Traditional 22.04.2010 13:47:13 | |
---|
Stam1nan Viimeinen atlantis on hyvin pop. Siinä Tsunamin kohdalla saa hyvin napattua sellaisen juokse tai kuole-kirityksen. "Suosittujahan ne on, mutta niin on Lauri Tähkäkin. Go figure." -Jucciz |
Exhausted 22.04.2010 13:49:24 (muokattu 22.04.2010 13:50:25) | |
---|
arsu: Mulle toimii tällasissa(kin) tilanteissa post-rock ja -metal. Tykkään kuunnella postimusaa kävelylenkeillä fiilistellessä, mutta juostessa käytän nopeampaa kamaa. Juoksumusiikissa myöskään ei saa olla liian suuria dynamiikkaeroja, koska volumea ei voi säädellä yhtä helposti kuin kävellessä. Hiljaisimpienkin kohtien pitää kuulua, mutta kovimmat kohdat ei saa sattua korviin. Kävellessä käytän myös usein umpiluureja taustamelun poistamiseksi. En viitsi sinänsä listata parhaita lenkkeilylevyjä, koska ne liittyvät yleensä siihen, mistä on kuhunkin aikaan eniten digannut. Itse asiassa yleisin kävelylenkkimusa on varmaan uusin demo, tai biisi jota on juuri työstänyt. Olen sen verran ADHD-henkinen persoona, etten jaksa kuunnella omia tuotoksia tekemättä mitään muuta, mutta jos biisit pistää soittimeen ja lähtee kävelylle niin homma hoituu ikään kuin pakon edessä. |
masterhat 22.04.2010 15:10:51 | |
---|
joku tääl ISIKsen mainitsikin, ja kieltämättä ihan jees. Ite kuuntelin tosi paljon Junglee ja Drum n' bassia lenkeillä, sai jotenkin ammennettua energiaa siitä mut sit ku teki pitkiä lenkkei (noin. 20-25kilsaa) ni siin ehtii jo kuuntelee useemman levykokonaisuuden samal läpi. eipä sil musal oikeestaa o väliä. on sitä joskus dimmuakin kuunneltu kun tuol kylmis ja pimeis talvi-illois on tikattu räntäsatees. ''On moraalitonta antaa tyhmien ihmisten pitää rahansa'' |
hermanhez 22.04.2010 17:33:32 | |
---|
Lamb of god - as the palaces burns on ollu jo pitkään lenkkeily/salimusana samoin Gojiran from mars to sirius. Slayerin Raign in blood on kanssa legenda lenkiilevujen joukossa. jos metsään haluat mennä nyt niin takuulla yllätyt... |
Hot RedX 22.04.2010 17:42:35 | |
---|
Pitää olla sykkeeseen sopiva rytmi, ei muuten väliksi. |
Blain 23.04.2010 18:03:32 | |
---|
Commandon soundtrack. Ancilla face mea laganum! |
W4R 23.04.2010 18:55:00 | |
---|
Ulverin Perdition City on kyllä toiminut. Varsinkin pimeissä syysilloissa. ,|,, |
Master of Disguise 23.04.2010 19:26:56 | |
---|
Exhausted: Tykkään kuunnella postimusaa kävelylenkeillä fiilistellessä, mutta juostessa käytän nopeampaa kamaa. Juoksumusiikissa myöskään ei saa olla liian suuria dynamiikkaeroja, koska volumea ei voi säädellä yhtä helposti kuin kävellessä. Hiljaisimpienkin kohtien pitää kuulua, mutta kovimmat kohdat ei saa sattua korviin. Kävellessä käytän myös usein umpiluureja taustamelun poistamiseksi. Noiden dynamiikkaerojen takia jää yleensä post-rokki pois treenisoittolistalta. El Ten Eleven ja Moonlit Sailor toimii kuitenkin nopeatempoisuutensa takia ja ovat muutenkin pirteämpää kamaa. On sitä välillä tullut GY!BEn ja Monon tahdissakin treenailtua. Parhaiten kuitenkin toimii kitararokki, house, DnB ja muuten vaan optimistinen musa, ei sitä kuntoillessa jaksa synkistellä. |
Teijo K. 23.04.2010 19:32:27 | |
---|
Eikös Abban luulisi olevan jos ne on juostessa kerran sävellettykin. Itse en voi juosta joten jää testaamatta. |
masterhat 23.04.2010 20:43:50 | |
---|
masterhat: joku tääl ISIKsen mainitsikin, ja kieltämättä ihan jees. Ite kuuntelin tosi paljon Junglee ja Drum n' bassia lenkeillä, sai jotenkin ammennettua energiaa siitä mut sit ku teki pitkiä lenkkei (noin. 20-25kilsaa) ni siin ehtii jo kuuntelee useemman levykokonaisuuden samal läpi. eipä sil musal oikeestaa o väliä. on sitä joskus dimmuakin kuunneltu kun tuol kylmis ja pimeis talvi-illois on tikattu räntäsatees. kannattaa oikeesti kokeilla tota drum 'n' bass kamaa, toimii kuin tauti tos puuhas. tuli viime vuon juostuu yli 1000km, joten kokemusta piisaa :D ''On moraalitonta antaa tyhmien ihmisten pitää rahansa'' |
Rhapa 23.04.2010 20:59:58 | |
---|
masterhat: kannattaa oikeesti kokeilla tota drum 'n' bass kamaa, toimii kuin tauti tos puuhas. tuli viime vuon juostuu yli 1000km, joten kokemusta piisaa :D Riippuu varmaankin hyvin pitkälti siitä, miten toi musa muuten toimii. gigity gigity |
padaa@dadaa! 23.04.2010 21:25:10 | |
---|
Blain: Commandon soundtrack. Parhain soundtrack |
BassoSisko 23.04.2010 22:11:15 | |
---|
Teijo K.: Eikös Abban luulisi olevan jos ne on juostessa kerran sävellettykin. Itse en voi juosta joten jää testaamatta. Kävelylenkilläkin voit kuunnella musaa. Ota kuunneltavaksi JPP:tä, sekin toimii. Jos ei minusta ole mitään hyötyä, on minusta sitäkin enemmän iloa. |
allupatukka 24.04.2010 03:07:37 (muokattu 24.04.2010 03:08:11) | |
---|
Lenkeillä tulee kuunneltua yleensä lähinnä kaikenlaisia tuttuja hyväksi havaittuja metallimaailman "hittejä", jotka eivät ole juurikaan niitä monimutkaisimpia biisejä. Rässiä siis enimmäkseen. Välillä tulee poikettua kaavasta ja esim. toisteltua myös sähkökitaraversiointeja Vivaldin vuodenajoista. Tärkeintä on vain se, että biisi on jo hyvin muistissa ja voi itse mumista mukana jos kukaan ei kuule. Liian yksinkertainen tai "kevyt" musiikki vie kuitenkin innon fyysiseltä puristamiselta etenkin jos nopeaa juoksee, joten pilipali-musiikki ei vain sovi. Luulisin, että näin se useimmilla menee. Right? "sä vain tunnut ottavan sen sillätavalla ku kukaan ei vittu määrää mun ajatuksia nih lässynlää." |
Hyvä aihe! allupatukka: Luulisin, että näin se useimmilla menee. Right? Musan vaikutuksella juoksufiilikseen voi pelatakin. Mä esim. rytmitin ensimmäisen maratonini (jossa tavoitteena oli vain lönkötellä rauhassa maaliin) musiikin avulla. Laitoin iPod-soittolistaan ensimmäisen kymmenen kilometrin ajaksi todella rentoa chillausmusaa, sitten edelleen rauhallista musaa ettei tullut turattua juoksua liialla vauhdilla tuossa kohtaa, sitten semmoista hyvän meiningin musaa, ja loppuun verta, pinnistystä ja irvistyksiä. Hyvin toimi, ja suoritus hyväksytty. Useimmiten kuntotyyppisillä lenkeillä tulee kuunneltua jotakin simppeliä poppista, mieluiten vähän reippaampaa tempoltaan. Tosiaan syke on aika hyvä indikaattori sille minkä temponen musa toimii osuvasti. Tänään työmatkapyöräilyä siivitti Jorgen Ingmann, tanskalaista rautalankaa 60-luvulta. Päätän raporttini ulkoavaruudesta tähän. |
jazzmies 26.04.2010 22:38:55 | |
---|
Yleensä kuuntelen joitain Coltranen Atlantic- ja varhaisen Impulse!-kauden levyjä juostessani. Myös mikä tahansa levy, missä soittaa Jukkis Uotila rumpuja, mähisee upeasti juostessa. Myös Scofield-Metheny -levy Bill Stewartin ryydittämänä toimii mainiosti. Puolimaratonin pituisilla lenkeillä toimii akustinen jazz, mutta täysmaratonin tai siihen valmistavien pitkien lenkkien (25-35 km) taustalle pitää kahdesta tunnista alkaen saada poweria, Purplea, Princeä, tai tymäkkää R&B:tä. Pottery Is Gay! |
Rauzku 27.04.2010 10:42:57 | |
---|
Tieteen Kuvalehdessä oli jonkin aikaa sitte joku pieni juttu, jossa sanottiin että juoksun kanssa samassa rytmissä oleva musiikki tuo 10% lisää tehoa. |
Lunnu 27.04.2010 11:02:18 | |
---|
Lenkkeily on yleisesti ottaen sen verta tylsää hommaa, että musan pitää olla sellaista jota jaksaa kuunnella. Monipuolista. Ei loppuun jauhettua. Ite en ainakaan viitsisi juosta juuri metriäkään ellei napeista tulvisi sulosointuja hommaa ryydittämään. Juoksuaiheisista biiseistä parhaiten ehkä ainakin meikäläiselle sopii vanha tuttu Jackson Brownen 'Running on empty' :-D Nostalgy is not what it used to be |
phf 27.04.2010 16:38:46 | |
---|
Mulla kyllä toimii agressivinen ja turpaan veto tyylinen musa. Meshuggah, pantera, at the gates, exodus, solstice ja sen sellanen riffittely tuo vaan sitä jotain siihen. FUCK ALL FUCKING SHIT - SKITFUCKED OR DIE!!! |
sub zero 27.04.2010 16:39:48 | |
---|
mua jotenkin häiritsee musiikki lenkkeillessä, että yleensä en kuuntele mitään en ole kännissä, en elä huumeessa, kirjoitan vaan viestini kovassa kuumeessa /
rölötysketjut ovat mulle aika vaikeita, aina ei voi aavistaa moderaattorin aikeita |