Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Rock, pop, alternative »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Dredg
1 2 3
PomppoK
11.03.2004 23:04:43 (muokattu 11.03.2004 23:12:20)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuinkas tuttu Dredg on täällä M.netissä?
 
Itse hullaannuin aikoinaan täysin El Cielo -levyyn, se oli jotakin täysin uutta ns. alternative-rockin rintamalla. Komealtahan se yhä kuullostaa, tunnelmia rakennellaan hienosti. Vanhempaan Leitmotifiin en olekaan tutustunut kovin hyvin, muutenkin nyttemmin on jäänyt vähemmälle koko bändi. Mielenkiinto on kuitenkin palailemassa, uutta levyä pitäisi vielä tämän vuoden puolella saada.
 
Joku, luultavasti 'imposter', on levitellyt pitkin talvea hajoamishuhujakin, mutta mitä todennäköisemmin kyse on vain huhuista. Eipä olisi ensimmäinen kerta kun yhtyeen nimissä postaillaan väärää infoa.
 
Suosittelen, mikäli ei vielä ole tullut tutuksi: http://www.dredg.com/elcielo , kolme streamattua kokonaista biisiä.
 
edit: Ainakaan itselläni linkki ei enää sittenkään toiminut loppuun asti. Same Ol' Road ja The Canyon Behind Her kannattaa jostakin hankkia alkuun, niistä saa melko hyvän kuvan ainakin El Cielosta.
 
"I've been busier than one-armed bass player."
    Liity sinäkin TIISTAI-klubiin. Kaupan päälle klubitakki kuolakaukalolla ja keskuslämmityksellä!
gheisari
12.03.2004 02:55:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minä tykkään Leitmotifista ja El Cielosta. Uudet biistkin kuulostaa melkosen hyvältä. Ei kai siinä. Ihan hienoa musiikkia.
 
aleksi
12.03.2004 23:29:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Molemmat levyt oon hankkinut ja molemmista myös pidän. Lempparibiisi on ehdottomasti El cielon 15:sta raita: who is me (fontti on vähän epäselvä, mutta näin minä sen järkeilin).
 
Uusia biisejä en oo kuullut, mutta todennäköisesti levy täytyy ostaa sitten, kun se kauppoihin tulee...
 
"so not another word of this conscious bending conversation" -hopesfall
PomppoK
12.03.2004 23:58:52
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Molemmat levyt oon hankkinut ja molemmista myös pidän. Lempparibiisi on ehdottomasti El cielon 15:sta raita: who is me (fontti on vähän epäselvä, mutta näin minä sen järkeilin).
 
Uusia biisejä en oo kuullut, mutta todennäköisesti levy täytyy ostaa sitten, kun se kauppoihin tulee...

 
Se on kai Whoa Is me, tai jotakin. Ei sen niin väliä, parasta edeltävä biisi.
 
Levy on harmillisesti viivästynyt ja viivästynyt, joskus lupailtiin jo nyt tulevaksi. Ehkä on hyvä silti, ettei hötkyillä.
 
Oli meleko hieno studiokompleksi El Cielon nauhoituksissa, siellä kelpais äänitellä ja elellä. Jos joku sattui niitä videoita joskus netistä poimimaan...
 
"I've been busier than one-armed bass player."
    Liity sinäkin TIISTAI-klubiin. Kaupan päälle klubitakki kuolakaukalolla ja keskuslämmityksellä!
DeathBlooms
13.03.2004 11:56:38 (muokattu 13.03.2004 14:37:42)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Parin biisin verran tutustunut. Pitkästä aikaa musiikkia, joka saa aikaan kylmiä väreitä... Taidan siis tykätä.
 
- "Trisolam and zanex, serotonin, mdma, ibogaine, dopeamine, Tetra-hydro-chloride, atenolol, Amanita muscaria, Boric oxide, arrabinitol, psilocin, and flamizine, Cylotec and harmaline Give this all to me, I want it"
kutya
14.03.2004 00:36:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

El Cieloa olen kuullut, Same Ol' Road on kyllä hienointa pitkään aikaan.
 
