Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mikä laite?
1
Muusikko13
20.04.2010 20:52:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Haluaisin laitteen, johon saa siirrettyä esim. Motu Electric Keysin soundeja, joita sitten soittaa jollain kiipparilla laite liitettynä kiipparin midi porttiin?
 
I heard a tapping at my chamber door...
mobbi
20.04.2010 21:10:26
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Öööh.. Siis. Haluat samplailla kaverin kymppitonnin kiipparista saundit, joita voisit sitten soitella omalla vekottimella? Valaiseppas vähän lisää niin saat varmasti kattavampia vastauksia.
 
Melodeathia kansalle? : www.mikseri.net/hypothesis
keyboardplayer
20.04.2010 21:49:09
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikset pyörittäisi sitä Motu Electric Keysiä ja muita plugareita läppäriltä? Samalla tavalla sen midin saa siihenkin kiinni.
Sitten on tämä, mutta ei ainakaan halvemmaksi tule, kuin läppäri:
http://www.museresearch.com/receptor2.php
Jos tahdot soittaa vain sampleja, hommaa sampleri.
lukethesis
21.04.2010 10:31:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tarpeeksi vääntöä omaava läppäri + audio interface + midi-kiippari on varmasti halvin ja helpoin ratkaisu.
 
Riippuen koneesta (eli onko Mac vai PC), tarvitset vain joko "live-soittamis -softan" kuten MainStage tai RAX (molemmat Mac), tai sitten soitat tuota Motun plugaria standalone-moodissa.
 
Helppoa kun hiekkakakku...sitten kunhan latenssiongelmista yms on päästy ;)
 
skrue
27.04.2010 10:48:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen omistanut Roland e-20 syntikan vuodesta -89. Osaako kukaan neuvoa kuinka sillä saa aikaan edes lähestulkoon 60-70 luvun Hammond Aurora soundin.
Yksi urkuäänistä on lähellä, mutta kaivattu leslie effekti puuttuu.
 
Quru
28.04.2010 18:36:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

skrue: Olen omistanut Roland e-20 syntikan vuodesta -89. Osaako kukaan neuvoa kuinka sillä saa aikaan edes lähestulkoon 60-70 luvun Hammond Aurora soundin.
Yksi urkuäänistä on lähellä, mutta kaivattu leslie effekti puuttuu.

 
Rotosphere perään.
 
Kun viikset omaava mies koskee hammondiin, syntyy AINA suhinaa ja pörinää. Hammondeja on valmistettu kahta sorttia: hyviä ja huonoja.Tyypillinen hammondien soittotekniikka on murjominen.
Nakkiso
28.04.2010 22:42:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Quru: Rotosphere perään.
 
Itsekin ostin vähän aikaa sitten rotospheren. Sen kanssa saa jopa motif xs:stä toimivan urkusaundin. En tiedä onko se rotosphere nykyään enää kaikista realistisin (verrattuna vaikkapa nord c1:een), mutta siinä on semmosta munaa, mikä toimii bändin kanssa pirun hyvin. Varmaan siks kun se on analoginen tai jotain. Kotona kuulokkeilla kuunneltuna saattaa kuulostaa vähän karulta, mutta mitäs väliä sillä on jos reenikämpällä ja keikalla toimii!
 
http://www.myspace.com/ondskapernasomolmengora
JPQ
28.04.2010 22:46:51
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nakkiso: Itsekin ostin vähän aikaa sitten rotospheren. Sen kanssa saa jopa motif xs:stä toimivan urkusaundin. En tiedä onko se rotosphere nykyään enää kaikista realistisin (verrattuna vaikkapa nord c1:een), mutta siinä on semmosta munaa, mikä toimii bändin kanssa pirun hyvin. Varmaan siks kun se on analoginen tai jotain. Kotona kuulokkeilla kuunneltuna saattaa kuulostaa vähän karulta, mutta mitäs väliä sillä on jos reenikämpällä ja keikalla toimii!
 
aika paha juttu jos xs urut ei toimi muuten... ps. no Motifit on yliarvosttettuja mun korvilla sanoen.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
tarmo
28.04.2010 23:08:10 (muokattu 28.04.2010 23:11:54)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JPQ: aika paha juttu jos xs urut ei toimi muuten... ps. no Motifit on yliarvosttettuja mun korvilla sanoen.
 
Riippuu vähän mistä tykkää. Motif XS on mainio syna, mutta urkuja sillä on ihan yhtä kurja vedellä kuin millä tahansa muulla työasemasynalla. Mä oon joillakin keikoilla joutunut jättämään C1:n kotiin ja vedellyt Motifilla... ei se silleen jotenkin potki. XS:n urut kyllä toimii, jos hakee fuusio/synaurkuja. Mallintavissa uruissa on kuitenkin aina enemmän sitä urkumaisuutta soitettaessa, vaikka yleisöstä tai nauhalta kuunneltaessa ero ei vaikuttaisikaan niin älyttömän suurelta. Mun mielestä.
 
Mutta siis rotosphere korvaa laitteessa kuin laitteessa sitä luonnottomuutta ja kumista leslie-efektiä, joka on aina yhtä kuminen työaseman nimestä ja numerosta riippumatta.
 
"kentillä tavataan, veljet". Hihhii...
Nakkiso
29.04.2010 12:18:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tarmo: Mutta siis rotosphere korvaa laitteessa kuin laitteessa sitä luonnottomuutta ja kumista leslie-efektiä, joka on aina yhtä kuminen työaseman nimestä ja numerosta riippumatta.
 
Just näin. Kunhan muistaa synasta laittaa kaikki efektit (leslie, reverb yms.) pois päältä! Ja tietysti jos kaipaa reverbiä synasaundeihin, niin siihen urkuun pitää muistaa lisätä rotospheren jälkeen vaikkapa laulukamojen kaikua.
 
http://www.myspace.com/ondskapernasomolmengora
JPQ
29.04.2010 17:23:55
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tarmo: Riippuu vähän mistä tykkää. Motif XS on mainio syna, mutta urkuja sillä on ihan yhtä kurja vedellä kuin millä tahansa muulla työasemasynalla. Mä oon joillakin keikoilla joutunut jättämään C1:n kotiin ja vedellyt Motifilla... ei se silleen jotenkin potki. XS:n urut kyllä toimii, jos hakee fuusio/synaurkuja. Mallintavissa uruissa on kuitenkin aina enemmän sitä urkumaisuutta soitettaessa, vaikka yleisöstä tai nauhalta kuunneltaessa ero ei vaikuttaisikaan niin älyttömän suurelta. Mun mielestä.
 
Mutta siis rotosphere korvaa laitteessa kuin laitteessa sitä luonnottomuutta ja kumista leslie-efektiä, joka on aina yhtä kuminen työaseman nimestä ja numerosta riippumatta.

 
noh kyllä työasemissakin eroja asiansuhteen sanoisin on. No jossain vaan tuntuu urut siltä että kelpuuttaisin johonkin mutta sitten jossain taas ei vois harkita edes tai no johonkin mutta paljon suppeampaan juttuun. ps. laitteen efektit lienee tässä asiassa se asia joka sanelee eniten.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
tarmo
29.04.2010 17:50:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JPQ: noh kyllä työasemissakin eroja asiansuhteen sanoisin on. No jossain vaan tuntuu urut siltä että kelpuuttaisin johonkin mutta sitten jossain taas ei vois harkita edes tai no johonkin mutta paljon suppeampaan juttuun. ps. laitteen efektit lienee tässä asiassa se asia joka sanelee eniten.
 
Makuasiat on aina makuasioita. Mä en kuitenkaan kelpuuttais yhtäkään työasemaurkua omine efekteineen perinteisten urkujuttujen soittamiseen. Muihin juttuihin työasemaurut kyllä toimii. Etenkin yamahan urut sopii kuin nenä päähän länsirannikkofuusioon :)
 
"kentillä tavataan, veljet". Hihhii...
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «