Aihe: Settikuvat Volume 6
1 2 3 4 513 14 15 16 17327 328 329 330 331
RstoU
25.04.2010 11:32:10
M. Kekki: Helpostihan logon skannaa itsekin. Tarrantekijäkin löytyy tuttavapiiristä. Painettu logo olisi silti paras vaihtoehto.

Tee logosta muotti, jossa kirjaimien paikalla on tyhjää. Tuputtele vaahtomuovinpalalla mustetta sapluunan läpi kalvoon. Myös musta permanenttitussi sopii tarkoitukseen, joskin vaatii enemmän tarkkuutta. Toimii. :)
M. Kekki
25.04.2010 11:41:36

RstoU: Tee logosta muotti, jossa kirjaimien paikalla on tyhjää. Tuputtele vaahtomuovinpalalla mustetta sapluunan läpi kalvoon. Myös musta permanenttitussi sopii tarkoitukseen, joskin vaatii enemmän tarkkuutta. Toimii. :)

Täytynee tehdä näin, ja tehtailla samalla useampikin logokalvo.
Ei surkutella vaan tehdään!
Speedy
25.04.2010 12:30:42 (muokattu 25.04.2010 12:32:22)

M. Kekki: Täytynee tehdä näin, ja tehtailla samalla useampikin logokalvo.

Mietsi hommas jostain semmosen tarran.. noin vuosi sitten, vitsit kun en vaan muista että mistä sen hommasin.. täytyy kattoa jos jostain löytäis sen paikan..
"All I think about is time and groove" J. Porcaro
Sonormies
25.04.2010 13:51:02
Vihdoinkin allekirjoittanut ja kameralaukku osuivat treenikselle samaan aikaan. Kortille tarttui pari kuvaa Premier B303:sta Golden Sun -värityksessä.
http://muusikoiden.net/dyn/users/72933.jpg
http://muusikoiden.net/dyn/users/72934.jpg

Bjuutiful!

Onko noissa tomien sisäpuolisissa demppareissa huovan alla muovitausta? Mun Premmun virvelissä on ja pari kertaa olen vuosien varrella joutunut muovitaustan liimailemaan kasaan. Menee harmillisen herkästi kapulan iskusta halkipoikki.
OPJ1974: Mystisenä kaupunkilegendana on kiertänyt villi huhu venäläisestä perseenpäristimestä, joka a) ei mahdu perseeseen ja b) ei pärise.
Kailis
25.04.2010 14:32:11

Sonormies: Bjuutiful!

Onko noissa tomien sisäpuolisissa demppareissa huovan alla muovitausta? Mun Premmun virvelissä on ja pari kertaa olen vuosien varrella joutunut muovitaustan liimailemaan kasaan. Menee harmillisen herkästi kapulan iskusta halkipoikki.

Ne dempparithan on vaan näön vuoksi eikä käytettäväksi =D
Gardiner
25.04.2010 14:59:03 (muokattu 25.04.2010 14:59:49)

Kailis: Ne dempparithan on vaan näön vuoksi eikä käytettäväksi =D

Kyllä ne on tosi hyvät ku säätää ne silleen ihan aavistuksen kiinni kalvoon. Kummasti leikkaa sitä "turhaa" moikuamista eikä ollenkaan niin pahasti leikkaa iskun jälkeistä sointia ku ulkopuolelle viritellyt vastaavat. Jotenkin ne toimii sieltä sisäpuolelta paljon paremmin. Tämä siis vaan subjektiiivinen mutu mielipide. :-)
"We got to stand side by side, we got to stand together and organize. They say power to the people, that`s what they`re Screamin`. Freedom of the soul, pass it on, pass it on to the young and old" Jimi Hendrix
Velli
25.04.2010 15:06:35
Kailis: Ne dempparithan on vaan näön vuoksi eikä käytettäväksi =D

Kyllä mä ainakin Ludareissani käytän aina niitä sisäisiä demppareita. Ne on todella käteviä. En ymmärrä miksi niitä parjataan. Ainakaan mun dempparit eivät edes pidä mitään ylimääräisä häröääniä (jotkut sanovat näitä sisäisissä demppareissa esiintyvän).
eino mutku
25.04.2010 15:10:32
hemmo: Silkkaa neroutta.

