Aihe: Keskustelua Roots-skabasta Vol IV
1 2 3 4 569 70 71 72 73121 122 123 124 125
blaekie
01.05.2010 22:29:09 (muokattu 01.05.2010 22:37:09)

BigPapa: No ei näyttäs olevan tälläkään suunnalla, ei sen puoleen ei eläkkeellä olis aikaakaan.

Kyllä sulla Papa niitä isännyyksiä on ollut, ja jos vanhat merkit paikkansa pitää tulee olemaan jatkossakin.

AiGee: Roots = Blues

ei pidä kyllä pelkästään paikkaansa, jos katsoo esim. Roots keskustelupalstan alaotsikkoa. Siellä on mukana myös Country, blues-rock, southern rock, bluegrass, zydeco jne jne. ja toki pitääkin olla....

henkilökohtaisena mlelipiteenäni josta kenenkään ei pidä suuttuman esitän että ROOTS- skabassa voi toki olla myös ei blues taustoja...

Ja toisena mileipiteenäni lauon että kysehän musiikissa kuin musiikissa on kuitenkin genre- ja luokittelurajat ylittävästä taidemuodosta joka parhaimmillan koskettaa, vakuuttaa, herkistää, antaa voimaa tms. riippumatta mihin lokeroon se halutaan ahtaa? Samaan hengenvetoon loppukaneettina, tyylitajun ja- maun puuttuminen aiheuttaa hirvittävän sekamelskan, jossa mikään ei jäsenny. ei hahmotu eikä täten aiheuta edellä mainituja positiivisia reaktioita?

Niin siis tämän suuntaisia ajatuksia lienee on ollut alusta lähtien mukana, kun tämä skaba pystytettiin aikoinaan erään Jokelalaisen bluesdiggarin toimesta.

Roots = Blues = Jazz = Bluegrass = Country = Zydeco = You Name it
Nii onkii ... vai oliko sittenkään .. ja jos onkii , nii entäs sitten ...
Teijo K.
01.05.2010 22:33:48

AiGee: Roots = Blues

ei pidä kyllä pelkästään paikkaansa, jos katsoo esim. Roots keskustelupalstan alaotsikkoa. Siellä on mukana myös Country, blues-rock, southern rock, bluegrass, zydeco jne jne. ja toki pitääkin olla....

Oon samaa mieltä. Otsikon alla vois olla mun mielestä myös etnot ja regeit yms.
BigPapa
01.05.2010 22:35:09

Nyt on sitten liikkeellä tälläistä:

http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=1&t=190362
For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton
Teijo K.
01.05.2010 22:36:55

BigPapa: Nyt on sitten liikkeellä tälläistä:

Anteeksi tyhmyyteni, mutta mikä on alteri?
BigPapa
01.05.2010 22:38:14 (muokattu 01.05.2010 22:38:25)

Teijo K.: Anteeksi tyhmyyteni, mutta mikä on alteri?

Tahtoo yrittää esittää, että minulla on täällä useita nimimerkkejä.
For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton
Teijo K.
01.05.2010 22:45:05

BigPapa: Tahtoo yrittää esittää, että minulla on täällä useita nimimerkkejä.

Ihme touhua.
blaekie
01.05.2010 22:59:56 (muokattu 01.05.2010 23:01:02)

BigPapa: Tahtoo yrittää esittää, että minulla on täällä useita nimimerkkejä.

Voi luoja mikä "tilumiäss" , anna mun kaikki kestää, missä noita nurkan takana kikattavia urpoja sikiää.

EDIt: Oisko runettajia
Illu
01.05.2010 23:10:59
Teijo K.: Anteeksi tyhmyyteni, mutta mikä on alteri?

Altereista en tiedä, mutta kävin just kahtomassa yksien miesten alt-country bändiä ja meininkihän oli enemmän kuin kohdallaan. Tunnelma oli aika-ajoin enemmän kuin tiivis, niin yleisön puolella, kuin "lavallakin" ja tarkoitan tiivistä ihan kirjaimellisesti. Ja kuuma oli kun Mehikossa. Kerpele, kyllä kannatti kävästä.
Perse edellä puuhun menemisessä on se huono puoli, että pudotessaan tippuu pää edellä maahan.
Teijo K.
01.05.2010 23:13:33

blaekie: Voi luoja mikä "tilumiäss" , anna mun kaikki kestää, missä noita nurkan takana kikattavia urpoja sikiää.

EDIt: Oisko runettajia

Runettaja? Eiks kukaan halua enää puhua suomea? :)
Teijo K.
01.05.2010 23:15:39

Illu: Altereista en tiedä, mutta kävin just kahtomassa yksien miesten alt-country bändiä ja meininkihän oli enemmän kuin kohdallaan. Tunnelma oli aika-ajoin enemmän kuin tiivis, niin yleisön puolella, kuin "lavallakin" ja tarkoitan tiivistä ihan kirjaimellisesti. Ja kuuma oli kun Mehikossa. Kerpele, kyllä kannatti kävästä.

Kyllähän kunnon kantrikeikka on aina näkemisen arvoinen juttu.
blaekie
01.05.2010 23:25:16

Teijo K.: Runettaja? Eiks kukaan halua enää puhua suomea? :)

Hehe, eihän nyt sellaista ole ilmasssa, mutta nyttemmin löytyy kuulema provojunnut tuota peliä pelaavista ryhmistä -> http://fi.wikipedia.org/wiki/RuneScape , ikähaitari lienee siinä 12-18v, male.
milkcow s calf
01.05.2010 23:26:44 (muokattu 01.05.2010 23:30:35)

BigPapa: Nyt on sitten liikkeellä tälläistä:

Tuon suhteen on kyllä tosiaan parasta antaa moderaattorijumalien hoitaa homma. On valitettavasti ihmisiä, joilla on vaikeaa ihan toistenkin edestä.
Mitä pienempi vika sitä isompi leka.
Teijo K.
01.05.2010 23:36:56

blaekie: Hehe, eihän nyt sellaista ole ilmasssa, mutta nyttemmin löytyy kuulema provojunnut tuota peliä pelaavista ryhmistä -> http://fi.wikipedia.org/wiki/RuneScape , ikähaitari lienee siinä 12-18v, male.

Juuri kun ehdin oppimaan sen wowittamisen merkityksen. :)
padaa@dadaa!
02.05.2010 00:20:57 (muokattu 02.05.2010 00:21:38)

BigPapa: Myös ei bluestoja kyllä, kunhan ne on rootsia.

YLE TV2 tänään, "Parasta kantria". Jos tuosta ohjelmasta rippaisi jonkun biisin taustan olisko se rootsia? Mun korvaan ei. Vähän liian kaukana Hank Williamsista. En siis tarkoita että sinulta odottaisin tähän vastausta vaan näin niinkuin yleisenä keskusteluaihiona.
BigPapa
02.05.2010 07:58:45 (muokattu 02.05.2010 10:28:04)

LeoFender: YLE TV2 tänään, "Parasta kantria". Jos tuosta ohjelmasta rippaisi jonkun biisin taustan olisko se rootsia? Mun korvaan ei. Vähän liian kaukana Hank Williamsista. En siis tarkoita että sinulta odottaisin tähän vastausta vaan näin niinkuin yleisenä keskusteluaihiona.

Niin no, en mie olis puristi kantrinkaan kanssa. Joskus oon noita parasta kantria lähetyksiä katsonu ja kyllähän siellä on kovan luokan muusikkoutta liikkeellä. Se, että olisko se tausta sitten rootsia, niin kyllä kai se olisi kun kerran kantri on rootsia. Eikös noi Amöricalaiset hyvinkin tiedä sitten sen mikä on kantripippaloihin sopivaa ja mikä ei.
Kantrissakin lienee alagenrejä ja lieneekö nekin lisääntymäänpäin. Sitten kun tohon vielä sen Westernin ottaa mukaan, niin siinähän sitä jo alkaa ollakin.
Teijo K.
02.05.2010 10:23:56

LeoFender: YLE TV2 tänään, "Parasta kantria". Jos tuosta ohjelmasta rippaisi jonkun biisin taustan olisko se rootsia? Mun korvaan ei. Vähän liian kaukana Hank Williamsista. En siis tarkoita että sinulta odottaisin tähän vastausta vaan näin niinkuin yleisenä keskusteluaihiona.

Roots taitaa tarkoittaa jokaiselle vähän eri asiaa. Eli mikä nyt on sitten rootsia. Onks se kansanmusaa as in world music? Nykymusiikkiin johtaneet tyylit? Amerikkalaista kansanmusaa? Voisko suomalainen kansanmusiikki olla rootsia siinä mielessä että täällä Suomessa se on vaikuttanut meidän oman musiikin kehittymiseen, se on meidän oman musan "juuret". Voiko roots olla elävää ja kehittyvää musaa, vai onko sen tarkoitus olla niiden aikoinaan kehitettyjen juttujen toisintamista? Jos se on toisintamista, niin mihin pistetään raja jonka jälkeisiä juttuja me ei enää oteta mukaan rootsiin? 1930-luvulle? 1970? Mulla on loputtomasti kysymyksiä mutta ei ensimmäistäkään vastausta. Tai ainakaan sellaista mikä kelpaisi kaikille. :)
Tuomo_
02.05.2010 10:50:38 (muokattu 02.05.2010 10:52:44)
Minulle blues on roots-musiikin lähtökohta.
Eilinen meni jo, huomista en tunne, tänään on aika vetäistä yx blues.
Teijo K.
02.05.2010 11:00:36

tahtah: Minulle blues on roots-musiikin lähtökohta.

Mä näen rootsin vähän laajempana ilmiönä, mutta nää on näitä.
padaa@dadaa!
02.05.2010 11:40:02

Mulle roots-musiikin lähtökohtia ovat intialainen raga ja bysanttilainen dädä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)