TiMiTheShiT
15.03.2004 18:49:34 (muokattu 15.03.2004 19:08:47)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mullakin sattuu oleen toi levy....
tosin itseäni naurattaa se suorastaan humoristinen laulutyyli (jotenkin tnäisen kaunis) ja ne reverb soundit el cielolla. Toisaalta inhoan kyseistä levyä mutta en tiedä miks se tulee kuunneltua kerranvuodessa (el cielo). Onhan siinä hauskat rumpusaundit. Whoa is me jos oi´kein muistan biisien nimet on mun mielestä paras biisi tai sitten same ol' road. Hienot kannet siinä ainakin on....
 
kuulin tossa lauantaina plain fade nimistä bändiä telakalla (pääasiassa olin katsomassa downbound:a joka veti hyvän keikan...) tosta fadesta tuli mieleen dredg epäillyttävän paljon kattokaa lisää jos kiinnostaa www.treunion.com
 
he he heeh heh heh uuh hah hah haa |"kuinka moni oikeesti on sitä mieltä, että ihmisyys ja luonto on luotu raivattavaks tieltä?" -Jukka Poika-|
Sleeper
16.03.2004 14:20:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyvää progea.
 
PomppoK
16.03.2004 15:04:43
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kuulin tossa lauantaina plain fade nimistä bändiä telakalla (pääasiassa olin katsomassa downbound:a joka veti hyvän keikan...) tosta fadesta tuli mieleen dredg epäillyttävän paljon kattokaa lisää jos kiinnostaa www.treunion.com
 
Plain Faden sielunveljiä saanee hakea mieluummin Toolin, Sigur Rosin, Circlen ja sellaisten joukosta. Dredg on jokseenkin eri suunnasta, mutta on tuo Plain Fade kyllä kova juttu kans.
 
"I've been busier than one-armed bass player."
    Liity sinäkin TIISTAI-klubiin. Kaupan päälle klubitakki kuolakaukalolla ja keskuslämmityksellä!
TiMiTheShiT
16.03.2004 17:18:34 (muokattu 16.03.2004 17:19:04)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Plain Faden sielunveljiä saanee hakea mieluummin Toolin...
 
jaa no mistäs ton revit? No joo, ei ainakaan siellä keikalla mitään samaa kun toolissa.....
,
mut ei mitään tappelua pystyyn, kiitos.
 
he he heeh heh heh uuh hah hah haa |"kuinka moni oikeesti on sitä mieltä, että ihmisyys ja luonto on luotu raivattavaks tieltä?" -Jukka Poika-|
PomppoK
16.03.2004 17:47:00 (muokattu 16.03.2004 17:49:33)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jaa no mistäs ton revit? No joo, ei ainakaan siellä keikalla mitään samaa kun toolissa.....
,
mut ei mitään tappelua pystyyn, kiitos.

 
Et selvästikään ole kuullut vanhempia tuotoksia. Taitavat soitella keikoilla nykyään vain uusia biisejä, ainakin keikkatauon jälkeisellä keikalla vetivät vain uutta.
 
Nykyään tuo Tool on kai lähinnä jonkinlainen 'henkinen esikuva'. Eihän se lopulta musiikillisesti kovin selkeästi vaikuttanut aiemminkaan, mutta kyllä sen sieltä poimi jos halusi. Ja bändi joskus itsekin myönsi, että Tool on ollut alusta asti jäsenten yhteinen vaikutin lähinnä musiikkia tehtäessä, tunnelmia rakennellessa.
 
Ei tässä mitään tappelua, mutta yhtälailla tuo Dredg on mielestäni heeelvetin kaukana Plain Fadesta, musiikillisesti.
 
