Tande 29.04.2010 17:52:30 | |
---|
kozmik: Niin päätöntä touhua ettei mitään rajaa. Varmaan niitäkin ihmisiä löytyy, joilla voisi tuollaiselle palvelulle olla jossain määrin käyttöä, mutta ei varmasti niin paljoa, että mainitunlaisella yrityksellä kukaan itseään elättäisi. Itselle (ja varmaan suurimmalle osalle soittajista) kuitenkin soittimien testailu ja ostopäätöksien puntarointi on iso osa musiikkitoimintaa, enkä siitä missään nimessä haluaisi luopua. Saati, että maksaisin siitä, että tuo ilo ja nautinto multa vietäis pois. Ei jatkoon. Tiivistit ajatukseni! + Minulle ei tulisi mieleenkään periä tuon tyylisestä palvelusta maksua. Silkasta auttamisen ilosta voin toki mielelläni auttaa vasta-alkajaa, kuten monet ovat esim täällä tehneet. Anteeksi. |
Teijo K. 29.04.2010 18:26:03 | |
---|
Ihan liikeideana tuossa on mun mielestä sellainen perustavaa laatua oleva kupru, että kuvitellaan kiireisten musiikin ammattilaisten olevan melko varakkaita. Mitä ne Suomessa aika harvoin itseasiassa on. Voi olla ihan hyvin toimeen tulevia, mutta harvassa on mitenkään merkittäviä konsulttipalkkioita maksamaan pystyviä. Sen näkee melkeen siinäkin, että vaikuttavimmat kamalistaukset tuppaa olemaan hyväpalkkaisilla amatööreillä. Niillä taas se koko ostaminen ja harrastaminen on sellaisella tasolla, että sen konsultin pitäisi olla vähän pirun kova että siitä olisi näille kavereille mitään iloa kun ne tunnistaa potikan hatusta soittimen, vuosimallin ja sen oliko Fenderin kasauslinjan Juan Carlos juuri sitä kasatessaan kännissä vai vain pienessä laitamyötäisessä vuonna 1966. Aloittelijat on taas usein nuorisoa joilla ei ole varaa maksaa konsulttipalkkioita, ja vaikka olisi he eivät ymmärrä mitä koko konsultti tekee. |
Music_Fighter 29.04.2010 18:36:10 | |
---|
Tuntuu nyt vähän siltä, että tutkimuksen laatijan kannattaisi harrastaa hieman kvalitatiivista tutkimusta ensin, että lomakkeen kysymyksistä olisi enemmän hyötyä. |
Rainer Frilund 29.04.2010 19:21:39 | |
---|
Jake24-25: ... Homma perustuu suurelta osin opiskelijoiden omaan aktiivisuuteen ja opettajien rooli on lähinnä lukea raportit ja pyydettäessä antaa neuvoja. Kyseessä on ns. peer to peer-opetusmenetelmä joka perustuu tutkivaan oppimiseen ja oman oppimisen arviointiin jälkeenpäin. Aiemmin opetushommia tehneenä (yht. n. 10 v.) ja nyt jo 14 v. "oikeissa töissä" olevana ihailen tuota pedagogien tapaa panna oppilaat "opiskelemaan itse" ja "arvioimaan itse itsensä". H-vetin vähällä vaivalla se palkka irtoaa, jos sitä haluaa. Vaan ei yleistetä. Itse uskon mestari-kisälliopiskeluun, jota tässä kyseisessä opiskelussa näyttää tulevan kovin rajallisesti. Silti itse business koettaa olla "mestari" (lue: konsultti), joka kertoo "kisällille" (lue: muusikko) mitä kannattaa ostaa. Jossain tapauksessa se "kisälli" vaan on se oikea mestari omalla alallaan, ainakin kun on kyse ammattimuusikosta. Konsultin kuuntelemisen sijasta suosittelen ostamaan korin kaljaa. Sama tulos, mutta siinä välissä on, tai ainakin voi olla, kivempaa... "The company you keep is the measure of a man." |
Thyvon 29.04.2010 21:00:02 | |
---|
Jake24-25: ei siten että opettaja ohjaa ja sanoo että näin tehdään. Joskus opettaja tarvittaisiin sanomaan että näin ei tehdä, muuten saatetaan mennä tarpeettoman pahasti metsään. Syvälle, synkkään ja pelottavaan, koskemattomaan ikiaikaiseen aarniometsään. |
JCM 29.04.2010 22:21:54 | |
---|
|
baron 29.04.2010 23:19:23 | |
---|
Ihan hyvä liikeidea. Kitaristit on niin pöllöjä että varmaan kannattaa. You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
Anonymous-jazz 30.04.2010 02:08:18 | |
---|
Mulla on varmaan tullut lukihäiriö kun luin tossa äsken ohimennen että mitä v*ttua... "Kitaristi: Osallistu mielentilatutkimukseen". "In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act"
- George Orwell |
masterhat 30.04.2010 02:44:15 (muokattu 30.04.2010 02:45:02) | |
---|
mielusti kyl maksasin tollasist palveluista. uusin keppi jonka hommasin, oli niin paska, että heitin sen roskikseen. oli fiksusti käytetty 3 hunttii. siinä ku olis ollu konsultti meges kaupas, ni olis jäänny sekin soitin hyllyyn. ja kaikkein sickeintä täs on se, ettei o ees läppää xD niilläkin rahoil olis ostanut uuden/uusia pedaaleita ''On moraalitonta antaa tyhmien ihmisten pitää rahansa'' |
StJerky 30.04.2010 09:08:39 | |
---|
Olen usein ajatellut että pitäisi olla sellainen toimisto joka hoitaisi kaikki tylsät jutut minun puolesta. Eli soittelee kaikenlaiset remonttifirmat (niin ettei minun tarvitsisi tietää mistään byrokratiasta). Tietenkin pitäisivät huolen siitä että talo on siisti koko ajan ja hoitaisivat mieluisia lahjoja vaimolle merkkipäivinä minun nimissä. Hommaisivat halpoja ulkomaanmatkoja, niin että perhe olisi tyytyväinen. Hoitaisivat veroilmoitukset ja kilpailuttaisivat sähköt. Pitäisivät auton kunnossa ja kirjaisivat kaiken huoltokirjaan. Pyöräkin on prk rikki. Mukaviin hommiin kuten soittimien hankinta en kyllä apua haluaisi. |
Mad-Mike 30.04.2010 10:47:09 | |
---|
Kyllä itse ainakin tykkään katsella ja kokeilla erilaisia kitaroita jos olen uutta hankkimassa eikä se ole mielestäni mitenkään vastenmielistä taikka ärsyttävää hommaa. Totta kai sitä aikaansa tuhlaa mielellään etsien soitinta jolla sitten tykkää soitella. Vähän kyllä laittaa ihmettelemään tällainen kysely :D -Half Step Down- |
tender.insanity 30.04.2010 10:53:54 | |
---|
masterhat: ja kaikkein sickeintä täs on se, ettei o ees läppää xD Voi jeesus, mitä kielellistä ulosantia. Näissä räkänokissa on Suomen tulevaisuus... |
masterhat 30.04.2010 11:03:55 | |
---|
tender.insanity: Voi jeesus, mitä kielellistä ulosantia. Näissä räkänokissa on Suomen tulevaisuus... hei räkänokka, oon sua 3 wee nuorempi, jos profiilis on ajan tasalla. Suomen tulevaisuus ei kiinnosta vittuakaan, mut oman tulevaisuuteni clearaan ihan fine! Mut toki jos tarpeeks korkeelle yllän suomen skaalal, ni toki myös toimeni vaikuttaa suomen tulevaisuuteenkin, mut tää skenaario on varmaan aika läppä ''On moraalitonta antaa tyhmien ihmisten pitää rahansa'' |
varakeef 30.04.2010 11:15:17 | |
---|
Olen hankkinut kitaran kyllä tavallaan konsultointiapua käyttäen. Annoin kitarakauppiaalle toimeksiannon etsiä itselleni tiettyyn hintahaarukkaan mahtuvan, tietyn tyyppisen ja -merkkisen käytetyn kitaran. Hyvin toimi... ja liikeideana oli kai se, että kauppias saa palkkansa myymällä soittimen minulle kallimmalla kuin sen hankkii. "Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle"
