Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kielten lukitus
1
lasse63
28.04.2010 19:14:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Helpottaako pendailua vähääkään jos laittaa kaulaan lukittavan tallan? Kitara on straton kopio ja olen jäykistänyt inertiablokin. Onko vaarana että kieliä alkaa katkeamaan kielilukon ansiosta? Liekö koko hiluvitkutin vaan jotain tyyliin täähän on makeen näkönen??!! Onko jollakulla kokemuksia vaihto-operaatiosta?
 
No vastatkaa nyt joku.
 
Perza
28.04.2010 19:25:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

lasse63: Helpottaako pendailua vähääkään jos laittaa kaulaan lukittavan tallan? Kitara on straton kopio ja olen jäykistänyt inertiablokin. Onko vaarana että kieliä alkaa katkeamaan kielilukon ansiosta? Liekö koko hiluvitkutin vaan jotain tyyliin täähän on makeen näkönen??!! Onko jollakulla kokemuksia vaihto-operaatiosta?
 
No vastatkaa nyt joku.

 
Sanoisinpa, että ei vaikuta lukittava satula bendailuun! Lisää voimaa tai ohuemmat kielet!
 
GAS Is My Busines And Busines Is Shit!!
Zeeboo
28.04.2010 19:26:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

lasse63: Helpottaako pendailua vähääkään jos laittaa kaulaan lukittavan tallan? Kitara on straton kopio ja olen jäykistänyt inertiablokin. Onko vaarana että kieliä alkaa katkeamaan kielilukon ansiosta? Liekö koko hiluvitkutin vaan jotain tyyliin täähän on makeen näkönen??!! Onko jollakulla kokemuksia vaihto-operaatiosta?
 
No vastatkaa nyt joku.

 
Tuskin helpottaa, mutta vireessä pysymiseen vaikuttaa. Itse en lukkosatulaa laittaisi - yhdessä soittimessa oli, ja lähti kun kyllästyin naplaamaan sen kanssa kielenvaihdon yhteydessä. Vasen käpälä ei koskaan tottunut siihen, jotenkin se tuntui olevan tiellä ykkösasemassa. Tämä on tietty ihan maku ja tottumiskysymys, mulle ei vaan käynyt. Mieluummin vaihtaisin lukittavat virittimet. Jazz-lootaa lukuunottamatta kakissa sähkösoittimissa nämä on. Toimii.
 
"Kaikki äänet, jotka saat soitettua, syntyvät tekniikasta. Ne äänet, jotka jätät soittamatta syntyvät hyvästä mausta."
Hi-Power
28.04.2010 19:27:26
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tarkoitatko niinkuin tähän malliin?
http://www.kuvaboxi.fi/julkinen/2dzjv+hi-power-tallan-vaihto.html
Jos tarkoitat niin normaalilla tremololla(tallallla)viritys vaikeutuu aikas paljos jos satulan korvaa kielilukolla...Soittoa se ei helpota. Jos on vireessä pysymis ongelmia luinen satula kaulaan auttaa aikas paljon tilannetta.
 
Zeeboo
28.04.2010 19:32:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hi-Power: ...Jos on vireessä pysymis ongelmia luinen satula kaulaan auttaa aikas paljon tilannetta.
 
Tai sitten Graph Techin Tusq Nut
 
"Kaikki äänet, jotka saat soitettua, syntyvät tekniikasta. Ne äänet, jotka jätät soittamatta syntyvät hyvästä mausta."
fxb
28.04.2010 19:39:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Virittimet kannattaa myös vaihtaa jos siinä päässä on ongelmia, nekin voi olla perseestä silloin tällöin.
 
Antti1
28.04.2010 19:41:22 (muokattu 28.04.2010 19:42:11)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

fxb: Virittimet kannattaa myös vaihtaa jos siinä päässä on ongelmia, nekin voi olla perseestä silloin tällöin.
 
No tuskin on, toi ongelma on vain supersuper harvoin. Stratossa mä katsoisin satulan ja string treet kuntoon ensiksi. Seuraavaksi tallasta jouset kondikseen, jos on kulahtaneet, tai epäsopivat.
 
E: Näin siis vireongelmilla. Jos ongelma on bendailussa itsessään, niin vain treeni auttaa siihen.
 
"Jazz is just a series of mistakes without the 'oops'" - Nigel Tufnel
fxb
28.04.2010 19:50:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: No tuskin on, toi ongelma on vain supersuper harvoin. Stratossa mä katsoisin satulan ja string treet kuntoon ensiksi. Seuraavaksi tallasta jouset kondikseen, jos on kulahtaneet, tai epäsopivat.
 
E: Näin siis vireongelmilla. Jos ongelma on bendailussa itsessään, niin vain treeni auttaa siihen.

 
Voi olla totta kyl ja varmasti onkin mutta itelle sattu kerran sellanen "härveli" kouraan missä kolmos kielen viritin vain anto periks kun bendas tosissaan. Ei sekään mikään mahdottomuus ole. Jos se joka kielellä on niin sitten on säädöt perseellään.
 
Antti1
28.04.2010 19:52:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

fxb: Voi olla totta kyl ja varmasti onkin mutta itelle sattu kerran sellanen "härveli" kouraan missä kolmos kielen viritin vain anto periks kun bendas tosissaan. Ei sekään mikään mahdottomuus ole. Jos se joka kielellä on niin sitten on säädöt perseellään.
 
Mullakin joskus vähänaikaa hapuili, kunnes katkesi koko virityskoneiston runko ja yhdestä koneesta tulikin kaksi. Sitä se itämaan laatumetalli noissa halpiksissa nykyään voi olla. :)
 
"Jazz is just a series of mistakes without the 'oops'" - Nigel Tufnel
fxb
28.04.2010 20:02:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tosiaan asiaan palaten, noissa halpis vehkeissä jos on esimerkiks kuukausia viettänyt kontissa vetten päällä niin voi olla tallan jousetkin jo niin löyhässä kunnossa että ne ei jaksa palautua, niitäkin voi koettaa vaihtaa ja ei maksa paljoa.
 
lasse63
28.04.2010 20:40:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo niin mä arvelinkin että ei kannata alkaa turaamaan. Kyllä tää vireessä pysyy ei ole sen puoleen ongelmaa, sormissa ei vaan meinaa pysyy nahka. Harvasta paikasta saa 008:n kielisettii, jos on listalla niin on loppu, nyt 009 setti.
 
Antti1
28.04.2010 21:15:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yseillä menee sormet rikki? Johan on... Ootko varma, ettei sulla ole nikkeliallergiaa? Eri materiaalista tehdyn setin käyttö vois auttaa siinä tapauksessa.
 
"Jazz is just a series of mistakes without the 'oops'" - Nigel Tufnel
Perza
28.04.2010 21:49:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

lasse63: Joo niin mä arvelinkin että ei kannata alkaa turaamaan. Kyllä tää vireessä pysyy ei ole sen puoleen ongelmaa, sormissa ei vaan meinaa pysyy nahka. Harvasta paikasta saa 008:n kielisettii, jos on listalla niin on loppu, nyt 009 setti.
 
Öö... kuinka kauan oot nyt soittanu?
 
Ittella aika kovettunu sormenpäät, mutta jos pitkään on soittamatta, ni kyllä kovettunu iho sormenpäistä vähä rullalle menne :)
 
GAS Is My Busines And Busines Is Shit!!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «