellä, aivan kuten emme voineet etukäteen ennustaa sitä, että Berbatov olisi näinkin turha tapaus Manchester Unitedissa. Vai sinäkö sen tiesit jo etukäteen?

Nyt jos jannun myy pois, niin ehkä kolmasosan vois saada takasin..

Jannusta olisi päästävä mahdollisimman pian eroon - vaikka joutuisi vähän itse siitä maksamaankin.
Minä olen minä.
DJKaaos
02.05.2010 21:13:27
touhis: Ehkä näin, mutta varmaan kaikkein paras ratkaisu olisi saada se henkinen solmu berban korvien välistä avattua. Jos niitä maaleja alkaisi sitten tulemaan?

Enpä oikein edes tiedä, että mistä se loppujen lopuksi kiikastaa. Lukko on ollut päällä ihan alusta asti. Turhauttavaa kaikille osapuolille se, kun 30 miljoonan mies ei pysty tekemään maaleja. Tarjoilun puutteesta tai vähäisestä vastuusta ei ole ainakaan kyse. Ehkä paineensietokyky vaikuttaa asiaan. Huonot hermot ja/tai huono pää. Paineet on kuitenkin ihan eri luokkaa kuin jossain Tottenhamissa, ja siihen kun lisätään vielä tuo 30 miljoonan hintalappu. Pää ei taida kestää. Maisemanvaihto tekisi varmaan hyvää ja palauttaisi ehkä miehen tehot ja itseluottamuksen... ja pelastaisi uran.
Minä olen minä.
carlos
02.05.2010 22:25:04
djKaaos: Ja sitä paitsi, Berbatov tuli Manuun vuotta aikaisemmin kuin Tevez vaihtoi maisemaa, joten tuossa vertauksessa ei ole päätä eikä häntää. Se on aivan jumalattoman helppo jälkiviisastella tollasella asialla. Berbatovhan teki hyvät tehot Tottenhamissa ja sitä ennen Leverkusenissa, ja oli profiloitunut ns. "maalintekijäksi". Kyllähän se niin on, että kaikki syyt oli olettaa, että Berbatov olisi kova pelimies myös Manussa. Eikö? Ja edelleen tuohon jälkiviisasteluun viitaten; Tevez loistaa nyt Cityssä, mutta emmehän me voi mitenkään tietää sitä, miten hän pelaisi Manussa tällä hetkellä, aivan kuten emme voineet etukäteen ennustaa sitä, että Berbatov olisi näinkin turha tapaus Manchester Unitedissa. Vai sinäkö sen tiesit jo etukäteen?

Silloin kun jannut olivat samaan aikaan Manussa, niin Berba oli paria väläytystä lukuun ottamatta löysä muna ja Tevez taas paria hairahdusta laskematta tiukka terrieri, IMO. Että oli tuossa vertauksessa sen verran minusta edes sitä päätä. Toki oli kaikki syyt olettaa, että Berba olis ollu kova myös Manussa, mutta kyllä yhden kauden perusteella voi jo jotain johtopäätöksiä vedellä. (Ja jottei nyt kenellekään jää epäselväksi, niin Tevez on yksi lempipelaajiani.) Saas nähdä, jatkaako Manu pelaajaostoksia Tottenhamista..

Keskiviikkona sitten yksi valioliigan tämän kauden jännittävimmistä matseista: Manchester City - Tottenham. Molemmilla on varmaan melkoinen hinku päästä eurokentille.
by the grace of God
Ziggy Bubba
02.05.2010 22:53:26 (muokattu 02.05.2010 22:57:36)

djKaaos: Jaa huomasi vai? Minusta Poolin peli oli aivan yhtä hengetöntä ja mielikuvituksetonta kuin muulloinkin tällä kaudella. Panoksettomuuden huomasi korkeintaan siitä Gerrardin "vahingosta". Chelsea sen sijaan pelasi hyvin.

Kyllä tässä kevätkaudella on nähty Poolilta aika pirteetäkin peliä kotikentällä - kattele niitä pelejä ;)

Puhutko nyt siitä tilanteesta, kun parikin Sunderlandin pelaaja tuli siihen pihdittämään Rooneya? Ihan perusturhautumista, josta otti sitten keltaisen - ansaitusti toki. Aika harvassa ovat ne, jotka oikeasti ovat sitä mieltä, että Rooney olisi profiloitunut joksikin jaloillepotkijaksi tai sellaiseksi, joka vähän kopauttaa jokaisen tilanteen jälkeen. Jos verrataan vaikka Mascheraanoon, niin kyllä Masseraano on huomattavasti pahempi runttaaja ja vittumaisempi naputtelija.

Javier ei potki jengiä tilanteen jälkeen, kuten Rooneylla on ollut tapana (munillepotkiminen, anyone?). Väinö tuntuu kyllä rauhoittuneen varsinkin tän kauden myötä, oiskohan onnistumiset taustalla. Silti jampalla kärähtää vielä välillä kiinni just tolla tavalla. Ton takia Englannin/manun kapuksi on vielä matkaa, näkisin. Tsemppaajanahan jamppa on vailla vertaa, mutta yhä välillä energia menee ihan vääriin juttuihin.

Aivan täysin turhaa selittämistä ja sössöttämistä. Miksi ihmeessä sä et päivittele yhtä ahkerasti sun oman joukkueesi vieläkin reikäpäisempää - ja ihan jokakautista - pelaajapolitiikkaa?

Luehan vähän mitä just kirjoitin tän sivun yläreunaan - prkl: Eniten Rafassa ottaa pannuun typerät pelaajakaupat, usein jannut tulee Pooliin vielä järkyttävällä ylihinnalla.

Ja sitä paitsi, Berbatov tuli Manuun vuotta aikaisemmin kuin Tevez vaihtoi maisemaa, joten tuossa vertauksessa ei ole päätä eikä häntää.

Onpas. Täys susi heebo ostetaan hirveellä rahalla kun taas oikeesti lahjakas ja duunia tekevä jannu päästetään muille maille - ja totesko SAF vielä, että ei ole Tevez 25 miltsin arvoinen, hoho. Kyllä minä tiedän mikä tossa on ollut "aikataulu", ei se ollut se pointti. Ehkä kelasivat Berban sopivan paremmin jengin tyyliin, tiedä häntä. Paska ostos anyhoo.

Ja edelleen tuohon jälkiviisasteluun viitaten; Tevez loistaa nyt Cityssä, mutta emmehän me voi mitenkään tietää sitä, miten hän pelaisi Manussa tällä hetkellä, aivan kuten emme voineet etukäteen ennustaa sitä, että Berbatov olisi näinkin turha tapaus Manchester Unitedissa. Vai sinäkö sen tiesit jo etukäteen?

Tossa on ainakin ripaus totuutta, mutta kyllä olen ite pitänyt Teveziä eri tason pelimiehenä kuin Berbatovia, jo ennen kuin manussa pelasivat. Berbatovin flegmaattinen tyyli on musta outo näky Sir Alexin jengissä, en tajua miksi se just tämän jannun osti? Rafalta tommosta sohellusta enemmän odottaa.
DJKaaos
02.05.2010 23:06:00
carlos: Silloin kun jannut olivat samaan aikaan Manussa, niin Berba oli paria väläytystä lukuun ottamatta löysä muna ja Tevez taas paria hairahdusta laskematta tiukka terrieri, IMO. Että oli tuossa vertauksessa sen verran minusta edes sitä päätä. Toki oli kaikki syyt olettaa, että Berba olis ollu kova myös Manussa, mutta kyllä yhden kauden perusteella voi jo jotain johtopäätöksiä vedellä.

Jos nyt vertaillaan tuota kautta, kun jannut pelasivat samaan aikaan Manussa. Berbatov teki kauden 43 ottelussa 14 maalia ja Tevezin vastaavat olivat 51 ottelussa 15 maalia. Eli ei siis mahdottoman suurta eroa.

Mun tarkoitukseni ei ole puolustella Berbatovia mitenkään tai yrittää väittää, että hän olisi parempi pelaaja kuin Tevez, kun hän ei sitä todellakaan ole. Berbatov on pelaajatyyppinä sellainen, jota en voi sietää, eikä hänestä ole ollut Manulle mitään hyötyä, joten minun mielestäni hänestä olisi mahdollisimman pian päästävä eroon. Asia mikä mua häiritsee, on tämä vitun jälkiviisastelu.

Carlos Tevez oli Manussa parhaimmillaan vaihtohyökkääjänä. Toi hyökkäyspeliin ihan selkeästi lisää dynamiikkaa, uuden vaihteen ja buustin, kun tuli vaihdosta kentälle. Alotuksen tai 90min miehenä hän oli se löysä muna. Turhautumista ja tehotonta hyörimistä. Ei jumalauta onnistunut tuossa roolissa. Ongelma alkoi muodostumaan siitä, että Ferguson ei pystynyt takaamaan Tevezille paikkaa jatkuvasti alotukseen. Tevezille pelkkä vaihtopelaajan rooli ei kelvannut, ja miksi olisikaan pitäny kelvata jos uskoo olevansa se alotuksen mies? Itse olisin mielihyvin pitänyt hänet Old Traffordilla tuossa vaihtopelaajan roolissa, kun minusta hän yskinkertaisesti oli silloin parhaimmillaan. Tässä tapauksessa, ei yksi kausi, vaan KAKSI kautta osoittivat, että tuosta vaihtopelaajan roolista on Manun hyökkäykselle ja otteluiden ratkaisemiselle eniten hyötyä.

Siinä tilanteessa ja sillä tiedolla ja kokemuksella, mitä silloin oli, viisainta oli päästää Tevez pois. Se oli silloin kaikille paras ratkaisu.
Minä olen minä.
Ziggy Bubba
02.05.2010 23:17:05 (muokattu 02.05.2010 23:26:01)

djKaaos: Siinä tilanteessa ja sillä tiedolla ja kokemuksella, mitä silloin oli, viisainta oli päästää Tevez pois. Se oli silloin kaikille paras ratkaisu.

Jos Fergusonin tarkotuksena oli vaan pitää Tevez "super-subina", niin todellakin hyvä että vaihtoi maisemia. Cityssä hän on osoittanut olevansa ihan liigan parhaita hyökkääjiä, pelasi sitten avauksessa tai ei. Taisi siirto tehä Tevezille oikein hyvää, Manulle ei todellakaan.

Tuo jälkiviisaus on tietty helppoa hupia, mutta kyllä tuota juttua on tullut ihmeteltyä jo aiemmin. Nyt se Berban floppaus oli vaan niin täydellinen, että tuo historia näytti siinä valossa absurdilta. Eikö tommosia pointteja voi aina välillä tuoda esille?

Otetaan sitten tasapuolisuuden nimissä oman jengin menosta vastaava esimerkki: Aquilani. Pikkunäppärä ja suht heiveröinen kaveri, joka ei millään ole 20m arvoinen. Liian hätäisesti tehty kauppa, joka johtui tuosta vetkuttelusta Alonson kanssa. Puihin meni hommat jo tossa kohtaa ankarasti... Sitten vielä se Barrykään ei tullut Pooliin, täys floppaus Beniteziltä ton homman hoitaminen. Ottaa pannuun.

E: Tuli tossa kateltua Realin matsi Osasunaa vastaan kanssa. Miten voi ns. huippujoukkue puolustaa noin huonosti? Melkeinpä vois sanoa Realilla käyneen pikkusen munkin etteivät pojoja tiputtaneet. Ronaldon yksilösuoritukset riittää näissä matseissa, mutta ei kovissa peleissä, kuten ollaan tällä kaudella nähty.

Lazio-Interiä katoin just ekan puoliajan, johan oli hiljasta. Siis kyseessä vähän vastaava matsi kuin Valjussa päivällä, eli mestaruus on toisella pelissä. Silti katsomo ei ole läheskään täynnä ja ne harvatkin tyyypit istuu hiljaa.
DJKaaos
02.05.2010 23:22:30
sikki-six:

Täys susi heebo ostetaan hirveellä rahalla

Sun lause on täyttä sutta, mutta annetaan nyt silti vastine. Berbatov teki KAHDEN Tottenham-kauden aikana 46 maalia. Lisäksi maaleja tuli ennen Tottenham-aikaa Bundesliigassa kahdessasadassa pelissä 90. Maaottelutilasto on 77/48. Eli ei kai nyt täydestä susi heebosta voida puhua? Mitä vittua? Kyllähän noilla lukemilla aukeaa Old Traffordin ovet. Itsekään en jannusta pidä lainkaan, mutta kyllä mä nyt faktat tunnustan. "Paskaksi" pelaajaksi hän on muuttunut Manussa ollessaan.

en tajua miksi se just tämän jannun osti?

Ehkä hän uskoi pelaajaan? Koki pelaajan sopivan palettiin hyvin? Näitä asioitahan me voidaan ihmetellä vaikka loppuikämme. Jälkiviisauttakin löytyy sen verran, että me ollaan kaikki muuten tuossa asiassa vieläpä oikeassa!
Minä olen minä.
carlos
02.05.2010 23:25:33
djKaaos: Jos nyt vertaillaan tuota kautta, kun jannut pelasivat samaan aikaan Manussa. Berbatov teki kauden 43 ottelussa 14 maalia ja Tevezin vastaavat olivat 51 ottelussa 15 maalia. Eli ei siis mahdottoman suurta eroa.

En nyt sitten tiedä, onko sun tarkoituksena vaan näsäviisastella, mutta en mä lähtis näitä pelaajia vertailemaan pelkästään tehtyjen maalien perusteella. Berban pitäis olla maaliruisku, Tevez osaa tehdä vähän muutakin.

Mun tarkoitukseni ei ole puolustella Berbatovia mitenkään tai yrittää väittää, että hän olisi parempi pelaaja kuin Tevez, kun hän ei sitä todellakaan ole. Berbatov on pelaajatyyppinä sellainen, jota en voi sietää, eikä hänestä ole ollut Manulle mitään hyötyä, joten minun mielestäni hänestä olisi mahdollisimman pian päästävä eroon. Asia mikä mua häiritsee, on tämä vitun jälkiviisastelu.

Eiköhän siellä vielä johtoporras odota, josko seuraavana kautena Berba onnistuis. Ja kyllä, jälkiviisastelu hämää takuulla, sillä moni viisasteli jo Tevezin myynnin yhteydessä ihan samasta asiasta ja oli tämän kauden perusteella oikeassa.
by the grace of God
DJKaaos
02.05.2010 23:34:27 (muokattu 02.05.2010 23:49:20)
Sanotaan ja myönnetään nyt tämä ihan selkokielellä: Eli jos ajatellaan, että Tevez mättäisi samalla tahdilla maaleja nyt Manussa kuin mitä hän tekee tällä hetkellä Cityssä, niin totta helvetissä se oli aivan katastrofaalisen huono päätös päästää Tevez muualle.

On todennäköistä, että Tevezin lähteminen - eli siis kunnollisen toisen hyökkääjän puuttuminen - koituu Manun mestaruushaaveiden kannalta kohtalokkaaksi. Asiaan olisi voinut reagoida vielä tammikuussakin, kun siirtoikkuna oli auki, mutta me voidaan vain ihmetellä, että miksi Ferguson ei tehnyt asialle mitään, etenkin kun näytti ilmiselvästi siltä, että Manu on täysin Rooneyn varassa.

E: carlos vois heittää jotain kommenttia tohon mun aikasempaan selvitykseen Tevezin roolista Manussa vaihtohyökkääjänä ja miten itse näit asian tuolloin. Että ollaanko me tuossa asiassa lainkaan samaa mieltä?
Minä olen minä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)