- Laura Latvala |
MrShaft 30.04.2010 11:25:52 (muokattu 01.05.2010 02:09:13) | |
---|
- Olen käyttänyt konsulttiapua sähköbasson ostoon. Eli, otin opettajan mukaan kiertämään musiikkikauppoja! Maksoi yhden soittotunnin verran, eli siinä on harrastajan (homo economicus) maksimihinta. EDIT: Siis ei tarvitse tutkia enempää... - Ammattilaisen ei kannata tuosta palvelusta maksaa - mietipä miksei! Siihen on myös ihan looginen selitys. (Vinkki: Tietänet, että maailmalla on vintage-kitaroihin sijoittavia hedge fundeja, eli sillä kohtaa toimii). EDIT: Siis hyötyfunktioistahan tämä lähtee... - Tutkimukseen validiteettiin ja reliabiliteettiin liittyviä huomioita: Pohdipa ainakin a) kuinka tehokas soitinmarkkina Suomessa on ja b) ovatko soittimen ostokriteerit yksiselitteiset. Nämä ovat tuolla kyselylomakkeella aika isoja ongelmia... MrS Try not to become a man of success but rather try to become a man of value. - Albert Einstein |
Terry Pantheras 30.04.2010 11:28:38 | |
---|
varakeef: Olen hankkinut kitaran kyllä tavallaan konsultointiapua käyttäen. Annoin kitarakauppiaalle toimeksiannon etsiä itselleni tiettyyn hintahaarukkaan mahtuvan, tietyn tyyppisen ja -merkkisen käytetyn kitaran. Hyvin toimi... ja liikeideana oli kai se, että kauppias saa palkkansa myymällä soittimen minulle kallimmalla kuin sen hankkii. Nerokasta! |
Kailis 30.04.2010 15:29:24 | |
---|
masterhat: mielusti kyl maksasin tollasist palveluista. uusin keppi jonka hommasin, oli niin paska, että heitin sen roskikseen. oli fiksusti käytetty 3 hunttii. siinä ku olis ollu konsultti meges kaupas, ni olis jäänny sekin soitin hyllyyn. ja kaikkein sickeintä täs on se, ettei o ees läppää xD niilläkin rahoil olis ostanut uuden/uusia pedaaleita Suomessa ei ole onneksi tarpeeksi tyyppejä jotka täyttää tuollaisen palvelun tarpeen kriteerit. Jätkä ostaa paskan skeban 300 egellä, eikä huomattuaan että se on paska palauta sitä kauppaan vaan heittää roskikseen. Mitä vittua? Sä tarvitsisit ehkä useamman alan konsultointia man. |
Kailis: Suomessa ei ole onneksi tarpeeksi tyyppejä jotka täyttää tuollaisen palvelun tarpeen kriteerit. Jätkä ostaa paskan skeban 300 egellä, eikä huomattuaan että se on paska palauta sitä kauppaan vaan heittää roskikseen. Mitä vittua? Sä tarvitsisit ehkä useamman alan konsultointia man. Lisäksi 90% noista paskoista kitaroista on vain säädön tarpeessa. Siinä ei auta mitkään konsultitkaan jos puinen instrumentti jätetään oman onnensa nojaan Suomen ilmastossa. Oli miten kallis tahansa niin muutamassa vuodessa se on surkeassa kunossa. |
MadMatt 30.04.2010 16:10:04 (muokattu 30.04.2010 16:35:16) | |
---|
Entäs se konsultin "ammattitaito" Oikian konsultin pitäisi olla vähintää huippu-ammattimainen kitarateknikko jolla on suorat suhteet (jonojen ohi) esim. Custom Shop pajoihin, Rakentajiin, Keräilijöihin ja muuhun sisäpiiriin... E: Se että konsultti lähetetään ulkomaille etsimään isolla rahalla sopivaa skebaa kuulostaa todella pro meiningiltä. Kyseessä olisi kai pikemminkin ilmainen lomamatka ja siinä sivussa voisi käydä paikallisissa kitarapuljuissa kääntymässä "työn" puolesta :) |
blastoff 30.04.2010 16:23:56 | |
---|
konsultin "ammattitaito" Tämä taitaa jo ajatuksenkin tasolla olla täydellinen oksymoron ;) |