Ystävällinen kiitos plussista ja positiivisesta palautteesta. Jollain ne plussat on hankittava, ja jos ei soittamalla eikä kalustolla niin sitten annetaan leukaperien jauhaa.
useimmiten väärennetty.
Gardiner
25.04.2010 15:24:19

Velli: En ymmärrä miksi niitä parjataan. Ainakaan mun dempparit eivät edes pidä mitään ylimääräisä häröääniä (jotkut sanovat näitä sisäisissä demppareissa esiintyvän).

Ne kandee käydä läpi siinä ku muutenkin huoltaa rumpaja. Kattoo ettei siellä oo mitään löysiä tai klappeja. ei ne rämise jos ne huoltaa. Tai sit voi jopa laittaa sinne niveliin jotain "fylliä" jos ei muuten asetu. Siis pelkällä ruuvien kiristelyllä. :-)
"We got to stand side by side, we got to stand together and organize. They say power to the people, that`s what they`re Screamin`. Freedom of the soul, pass it on, pass it on to the young and old" Jimi Hendrix
markkuliini
25.04.2010 16:24:13

markkuliini:
Tuosta Hollywoodista otin pikatestit, ja hyvältä vaikuttaa sen perusteella. Terve messinkisoundi ilman turhia sivuääniä ja ihan tuhtikin. Pitää vain viedä se jollekin keikalle, niin saa enemmän käsitystä. Mun treeniksellä kaikki kun kuulostaa aika samalta keskenään.

Keikalla testattu ja toimi oikein hyvin!
Taidanpa laittaa 70-luvun 6,5" Supran myyntiin, ovat sen verran saman henkisiä. Harmi vaan kun viikon ilmoitusraja on täynnä tiistai-iltaan asti. Vink vink... ;)
Jupi57: Yrität välttää jälki-istuntoa, kaltaisesi pikkuhitlerit pistän ojennukseen oikeasssa elämässä alta aikayksikön.
hollmi-5
25.04.2010 16:33:32
Velli: Kyllä mä ainakin Ludareissani käytän aina niitä sisäisiä demppareita. Ne on todella käteviä. En ymmärrä miksi niitä parjataan. Ainakaan mun dempparit eivät edes pidä mitään ylimääräisä häröääniä (jotkut sanovat näitä sisäisissä demppareissa esiintyvän).

Ei ne häiriöääniä dempparit pidäkään, mutta se demppaamisen soundi ei moniakaan miellytä. Siksi teippiä ja moongeeliä tms. käytetään mieluummin.

Sonorilla on aikoinaan ollut sellainen demppari, jossa kaksi pientä huopapalaa nousee kohtisuoraan kohti kalvoa. Noissa muissa demppareissa huopa tulee kulma edellä.
Soundit, piuhat ja kajarit.
Gardiner
25.04.2010 17:19:24

hollmi-5: Noissa muissa demppareissa huopa tulee kulma edellä.

Sen verran meltoo peltii on ne varret et kyllä niitä helposti vähän taivuttelee ,"adjusteeraa" nääs, että osuu tasasesti se huopatyyny kalvoo vasten. Ja ihan vähän vaan, ei kirreelle. Ja uuvet pehmeet huovat, vot tokkiisa. :-)
PS. vaan tarttis silti kokeeks ostaa sitä monkelia. Taitaa olla hyvää, ku kaikki kehuu.
Velli
25.04.2010 17:28:25
hollmi-5: Ei ne häiriöääniä dempparit pidäkään, mutta se demppaamisen soundi ei moniakaan miellytä. Siksi teippiä ja moongeeliä tms. käytetään mieluummin.

Sonorilla on aikoinaan ollut sellainen demppari, jossa kaksi pientä huopapalaa nousee kohtisuoraan kohti kalvoa. Noissa muissa demppareissa huopa tulee kulma edellä.

Mun mielestä se on juurikin hyvä juttu se dempaari tulee kulmassa siihen kalvoon. Käytän näet dempparia vain sen verran että se yksi kulma osuu vähän kalvoon. Se demppaa juuri sopivasti. Jos se koko tyyny osuisi kalvoon, niin silloin sointi kuolisi täysin veikkaanma.
Bobana
25.04.2010 18:01:39
Gardiner: Sen verran meltoo peltii on ne varret et kyllä niitä helposti vähän taivuttelee ,"adjusteeraa" nääs, että osuu tasasesti se huopatyyny kalvoo vasten. Ja ihan vähän vaan, ei kirreelle. Ja uuvet pehmeet huovat, vot tokkiisa. :-)
PS. vaan tarttis silti kokeeks ostaa sitä monkelia. Taitaa olla hyvää, ku kaikki kehuu.

Ainakin Saksan leirissä nuo meltot pellit on karkastu joten kannattaa harkita tarkkaan kuinka vääntää. Tai muuten käy NAPS.
Illalla hilpeenä kaljaa ja aamulla kalpeena hiljaa.
hansakemanelius
25.04.2010 19:00:08

Velli: Kyllä mä ainakin Ludareissani käytän aina niitä sisäisiä demppareita. Ne on todella käteviä. En ymmärrä miksi niitä parjataan. Ainakaan mun dempparit eivät edes pidä mitään ylimääräisä häröääniä (jotkut sanovat näitä sisäisissä demppareissa esiintyvän).

Meikäläisen Ludarit soivat hyvin ilman demppareita. Vähän ovat särisseet nuo demppikset joten vedin niiden ympäri kumilenkit. Eivät särise enää......
Jos maitua haluat, älä orota, jotta lehemä koputtaa ovelle.
M. Kekki
25.04.2010 21:04:22

Sonormies: Onko noissa tomien sisäpuolisissa demppareissa huovan alla muovitausta?

Kyllä, muovirunko löytyy huovan alta. Onneksi ei vaikuttanut kovin haperolta.
Ei surkutella vaan tehdään!
Kailis
25.04.2010 22:24:26

Kyllä mä myös rumpujen omia demppareita käytän jos sellainen on ja on tarvis. Ja just niin kuin Velli sanoi; on pelkästään hyvä että tulee kulmassa. Pieni kontakti on usein just hyvä. Ja ainakin Ludareissa ja Slingyissä se varsi on jousiterästä. Tiedän kun kerran kokeilin vääntää ja naps.
Vallu-Veke
26.04.2010 07:57:18
Kailis: Kyllä mä myös rumpujen omia demppareita käytän jos sellainen on ja on tarvis. Ja just niin kuin Velli sanoi; on pelkästään hyvä että tulee kulmassa. Pieni kontakti on usein just hyvä. Ja ainakin Ludareissa ja Slingyissä se varsi on jousiterästä. Tiedän kun kerran kokeilin vääntää ja naps.

Noita rumpujen sisäisiä demppareita ei juuri uusissa malleissa näy.
Onko jossain uudemmassa vielä?
Toimii varmaan ihan hyvin. Ei ole niin törkeen näköiset dempit, kuin teipin palat.
Kokeeksi ostin joskus sellaisen virvelin kylkeen laitettavan systeemin. Sitä en saanut toimimaan, vaikka sitä sai väänneltyä eriasentoihin Se taisi olla joku Gibraltarin malli. Se on tuolla romukasassa :)
hollmi-5
26.04.2010 08:41:10
Kailis: Kyllä mä myös rumpujen omia demppareita käytän jos sellainen on ja on tarvis. Ja just niin kuin Velli sanoi; on pelkästään hyvä että tulee kulmassa. Pieni kontakti on usein just hyvä. Ja ainakin Ludareissa ja Slingyissä se varsi on jousiterästä. Tiedän kun kerran kokeilin vääntää ja naps.

Jos joskus saatte kokeilla sitä Sonorin dempparia, niin sitten voi sen mielipiteen muuttaakin ;-) Sonorin mekanismi on hienostunut ja melko monimutkainen (paljon osia) ja varmastikin kustannussyistä jätetty pois.

60-luvulla Ludwigeissa käytetty ns. Baseball bat-tyyppinen nostaja, jossa demppari on päällä tai pois, on minulle osoittautunut turhaksi keksinnöksi.
Soundit, piuhat ja kajarit.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)