Aihe: Minne keikalle seuraavaksi Toinen säkeistö:
1 2 3 4 5 6 7175 176 177 178 179
isojussi
28.04.2010 13:25:11
Lennu: Lisähappea mukaan.

Saattaa tällä iskiaksella olla enämpi tarpeen, kuin arvaatkaan. Omat kamatkin pitää sit roudata paikalle. Prkl toiseen kerrokseen. No... pääasia, että saadaan lapsille harrastusmahdollisuuksia. Tää oon niiku sijotus niinku tulevaisuuteen niinku...
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
hvinnamo
29.04.2010 01:42:48 (muokattu 29.04.2010 01:43:33)
Päätin että en tee tänä vuonna kuin 2 keikkaa joka olisi sopiva määrä.Nyt on sovittu jo peräti 20 "vetoa." No, ihan kiva mennä välillä stagellekin.Mitäs tilaavat? Niin, seuraava on Hollolassa 7.5 ja heti perään 8.5. Sen jälkeen onkin vähän hiljaisempaa kun mennään vain yhden keikan viikkotahdilla syksyyn,siis tällä hetkellä.Saa nähdä rupeaako vituttamaan koko keikkailu jo toukokuun lopussa?
rintapek
29.04.2010 02:01:23

hvinnamo: Päätin että en tee tänä vuonna kuin 2 keikkaa joka olisi sopiva määrä.Nyt on sovittu jo peräti 20 "vetoa."

Ongelmasi ei o kysyntä tai tarjonta, vaan se, et selkärankasi on Etolasta. Kaikkea kumista ja muovista. Tai sit olet muuten vaan seteliselkärankainen.

Hmmm... jos oikeasti puhun, ni ittelle sopiva humppamäärä on maksimissaan kymmenkunta pläjäystä vuodessa. Vähempi ei haittaa tippaakaan, enempi sit jo haittais, koska noi kaikki on viikonloppuina. Viidenneksen vuoden viikonlopuista voin humpautukselle uhrata, mut enemmästä vois jälkikasvu jo kysellä, et kuka toi hyypiö on?
One kind of music only - the good kind
jon lord
29.04.2010 08:31:43
Tuli sitten luvattua itsensä keikalle tänään ja Lauantaina. Tosin molempiin on matkaa 3 kilometriä ja soittoaika tänään puolisen tuntia ja lauantaina pari settiä. Lauantaina Bluesia, Claptonia, Cov`t Mulea ja rokkia vähän niinkuin jamipohjalta. Ei keritä treenaamaan ja sen mukaan mennään. Onneksi on noi Tankeron antamat Mule cd:t joista voi vähän katsoa etukäteen. Tänään sellaista enemmän unplugged meininkiä.
Katsotaan vieläkö osaa ja muistaa.
COVS jäsen N.o 3
half
29.04.2010 09:30:52
jon lord: Tuli sitten luvattua itsensä keikalle tänään ja Lauantaina. Tosin molempiin on matkaa 3 kilometriä ja soittoaika tänään puolisen tuntia ja lauantaina pari settiä. Lauantaina Bluesia, Claptonia, Cov`t Mulea ja rokkia vähän niinkuin jamipohjalta. Ei keritä treenaamaan ja sen mukaan mennään. Onneksi on noi Tankeron antamat Mule cd:t joista voi vähän katsoa etukäteen. Tänään sellaista enemmän unplugged meininkiä.
Katsotaan vieläkö osaa ja muistaa.

Mikä ettei, kun homma käy.
Meikäläisen MySpace-profiili
kuunsirppi
29.04.2010 12:26:16
Hmmm... jos oikeasti puhun, ni ittelle sopiva humppamäärä on maksimissaan kymmenkunta pläjäystä vuodessa. Vähempi ei haittaa tippaakaan, enempi sit jo haittais, koska noi kaikki on viikonloppuina. Viidenneksen vuoden viikonlopuista voin humpautukselle uhrata, mut enemmästä vois jälkikasvu jo kysellä, et kuka toi hyypiö on?

Mä olen kanssa miettinyt, että vähennän pikkuhiljaa noita bändikeikkoja. En kauppaa minnekään, mutta harkitusti sitten ehkä otan jotain, jos on sopivan matkan päässä.

Tällä hetkellä työllistää ihan mukavasti mm. häät, joissa käyn laulamassa kirkossa 1 - 3 laulua. Siitä saa ihan kivan liksan, saa laulaa päivällä ja yleensä vielä sopivan matkankin päässä. Ainoo miinus on, että esim. sen yhden laulun vuoks on koko viikonloppu kiinni, ettei viitti lähtee vaikkapa mökille.
On mulla nyt jokunen vkonloppu vapaa tässä ennen syksyä, mutta ei montaa. Niitä muutamaa en sitten myykään.

Nyt on mietinnässä se, että mitä mä haluan tältä laulamiselta "isona". Jotenkin ei nyt toi humppa ainakaan kovin paljon viehätä. Ehkä jotain kitara-laulu/piano-laulu systeemiä ja laulelmatyyppistä juttua. Tai en mä tiedä. Aika näyttää :o)
Sen lauluja laulat, kenen kädestä syöt
EP
29.04.2010 13:07:00 (muokattu 29.04.2010 13:07:23)
rintapek:

laulaja:
Mä olen kanssa miettinyt, että vähennän pikkuhiljaa noita bändikeikkoja. En kauppaa minnekään, mutta harkitusti sitten ehkä otan jotain, jos on sopivan matkan päässä.

Tällä hetkellä työllistää ihan mukavasti mm. häät, joissa käyn laulamassa kirkossa 1 - 3 laulua. Siitä saa ihan kivan liksan, saa laulaa päivällä ja yleensä vielä sopivan matkankin päässä. Ainoo miinus on, että esim. sen yhden laulun vuoks on koko viikonloppu kiinni, ettei viitti lähtee vaikkapa mökille.
On mulla nyt jokunen vkonloppu vapaa tässä ennen syksyä, mutta ei montaa. Niitä muutamaa en sitten myykään.

Nyt on mietinnässä se, että mitä mä haluan tältä laulamiselta "isona". Jotenkin ei nyt toi humppa ainakaan kovin paljon viehätä. Ehkä jotain kitara-laulu/piano-laulu systeemiä ja laulelmatyyppistä juttua. Tai en mä tiedä. Aika näyttää :o)

Mä voisin taas alkaa tekemään "humppaa" oikein paljonkin (lopettaisin tämän hetkisen työni siinä tapauksessa), pienemmälläkin pärjäisi muuten, mutta on tuota talolainaa vielä jonkin verran, että pitäis olla aika varmalla pohjalla..
No joo, katsotaan löytyykö mitään? :D
tarmo
29.04.2010 14:01:21
laulaja:

Mainioita ajatuksia. Itsellä tuli mitta täyteen puhtaasta humppahommasta jo kohta 7 vuotta sitten ja siihen riitti jo muutama vuosi. Kyse ei ole musiikista, vaan siitä, minkälaisissa olosuhteissa ja kuinka epävarmalla pohjalla hommaa lopulta tehdään. Nyt on jotenkin hyvä balanssi ja humpallakin voi käydä kiertämässä projektiluontoisesti ihan riittävästi silloin, kun sille on tarvetta ja aikaa.

Joku sanoi oivallisesti nykyisestä keikkatilanteesta, että "nyt päitä putoilee". Se pitää hyvin paikkansa, koska alalla on paljon ylitarjontaa. Tilanne antaa hyvän mahdollisuuden myös kerrata uudestaan omia intohimojaan musiikin suhteen. Kun löytyy asennetta, kykyä ja ideoita, saattaa löytää oman markkinarakonsa.

Toivottavasti se "juttu" löytyy!
"kentillä tavataan, veljet". Hihhii...
Thefish
29.04.2010 14:30:13
Vappu on työn juhlapäivä.

Siispä suuntaankin sen kunniaksi huomenna Suomussalmelle ja lauantain ratoksi riittänee Pyhäjoki.

Vittu näitä välimatkoja.
"Rapuja piti uittaa todella pitkään noin haaleassa vedessä, eivätkä ne meinanneet edes kuolla. Lopputulos oli maultaan vetinen ja jotenkin stressihormooninomainen."-Jäärä
walttoni
29.04.2010 14:56:31
Thefish: Vappu on työn juhlapäivä.

Siispä suuntaankin sen kunniaksi huomenna Suomussalmelle ja lauantain ratoksi riittänee Pyhäjoki.

Vittu näitä välimatkoja.

Kerkes Salamelan Mikko mainostaa radiossa sun bändiä.
COVS2.
Thefish
29.04.2010 15:05:29
walttoni: Kerkes Salamelan Mikko mainostaa radiossa sun bändiä.

Häh??

Onko mulla bändi...?
"Rapuja piti uittaa todella pitkään noin haaleassa vedessä, eivätkä ne meinanneet edes kuolla. Lopputulos oli maultaan vetinen ja jotenkin stressihormooninomainen."-Jäärä
walttoni
29.04.2010 16:07:15
Thefish: Häh??

Onko mulla bändi...?

Kait sulla on, kun radiossakin mainostettiin.
COVS2.
isojussi
29.04.2010 20:12:30
laulaja:

Noi on aina hyviä asioita fundeerata ja jaksaakin paremmin päkistää menemään, kun välillä vähän uudistaa tsydeemiä.

Mulla kävi tsägä, kun tätä uutta kuvioo käynnistettäesä kaavailtiin tiettyä oppilasmäärää, niin niitä tulikin 75% enemmän, kuin mitä parhaissa skenaarioissa arveltiin. Vähentää pikkasen - mutta vaan pikkasen - keikanmyyntipaineita. Toisaalta olisin valmis duohommiinkin, jos jostain näppärästi löytäis täyspäisen ja tarpeeks showhenkisen säestäjän. Alkaa olla aivan saatanan raskasta tää yksin kulkeminen. Mä oon kuitenkin OMB-kekkojakin tehny jo kai yli 20 vuotta. Noooo... ohan siinä se liksa-aspekti, mut kyllä duookin saa myytyä käypäseen hintaan.

