Takajeejee 27.04.2010 22:34:27 | |
---|
Nooooooo mites se engelin se blackmore spesu? Vähä reilu tonnin ja särö ei juuri poikkea savagesta joka on aika mehevä mutta erotteleva. En nyt lukenu kaikkia kirjotuksia, että etitäänkö enemmän sellasta kuivahkoa metallin kilinää. No kyllä siitä sitäkin saa kun säröjä pudottaa. mitä isommat tissit, sitä pienemmät aivot |
Mr. Speed 27.04.2010 22:38:05 | |
---|
Takajeejee: Nooooooo mites se engelin se blackmore spesu? Vähä reilu tonnin ja särö ei juuri poikkea savagesta joka on aika mehevä mutta erotteleva. En nyt lukenu kaikkia kirjotuksia, että etitäänkö enemmän sellasta kuivahkoa metallin kilinää. No kyllä siitä sitäkin saa kun säröjä pudottaa. Blackmoresta en tiedä, mutta Savage on kyllä kaukana kuivasta. Telecasterilla soittavissa ihmisissä täytyy olla jotain vikaa. |
Jazkaa 27.04.2010 23:56:48 | |
---|
Blackmore o kuiva. Ostin JVM:n. Kyllä pärisee, ja erottelee. Useimmilta naisilta saa
kaksi kertaa. Ensin saa
vongata ja sitten saa
jäädä ilman. |
jniska 28.04.2010 08:39:23 | |
---|
Jazkaa: Blackmore o kuiva. Ostin JVM:n. Kyllä pärisee, ja erottelee. Niin minäkin vielä viikko sitten luulin, mutta ei erottele JVM ei. Nyt on käytössä Bluetonen Plexi 45, jonka Harry teki pyytämieni speksien mukaan. Dynamiikka ja erottelevuus jotain aivan käsittämätöntä verrattuna JVM:ään. http://www.bluetone.fi/ Heti tossa etusivulla , musta verkkoetulevyinen malli. Tässä tarkemmin http://www.bluetone.fi/29 Mikä ihmeellisintä, niin mikään särömonsteri tuo ei ole, mutta uskomattomasti se "laulaa" ja soi pienemmällä särön määrällä, kuin JVM. JVM meni heti tukkoon ja saundi pörinäksi, jos tähän vertaa. Laiha Lissu oli paras |
Mr. Speed 28.04.2010 10:15:44 | |
---|
Jazkaa: Blackmore o kuiva. Ostin JVM:n. Kyllä pärisee, ja erottelee. Kuivasta ja erottelevasta ette tiedä näemmä mitään. JVM:kin on aijan kanssa testattu, ja aika ohkasen ja nasaalin olonen oli. Telecasterilla soittavissa ihmisissä täytyy olla jotain vikaa. |
jussimus 28.04.2010 10:32:53 | |
---|
Jazkaa: Blackmore o kuiva. Onneksi ostin sulta Bläkkiksen pois, nimittäin aivan mieletön vehje on kyseessä! Kiitoksia vaan kaupoista ;) |
jussimus 28.04.2010 10:45:02 (muokattu 28.04.2010 10:46:11) | |
---|
Millainen on sit "märkä" soundi? Voisko joku linkata tänne esimerkin, sillä mä en oikeesti tiedä millainen tää "märkä" soundi on? En ole ihan varma tuosta kuivastakaan soundista, mutta olen kuullut juttua että omistan tällä hetkellä kaksi kuivasoundista vahvaria. Kun näemmä "kuivasta" soundista puhutaan jotenkin negatiiviseen sävyyn, niin onko jengin mielestä "märkäsoundinen" vahvari sit niinku parempi juttu? Toimiiko "märkä" soundi paremmin bändin yhteissoundia ajatellen kuin kuiva soundi, vai mikä siitä tekee paremman? Mua vaan jotenkin hieman huvittaa tää kuiva vs märkä -asetelma. Mä oon omistanut toistakymmentä putkivahvaria, enkä koskaan oo tullut edes miettineeksi minkään vahvarin "kuivuutta" tai "märkyyttä". Mut hei, ehkä en oo vaan tajunnu sitä olennaisinta :) |
Mr. Speed 28.04.2010 11:07:50 | |
---|
jussimus: Millainen on sit "märkä" soundi? Voisko joku linkata tänne esimerkin, sillä mä en oikeesti tiedä millainen tää "märkä" soundi on? En ole ihan varma tuosta kuivastakaan soundista, mutta olen kuullut juttua että omistan tällä hetkellä kaksi kuivasoundista vahvaria. Kun näemmä "kuivasta" soundista puhutaan jotenkin negatiiviseen sävyyn, niin onko jengin mielestä "märkäsoundinen" vahvari sit niinku parempi juttu? Toimiiko "märkä" soundi paremmin bändin yhteissoundia ajatellen kuin kuiva soundi, vai mikä siitä tekee paremman? Mua vaan jotenkin hieman huvittaa tää kuiva vs märkä -asetelma. Mä oon omistanut toistakymmentä putkivahvaria, enkä koskaan oo tullut edes miettineeksi minkään vahvarin "kuivuutta" tai "märkyyttä". Mut hei, ehkä en oo vaan tajunnu sitä olennaisinta :) Itse pidän "märkänä" soundina sellasta todella tiheäsäröistä, saturoitunutta ja kompressoitunutta soundia. Esimerkkinä vaikkapa aika moni ENGL ja vaikka Mesan Recto. Kuivaa soundia taas löytyy sellasella vähän kireämmällä, middlekkäällä, tosi armottomalla vehkeellä. Esimerkiksi VHT Ultra Lead :) Se onko kuiva vs. märkä soundi sitten hyvä vai huono, on ihan omista mieltymyksistä kiinni. Yleisesti omasta mielestäni kuiva soundi erottelee paremmin, istuu paremmin bändin sekaan, ja pysyy paremmin tiukkana. Itse pidän kuivasta enempi. Telecasterilla soittavissa ihmisissä täytyy olla jotain vikaa. |
jussimus 28.04.2010 11:20:20 | |
---|
Mr. Speed: Itse pidän "märkänä" soundina sellasta todella tiheäsäröistä, saturoitunutta ja kompressoitunutta soundia. Esimerkkinä vaikkapa aika moni ENGL ja vaikka Mesan Recto. Kuivaa soundia taas löytyy sellasella vähän kireämmällä, middlekkäällä, tosi armottomalla vehkeellä. Esimerkiksi VHT Ultra Lead :) Ai onks märkä soundi sit vähä niinku sama asia kuin löysä tai skuupattu soundi? Onks siinä sellasta tiheää fizzzz-ääntä mukana? Onks In Flamesin kitarasoundi märkä? Se onko kuiva vs. märkä soundi sitten hyvä vai huono, on ihan omista mieltymyksistä kiinni. Yleisesti omasta mielestäni kuiva soundi erottelee paremmin, istuu paremmin bändin sekaan, ja pysyy paremmin tiukkana. Itse pidän kuivasta enempi. No jos märkä soundi on tollanen mitä kuvailit, niin se on mielestäni aivan paska. Kyllä mä sit oon henkeen ja vereen kuivan soundin miehiäm. :) |
Terry Pantheras 28.04.2010 11:28:41 | |
---|
Mulla onkin kuiva ja märkä soundi yhtä aikaa! Lällää! |
Ziggy Bubba 28.04.2010 11:29:40 (muokattu 28.04.2010 11:30:32) | |
---|
Terry Pantheras: Mulla onkin kuiva ja märkä soundi yhtä aikaa! Lällää! Ai semmonen semi-kostea? Miusta märkä soundi tarkoittaa efektoitua soundia, helposti menee nämä termit sekaisin. Kukas tämän märän soundin muuten täällä lanseerasi? Jalkapuuhun! :P Tuoretta sludgea/post-metallia: Burweed |
cr4b 28.04.2010 11:31:05 (muokattu 28.04.2010 11:31:43) | |
---|
Mr. Speed: Itse pidän "märkänä" soundina sellasta todella tiheäsäröistä, saturoitunutta ja kompressoitunutta soundia. Esimerkkinä vaikkapa aika moni ENGL ja vaikka Mesan Recto. Mun mielestä taas noissa on just tosi kuiva soundi. Sellainen oikein kirskuvan kuiva. Märkä on sellainen middlekäs soundi Marshall-tyyliin, mielellään runsaalla delaylla. Edit: Niin kyllä märästä tulee enemmän juuri effektoitu mieleen. If I played that any faster, your minds would blow up. |
cr4b: Edit: Niin kyllä märästä tulee enemmän juuri effektoitu mieleen. siksipä loopin potikassa lukeekin dry-wet |
