Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Livetoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Aktiivisubi, QSC - RCF vai Dbtechnologies?
1
Metal_Griffin
18.04.2010 12:50:46
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei
Olen aktiivisubia hommaamassa (bändikäyttöön melko laajalla haitarilla). Kaikkien speksejä olen katsonut ja nyt näyttäisi, että olisin rajautumassa otsikon mukaisille linjoille. Hintaluokka olisi mielellään tuo tonnin kieppuroissa.
 
Tuos QSC K sub kiinnosti ensin kovasti, mutta kun selvisi, että koko vehje kaiutinelementtejä myöten on kiinalainen, vähän innostus lopahti. Äänialue loppuu 45Hz?
 
RCF art 905 vaikuttaa hyvältä? RCF 4 PRO 8003 AS myös, mutta onko aika painava? Ja entäs tuo uudempi 7 sarja? RCF on laatumerkki, joka osti itsensä takaisin Mackieltä, kun Mackie alkoi seikkailla Kiinassa
 
Db technologies 15 D ja 18 D vaikuttaa SPL -arvojen mukaan tehokkailta.
 
Mitenkäs jatkoa ajatelle, jos myös yläpäät haluaa "samaa sarjaa". QSC K on melko edullinen ja kompakti juttu. RCF 905 ja 7 sarja hyödyntää 7 -sarjan ylpäitä, 4 prossa on "vähän" vaihtoehtoja ja kalliita. Db:n sivuilla subbarien pariksi tarjotaan flexys ja Opera sarjoja, jotka äkkiä katsottuna eivät vaikuta hirveän kiinnostavilta.
 
Kaikkia ei ole mahdollista kokeilla, joten..
 
Rantsula
25.04.2010 14:26:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minä valitsisin noista tuon RCF ART 905, veikkaan että jo yhdellä tuollaisella hoitelee hommia huolella verrattuna pariin samoilla spekseillä olevaan kiinalaiseen. Tämän valinnan tekisin koska RCF vaikuttaa kompaktilta ja roudattavalta ja on laatumerkki.
 
Viking
26.04.2010 22:38:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä tuo QSC on ihan vakavasti otettava vaihtoehto RCF:n halppis-subbareille. Kokemusta on...
 
Sopivasti selvinpäin tai sitten ei...
Metal_Griffin
27.04.2010 17:17:05
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

...edelleen on tuo QSC mukana harkinnassa. Näyttäis, että kokemukset maailmalta olleet positiivisia K-sarjasta. Voipi olla, että menisi sitten subi + yläpäät hankintaan. K-sarjan yläpäät on ainakin paljon kehuttuja. Ksubissa on ainakin roudattavuus hyvä, ts. kahvat päissä. QSCltä on tulossa kesällä myös KW-sarja, oisko kalliimpi.
 
eetuss
28.04.2010 09:01:51
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Metal_Griffin: ...edelleen on tuo QSC mukana harkinnassa. Näyttäis, että kokemukset maailmalta olleet positiivisia K-sarjasta. Voipi olla, että menisi sitten subi + yläpäät hankintaan. K-sarjan yläpäät on ainakin paljon kehuttuja. Ksubissa on ainakin roudattavuus hyvä, ts. kahvat päissä. QSCltä on tulossa kesällä myös KW-sarja, oisko kalliimpi.
 
Mulla on Ksub + 2XK10 suojapusseilla ja on kyllä ihan älyttömän hyvä setti. Subbarissa tosiaan pyörät ja noi yläpäät mahtuu vierekkäin sen subin päälle. Kompakti kuljetettava, kevyt roudattava ja tehokas. Yläpäissä kallistus ja abauttia kaikki muutkin toivottavissa olevat ominaisuudet. Subbarin alapää ei tosiaan mene 45 alemmas mutta tuon kokoluokan setiltä en ole itse sellaista tarvinnut - lukuunottamatta leffaesityksiä. Yläpäät toimii hienosti myös kulmina ja olenkin käyttänyt Ksub+K10 -settiä rumpalin fillinä.
 
Ei se tästä..
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «