Kailis 17.04.2010 14:23:42 (muokattu 17.04.2010 14:29:31) | |
---|
Gardiner: Taalla ollaan Istanbulissa, eika tieda miten paastaan pos. Borphorucset on ostettu, Traditonal Series Ride 20" ja haitsut 14" seka Gold Series Crash 17" yhteishintaan 350 euroa. Laitan tuonnempana sen kaupan nimen ja osotteen. Tehtaalle ei sitten menty, ei keretty, vaan taalla kaupungissa on yks kauppa jossa oli hommissa kaveri joka teitaa rummuista ja symbaalesta ja on ok. Edit. iit havis ja aeta ei loydy, eika oetakaan. Osoite on lkbeledye caddis 2, ihan lahella Tünel asemaa Beyoglussa. Nimi on Kivilcm. Myyja heppu oli nimeltaan Ozon Aydar. Paeaesiaeinen meni mutta vapuksi kotiin? |
Gardiner 17.04.2010 14:25:56 (muokattu 17.04.2010 14:26:09) | |
---|
Kailis: Paeaesiaenen meni mutta vapuksi kotiin? Kuhan ny joskus. Tietas vaan miten? "We got to stand side by side, we got to stand together and organize. They say power to the people, that`s what they`re Screamin`. Freedom of the soul, pass it on, pass it on to the young and old" Jimi Hendrix |
Kailis 17.04.2010 14:30:08 | |
---|
Gardiner: Kuhan ny joskus. Tietas vaan miten? Juna/laiva? |
Stoalainen 17.04.2010 17:35:31 | |
---|
Gardiner: Kuhan ny joskus. Tietas vaan miten? Työkaverin kaveri oli kanssa kolmen hengen voimin jumissa jossain, mut löysivät sit kolmella tonnilla vanhan Jaguaarin(tonni per mies :) ja lähtivät sillä ajelemaan takasin Suomeen. My heart beats with drumbeats. |
Gardiner 24.04.2010 11:14:55 | |
---|
Santeri, Calip Dede Caddesi on se katu minkä varrella on öbaut kaikki musakaupat. Voi olla että jossain on halvempaa ku siinä Kivilcimissä, mut siel oli oikeesti loistavat mahikset testailla peltejä ja isot valikoimat mistä valita. Sen tunnistaa siitäkin et siellä myydään kahta merkkiä rumpuja, Gretschiä ja Sonoria, ja sit pelkästään turkkilaisia symbaaleja. Ne muut puodit ei ollu minusta ollenkaan niin asiantuntevia ja muusikon asialla. T. Ossi. PS. Kun ajeltiin pois kaupungista mie näin pari musakauppaa muuallakin, mut ne oli sellasella puolella kaupunkia etten suosittele menemään sinne. Enkä ees tiiä tarkkaan millä kadulla, mutta ne kaupunginosat kannattaa kiertää kaukaa. "We got to stand side by side, we got to stand together and organize. They say power to the people, that`s what they`re Screamin`. Freedom of the soul, pass it on, pass it on to the young and old" Jimi Hendrix |
Conrad Lant 24.04.2010 23:58:30 | |
---|
Kiitos vinkistä. Torstaiksi on sovittu reissu Bosphoruksen tehtaalle mutta pitää ehdottomasti käydä tuo puotikin tarkistamassa. Voi tulla kantamista... No one prayed for Sodom |
Gardiner 25.04.2010 09:11:59 | |
---|
Meillä se tehdasreissu jäi väliin, piti hämmentää kotimatkaa ja nähdä nähtävyyksiä. :-) Jos on mahollista, niin yritä udella miten halkeamia vois korjata. Siis ihan ahjo, alasin ja pajavasara metodilla. Joskus eläkkeellä ois hauska kokeilla jollakin rieskapellillä minkälaista se symbaalintaonta on. Ja ota paljon kuvia ynnä kirjottele tänne pieni artikkeli tekoprosessista, siis mitä nyt yhdellä tehdaskäynnillä ehtii havainnoida. Saat plussaa ja tarjoon vielä olusen baarissa jos tuon teet. :-D "We got to stand side by side, we got to stand together and organize. They say power to the people, that`s what they`re Screamin`. Freedom of the soul, pass it on, pass it on to the young and old" Jimi Hendrix |
hollmi-5 25.04.2010 09:48:27 | |
---|
Gardiner: Jos on mahollista, niin yritä udella miten halkeamia vois korjata. Siis ihan ahjo, alasin ja pajavasara metodilla. Ei pysty korjaamaan tuolla tavalla. Tosin jos mennään ihan sulatukseen ja uudelleen valssaamiseen/takomiseen, niin sitten kyllä, mutta kyse on silloin symbaalin valmistuksesta. Soundit, piuhat ja kajarit. |
hollmi-5: Ei pysty korjaamaan tuolla tavalla. Tosin jos mennään ihan sulatukseen ja uudelleen valssaamiseen/takomiseen, niin sitten kyllä, mutta kyse on silloin symbaalin valmistuksesta. No tätä vähän hain, että miten vois "leikisti"valmistaa symbaalin. Eli että se aihio kuumennetaan "uudestaan" ja kuinka se sit taotaan, viilennellään ja kuumennellaan ja taotaan jne. Utelias kun olen, niin ois kiva eläkkeellä leikkiä. Mulla on jo alasin ja muutama moska, pari valukauhaa ja kenttä-ahjo. Puuttuu vaan Know-How ja luja tahto. :-D "We got to stand side by side, we got to stand together and organize. They say power to the people, that`s what they`re Screamin`. Freedom of the soul, pass it on, pass it on to the young and old" Jimi Hendrix |
hollmi-5 25.04.2010 11:08:51 | |
---|
Gardiner: No tätä vähän hain, että miten vois "leikisti"valmistaa symbaalin. Eli että se aihio kuumennetaan "uudestaan" ja kuinka se sit taotaan, viilennellään ja kuumennellaan ja taotaan jne. Utelias kun olen, niin ois kiva eläkkeellä leikkiä. Mulla on jo alasin ja muutama moska, pari valukauhaa ja kenttä-ahjo. Puuttuu vaan Know-How ja luja tahto. :-D Vala pelti lätkäksi. Hehkuta ja valssaa (kahden metallirullan välissä), kunnes lätkä on kasvanut ja ohentunut tarpeeksi. Lyö kupu ja kupuun reikä. Tao (pallopää)pajavasaralla tosi pitkään ja sinnikkäästi.... http://www.youtube.com/watch?v=zyynDsMhb7g Soundit, piuhat ja kajarit. |
Gardiner 25.04.2010 13:53:51 (muokattu 25.04.2010 13:57:06) | |
---|
PS. Santeri. Sepultura on keikalla Istanbulissa kait kohta pian. Voi sattuu teidän loman aikaan. Jos noin niinku sattus kumotteleen mennä jollekin keikalle. Nyt en muista tarkkaa päivää enkä paikkaa. Mut vois olla aikas magee keikka. :-) Edit. Sori offtopic. Kohta jo gänässä. PS. HELEVETIN hienoo olla kotona Suomessa. Safe scandinavian home is the best in the hole wide world. :-D "We got to stand side by side, we got to stand together and organize. They say power to the people, that`s what they`re Screamin`. Freedom of the soul, pass it on, pass it on to the young and old" Jimi Hendrix |
Conrad Lant 01.05.2010 21:09:05 | |
---|
Kaksi rideä, kaksi crashia, haikat ja china lähti Bosphorukselta messiin. Kovemmalla pokalla olisin tuonut tullin ohi muutaman pellin enemmänkin, mutta nyt jäätiin laillisiin tullivapaisiin määriin. Eli laukussa tuli: - 20" Master Vintage ride (thin) - 21" Gold ride (medium, prototyyppi edellisen tyyppisellä pintakäsittelyllä) - 18" Gold crash (medium thin) - 16" Gold crash (thin) - 14" Gold hi-hat (medium thin) - 16" Traditional china (thin) Kadri tosiaan kävi noutamassa käytännössä melkein suoraan hotellilta sovittuna ajankohtana ja kierros tehtaalla oli käsittämättömän hieno. Sulatto- ja prässäysvaiheita ei nähty kun oltiin paikalla vääränä päivänä, mutta muotoon leikkaamista, ukkojen kilkuttelua ringissä, stanssausta, kiillotusta ja leimaamista pääsi katselemaan. Aika uskomattoman primitiivisissä oloissahan noita väsätään - maalattiat sulatossa jne. Kierroksen jälkeen sitten teetä ja pari tuntia kilkuttelua ja vertailua ihan rennossa hengessä. Useampiakin prototyyppejä esiteltiin ihan pyytämättä. Ei voi oikein asiakaspalvelua tuosta parantaa. No one prayed for Sodom |
Kailis 01.05.2010 22:05:19 | |
---|
Conrad Lant: Kaksi rideä, kaksi crashia, haikat ja china lähti Bosphorukselta messiin. Kovemmalla pokalla olisin tuonut tullin ohi muutaman pellin enemmänkin, mutta nyt jäätiin laillisiin tullivapaisiin määriin. Eli laukussa tuli: - 20" Master Vintage ride (thin) - 21" Gold ride (medium, prototyyppi edellisen tyyppisellä pintakäsittelyllä) - 18" Gold crash (medium thin) - 16" Gold crash (thin) - 14" Gold hi-hat (medium thin) - 16" Traditional china (thin) Kadri tosiaan kävi noutamassa käytännössä melkein suoraan hotellilta sovittuna ajankohtana ja kierros tehtaalla oli käsittämättömän hieno. Sulatto- ja prässäysvaiheita ei nähty kun oltiin paikalla vääränä päivänä, mutta muotoon leikkaamista, ukkojen kilkuttelua ringissä, stanssausta, kiillotusta ja leimaamista pääsi katselemaan. Aika uskomattoman primitiivisissä oloissahan noita väsätään - maalattiat sulatossa jne. Kierroksen jälkeen sitten teetä ja pari tuntia kilkuttelua ja vertailua ihan rennossa hengessä. Useampiakin prototyyppejä esiteltiin ihan pyytämättä. Ei voi oikein asiakaspalvelua tuosta parantaa. Katos! Meinasin sulle puhelimessa suositella nimenomaan ohutta Master rideä, mutta ihan itse tajusit miten hienoja ne on =D Pidän itse noista Gold sarjoista, mulla on 16" ja 18" fast crashit, eli niitä ohuimpia. Kokeilitko Versa haikkoja? |
Conrad Lant 01.05.2010 22:32:32 | |
---|
Kailis: Katos! Meinasin sulle puhelimessa suositella nimenomaan ohutta Master rideä, mutta ihan itse tajusit miten hienoja ne on =D Pidän itse noista Gold sarjoista, mulla on 16" ja 18" fast crashit, eli niitä ohuimpia. Kokeilitko Versa haikkoja? Haikoista tuli Goldien ohella kokeiltua Traditionalia, New Orleansia ja Master Vintagea. Jälkimmäisen upea sohjo kyllä vaikeutti päätöstä. Muita lähes mukaan lähteneitä peltejä oli yllättäen mm. 22" Stanton Moore Trash Crash. No one prayed for Sodom |
nieman 01.05.2010 23:06:27 | |
---|
Olen lähdössä ensi viikon lauantaina Istanbuliin. Vaikka kaupunki on nähtävyys jo itsessään, niin tämä keskustelu on antanut aivan uuden ulottuvuuden matkalle !!! (iso kiitos teille jokaiselle keskusteluun osallistuneelle). Olen ollut yhteydessä Mehmet / Agop / Bosphorus-tehtaisiin. Kaikki nämä ovat suositelleet hankintojen tekemistä suoraan tehtaalta. Hieman hankalaksi tämän asian tekee se, että näkemyksen eri tehtaiden tuotteista on joutunut muodostamaan lähes kokonaan "teoriapohjalta". Kokemusta näistä ei ole muuta kuin kahdesta turkissa valmistetusta K-Zildjanista, jotka olivat mulla 80-luvun alussa lainassa naapurin Kepalta ja hyvinhän ne toimivat ainakin uuden-aallon covervedoissa :) Te jotka olette eri tehtailla vierailleet, niin kuinka paljon kannattaa varata aikaa eri tehdaskäynteihin? Itsehän tähän voisi kuluttaa aikaa vaikka koko viikon, mutta kun... "Jokaisella suomalaisella on karvahattu päässä. Kaikki eivät sitä näe, mutta minä näen." - Martti Innanen- |
Gardiner 02.05.2010 07:45:37 (muokattu 02.05.2010 09:21:34) | |
---|
Conrad Lant: Kaksi rideä, kaksi crashia, haikat ja china lähti Bosphorukselta messiin. Kovemmalla pokalla olisin tuonut tullin ohi muutaman pellin enemmänkin, mutta nyt jäätiin laillisiin tullivapaisiin määriin. Eli laukussa tuli: Kierroksen jälkeen sitten teetä ja pari tuntia kilkuttelua ja vertailua ihan rennossa hengessä. Useampiakin prototyyppejä esiteltiin ihan pyytämättä. Ei voi oikein asiakaspalvelua tuosta parantaa. Pikku kysymys, toitko pellit matkustamossa olkalaukussa, vai uskalsitko laittaa ruumaan? Taitaa olla siinä rajoilla et saako niitä hilata matkustamoon? Ja PS. Mie muutes kans tykästyin siihen Gold Series Fast Crashiin. Edit. Elikkäs oliko tullivapaa määrä kahelta ( yhteensä 800 euroa)? "We got to stand side by side, we got to stand together and organize. They say power to the people, that`s what they`re Screamin`. Freedom of the soul, pass it on, pass it on to the young and old" Jimi Hendrix |
Kailis 02.05.2010 16:00:32 (muokattu 02.05.2010 16:02:21) | |
---|
Mie ottaisin Agopit, mutta ei voi Bosphorusta tai Mehmetiäkään dissata, semminkin kun Kadri Kayan (Bosphoruksen vientipomo) on helkkarin hyvän miehen maineessa. Varaisin yhteen matkaan n. 4-5 tuntia. Nyt ne jotka on käyneet lähiaikoina voivat kommentoida tarkemmin. Mä kävin -80 luvulla Istanbulin tehtaalla, ja taksimatka sinne kesti ihan helvetin kauan, koska kuskilla ei ollut mitään havaintoa paikasta, ja muutenkin ajoi miten sattui, mm. väärään suuntaan ahtaalla yksisuuntaisella liittymällä. Nykyään vähän eri juttu kun tulevat hakemaan hotellilta. Pikku kysymys, toitko pellit matkustamossa olkalaukussa, vai uskalsitko laittaa ruumaan? Mulla oli kaikki ruumassa matkalaukuissa. Tosin nyt en muista miten roudasin esim. 22" riden. Eihän se edes mene matkalaukkuun? Eli en muista =D |
Conrad Lant 02.05.2010 16:29:04 | |
---|
Sellaiset 4-5 tuntia meni automatkoineen ja enemmänkin olisi jaksanut mutta en tiedä olisivatko jossain vaiheessa potkineet pois kilkuttelemasta. Koko kasan toin tukevassa peltikassissa matkustamossa ihan normaalina käsimatkatavarana - ylipainoa oli siis varmaan jonkin verran mutta paikalliset lentokenttävirkailijat eivät tuntuneet välittävän. 22" peltikin mahtuu ihan siististi ainakin Airbus 320:n (jota finski käyttää Istanbulin reitillä) matkatavarahyllylle. Jenkeistä toin joskus kasan pienempiä peltejä matkalaukussa hyvin vaatteiden keskelle pakattuna mutta enää ei uskaltaisi, sen verran pahasti on laukut välillä kärsineet. Nopea testaus tänään setin kanssa pisti hymyilyttämään - hyviä peltejä tuli valittua. Ketuttaa vaan pikkuisen kun samantien pitää lähteä taas duunireissulle eteläiselle pallonpuoliskolle ja seuraavan kerran pääseekin ottamaan tuntumaa vasta vajaan parin viikon päästä. No one prayed for Sodom |
VeKrio 12.02.2016 20:56:56 | |
---|
Noniin, nostellaas vanhaa topikkia. Oon selvittelemässä vierailua elokuussa Bosphoruksen tehtaalle, mutta vielä Istanbul Agopia harkitsen. Riippuu ehkä hinnoista. Bosphoruksella kyllä hyvä palvelu. Työntekijä tulisi hotellille klo 9.30 vastaan ja mennään valintani mukaan bussilla tai julkisilla. Sitä en tiedä, onko kyseessä Kadri Kayan, vai oliko hän niitä mitkä meni Impressionille... Hauskaa porukkaa, toinen viesti päättyi "Kippis!" "Tuon väristä meillä on." -Kailis |
hollmi-5 12.02.2016 21:45:57 | |
---|
VeKrio: Noniin, nostellaas vanhaa topikkia. Oon selvittelemässä vierailua elokuussa Bosphoruksen tehtaalle, mutta vielä Istanbul Agopia harkitsen. Riippuu ehkä hinnoista. Bosphoruksella kyllä hyvä palvelu. Työntekijä tulisi hotellille klo 9.30 vastaan ja mennään valintani mukaan bussilla tai julkisilla. Sitä en tiedä, onko kyseessä Kadri Kayan, vai oliko hän niitä mitkä meni Impressionille... Hauskaa porukkaa, toinen viesti päättyi "Kippis!" Hyvä! Onko hienompaa, kuin mennä pajalle ja tutustua siihen, seppiin ja valita lätyt kainaloon? Ei ole. Soundit, piuhat ja kajarit. |