jussimus 28.04.2010 12:36:34 (muokattu 28.04.2010 12:38:04) | |
---|
sikki-six: Miusta märkä soundi tarkoittaa efektoitua soundia, helposti menee nämä termit sekaisin. Kukas tämän märän soundin muuten täällä lanseerasi? Jalkapuuhun! :P No minä varmaan. Mut eikös se ole selvä juttu että jos on olemassa kuiva soundi, niin täytyyhän silloin märänkin soundin olla olemassa? Eli siis jos vahvarin soundi ei ole kuivaa lähelläkään, niin miksi sitä soundia sit pitäisi kutsua? Ei-kuivaksi? :) |
aristoteles666 28.04.2010 12:41:50 | |
---|
jussimus: No minä varmaan. Mut eikös se ole selvä juttu että jos on olemassa kuiva soundi, niin täytyyhän silloin märänkin soundin olla olemassa? Eli siis jos vahvarin soundi ei ole kuivaa lähelläkään, niin miksi sitä soundia sit pitäisi kutsua? Ei-kuivaksi? :) kireä-löysä akseli voisi olla parempi kireä ei kompressoitunut löysä kompressoitunut. |
jussimus 28.04.2010 12:46:30 | |
---|
aristoteles666: kireä-löysä akseli voisi olla parempi kireä ei kompressoitunut löysä kompressoitunut. No sitähän minäkin, mutku täällä on nyt jostain syystä viime aikoina ruvettu kovasti viljelemään tuota "kuiva"-käsitettä, niin kyllähän se vastaparin tarvitsee. Mutta siis mun mielestä ois parempi jos pysyttäisiin edelleen tuossa kireä-löysä akselilla, eikä puhuttaisi lainkaan kuivasta eikä märästä soundista. Ihan turhaa sekottaa pakkaa yhtään enempää :) |
aristoteles666 28.04.2010 12:47:51 | |
---|
jussimus: No sitähän minäkin, mutku täällä on nyt jostain syystä viime aikoina ruvettu kovasti viljelemään tuota "kuiva"-käsitettä, niin kyllähän se vastaparin tarvitsee. Mutta siis mun mielestä ois parempi jos pysyttäisiin edelleen tuossa kireä-löysä akselilla, eikä puhuttaisi lainkaan kuivasta eikä märästä soundista. Ihan turhaa sekottaa pakkaa yhtään enempää :) kuiva on ilman kaikua. |
jussimus 28.04.2010 12:48:56 | |
---|
aristoteles666: kuiva on ilman kaikua. :D Ja märkä on sit soundi kera choruksen :) |
Mr. Speed 28.04.2010 13:22:18 | |
---|
jussimus: Ai onks märkä soundi sit vähä niinku sama asia kuin löysä tai skuupattu soundi? Onks siinä sellasta tiheää fizzzz-ääntä mukana? Onks In Flamesin kitarasoundi märkä?
No jos märkä soundi on tollanen mitä kuvailit, niin se on mielestäni aivan paska. Kyllä mä sit oon henkeen ja vereen kuivan soundin miehiäm. :) Itse koen märän särösoundin juuri vähän sellaseks In Flames/perus jenkkisäröksi. Liikaa säröä, middlescooppia, löysää jyrää. Sitä ihmettelen kun jengi pitää överimiddlekästä soundia märäksi. Överimiddlekäs soundi on paljon erottelevampi kuin scooppi, joka tekee siitä myös kuivemman oloisen. Kaikki siis erottuu. Telecasterilla soittavissa ihmisissä täytyy olla jotain vikaa. |
jniska 28.04.2010 13:29:15 (muokattu 28.04.2010 13:31:12) | |
---|
aristoteles666: siksipä loopin potikassa lukeekin dry-wet Heh joo ja aktiiviloopithan tunnetusti värittää ääntä ja hukkaa saundia, joten märästäkin tulee aktiiviloopin kautta kuiva tai päinvastoin Mites tollanen Plexi -Marsu tai sen kopio, onko kuiva vai märkä. Mulla tulee kuivasta saundista mielleyhtymä tollaseen brittityyliseen nasaaliin saundiin, Orange , Engl tms. Laiha Lissu oli paras |