"I've been busier than one-armed bass player."
    Liity sinäkin TIISTAI-klubiin. Kaupan päälle klubitakki kuolakaukalolla ja keskuslämmityksellä!
DeathBlooms
20.03.2004 12:11:23 (muokattu 20.03.2004 12:12:44)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kummallista, että kaikkea "kauniisti" laulettua progevivahteikasta musiikkia kutsutaan Toolkopioksi...
 
Täällä meillä Suomessakin tehdään kyllä erinomaista musiikkia, oli sitten Toolista otettu vaikutteita tai ei. Juuri tuo Plain Fade ja edesmennyt(?) Jonah Eyes Open...
 
Edit: Jottei aivan off-topiciksi mene niin lisätään sen verran, että omasta mielestäni Dredg on kyllä kaukana Toolista... Se El Cielon kolmitahtisuus kyllä puuduttaa vähän välillä...=)
 
- "Trisolam and zanex, serotonin, mdma, ibogaine, dopeamine, Tetra-hydro-chloride, atenolol, Amanita muscaria, Boric oxide, arrabinitol, psilocin, and flamizine, Cylotec and harmaline Give this all to me, I want it"
PomppoK
20.03.2004 13:43:58
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kummallista, että kaikkea "kauniisti" laulettua progevivahteikasta musiikkia kutsutaan Toolkopioksi...
 
Dredgin kohdalla asiaan vaikuttanee myös jokseenkin samanlainen roolijako bändin sisällä ja erityisen taitava rumpali. Soitin joskus Of The Roomin tuttavalleni ja ensimmäiset sanat olivat: "Onks tää Toolia?"
 
Täällä meillä Suomessakin tehdään kyllä erinomaista musiikkia, oli sitten Toolista otettu vaikutteita tai ei. Juuri tuo Plain Fade ja edesmennyt(?) Jonah Eyes Open...
 
Löytyykö tuosta Jonah Eyes Openista mitään rippeitä mistään netin syövereistä? Muistan itsekin tuon bändin jostain, ja samoiten muistelisin, että taisivat lopettaakin bändinsä.
 
Varmasti myös edesmennyt New Science Band (Suomesta) osuu aika lähellä samaa henkeä. Harmi vain, että muistona on ainoastaan pari mp3:sta koneella. Ei ole mitään tietoa bändin jäsenistäkään, joilta vois vielä hyvällä onnella saada tuotoksia haltuunsa.
 
Se El Cielon kolmitahtisuus kyllä puuduttaa vähän välillä...=)
 
Sehän on parasta koko paketissa :) Jostain syystä tulee itsekin käytettyä pääosin kolmijakoisia tahteja kun sävelkynään tarttuu. Ehkä tämä kielii siitä, että löydän itseni ennen vanhainkotia tanssilattioilta valssaamassa.
 
"I've been busier than one-armed bass player."
    Liity sinäkin TIISTAI-klubiin. Kaupan päälle klubitakki kuolakaukalolla ja keskuslämmityksellä!
DeathBlooms
20.03.2004 14:20:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Dredgin kohdalla asiaan vaikuttanee myös jokseenkin samanlainen roolijako bändin sisällä ja erityisen taitava rumpali. Soitin joskus Of The Roomin tuttavalleni ja ensimmäiset sanat olivat: "Onks tää Toolia?"
 
Mielenkiintoiselta näyttävät kyllä nuo keikkakuvat. Kyllähän tuosta Tool tulee mieleen... El Cielo alkaa kuulostamaan kuuntelukertojen kasvaessa lähes täydelliseltä albumilta.
 
Löytyykö tuosta Jonah Eyes Openista mitään rippeitä mistään netin syövereistä? Muistan itsekin tuon bändin jostain, ja samoiten muistelisin, että taisivat lopettaakin bändinsä.
 
http://www.cs.helsinki.fi/u/tsraivio/jeo/
 
Tuollainen löytyi... Mp3.comista itse olen muutaman biisin aikoinani ladannut.
 
Ja pari biisiä täältä..
 
http://artists.iuma.com/IUMA/Bands/Jonah_Eyes_Open/
 
- "Trisolam and zanex, serotonin, mdma, ibogaine, dopeamine, Tetra-hydro-chloride, atenolol, Amanita muscaria, Boric oxide, arrabinitol, psilocin, and flamizine, Cylotec and harmaline Give this all to me, I want it"
PomppoK
20.03.2004 14:33:20
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mielenkiintoiselta näyttävät kyllä nuo keikkakuvat. Kyllähän tuosta Tool tulee mieleen... El Cielo alkaa kuulostamaan kuuntelukertojen kasvaessa lähes täydelliseltä albumilta.
 
En tiedä, tarkoititko liveä, mutta muutamia keikkavideoita nähneenä voin kuitenkin luvata, ettei Tool käy enää mielessäkään kun näkee. Toimii kyllä keikkatilanteessakin nuo biisit.
 
http://www.cs.helsinki.fi/u/tsraivio/jeo/
 
Tuollainen löytyi... Mp3.comista itse olen muutaman biisin aikoinani ladannut.
 
Ja pari biisiä täältä..
 
http://artists.iuma.com/IUMA/Bands/Jonah_Eyes_Open/

 
Kiitos. Tuo Mp3.com on tosin lopetettu. Tai sitä kai rakennetaan uudelleen, mutta vanhat jutut taitaa kadota. Hitto.
 
"I've been busier than one-armed bass player."
    Liity sinäkin TIISTAI-klubiin. Kaupan päälle klubitakki kuolakaukalolla ja keskuslämmityksellä!
kingnothing
07.06.2006 23:46:33 (muokattu 07.06.2006 23:46:51)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Huom! Olet kirjoittamassa yli 809 päivää vanhaan ketjuun!
 
Rosk.
 
Niin, löytyi tämmöinen tuolta bändin myspacesivuilta, eli biisi stone by stone. En ole itse ainakaan ennen kuullut, jotain uutta matskua perhaps?
 
http://www.myspace.com/dredg
 
Don't fall asleep or we'll mutilate your genitals... romantikkoitkijät #10
aleksi
08.06.2006 11:40:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kuulin tossa lauantaina plain fade nimistä bändiä telakalla (pääasiassa olin katsomassa downbound:a joka veti hyvän keikan...) tosta fadesta tuli mieleen dredg epäillyttävän paljon kattokaa lisää jos kiinnostaa www.treunion.com
 
Kun tämä kerran nyt ylhäällä on, niin on sanottava, että mulle tulee etenkin tuosta Plain Faden laulusta, vaikkei sitä enää uusissa biiseissä mahdottomasti olekaan, mieleen juuri Dredg.
 
"Punk rock should mean freedom, liking and accepting anything that you like, playing whatever you want, as sloppy as you want, as long as it's good and has passion."
Rattata
08.06.2006 11:46:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rosk.
 
Niin, löytyi tämmöinen tuolta bändin myspacesivuilta, eli biisi stone by stone. En ole itse ainakaan ennen kuullut, jotain uutta matskua perhaps?
 
http://www.myspace.com/dredg

 
Ei ole tuollaista biisiä ainakaan vanhemmilla levyillä.
 
Niin ja hyvä bändi.
 
PomppoK
08.06.2006 17:41:09
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rosk.
 
Niin, löytyi tämmöinen tuolta bändin myspacesivuilta, eli biisi stone by stone. En ole itse ainakaan ennen kuullut, jotain uutta matskua perhaps?
 
http://www.myspace.com/dredg

 
Kuuleman mukaan Catch Without Arms -sessioiden ylijäämä-biisi. Yleisölle toki uutta, vaikka tyylillisesti ja biisinäkin onkin vanhaa, tuttua ja turvallista. Ehkä liiakseenkin.
 
"Youth... Optimism... Middle-age... Disappointment... Old-age... Senility and... Death "
Exhausted
08.06.2006 17:50:17
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niinhän tuo myspacen playeri sanoo vasemmassa alanurkassa että Catch Without Arms B-side. Aika perusbiisi.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «