Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Käytättekö RE-20 pedaalin kanssa expressiopedaalia?
1
dust sucker
29.04.2010 15:36:22 (muokattu 29.04.2010 15:45:40)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Käyttääkö joku Boss Space Echo RE-20 pedaalin kanssa expressiopedaalia? Itseäni kiinnostaisi kokeilla muta Rolandin EV-5 on hieman turhan kallis. Tiedättekö uskaltaako käyttää klooneja? Luulisi, sillä perustoiminnaltaan pedaali on tosi yksinkertainen. Toki ohjekirjassa todetaan, että pitäisi käyttää vain alkuperäistä muuntajaa, mutta en liene ainut joka ei tee näin, hyvin näyttää pelaavan
 
aristoteles666
29.04.2010 17:46:26
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

dust sucker: Käyttääkö joku Boss Space Echo RE-20 pedaalin kanssa expressiopedaalia? Itseäni kiinnostaisi kokeilla muta Rolandin EV-5 on hieman turhan kallis. Tiedättekö uskaltaako käyttää klooneja? Luulisi, sillä perustoiminnaltaan pedaali on tosi yksinkertainen. Toki ohjekirjassa todetaan, että pitäisi käyttää vain alkuperäistä muuntajaa, mutta en liene ainut joka ei tee näin, hyvin näyttää pelaavan
 
uskaltaa. toimii yhtä hyvin.
 
Begemoth
29.04.2010 23:00:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En käytä exp-pedaalia. Oikean puoleisella polkimella saa kivaa "venymistä", varsinkin pitempiin viiveisiin.
 
Mulla 1spot antoi kummaa häiriötä aina kun sweeppaava, punainen ledi pyyhkäisi delay timen synkassa. Rolandin omalla virtalähteellä ei mitään häiriötä.
 
aasinhattu päähän ja selkä suorana kohti uusia nöyryytyksiä.
tomukka
30.04.2010 00:02:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Begemoth: En käytä exp-pedaalia. Oikean puoleisella polkimella saa kivaa "venymistä", varsinkin pitempiin viiveisiin.
 
Mulla 1spot antoi kummaa häiriötä aina kun sweeppaava, punainen ledi pyyhkäisi delay timen synkassa. Rolandin omalla virtalähteellä ei mitään häiriötä.

 
Sama häiriö täällä myös 1spotin kanssa. Enpä ole virtalähdettä osannut epäillä. Kokeillaan toisella.
 
A.O.K.
30.04.2010 13:51:01 (muokattu 30.04.2010 13:53:01)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Begemoth: En käytä exp-pedaalia. Oikean puoleisella polkimella saa kivaa "venymistä", varsinkin pitempiin viiveisiin.
 
Mulla 1spot antoi kummaa häiriötä aina kun sweeppaava, punainen ledi pyyhkäisi delay timen synkassa. Rolandin omalla virtalähteellä ei mitään häiriötä.

 
Mulla taas antaa Rolandin oma virtalähde tuota sweeppaavaa häiriötä... Pitäis vissiin olla joku oikea muuntaja eikä hakkurimuuntaja tuon kanssa.
 
Ekspressiopedaali on kyllä hyvä tuon kanssa, ite oon käyttänyt että saa sooloihin nostettua delayn tasoa. Ja jos kytkee siihen häröefektiin niin toimii ekspressiopedaali sen hälyäänen "kaasupedaalina"
 
dust sucker
30.04.2010 15:49:31 (muokattu 30.04.2010 15:50:35)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse ajattelin laittaa expressiopedaalin tottelemaan intensivityä. Tuo oikeanpuoleinen twist nappula nollaa alas painettuna tap tempon ja se harmittaa mua. Sehän pitää asettaa erikseen (siis se mitä expressiopedaali tottelee), koska perusasetus on vissiin repeat rate. Muistaako laite sen, mille toiminnalle expressiopedaali on säädetty, vaikka laitteessa ei olisi virtaa tai pattereita?
 
Mulla kävi niin että mun pedaalilaudan virtaska aiheutti just tuo häiriöäänen mutta erillinen virtalähde ei. Riippuu ilmeisesti siitä mitä muita pedaaleita on saman virtsikan alla.
 
A.O.K.
30.04.2010 16:18:58
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

dust sucker: Muistaako laite sen, mille toiminnalle expressiopedaali on säädetty, vaikka laitteessa ei olisi virtaa tai pattereita?
Kyllä muistaa
 
dust sucker
02.05.2010 21:38:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos käyttää expressiopedaalia, esim. jos olen säätänyt pedaalin ymmärtäämään intensivityä, miten pedaalin säädettävä intensivity nappula vaikuttaa? Meneekö se kokonaan pois päältä vai vaikuttaako se siihen asti kun expressiopedaalia polkaisee?
 
Olisi hienoa saada jotenkin polkimmelle säädettyä sweet spot jossa haluttu value palautuisi kun pedaalia on polkaissut täysille. Ehkä sen sitten vaan oppii polkemaan suurin piirtein...
 
nannne
02.05.2010 21:43:41
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

dust sucker: Jos käyttää expressiopedaalia, esim. jos olen säätänyt pedaalin ymmärtäämään intensivityä, miten pedaalin säädettävä intensivity nappula vaikuttaa? Meneekö se kokonaan pois päältä vai vaikuttaako se siihen asti kun expressiopedaalia polkaisee?
 
Olisi hienoa saada jotenkin polkimmelle säädettyä sweet spot jossa haluttu value palautuisi kun pedaalia on polkaissut täysille. Ehkä sen sitten vaan oppii polkemaan suurin piirtein...

 
Eikös tuo exp. pedaali säädä sitä kulloistakin arvoa 0-10*
* = juurikin se arvo missä mitäkin parametria säätävä potikka on. Elikä expressiopedaali ei ohita sitä pedaalin nappia. Ja ainakin mulla toimii tuon bossin ev-5 aika lailla "on - off" luontoisesti.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «