Aihe: rumpujen äänitys
1 2
varakeef
25.04.2010 13:38:34
rintapek: Hmmm... toi pitää sisällään reunaehdon, et on hyvä runpali, hyvä tila ja siedettävät kannut. Lisäksi sen, et puhutaan "oikeesta studiotyöstä", eikä "bändi kerralla narulle" - hommasta.

Fakta on kumminkin se, et kaikissa bändeissä ei o Kuoppista, kaikki reenikämpät ei o studioita ja kaikki rumpsuttimet ei o reccustomeita tai kumuja.

Rumpalin hyvyys on makuasia - ja huonoa ei kannata äänittää sähkörummuillakaan. Tilan hyvyyskin on makuasia ja sama koskee kannujen siedettävyyttä.

Itse kuuntelen mieluummin lonksuvaa rumpalia oudossa tilassa, väärin viritetyillä rummuilla, kuin sellaista geneeristä sähkörumpuhuttua, jossa kaikki kuten japanilaisen insinöörin mielestä pitää.
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
kivi
25.04.2010 14:06:10
varakeef:
Itse kuuntelen mieluummin lonksuvaa rumpalia oudossa tilassa, väärin viritetyillä rummuilla, kuin sellaista geneeristä sähkörumpuhuttua, jossa kaikki kuten japanilaisen insinöörin mielestä pitää.

Sama, sillä säävarauksella että kunhan se sopii musiikkiin.

Mutta ei ne Kumut ja Reccustomit oo mitään autuaaksi tekeviä juttuja, kyllä koko ajan kovat tyypit ostaa vanhoja piestyjä moposettejä satasella, ja vetää niillä komeasti. Kalvot pitää valita oikein ja tietää tarkalleen mihin kohtaan lyö. Mee nuokkarikeikalle katsomaan kun paikallinen bändi vetää, ja sitten vaihda sinne rumpujen taa joku Nykäsen Anssi samoilla säädöillä, niin koko setin soundi muuttuu kertaheitolla.

Mulla on ilo ja kunnia saada soittaa muutaman erittäin hyvän rumpalin kanssa, ja en lähtis enää vaihtamaan huonompaan, itse asiassa ihmettelen kuinka kauan sitä jaksoikaan. Hyviä rumpaleita saa ihan samaan hintaan kuin heikompia, ja usein hommat sujuvat nopeammin ja vähemmällä käninällä kun hyvien soittajien ei tarvitse syytellä muita omista virheistään.

Hyvä rumpali kaivaa sen kompin vaikka tiiliseinästä, ja on joskus kaivanutkin.
;-D

Kivi
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
mukis
25.04.2010 17:32:27

Hyvä rumpali kaivaa sen kompin vaikka tiiliseinästä, ja on joskus kaivanutkin.
;-D

Kivi

Mä muistelen yhtä urbaanilegendaa, jossa Gaddin Steven rumputeknikko tms. ihmetteli kuopalla olevaa basarin kalvoa, joka kuulosti huonolta - ei kuulemma kuulostanut enää, kun Steve oli itse kivunnut jakkaralle..
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)