Niijja tietääks joku, miten alvihelvetti menee, jos alkaa kaverille palkkoja maksella? Nythän mä oon alvivapaa, kun myyn vaan itteeni. Satunnaisia palkkojakin voi maksella, mut sit taitaa kupletti muuttua, jos tulee palkollinen remmiin?
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
Timi
29.04.2010 20:21:12
laulaja: Mä olen kanssa miettinyt, että vähennän pikkuhiljaa noita bändikeikkoja. En kauppaa minnekään, mutta harkitusti sitten ehkä otan jotain, jos on sopivan matkan päässä.

Se on hienoa kun pystyy vetämään noita kirkkolauluja ja äänesikin on hyvä.Ei tarvi roudaa kamoja sekä tsekata soundit ja miettiä et varmaan kaikki on paikalla,kuljetukset hoidettu,kaikki selvinpäin,pukeutumiset kohdallaan tai joku ilmoittaa,että sorry!Mä en silloin pääsekkään keikalle!Voihan mökiltäkin heittää keikan helposti.Toisaalta!Kun lähtee silleen "Oman"Bändin kanssa keikalle.Siinä on se tekemisen ja onnistumisen fiilis.Sen takia vissiin näitä hommia minäkin tahdon tehdä.
Vaikea.Mutta varma!
Timi
29.04.2010 20:42:00
isojussi: Noi on aina hyviä asioita fundeerata ja jaksaakin paremmin päkistää menemään, kun välillä vähän uudistaa tsydeemiä.

Mulla kävi tsägä, kun tätä uutta kuvioo käynnistettäesä kaavailtiin tiettyä oppilasmäärää, niin niitä tulikin 75% enemmän, kuin mitä parhaissa skenaarioissa arveltiin. Vähentää pikkasen - mutta vaan pikkasen - keikanmyyntipaineita. Toisaalta olisin valmis duohommiinkin, jos jostain näppärästi löytäis täyspäisen ja tarpeeks showhenkisen säestäjän. Alkaa olla aivan saatanan raskasta tää yksin kulkeminen. Mä oon kuitenkin OMB-kekkojakin tehny jo kai yli 20 vuotta. Noooo... ohan siinä se liksa-aspekti, mut kyllä duookin saa myytyä käypäseen hintaan.

Niijja tietääks joku, miten alvihelvetti menee, jos alkaa kaverille palkkoja maksella? Nythän mä oon alvivapaa, kun myyn vaan itteeni. Satunnaisia palkkojakin voi maksella, mut sit taitaa kupletti muuttua, jos tulee palkollinen remmiin?

Mun tietääkseni edelleen alvia ei lisätä ko esiinnytään.Jos maksat palkkoja.Silloin tulee mukaan työnantajan ja työntekijän tellit ja lellit ynnä muut maksut,jotka toisaalta eivät ole niin suuria kuin yleensä luullaan.Nekin prosentit vaihtelevat työnantajan liikevaihdon myötä.Jouduin aikoinaa noihin hiukan perehtymään kun teimme verokirjalla keikkoja ravintoloihin sekä firmoille ja duunasin valmiit laskelmat palkkakonttoreille.
Vaikea.Mutta varma!
walttoni
29.04.2010 20:53:26
Jåå, esiintyminen ja siitä laskuttaminen ei ole alv-lain alaista toimintaa. Lipunmyynti sen sijaan on. Työntekijän ottaminen bändiin ei vaikuta alv-touhuun juuta ei jaata.
COVS2.
walttoni
29.04.2010 23:03:55 (muokattu 30.04.2010 00:01:07)
Me saatiin edelliseltä keikalta jokaiselle kaksi pulloa jotain skumppaa, Cristal Brut 2002, oli ihan hyvää vissyn kans, huomenna ei välttämättä saada ku ihan keskikaljaa Pattijoella.

Seuraava esiintyminen Pattijoella.
COVS2.
half
30.04.2010 08:47:52
isojussi: Noi on aina hyviä asioita fundeerata ja jaksaakin paremmin päkistää menemään, kun välillä vähän uudistaa tsydeemiä.

Ei vaikuta alviin mitenkään. Laskutat bruton kuten ennenkin ja maksat kaverille palkan ( 10 / 90 % ), vitsi, vitsi.
Meikäläisen MySpace-profiili
tarmo
30.04.2010 09:23:01
walttoni: Me saatiin edelliseltä keikalta jokaiselle kaksi pulloa jotain skumppaa, Cristal Brut 2002, oli ihan hyvää vissyn kans, huomenna ei välttämättä saada ku ihan keskikaljaa Pattijoella.

Seuraava esiintyminen Pattijoella.

Domppa-sprite on kanssa tosi hyvää.

Meille on illalla luvassa itse ostettua viking line skumppaa... nami. Hhyistna.
"kentillä tavataan, veljet". Hihhii...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)