Aihe: Fractal audio - Axe-FX
1 2 3 4 512 13 14 15 16122 123 124 125 126
skeba
12.04.2010 08:31:47
Tietenkään tolla ei oo pakko imitoida kenenkään muun soundia, yhtä hyvin voi luoda oman soundinsa. Petrucci oli esimerkkinä koska moni metallimuusikko pitää hänen soundiaan jonkinlaisena holy grailina tms..

Jos on tyytyväinen omaan putkicomboonsa niin tietenki turha sitä lähteä mihinkään mallintavaan vaihtamaan. Ideana oli lähinnä että jos oma soundi on vielä etsinnässä niin suosiolla ostaisin axe fx:n ja sen jälkeen voi miettiä saavuttaako jollain uudella laitteella jotain mitä axe fx ei pysty tehdä.

Mun mielestä LP vs. CD ei oo ihan sama asia kuin mallintava vs putki. CD-soittimella ei pyritä imitoimaan LP:tä vaan toistamaan ääni tismalleen sellasena ku se on nauhotettu.
tender.insanity
12.04.2010 12:20:33
TTV: Tämä kiinnostaa myös itseäni, sillä ko. levyllä saundi hipoo lähes täydellistä.

Eric Mangum väitti että Gallien Krueger vahvarit.
Metalrock
24.04.2010 10:09:17
Nyt on torilla standardi myynnissä!
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=414151
Mr. Speed
24.04.2010 10:33:21
Veijo Budda: Nyt on torilla standardi myynnissä!

Täytyy varmaan ostaa, kun on kyseessä kuitenkin joka kitaristin unelmasetti :o
Telecasterilla soittavissa ihmisissä täytyy olla jotain vikaa.
pekurides
24.04.2010 13:40:53

Veijo Budda: Nyt on torilla standardi myynnissä!

Pikkasen jääpi sellainen selittelyn maku tuosta ilmoituksesta mieleen....

"ei tässä niin kitarasaundilla ole väliä kun olen enemmän laulaja , mutta oikeaan putkivahvistimeen haluan tämän unelmasetin kuitenkin vaihtaa"

no, tämäkin pelkkää epäilevän juudaksen spekulaatiota:)
They see me rollin, they hatin.
Metalrock
24.04.2010 15:11:20
Ei se youtube klippi niin huonolta kuulostanut,,parhaat efektit :)
Twinkle
24.04.2010 18:04:40
kimurantti1: Hehe, ai miten niin? Jos tosta lähtee ne Bognerit ja Mesat kunnolla, niin miksiköhän pitää yrittää vaihtaa Axe-FX:ää aitoon asiaan. :-)

Siellä ilmoituksessa se on selitetty että miksi. Jos sen ilmoittajan ajatuksenjuoksu kiinnostaa niin siinähän sitä on.
Lennu
24.04.2010 18:20:21

Twinkle: Siellä ilmoituksessa se on selitetty että miksi. Jos sen ilmoittajan ajatuksenjuoksu kiinnostaa niin siinähän sitä on.

Ai "tää on ihan paska, haluan oikean vehkeen"? Vai, "mua kyllästyttää, enkä mä osaa, pitäsköhän vaihtaa?". Ei tosta voi vetää mitään johtopäätöksiä.
My life is like an Opel-highway.
Ziggy Bubba
24.04.2010 18:25:57

Lennu: Ai "tää on ihan paska, haluan oikean vehkeen"? Vai, "mua kyllästyttää, enkä mä osaa, pitäsköhän vaihtaa?". Ei tosta voi vetää mitään johtopäätöksiä.

Tai "kuulostaa sairaan hyvältä, mutta pakko säätää". Mulla ei ainakaan ikinä ole ollut tommosta ongelmaa. Se että soundaa sairaan hyvältä riittää pitkälle, mut se vaatii omalla kohalla pitkälti putkivaffarin :)
Tuoretta sludgea/post-metallia: Burweed
Twinkle
24.04.2010 18:31:23
Lennu: Ai "tää on ihan paska, haluan oikean vehkeen"? Vai, "mua kyllästyttää, enkä mä osaa, pitäsköhän vaihtaa?". Ei tosta voi vetää mitään johtopäätöksiä.

Sehän sen hienous onkin, että johtopäätöksen voi ite päättää miten sen tulkitsee: Jos on koko laitetta vastaan niin se on tietty "haluun oikeen ku tää on ihampaska :------------------(", jos taas tuo laite kiinnostaa niin "haluun vaihtaa kun en jaksa säätää ja tämän ultimaatit hienot ominaisuudet menee tässä käytössä hukkaan".

Tärkeintä on että kumpikin mielipide on todennäköisesti johdettu kokeilematta koko masiinaa. Onhan se kumminkin totta että "Chuck norris tappo dinosauruksetkin oikealla putkivahvistimella niin ei tommoisille uusille hömpötyksille ole mitään tilaa!!!"
Twinkle
24.04.2010 18:32:47 (muokattu 24.04.2010 18:36:25)
sikki-six: Tai "kuulostaa sairaan hyvältä, mutta pakko säätää". Mulla ei ainakaan ikinä ole ollut tommosta ongelmaa. Se että soundaa sairaan hyvältä riittää pitkälle, mut se vaatii omalla kohalla pitkälti putkivaffarin :)

Ei minullakaan ole ollut tuota ongelmaa, enemmän on ollut ongelma siinä että kaikista pajatsoista ja hedelmäpeleistä löytyy se yksi soundi joka miellyttää eniten. Siihen se sitten juuttuu se laite vaikka sieltä saisi kaikki ulos humpasta heviin.

EDIT: mikä ei ole ees kovin kaukana todellisuudesta meikäläisen tapauksessa, oma POD on kaikesta huolimatta juuttunut JCM800+Tubscreamer asetukselle. Tein itelleni oman JCM800:n vahvistimeksi ja siihen modatun tuubihuutajan eteen. Siitäkin huolimatta että soundi on kohdallaan niin yhä vaan, vuodesta toiseen soittelen tuolla podilla koska se on vaivaton, pienikokoinen, metelin suhteen aika taloudellinen ja aina äänitysvalmiudessa silloin kun tietokonekin on päällä.
Ziggy Bubba
24.04.2010 18:33:24 (muokattu 24.04.2010 18:35:06)

Twinkle: Sehän sen hienous onkin, että johtopäätöksen voi ite päättää miten sen tulkitsee: Jos on koko laitetta vastaan niin se on tietty "haluun oikeen ku tää on ihampaska :------------------(", jos taas tuo laite kiinnostaa niin "haluun vaihtaa kun en jaksa säätää ja tämän ultimaatit hienot ominaisuudet menee tässä käytössä hukkaan".

Ite en ainakaan myisi sairaan hyvää soundia tuottavaa laitetta mihinkään, ne ovat nimittäin harvassa. Ihan sama mikä on säätövara.

E: Mikä olisikaan sen hienompi masiina kuin semmonen, joka omaa älyttömät tuunausmahollisuudet, mutta soundaa samantien pirun hyvältä? Too good to be true, I say ;)
Twinkle
24.04.2010 18:38:17 (muokattu 24.04.2010 18:40:49)
sikki-six: Ite en ainakaan myisi sairaan hyvää soundia tuottavaa laitetta mihinkään, ne ovat nimittäin harvassa. Ihan sama mikä on säätövara.

Minä olen myynyt niitä pois jo vaikka kuinka monta ja yksi on varastettu. Aina ei ole tullut vaihdettua sen takia että löytyy parempi vaan että löytyy sopivampi.

EDIT: paremmuus muutenkin on makuasia, eikös?
Ziggy Bubba
24.04.2010 18:44:45

Twinkle: Minä olen myynyt niitä pois jo vaikka kuinka monta ja yksi on varastettu. Aina ei ole tullut vaihdettua sen takia että löytyy parempi vaan että löytyy sopivampi.

EDIT: paremmuus muutenkin on makuasia, eikös?

Eikös tuon pitäisi olla sen verta monipuolinen, että soundia löytyy vähän joka makuun? Sallit ehkä mun olla pikkasen skeptinen laitteen suhteen, ei kai siinä mitään vikaa ole. Uskon että tuo on oikeinkin kova masiina monipuolisuudessaan, mutta ei se yhtäkään putkivaffaria ohita omassa hommassaan. Silloin ei kyse olisi mallinnuksesta, vaan jostain ihan uudesta soundimaailmasta.
kimurantti1
24.04.2010 18:51:22 (muokattu 24.04.2010 19:12:15)
Twinkle: Tärkeintä on että kumpikin mielipide on todennäköisesti johdettu kokeilematta koko masiinaa. Onhan se kumminkin totta että "Chuck norris tappo dinosauruksetkin oikealla putkivahvistimella niin ei tommoisille uusille hömpötyksille ole mitään tilaa!!!"

Mä oon kokeillut Axe-FX:ää kyllä. Pikaisesti, mutta oon silti kokeillut ja kyllä se tuntui helposti paremmalta kuin mikään aiemmin kokeilemani mallintava laite, mutta se ei ollut mun pointtini. Vaan nimenomaan selittelyn maku ilmoituksessa: "Tää on maailman paras vempain ja joka kitaristin unelmalaite, muttakun muttakun niinkun kuitenkin tiäkkö joo." :-) Edelleenkään mä en nyt sano sitä etteikö Axe-FX voisi kuulostaa yhtä hyvältä, mutta jos ne Mesan ja Bognerin vahvistinmallinnokset kerran on täydellisiä kuten ilmoituksessa väitetään, niin on hassua että laite josta lähtee "kaikki" halutaan kuitenkin vaihtaa oikeaan Mesaan tai Bogneriin.

Ja toki, kyllähän myytäviä laitteita pitää mainostaa ja jos joku laite olisi omasta mielestä täydellinen, niin se ei varmaan löytyisi torilta. Aina siihen laitteen myyntiin joku syy on, musta on vaan hulvatonta kun ilmoitus on täynnä hirveää selittelyä, joka ei varmasti mene läpi tyypeille jotka tuon hintaluokan laitteiden kanssa puljaa. Jos ostaja suoraan kysyy, niin kyllä mä myös sanon ihan suoraan syyn sen laitteen myyntiin. Musta yksi pahimpia virheitä kaupankäynnissä on aliarvioida ostajaehdokkaita jo myynti-ilmoituksessa.
http://www.piecemakerband.com
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
Ziggy Bubba
24.04.2010 18:53:55

kimurantti1: Edelleenkään mä en nyt sano sitä etteikö Axe-FX voisi kuulostaa yhtä hyvältä, mutta jos ne Mesan ja Bognerin vahvistinmallinnokset kerran on täydellisiä kuten ilmoituksessa väitetään, niin on hassua että laite josta lähtee "kaikki" halutaan kuitenkin vaihtaa oikeaan Mesaan tai Bogneriin.

Ehkä Mesalla ja Bognerilla on yhä toivoa laitteidensa kanssa, tai ainakin tuotekehittelyn saralla - mistä niitä uusia mallinnettavia soundeja muuten kaivetaan? :)
kimurantti1
24.04.2010 19:01:17
sikki-six: Ehkä Mesalla ja Bognerilla on yhä toivoa laitteidensa kanssa, tai ainakin tuotekehittelyn saralla - mistä niitä uusia mallinnettavia soundeja muuten kaivetaan? :)

Se voi olla. :-)
http://www.piecemakerband.com
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
Twinkle
24.04.2010 19:13:18
sikki-six: Eikös tuon pitäisi olla sen verta monipuolinen, että soundia löytyy vähän joka makuun?

Vaikea sanoa, ainakin tämän threadin perusteella en usko että moni mokomaa digitaaliajan hirviötä edes aikoo katsoa kovin avomielisesti.

Sallit ehkä mun olla pikkasen skeptinen laitteen suhteen, ei kai siinä mitään vikaa ole. Uskon että tuo on oikeinkin kova masiina monipuolisuudessaan, mutta ei se yhtäkään putkivaffaria ohita omassa hommassaan. Silloin ei kyse olisi mallinnuksesta, vaan jostain ihan uudesta soundimaailmasta.

mie uskon että se parhaimmillaan voi ohittaa sikäli kun putkivahvarilla on muuta tehtävää kuin toistaa kitaran ääni siinä asiaankuuluvassa kontekstissa. Riippuu mikä tuon laitteen funktio kenellekin on, onko sen tarkoitus mallintaa vai kuulostaa hyvältä niin siinä on kaksi eri asiaa. Jälkimmäistä se ainakin tekee todella hyvin, riippuen tietenkin siitä että mistä tykkää. Ensimmäiseen en osaa ottaa kantaa koska siihen on ylipäätänsä hirveän vaikea perehtyä.

Kaikki riippuu tosiaan siitä mistä tykkää. Sen olen todennut että ketään ei ole tähän päivään mennessä vielä pakotettu vaihtamaan putkivahvistintaan pois tuollaisen laitteen tieltä joten kellään ei pitäisi suurta huolta olla.
Ambitus
25.04.2010 20:01:50 (muokattu 25.04.2010 20:02:10)

Onks kukaan hommanu Liquid Foot-controlleria ton Axen kaveriksi? Olis kiva tietää hieman kokemuksista miten ne skulaa yhteen. Niille jotka eivät tiedä laitetta, niin:

http://www.liquid-foot.com/index.shtml
Miksi soittaa hitaasti kun voi myös soittaa nopeasti? Ja mikset tulisi tänne soittamaan nopeasti?!?!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)