Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kitaran tuominen yhdysvalloista
1 2 3 4
dethh
01.05.2010 20:06:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Löysin vaan jotain vanhoja keskusteluja aiheesta joten tein uuden. Semmoen asia että mun yks tuttu asuu Jenkeissä nyt ja käy välillä suomessa niin ajattelin että eikös se voisi tuoda sen kitaran tänne. Luin että omaan käyttöön saa tuoda ilmaseks alle 175e arvosta tavaraa mutta luin jostakin toisesta paikasta että jos sen merkitsee lahjaksi niin sen saa ilman lisämaksuja. Että mitenkäs on asian laita
 
Ja kitara on siis Schecter Hellraiser c-7 FR
 
oiva tumpeloinen
01.05.2010 20:10:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

dethh: Löysin vaan jotain vanhoja keskusteluja aiheesta joten tein uuden. Semmoen asia että mun yks tuttu asuu Jenkeissä nyt ja käy välillä suomessa niin ajattelin että eikös se voisi tuoda sen kitaran tänne. Luin että omaan käyttöön saa tuoda ilmaseks alle 175e arvosta tavaraa mutta luin jostakin toisesta paikasta että jos sen merkitsee lahjaksi niin sen saa ilman lisämaksuja. Että mitenkäs on asian laita
 
Ja kitara on siis Schecter Hellraiser c-7 FR

 
Meinasit, että kaverisi tuo Jenkeistä kepin ja kävelee tulliin sen kanssa sanoen, että tää on lahja mulle?
 
joku muu sikko
01.05.2010 20:31:50 (muokattu 01.05.2010 20:32:19)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tulisi suomalaisille aika paljon "lahjoja" jenkeistä jos se olisi noin helppoa. Kamoon hei, tämä on Suomi! Ei tänne tuoda mistään mitään arvokasta maksamatta vitunmoisia suojelurahoja mafialle. Joka porsaanreikä on tukittu mitä vaan voi kuvitella.
 
"Lets go fucking crazy". -Ozzy Osbourne-
von spets
01.05.2010 21:30:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

HÖPÖHÖPÖ!
 
Suomeen saa lentomatkustaja tuoda EU:n ulkopuolellta 430euron arvosta tavaraa tullitta.
http://www.tulli.fi/fi/suomen_tulli … t/ohjeita_matkustajille_2010_A4.pdf
 
Älkää lässyttäkö turhia täällä kun asiosta voi kertoa toisella faktojakin!!!
 
moikki
01.05.2010 21:42:16 (muokattu 01.05.2010 21:43:30)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lentokentällä on pari eri porttia josta kävellä, oman tunnon mukaan..
 
Edit: jos se kaveris tulee jenkeistä tänne käymään niin hommassahan ei ole mitään ongelmaa, sen kun ottaa vaan kitaran mukaan
 
Albert Järvinen on jumala!
joukov
01.05.2010 21:47:09 (muokattu 01.05.2010 21:47:59)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

moikki: Lentokentällä on pari eri porttia josta kävellä, oman tunnon mukaan..
 
Edit: jos se kaveris tulee jenkeistä tänne käymään niin hommassahan ei ole mitään ongelmaa, sen kun ottaa vaan kitaran mukaan

 
Kunhan varautuu maksamaan tullin (3,7%) ja arvonlisäverot (22%).
 
von spets
01.05.2010 21:55:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

"300 ja 430 euron arvorajat

Määrällisesti rajoitettujen tuotteiden lisäksi lento- ja meriliikenteen matkustaja saa tuoda muita tuotteita tullitta ja veroitta enintään 430 euron arvosta. Muun liikenteen matkustajille enimmäisraja on 300 euroa. Tätä 300 euron rajaa sovelletaan myös silloin, kun matkustaja saapuu huvikäytössä olevalla ilma- tai vesialuksella.
Tuontioikeus on henkilökohtainen, eikä eri henkilöiden tuomisia voi yhdistää tai jakaa: aviopuolisot eivät siten voi tuoda yhdessä esimerkiksi 500 euron arvoista kameraa, eikä esimerkiksi golflaukkua mailoineen voida jakaa useamman matkustajan kesken.
Verot maksetaan koko summasta. 500 euron golflaukusta ei siis vähennetä esimerkiksi 430 euroa ja makseta tullia ja veroja vain 70 eurosta.
Tuomisten arvona pidetään tavarasta maksettavaa hintaa, joka matkustajan on vaadittaessa osoitettava luotettavalla tavalla, esimerkiksi ostokuiteilla.
..."
 
Saahan ulkomailta tuoda Suomeen tuliaisia, vai pitääkö ihan kaikesta maksaa tullia ja ALVia?
 
Kivijalka
01.05.2010 22:02:49 (muokattu 01.05.2010 22:04:47)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

joku muu sikko: Tulisi suomalaisille aika paljon "lahjoja" jenkeistä jos se olisi noin helppoa.
 
Jostain kuulin arvion että 95% kaikista lähetyksistä Yhdysvalloista Suomeen olisi merkitty "lahjaksi." Eli eivätköhän niitäkin aika kovasti jo syynäile.
 
Edit: Tämähän ei tietenkään mihinkään mitenkään liity, mutta kunhan offtopicoin. Se mulle suotakoon.
 
A million miles from nowhere, Dragon Lance burns hot. By the fire of a horse's ghost, a minnow would be lost... Cha-cha-changes... Tits... A fish... A fish with tits. Titty fish.
Epävirtuoosi
01.05.2010 22:12:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lainaan vähän topikkia eli olen nyt vaihdossa Jenkeissä ja ostin kipsonin äsgeen kun sai halvemmalla. Eli miten saisin helpoiten kitaran suomeen. Olen lukenut kaikki kitara lentokoneessa topikit ja tiedän että pitää kysyä lentoyhtiöltä ja niin edelleen, mutta jos jollain on jotain kokemuksia tai ideoita tai lisättävää, niin olis kiva tietää. Ei huvittaisi maksaa satoja dollareita "ylimääräistä". Kitarasta kaikki kuitit ja paperit löytyy ja kipsonin oma kova laukku.
 
Just because you're better than me, doesn't mean I'm lazy.
Räbbänä
01.05.2010 22:26:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Japanista tullessa kyllä kysyivät lähtöselvityksessä onko mulla kitara olalla roikkuneessa isossa pussissa. Eivät sen kummemmin mitään lisämaksuja kylläkään antaneet maksettavaksi, eikä Suomen päässäkään tullin setä mitään sanonut vastaan tullessaan, kun vihreää linjaa kävelin kitaralaukku olalla. Muutakin rompetta oli suht kiitettävästi. Mm. iso matkalaukku, isoin mahdollinen käsimatkatavaroihin mahtunut lentolaukku ja suth kookas olalla roikkunut läppärilaukku.
 
"50-luvun Telecasterin arvo ei ole soitettavuudessa tai äänen värissä vaan siinä, kuinka hyvältä se näyttää ripustettuna seinälle alkuperäisen Andy Warholin ja vähintään 30-vuotiailla mallasviskeillä täytetyn kokotammisen baarikaapin väliin."
Midrange
02.05.2010 02:22:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kitaran voi tuoda yhdysvalloista helposti kassissa tullin huomaamatta, jos siinä on pulttikaula jolloin sen saa kätevästi pieneen tilaan.
 
*odotelleen milloin joku suomalaisen liikkeen pitäjä tulee moralisoimaan*
 
"rikoksen tunnusmerkit täyttynevät siinä kohtaa, kun viimoisen ruuvin boksiisi ruuvaat" - Klapp pedaalin kloonaamisesta.
padaa@dadaa!
02.05.2010 02:29:19 (muokattu 02.05.2010 02:29:38)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

joku muu sikko:Ei tänne tuoda mistään mitään arvokasta maksamatta vitunmoisia suojelurahoja mafialle.
 
Ottavatko yhdysvalloissa sitten avosylin vastaan kaiken import kaman? Ja vielä kun vitsaisee kitaralaukussa olevasta pommista niin naureskellaan yhdessä lentokenttähenkilökunnan kanssa. Mustat, valkoiset ja juutalaiset kaikki sulassa sovussa. Ihan kuin elokuvissa.
 
Niin se pointti oli että Suomessa kyllä mafia ym. touhut on aika pientä maailman mittakaavassa.
 
evilock
02.05.2010 03:05:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse olen n.tsiljoona kertaa tullut Helsinki-Vantaalle kitaran kanssa reissulta. Vihreää linjaa vaan. Eipä ole tullissa ketään kiinnostanut kertaakaan.
 
Ylihuomenna seuraavan kerran kitaran kanssa jenkeistä suomeen.
 
Ja jos ei tule rapakon yli härmään suoralla lennolla ja se viimeinen yhteys on vielä Schengen-maasta, ei siellä saapuessa mitään tullimiehiä yleensä edes näy..
 
joku muu sikko
02.05.2010 10:14:23 (muokattu 02.05.2010 10:18:28)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niinpä eli jos jenkeistä lentää ensin vaikka Lontooseen niin kuin monet ja itsekin olen Suomeen tullessani tehnyt niin se kitarahan pitäisi tullata jo siellä Lontoossa koska sillointullaan EU:in. Eli Englannista Helsinkiin se on jo EU:n sisäinen lento ja kitarat saa periaatteessa liikkua vapaasti, TOSIN jos tullin sedät haluaa heittäytyä Suomessa fiddumaisiksi niin ne voi sanoa että olet tulossa jenkeistä vaihdolla joten et ole ehtinyt ostaa tuota Lontoosta joten todistappas että et ole hankkinut sitä jenkkilöistä ja jättänyt verot maksamatta. Tai todista että ostit kitaran Englannista tai että se oli mukanasi jo kun lähdit Suomesta.
Mutta.. Ei ketään oikeasti kiinnosta millään rajalla mitkään matkustajien kitaralaukut mutta en minä tietenkään yllytä ketään salakuljettamaan mitään koska mafia eli Suomen valtio tarvitsee ne suojelurahansa. Mitäs menitte syntymään tähän maahan pohjoiseen ja kylmään.:)
 
"Lets go fucking crazy". -Ozzy Osbourne-
B-tone-flat
02.05.2010 10:35:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kivijalka: Jostain kuulin arvion että 95% kaikista lähetyksistä Yhdysvalloista Suomeen olisi merkitty "lahjaksi." Eli eivätköhän niitäkin aika kovasti jo syynäile.
 
Edit: Tämähän ei tietenkään mihinkään mitenkään liity, mutta kunhan offtopicoin. Se mulle suotakoon.

 
Systeri on mun perheelle lähetellyt jo 10 vuoden ajan joulun tienoilla pahvilaatikollisen lahjoja merkinnällä gifts. kertaakaan ei ole mennyt tulliin. Ehkä joulu vaikuttaa asiaan. Mutta se saako kitaran ottaa koneeseen mukaan on lentoyhtiökohtainen asia. Itse olen usein nähnyt kun esim ihan rockbagissa kuljetettava kitara luovutetaan lentoemännälle säilytettäväksi lennon ajaksi. Uskon että asiasta pitää vain sopia hyvissä ajoin ennen lentoa.
 
This is what you want, This is what you get!
joku muu sikko
02.05.2010 10:49:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

B-tone-flat: Systeri on mun perheelle lähetellyt jo 10 vuoden ajan joulun tienoilla pahvilaatikollisen lahjoja merkinnällä gifts. kertaakaan ei ole mennyt tulliin.
 
Tullin toimintahan perustuu pistokokeisiin. Sama homma henkilöliikenteessä raja-asemilla kuin postitullissakin.
 
"Lets go fucking crazy". -Ozzy Osbourne-
Twinkle
02.05.2010 18:31:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

B-tone-flat: Systeri on mun perheelle lähetellyt jo 10 vuoden ajan joulun tienoilla pahvilaatikollisen lahjoja merkinnällä gifts. kertaakaan ei ole mennyt tulliin.
 
Se ei sitä muuta, lahjasta kannetaan arvolisäveroa siinä missä ostetusta tuotteesta. Gift määritelmänä ei muuta sitä mitenkään, sen arvosta joutuu yhä maksamaan arvolisäveron. Se on sinun kannalta parempi homma ettei ne ole mennyt tullin kautta mutta jos se tuotteen arvo siellä sisällä on enemmän kuin se n. 45 euroa niin se olisi arvolisävelvollinen.
 
Se on todennäköistä että joulu aiheuttaa sen että tullipostissa eivät kaikkea kyttää, mutta ne saattaa kyllä joskus lähteä siihen junaan että ne haluaa arvot todistettavan.
 
Tande
02.05.2010 18:33:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

EU:n ja Yhdysvaltain välille pitäisi julistaa vapaakauppa.
 
Anteeksi.
Pluto
02.05.2010 22:06:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tande: EU:n ja Yhdysvaltain välille pitäisi julistaa vapaakauppa.
 
Veikkaanpa, että hetken joutuu vielä odottamaan.
 
Dillon, you son of a bitch!
B-tone-flat
02.05.2010 22:10:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Twinkle: Se ei sitä muuta, lahjasta kannetaan arvolisäveroa siinä missä ostetusta tuotteesta. Gift määritelmänä ei muuta sitä mitenkään, sen arvosta joutuu yhä maksamaan arvolisäveron. Se on sinun kannalta parempi homma ettei ne ole mennyt tullin kautta mutta jos se tuotteen arvo siellä sisällä on enemmän kuin se n. 45 euroa niin se olisi arvolisävelvollinen.
 
Se on todennäköistä että joulu aiheuttaa sen että tullipostissa eivät kaikkea kyttää, mutta ne saattaa kyllä joskus lähteä siihen junaan että ne haluaa arvot todistettavan.

 
Niin, tätä just meinasin että jouluhan se varmaan... tosin kyllähän kaikki varmaankin menee läpivalaisuun? Sitten jos siellä näkyy jotain arvokkaamman näköistä niin paketti avataan tai pistetään noutoilmoitus.
 
Ja sehän on selvä ettei se gifts ilmoitus mihinkään oikeuta.
 
Tyhmältä tuntuu toi raja 45€. Joskus kalliimpi menee tulliin joskus ei. Itsekin olen käynyt muutaman euron verot maksamassa. Tuntuu turhalta sen paperityön ja kirjeiden lähettämisen jälkeen sellainen. Mutta kait se raja on vaan johonkin vedettävä?
 
This is what you want, This is what you get!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «