Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Työ musiikkialalla »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Äänitys/tuotanto - koulutusmahdollisuudet Suomessa.
1 2 3 4 5 6 7
Jaava
13.10.2008 18:13:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt viimeinen vuosi menossa peruskoulussa ja ajattelin jatkaa Arabianrannan Pop & Jazz konservatorioon musiikkiteknologin puolelle.

Löytyykö musiikkiteknologille töitä, keikka-audion järjestämistä, studiohommia?
Rumpuja on tullut n. 5v soitettua jotenka musiikkipohjaa löytyy.

Muusikon koulutus ei oikeen innosta kun pitäisi teoriat käydä läpi...

E: Niih ja musiikkiteknologin koulutusta ajatellen taitaa tietokoneiden ja muutenkin tekniikan kanssa säätämisen osaamisesta olla hyötyä?

 
Muusikon koulutuksesta on käytännön musiikkitekniikassa enemmän hyötyä, kuin tietokoneista ja tekniikasta.
 
Ja popjazzkonservatorio vaatii soitto- tai laulutaitoa sekä teorian osaamista.
 
''Miten voi olla jano, vaikka on juonut koko yön?''
Luiro
03.12.2008 12:59:00
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuolla ensimmäiseltä sivulta Mättö-mieheltä sain jo todella hyvän kuvan pääsykoe menetelmistä. Olen harkinnut tosissani tämän koulutukseni jälkeen (Audiovisuaalinen viestintä, Oulussa Media-assistenttina) lähteä Tampereen AMK:hon opiskelemaan äänentuottamista kaikilla panostuksilla. ;) Kiitos !
 
Echtleder
20.01.2009 23:49:30 (muokattu 21.01.2009 00:31:31)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Orimattilan opistosta: onko sinne ollut muita ennakkotehtäviä kuin tämä 10-15 minuutin demo? Mitä kaikkea itse pääsykoepäivään on kuulunut? Tuliko soitto- ja nuotinlukutaito tai niiden puute mitenkään tsekatuksi?
 
Danko
22.01.2009 10:18:16
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Orimattilan opistosta: onko sinne ollut muita ennakkotehtäviä kuin tämä 10-15 minuutin demo? Mitä kaikkea itse pääsykoepäivään on kuulunut? Tuliko soitto- ja nuotinlukutaito tai niiden puute mitenkään tsekatuksi?
 
pari vuotta sitten tais olla joku sivun taustaselvitys. haastattelussa kartoitettiin musiikillista ja teknistä osaamista sekä opiskelumotivaatiota, teoriapuolelta tsekattiin lähinnä erottaako duuri- ja mollisoinnun.
 
Mystisesti hintahtavat romantikot #3
Siis ei voi haluta haluavansa. Tai voi, mutta ei silti ala haluta sitä mitä haluaa haluta. -kondensaattori
komppihomo
07.02.2009 16:58:15
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olisiko mahdollista päästä tuonne Orimattilaan opiskelemaan?: Olen peruskoulun viimeisellä luokalla, Olen suorittanut Musiikin teorian tutkinnot 1/3, 2/3 ja 3/3, rumpujen 1/3 (2/3 kevään loppupuolella), Improvisaatio- ja Sävellyskurssin, Yhteismusisointi -kurssin, bändikursseja sekä peruskoulun Kitara I, Kitara II ja Musiikia Tietokoneella I -kurssit. Olen soittanut rumpuja 5 vuotta. Omistan kotistudion ja olenkin eräässä bändissä tuottajana. Soitto/tuotto-näytteitä www.mikseri.net/Luuydinvoimala
 
konehes
18.02.2009 11:49:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olisiko mahdollista päästä tuonne Orimattilaan opiskelemaan?: Olen peruskoulun viimeisellä luokalla, Olen suorittanut Musiikin teorian tutkinnot 1/3, 2/3 ja 3/3, rumpujen 1/3 (2/3 kevään loppupuolella), Improvisaatio- ja Sävellyskurssin, Yhteismusisointi -kurssin, bändikursseja sekä peruskoulun Kitara I, Kitara II ja Musiikia Tietokoneella I -kurssit. Olen soittanut rumpuja 5 vuotta. Omistan kotistudion ja olenkin eräässä bändissä tuottajana. Soitto/tuotto-näytteitä www.mikseri.net/Luuydinvoimala
 
On sulla ainakin hyvä lähtötilanne. Kannattaa kuitenkin muistaa, että asenne on tärkein.
 
cherub with heavy metal machine
Rosenrotten
19.03.2009 17:21:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onkos Helsingissä jotakin kurssia tai työpajaa, jossa näitä miksaamista ja studiohommia voisi opiskella? Omnian työpaja vaikuttaa muuten hyvältä, mutta se on tarkoitettu espoolaisille, kauniaislaisille ja kirkkonummelaisille.
 
Rainfall
23.06.2009 17:32:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oma koulu on paras koulu
 
Pekka
Livia
05.01.2010 00:47:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Taidan olla nyt ihan hölmönä ajankohtana täällä kun ei ole laisinkaan sesonkiaika, mutta tahtoisin tiedustella juttuja, jos joku viisas vaikka tietäisi. En oiken ymmärrä näitä toisen ja kolmannen asteen hommia. Siispä:
 
Onko Helsingissä paikkoja, joihin voi mennä suoraan lukiosta ilman mitään sen kummempaa tietämystä? Kiinnostaisi äänitys, säveltäminen, tuotanto, laulu ja soitto - popjazz ja muu "kaupallinen musiikki" olisi varmaan oikeaa suuntautumista.
 
Minulle on musiikkisoftasta tuttu vain se Garageband ja aika hatara käsitys on Cubase-ohjelmasta. Olen suorittanut 3/3-tutkinnon klassisesta pianosta ja teoriasta, tekeekö sillä oikeastaan mitään?
 
Opiskelen tällä hetkellä Tölö Gymnasiumin musiikkilinjalla, ja siinähän on se erikoisuus että lukion linjalle oli pääsykokeet; piti pari teoriatehtävää saada läpi, tunnistaa nuoteista mikä laulu on kyseessä yms. Lisäksi piti kahdeksassa minuutissa esitellä raadille laulu- ja soittotaitoaan.
Vapaa-ajallani teen Garagebandilla omaa musiikkia, harmitonta poppia enimmäkseen. En oikeastaan tiedä rahtustakaan miksauksesta ta masteroinnista, mittani on mikä kuulostaa hyvältä omaan korvaan.
 
Osaako kukaan siis suositella minulle sopivaa paikkaa? Tarvitsenko jotain lisätutkintoja kuin nuo mitä on? Pystynkö käyttämään aikaisempaa pääsykoekokemusta hyväkseni? Tuntuu etten osaa oikein mitään!
 
The Clansman
16.02.2010 17:26:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olisikohan asiallistä päivittää näitä tietoja? Ainakin Linkit voisi päivittää, ei näytä toimivan monet.
 
haluaisin haastaa venäjän kaksintaisteluun!
Mohla
25.03.2010 22:26:48
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Päitystä (lisäsin myös tonne ekaan viestiin):
 
Tässä uusi Tamk - Viestintä - Digitaalinen ääni ja kaupallinen musiikki linkki: http://www.tamk.fi/cms/tamk.nsf/$al … E0C22575D6003740DA#digitaalinenaani
 
Täältä vähän syvällisempää dataa myös vaikka löytyy tuolta edellisen kauttakin kyllä: http://musicactive.fi/tamk/
 

"Kova ruumiillinen työ ei ole koskaan tappanut ketään - mutta miksi ottaa riski?" -Charlie McCharthy
keyboardplayer
22.04.2010 14:48:37
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hakikos kukaan täältä tuonne Orimattilan musiikkiteknologialinjalle tänä vuonna?
Ennakkotehtävänä olikin sitten 30 sekunnin mittainen äänimainos vastoin meikäläisen ennakko-odotuksia. Nettisivut ei olekkaan hetkeen toimineet.
Peoplez
26.04.2010 14:14:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

keyboardplayer: Hakikos kukaan täältä tuonne Orimattilan musiikkiteknologialinjalle tänä vuonna?
Ennakkotehtävänä olikin sitten 30 sekunnin mittainen äänimainos vastoin meikäläisen ennakko-odotuksia. Nettisivut ei olekkaan hetkeen toimineet.

 
Minä hain. Kauhee paniikki päällä tuosta mainoksesta :D 30 sekuntia on aika lyhyt aika ja oon ihan noob. Mutta eiköhä tuolla oo vaan tarkoitus karsia pellehakijat heti joukosta? Vai mitä veikkaat?
 
keyboardplayer
26.04.2010 23:06:47
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Peoplez: Minä hain. Kauhee paniikki päällä tuosta mainoksesta :D 30 sekuntia on aika lyhyt aika ja oon ihan noob. Mutta eiköhä tuolla oo vaan tarkoitus karsia pellehakijat heti joukosta? Vai mitä veikkaat?
 
Toivottavasti =) Joo 30 sekuntiin on aika vaikea tiivistää koko osaamistaan/valmiuksia. Edelliset ennakkotehtävät "10 min äänimateriaalia" kuulosti paljon fiksummalta ja tuli aavistuksen verran puun takaa tämä äänimainostehtävä. Kerrankin kun oli hyvissä ajoin varautunut kaikkeen muuhun =D Huomenna lähtee CD:t postiin. Snadisti yliampuvaa meininkiä pääty kyllä narulle =)
Vessajono
26.04.2010 23:32:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

keyboardplayer: Snadisti yliampuvaa meininkiä pääty kyllä narulle =)
 
Ei se mitään, sen varaan minäkin oon laskenu että kun ei keksi mitään järkevää tahi älykästä niin vedetään sitten reiluun överiksi.
 
"On tietysti monta tapaa huvitella mutta eihän vanhaa kunnon känniä voita mikään muu kuin krapula." - Petri Walli || http://felisdomesticus.org
mazer
28.04.2010 16:50:40 (muokattu 29.04.2010 17:06:12)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jep, itseltään myös lähti tänään 30sekunnin mahtava mainos Orimattilaan :D
 
Itseäni kiinnostaisi se, että tietääkö joku milloin Pop&Jazz konservatoriosta tulee kutsu pääsykokeisiin, jos on tullakseen?
 
EDIT: Tänäänhän se kutsu tuli sitte postissa!
 
Peoplez
11.05.2010 15:10:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko kellekään tullu kutsua tuolta Orimattilasta?
 
mazer
11.05.2010 16:02:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Peoplez: Onko kellekään tullu kutsua tuolta Orimattilasta?
 
Kyllä, juuri tänään tuli itselleni kutsu pääsykokeisiin 17.pvä.
 
keyboardplayer
12.05.2010 22:31:59
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Peoplez: Onko kellekään tullu kutsua tuolta Orimattilasta?
 
Tänään tuli kutsu tähän osotteeseen.
keyboardplayer
16.06.2010 20:03:07
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onnea sisään päässeille. Orimattilassa nähdään!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «