Aihe: Hughes & Kettner Switchblade 100W
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Leppala
23.02.2010 10:03:45
Suat: Heh, nyt mulla on uusi mielenkiintoinen ongelma. Mulla on aikasemminki muutaman kerran vahvari pitänyt sellaista kiertävää, voimistuvaa ääntä päälle laitettua. Tänään HK huusi entistä kovempaa reenien alussa. Monesti kierto on lakannut pian kun alkanut vain soittamaan. Onkohan tuosta joku putki menossa eläkkeelle?

Mulla oli Framuksessa samaa ongelmaa juurikin "kylmäkäynnistyksen" jälkeen.
Vaihdoin pääteputket ja kierto loppui.
JoeHans
23.02.2010 10:27:18
Pitääpä seurailla tilannetta. Nyt on taas monet reenit lähteny ihan ongelmitta käyntiin.
JoeHans
31.03.2010 13:20:48
HK:n mukaan valmistajan takuu raukeaa, jos tehdasputket vaihdetaan(!?). Seuraavaksi varmaan kitarasta katoaa takuu, jos vaihdat kielet. Kierto-ongelmaan eivät ole vastanneet maahantuojalta, eikä valmistajalta, mutta ajattelin kuitenkin testata nuita toisia putkia. Aika haista paska fiilis jääny tuosta asiakaspalvelusta.

-Johannes
Spiral
31.03.2010 13:26:23

JoeHans: HK:n mukaan valmistajan takuu raukeaa, jos tehdasputket vaihdetaan(!?). Seuraavaksi varmaan kitarasta katoaa takuu, jos vaihdat kielet. Kierto-ongelmaan eivät ole vastanneet maahantuojalta, eikä valmistajalta, mutta ajattelin kuitenkin testata nuita toisia putkia. Aika haista paska fiilis jääny tuosta asiakaspalvelusta.

-Johannes

HK, ei näin.

Entäs jos pistät sen sinne takuuhuoltoon ja vaihtavat sitten vain putket jos se siitä on kyse?
JoeHans
31.03.2010 13:35:01
Spiral: HK, ei näin.

Entäs jos pistät sen sinne takuuhuoltoon ja vaihtavat sitten vain putket jos se siitä on kyse?

Tietty olis järkevintä ottaa puhelin kouraan ja soittaa mailaamisen sijaan. Jotenkin vaan jääny fiilis, ettei maahantuojalla ainakaan hirveesti kiinnosta ko asia, kun briteistä ostettu vehje. Kyllä mun mielestä kuitenkin pitäis sähköposteihin pystyä vastaan kuudessa viikossa. Helposti tuon asian vois kuitenkin nuin tosiaan tulkita, että takuu pitäis olla putkillekin, jos niitä ei saa mennä vaihtamaan takuun aikana.

-Johannes
aristoteles666
31.03.2010 14:30:47 (muokattu 31.03.2010 14:31:10)

JoeHans: Tietty olis järkevintä ottaa puhelin kouraan ja soittaa mailaamisen sijaan. Jotenkin vaan jääny fiilis, ettei maahantuojalla ainakaan hirveesti kiinnosta ko asia, kun briteistä ostettu vehje. Kyllä mun mielestä kuitenkin pitäis sähköposteihin pystyä vastaan kuudessa viikossa. Helposti tuon asian vois kuitenkin nuin tosiaan tulkita, että takuu pitäis olla putkillekin, jos niitä ei saa mennä vaihtamaan takuun aikana.

-Johannes

soita vain, mutta ei se suomen maahantuojan ongelma ole, avuliaita voivat kyllä olla, mutta jos ostat englannista, ei niillä suomessa ole mitään sopimusta/velvoitetta korjata niitä.
JoeHans
31.03.2010 15:21:04
aristoteles666: soita vain, mutta ei se suomen maahantuojan ongelma ole, avuliaita voivat kyllä olla, mutta jos ostat englannista, ei niillä suomessa ole mitään sopimusta/velvoitetta korjata niitä.

Suomen maahantuojan kautta tuli mulle se floorboard rikkinäisen tilalle, joten jollain tapaa kuuluu takuuasiat heille? Muistelen kuulleeni joskus Marshallin kans vastaavasta tapauksesta. Homma tais mennä siinä niin, että Marsun maahantuoja oli velvollinen hoitaan takuun vaikka oli ostettu Briteistä.

-Johannes
Heavyä Rovaniemen malliin: Intervention
JoeHans
14.04.2010 13:07:38
Tuossa vähän aikaa sitten lopultakin vastailivat valmistajalta ja sanoivat, että on ok vaihtaa etuasteputket. Vaihdoin toisen etuasteputken ja kahet onnistuneet reenit takana, eli hyvältä vaikuttais.
CanYouStayStill
14.04.2010 17:33:51

JoeHans: Tuossa vähän aikaa sitten lopultakin vastailivat valmistajalta ja sanoivat, että on ok vaihtaa etuasteputket. Vaihdoin toisen etuasteputken ja kahet onnistuneet reenit takana, eli hyvältä vaikuttais.

Eli etuasteputket saa vaihtaa itse, muttei pääteputkia? Muuten menee takuu. Mitenköhän on muuten tuon TSC:n kanssa, sitä kun ei tarvitse biasoida, vaan hoitaa sen itse... Pitääpä ottaa selvää.
JoeHans
14.04.2010 21:12:38
Joo, ei muuta kun mailia ja toivomaan, että vastaavat sitten ehkä parin kuukauden päästä. ;)
LexaR
22.04.2010 21:07:39
Noniin, mulla ehti olla tuo 50W combo tasan yhden päivän kunnes se meni rikki. Siihen ilmestyi jokin todella kummallinen sivuääni, ihan kun sisällä resonoisi joku pahemman kerran. Clean-kanava kuulostaa todella tunkkaiselta ja siinä on lisäksi joku ihme chorusmainen lisä. Reverbiä lisäämällä koko vehje alkaa ulisemaan aivan jumalattoman paljon. Kokeilin vaihtaa etuasteen putket, mutta mitään vaikutusta ei ollut... mikäli päättäristä on menny putki niin sen korjauskustannukset tulevat kyllä jonkun aivan muun kuin minun taskustani. Ärsyttää lähettää vehje takasin T-kauppaan kun siinä pari viikkoa kuitenkin menee että uusi tulee.
"jättikokoiset torakat lentävät ulos kaivoista ja imevät ihmisten naamoista naamoista naamoista ne imee ihmisten naamoista mätää" - purenmetallia
aristoteles666
22.04.2010 21:28:39

LexaR: Noniin, mulla ehti olla tuo 50W combo tasan yhden päivän kunnes se meni rikki. Siihen ilmestyi jokin todella kummallinen sivuääni, ihan kun sisällä resonoisi joku pahemman kerran. Clean-kanava kuulostaa todella tunkkaiselta ja siinä on lisäksi joku ihme chorusmainen lisä. Reverbiä lisäämällä koko vehje alkaa ulisemaan aivan jumalattoman paljon. Kokeilin vaihtaa etuasteen putket, mutta mitään vaikutusta ei ollut... mikäli päättäristä on menny putki niin sen korjauskustannukset tulevat kyllä jonkun aivan muun kuin minun taskustani. Ärsyttää lähettää vehje takasin T-kauppaan kun siinä pari viikkoa kuitenkin menee että uusi tulee.

ennen kuin teet mitään, kokeile resetoida se. manuaalissa on ohje.
cr4b
22.04.2010 21:30:53 (muokattu 22.04.2010 21:32:16)
Meinasin luoda uuden ketjun, mutta kerrankin löytyi valmis ketju joka sopii kuin nakutettu. Eli mikä voi olla vikana, kun nupistani kuuluu ikään kuin hiljaisella fuzzin kaltainen särö, kun cleanikanava on päällä? Tämä tapahtuu vain bändivolyymeillä soitettaessa, ei hiljaisella volalla. Särökanava vuotaa cleaniin jotenkin?

Onko porukalla muuten eri presetit tallennettuna kovaa soitantaa ja hiljaa soittamista varten? Minusta tuntuu, että soundi muuttuu jossain määrin riippuen volume-napin asennosta. Voi tietysti olla korvissakin vika. Ärsyttää vaan kun kotona saa soundit kohdalleen ja sitten bändin kanssa kuulostaakin kauhealta.

Eedit: resetointia en ole vielä kokeillut
If I played that any faster, your minds would blow up.
aristoteles666
22.04.2010 21:32:38

cr4b: Meinasin luoda uuden ketjun, mutta kerrankin löytyi valmis ketju joka sopii kuin nakutettu. Eli mikä voi olla vikana, kun nupistani kuuluu ikään kuin hiljaisella fuzzin kaltainen särö, kun cleanikanava on päällä? Tämä tapahtuu vain bändivolyymeillä soitettaessa, ei hiljaisella volalla. Särökanava vuotaa cleaniin jotenkin?

Onko porukalla muuten eri presetit tallennettuna kovaa soitantaa ja hiljaa soittamista varten? Minusta tuntuu, että soundi muuttuu jossain määrin riippuen volume-napin asennosta. Voi tietysti olla korvissakin vika.

Eedit: resetointia en ole vielä kokeillut

kyllä ne aina muuttuu kaikilla vahvistimilla riippuen soittaako kovaa vai hiljaa.
cr4b
22.04.2010 21:36:56
aristoteles666: kyllä ne aina muuttuu kaikilla vahvistimilla riippuen soittaako kovaa vai hiljaa.

Joops..... näin arvelinkin. Ekaa kertaa on sellainen treenis, missä oikeasti kuulee sen oman soundin, ja sellainen vahvari, jonka soundia voi kuunnellakin. Mutta ei sinne cleanikanavaan kyllä fuzzi kuuluisi, oli sitten volyymi mikä hyvänsä. Ja tosiaan se sivuääni ei riipu gain-potikan asennosta, vaan kuulostaa ihan siltä kuin särökanava olisi samaan aikaan hiljaisella päällä ja vuotaisi läpi.
aristoteles666
22.04.2010 21:45:54

cr4b: Joops..... näin arvelinkin. Ekaa kertaa on sellainen treenis, missä oikeasti kuulee sen oman soundin, ja sellainen vahvari, jonka soundia voi kuunnellakin. Mutta ei sinne cleanikanavaan kyllä fuzzi kuuluisi, oli sitten volyymi mikä hyvänsä. Ja tosiaan se sivuääni ei riipu gain-potikan asennosta, vaan kuulostaa ihan siltä kuin särökanava olisi samaan aikaan hiljaisella päällä ja vuotaisi läpi.

kuuluuko se myös jos kitara on suoraan kiinni vahvistimessa?
onko aktiivimikit?, ne voisi saada ehkä jotain tuollaista aikaan.
cr4b
22.04.2010 21:49:07
aristoteles666: kuuluuko se myös jos kitara on suoraan kiinni vahvistimessa?
onko aktiivimikit?, ne voisi saada ehkä jotain tuollaista aikaan.

Passiivit, ja en itse asiassa kokeillut suoraan vahvistimeen kitaraa. Pitänee palata asiaan lauantaina. Välissä oli viritin ja noise gate.
aristoteles666
22.04.2010 22:03:30

cr4b: Passiivit, ja en itse asiassa kokeillut suoraan vahvistimeen kitaraa. Pitänee palata asiaan lauantaina. Välissä oli viritin ja noise gate.

noise gate voisi röpöttää ylimääräisiä ääniä.
LexaR
23.04.2010 22:13:50
aristoteles666: ennen kuin teet mitään, kokeile resetoida se. manuaalissa on ohje.

Joo tuli kokeiltua, ei lähtenyt ääni pois... T-kauppaan takasin vaan.
"jättikokoiset torakat lentävät ulos kaivoista ja imevät ihmisten naamoista naamoista naamoista ne imee ihmisten naamoista mätää" - purenmetallia
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)